Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: welger - 30.01.13 - klo:14:27

Otsikko: Rehukontti
Kirjoitti: welger - 30.01.13 - klo:14:27
Noniin, pienten urakka järjestelyjen johdosta pitäis irrottaa yksi kone ja rehukontti silppuriketjuun.

kippilava vai ketjupurku vai puskulava, ja tiedän että tietenkin noista kolmesta kaksi viimeistä parhaat mutta niin...

Yksi hakekontti olis jo tiedossa ja tämän päivän urakkauutisissa joku mainosti puskulavoja.

Ideana ois tehdä topakka alusta jota voi käyttää muuhunkin (liete,vilja,maa) jalkalava?

Kippilava edullinen, taaksejäänyttä elämää?

Kolme vai kaksiakselinen alusta?


Eiköhän näistä taas saada keskustelu aikaan  8)
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: BACKSPACE - 30.01.13 - klo:14:31
Vanhoja silppurivaunuja saa 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: erik - 30.01.13 - klo:15:13
Vanhoja silppurivaunuja saa 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.

vanhoja jf es3500 vaunuja taitaa saada rapakon takaa jo reippaalla 5 tonnilla.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: rjm - 30.01.13 - klo:15:22
Puskukontti ehdoton kuorman tyhjentämiseen aumalla ja muuhunkin ajoon.

Miten mahtaa vanha ketjupurku kestää silppurilla piukkaan syötetyn kuorman tyhjennystä?
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: BACKSPACE - 30.01.13 - klo:15:27
Vanhoja silppurivaunuja saa rapakon takaa neljä 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.

vanhoja jf es3500 vaunuja taitaa saada rapakon takaa jo reippaalla 5 tonnilla.

Korjattu
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: der bauer - 30.01.13 - klo:15:44
Vanhoja silppurivaunuja saa 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.

vanhoja jf es3500 vaunuja taitaa saada rapakon takaa jo reippaalla 5 tonnilla.

Jepp, Ruotsi on nuita pullollaan http://www.blocket.se/orebro/Hackvagn___Sjalvlastarvagn_JF_3500_hackvagn_44844771.htm?ca=6&w=3
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: welger - 30.01.13 - klo:17:43
Vanhoja silppurivaunuja saa 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.

vanhoja jf es3500 vaunuja taitaa saada rapakon takaa jo reippaalla 5 tonnilla.

Jepp, Ruotsi on nuita pullollaan http://www.blocket.se/orebro/Hackvagn___Sjalvlastarvagn_JF_3500_hackvagn_44844771.htm?ca=6&w=3
Kestääkö paikat kun juntataan ajosilppurilla kukkukuorma?
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: Täpinäreiska - 30.01.13 - klo:17:46
Ainakin Taarup TA 470 on vähäisessä käytössä kestänyt.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: erik - 30.01.13 - klo:18:23
Vanhoja silppurivaunuja saa 20 tonnilla, tiputtaa silppurin pois niin saa ketjupurkuvaunun. Sitten tuon silpun voi myydä nettikoneessa vielä 10 tonnilla.

vanhoja jf es3500 vaunuja taitaa saada rapakon takaa jo reippaalla 5 tonnilla.

Jepp, Ruotsi on nuita pullollaan http://www.blocket.se/orebro/Hackvagn___Sjalvlastarvagn_JF_3500_hackvagn_44844771.htm?ca=6&w=3
Kestääkö paikat kun juntataan ajosilppurilla kukkukuorma?

miksei kestäis? Ei siinä nyt niin mahdotonta eroa kuitenkaan tule onko se täytetty tolla vaunun omalla 900 silppurilla vaiko ajosilppurilla.
Pari tonnia jää kuitenkin painoa pois kun tiputtaa ton silppurin tosta pois
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: Täpinäreiska - 30.01.13 - klo:18:29
Eikä se kuorman tiiveyden ero lopulta kovin suuri ole. Ajosilppuri rykäisee lavan täyteen nopeasti jolloin painumista ei ehdi tapahtua vrt. ajetaan silppurivaunulla 2,4m niittomurskaimen jälkeä puolituntia 15kmh.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: Mullistaja - 30.01.13 - klo:18:52
Järkevä kärrykalusto riippuu paljon ajettavista hehtaarimääristä.
Jos ajetaan koko kesä ajosilppurin perässä niin puskuvaunu on 1.
Jos taas ajetaan 2 päivää molemmilla sadoilla niin korokelaidat maansiirtokärryyn on ehkä kumminkin kustannustehokkain ratkaisu.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: Täpinäreiska - 30.01.13 - klo:18:59
Myös lohkokoko vaikuttaa asiaan. On kohtuullisen tyhmää viedä 50m3 konttia 3. lohkolle kun lava on vasta puolillaan. Jossain turvesuon pohjilla ja pidemmillä etäisyyksillä tilanne on toinen.

