Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: petse - 15.01.13 - klo:21:15
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
-
Etuakseli on noissa pikkusissa nyykkäreissä aivan onneton.
Kannatta ottaa H5 vaihteisto tuohon 103:n hinnan ero on muistaakseni 2-3 th.
Nyykkärin arvo tippuu nopiaan.
-
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.
-
Ei kyllä siltä näytä,että noiden pikkuhollantien hinta kovin nopeaa laskis,ainakin kun kahtoo Agritekin vaihtokoneiden hintoja...Ja kyllä ne näyttää muillakin olevan hinnossaan :-\
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
kyllähän valtra on erinomainen valinta mutta jos kerran sinisiä useampi ennestään ja huolto ja vara-osa puoli hallinnassa niin :-\ :-\ :-\ :-\
-
Vahinko vaan,että Suolahden valopäät päätti laittaa noihin pienempiin 3sylinteriset moottorit >:(Kyllä traktorissa täytyy vähintään 4sylinteriä olla ;)
-
Kuin nyt ihan tuntuu et nää kolme nimimerkkiä olis jotenkin yhtä?????
Tai sitte olen luulosairas kuten Landepöö.... ???
-
Kuin nyt ihan tuntuu et nää kolme nimimerkkiä olis jotenkin yhtä?????
Tai sitte olen luulosairas kuten Landepöö.... ???
Tuli ihan sama fiilis... ;D
-
Kolmepyttynen kone on nykysin enempi asiallinen kuin koskaan. Huipputehoa noista löytyy senverran kuin tuommoinen apukone tarviaa ja ne muut ajat tulee säästöä kun ei tarvi ylimääräisiä osia koneessa pyörittää. Onhan noita tehty jo niin kauan että periaatteesta tuskin kannattaa 3 pyttyistä vierastaa.
Naapurin massikkamies saattaa kyllä saada hermoromahduksen kun sitä pörinää kuuntelee ;D
-
Nyykkari totta kai ::)
-
Nyykkäristähän tulee nyt keväällä se ec malli 16+16 laatikolla myyntiin.... sitä odotellessa...
-
Nyykkarin sähkötyöt on tehty kaikenlaisilla abiko liittimilla kötöstellen sieltä löytyy ongelmia.
-
Nyykkäristähän tulee nyt keväällä se ec malli 16+16 laatikolla myyntiin.... sitä odotellessa...
Hyvä että snowman oikeen Casen sieltä tunnisti. Pisteet kotio! Yks plussa ;)
-
Ec:llä nyykkäri kepittää valtran 10-0, eli odota sitä vaan äläkä tyydy huonompiin.
-
Jaha, se onkin sitten tosi kova kone. Mikä tämä ec käytännössä on?
-
Jaha, se onkin sitten tosi kova kone. Mikä tämä ec käytännössä on?
mulla on tsa 115 ec lootalla. ei se mikään ihmeellinen oo, 8 vaihetta ilman kytkintä.
-
Onkos tämä T5-sarjan vaihteisto Fiatin peruja? Eli vastaava kuin jossain TLA:ssa tai vastaavassa?
EC taitaa olla osaltaan tehosyöppö, joten jos sellaisen haluaa niin onko T6:n sitten samantien
Ohjaamo näyttäs olevan ok, etuakselia mainostavat kestäväksi, no sehän selvä kun Fiatin sukua ;) Kääntökulma 60 astetta.
Entä hydrauliikka, hammaspyörä vai mäntäpumppu....
-
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat
-
Toi Valtran tarjous on just tolla hitec 5. Ja mitä tulee T6 tai isompaan N sarjaan niin niissä paino nousee yli tuhat kiloa. Siihen kun laittaa reppu ruiskun ja tuhannen litran etu säiliön ja alle rivi pyörät niin on liian painava möykky pellolle. Ja se nyykkärin EC vaihteisto ei myyjän mukaan tule suomen myyntiin kuin vasta syksyllä. Vai onko jollain parempaa tietoa asiasta?