Hakekontti voi olla sen verran hidas tyhjenemään että ennenkuin kuorma on purettu, niin seuraava kärry voi olla jo odottamassa tyhjennysvuoroaan.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: welger - 01.02.13 - klo:09:25
Jää vaan se monikäyttöisyys pois jos tommosen vanhan silppurikärryn hommaa, 20 000 e saa jo tehtyä kärryn hakekontista jossa hyväkoneen teli 710 renkailla. Ja on sitten kunnon alusta myös muihin hommiin.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: retku - 01.02.13 - klo:10:11
itselläni 3 akselinen koukku alusta ja 40m3 rehukontti. hyvä yhistelmä mun mielestä. sillä ajetaan "koko kesä" rehua ja talvella haketta. kippi on toimiva, auman päällä ei voi kipata kun mopot ei mene sinne etuperin eikä pakilla, pitäs olla joku magnumi edessä eikä valtra. ongelma se ei kuitenkaan ole kun joka talos on laatta siilon edessä.

puskukontti olis ihan kiva, ainut mikä niissä mättää koukkualustan kanssa on pieni koko. containerprofi on kapea ja matala, kontin pitää olla huomattavan pitkä ennen kuin se on edes 40m3. näin ainakin kun itse kyselin konttia itävallasta.

jos meinaat lavaa vaihtaa niin ainut vaihtoehto mun mielestä on koukku alusta...
---------

lavaksi sitten cmt:n lava, on puolet kevyempi kuin joku "veäjällä tehty"
http://www.nettikone.com/cmt/hakelava/1044972
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: erik - 01.02.13 - klo:10:49
Jää vaan se monikäyttöisyys pois jos tommosen vanhan silppurikärryn hommaa, 20 000 e saa jo tehtyä kärryn hakekontista jossa hyväkoneen teli 710 renkailla. Ja on sitten kunnon alusta myös muihin hommiin.

Toi linkinhän vaunu oli jotain 5600€ alv o% ja siihen jottain 1500€ rahtia päälle.
Silppuriosasta saa täällä myydessä helposti sen 3-4k€

Siihen ku väsäät uuden aisan tilalle ja leviämmät renkaat alle niin sulla on 35 kuution ketjupurku kärry vajaalla seittemällä  tuhannella eurolla.
En minä kyllä saa millään tavalla laskettua tosta kahtakytä tonnia paitti jos tekee kolme  :P

Ne hyväkoneen telit 710 renkailla taitaa maksaa jo 8000 euroa
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: welger - 01.02.13 - klo:14:00
Jää vaan se monikäyttöisyys pois jos tommosen vanhan silppurikärryn hommaa, 20 000 e saa jo tehtyä kärryn hakekontista jossa hyväkoneen teli 710 renkailla. Ja on sitten kunnon alusta myös muihin hommiin.

Toi linkinhän vaunu oli jotain 5600€ alv o% ja siihen jottain 1500€ rahtia päälle.
Silppuriosasta saa täällä myydessä helposti sen 3-4k€

Siihen ku väsäät uuden aisan tilalle ja leviämmät renkaat alle niin sulla on 35 kuution ketjupurku kärry vajaalla seittemällä  tuhannella eurolla.
En minä kyllä saa millään tavalla laskettua tosta kahtakytä tonnia paitti jos tekee kolme  :P

Ne hyväkoneen telit 710 renkailla taitaa maksaa jo 8000 euroa
Juu ulkomailta sais halvemmalla, tuossa omassa viestissä vertasin kärrejä joita suomessa on myytävänä kun näkyyvät tuota pariakymppiä pyytävän.
Takana on vielä semmonenkin ajatus jotta kun tekis konttiin  kunnon alusta voisi tuon nykyisen kuokista tehdyn kolmiakselisen(joka ei sovellu kontin alustaksi) myydä pois, joka kattaisi uuden kärryn rakennus kustannukset.
itselläni 3 akselinen koukku alusta ja 40m3 rehukontti. hyvä yhistelmä mun mielestä. sillä ajetaan "koko kesä" rehua ja talvella haketta. kippi on toimiva, auman päällä ei voi kipata kun mopot ei mene sinne etuperin eikä pakilla, pitäs olla joku magnumi edessä eikä valtra. ongelma se ei kuitenkaan ole kun joka talos on laatta siilon edessä.

puskukontti olis ihan kiva, ainut mikä niissä mättää koukkualustan kanssa on pieni koko. containerprofi on kapea ja matala, kontin pitää olla huomattavan pitkä ennen kuin se on edes 40m3. näin ainakin kun itse kyselin konttia itävallasta.

jos meinaat lavaa vaihtaa niin ainut vaihtoehto mun mielestä on koukku alusta...
---------

lavaksi sitten cmt:n lava, on puolet kevyempi kuin joku "veäjällä tehty"
http://www.nettikone.com/cmt/hakelava/1044972
Koukku alusta on kyllä kätevä,tälläkin hetkellä sellanen on. Mutta käytännössä tulevaisuudessa alustassa olisi koko kesän kontti ja talvella peruslava, joten koukku käytännössä "turha".

Siis 40 kuution kärri ei nouse kasan päälle? viime kesänä vejin yhden päivän 38kuutioista kärriä alikokosella (ts 115) ja kivasti nousi kasalle kun on hyvin poljettu.
Otsikko: Vs: Rehukontti
Kirjoitti: Ana - 01.02.13 - klo:19:12
Täällä on rehuporukalla käytös "paikallisen kyläsepän" tekemiä reilu 40 kuutioisia pohjapurkukärryjä 710 /26.5 renkailla, eikä tuo seppä mikään salaisuus ole, oli muistaakseni koneviestiski joskus vuosisitte juttua, hirvi marko seinäjoki. On tehny usiampia ellei kymmeniä nuota kärryjä. Samas porukas scanian alustainen telialusta leveillä läskeillä ja näppärällä jalkalava rehukontti/maalava patentilla.

Mielestäni sinne kasan päälle ei eres oo mikään pakko päästä, kippaavat/purkavat nousuun ja siitä yks kone lykkää rehua ylös ja toinen kasan päällä vielä viimeistelee tasausta ja polkee kokoajan.