-
Lh-osan myyjät puhuivat että keväällä ois ne ec maliit Suomessa, tiedä sitten...
-
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat
Eiköös tuo 24dc oo Fordin peruja. Tavantallaajalle paras
vaihteisto ikinä, jos vielä sähkönen suunnanvaihtaja.
Urakoitsijat sitten erikseen, ettei tarvitsen veivata keppiä
koko 16 tuntista rupeamaa. :D
-
Tasi tuo 24 dc vaihteisto olla ekan kerran TS sarjassa. Josta sitten siirtyi TL/TLA ja T5000 sarjoihin. Varmasti on hyvä vaihteisto mutta kun rivi viljelyä niin saisi nostokoneiden kanssa olla useampi pikavaihde. Satakunnassa myyjät sano että euroopassa tulee keväällä myyntiin ja pienellä viiveellä Suomeen. eli koneen saisi aikaisintaan parhaassa tapauksessa syys töihin. Ja olis jo käyttöä keväällä ja kesällä.
-
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.
Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.
Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.
-
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.
Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.
Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.
Ole varovainen jos intiaanit saartaa junasi ja käyttävät sinua maalitauluna. ;D
-
Pitäs käydä koeajamassa nykynen kolmísylinterinen Valtra,käyntiääni ei ainakaan oikeen korvaa hivele ;DTulee aina kolmipyttysestä Valmetista mieleen 80-luku ja 605,josta eräs koiranleuka totes,ku sivupelti oli pois,että missäs moottori on,ku öljypumppu on tuossa ;D
-
Pikku nyykkärit nousevat arvoon arvaamattomaan.kuten fiatit.se vaihteisto elikkä dc on fiatin peruja kuten perä ym.eikös dc ole sama kuin hi-lo pikavaihe.
-
Tehäänkö nää pikkunyykkäritkin basildonissa vai jossain muualla?
-
Taitaa olla niin, että 24 dc laatikoita on kahta mallia eli TL/TLA:n laatikko joka perustuu Fiiatin kontruktioon ja toinen 24 dc on Foordin 40-sarjan peruja, samoin kuin tämä 16+16SLE mallien nykyisin kutsuttu vissiin EC. 16+16 loota 40-sarjan Foordissa ei mielestäni ole mikään tehosyöppö ja hyvin luotettavakin on ollut. 16300 h se on rallatellut ilman avaamista, moottori 1.5 kertaisella teholla verrattuna tehdassäätöön. TM:n powershift loota on sitten ihan eri luokkaa tehon hukkaamisessa. Tosin sekin on pelannut ilman avaamista yli 12000 h, yliteholla sekin.
-
Pikku-italialaisten dc on tosiaan vanha Fiatin hi-Lo lisättynä hydraulisella suunnanvaihtimella, mutta isommat Ford sle perua kuten edeltäjä kertoi. Eikö t5 tehdä kanssa basildonissa, ainakin casen vastine tulee Itävallasta. Italiano keskittynyt komponenttivalmistukseen ja "*******malleihin".
-
tosta kolmipyttysestä valtterista sen vertaa että voi olla että siinä ei ole sitten yhtään kutitusvaraa. Voi olla aika haastava saada kolmepyttynen jäähdytys siihen malliin että riittää hieman isommille tehoille.
-
Taas tullaan siihen, että miksi jo ostaessa pitää miettiä koneen virittelyä? Eikö se osteta sen mukaan, että siinä on resursseja isommille työkoneille, jos sellaisia on näköpiirissä? On tuohon silti itsekin tullut sorruttua. Tietoinen valinta oli aikoinaan ostaa Valtra 600, kun sen sai 20t FIM halvemmalla kuin 700. Seittemänsatasen turbosarja maksoi tuolloin Valtran omalla tiskillä 6000 FIM. Ja koneissahan ei muuta eroa ole. Mutta noin muutoin voi miettiä, että onko tuon kokoisesta traktorista edes mitään hyötyä repiä enempää tehoa irti? Saako sitä käytännössä hyödynnettyä? Ollaanko taas samassa tilanteessa kuin muinoin. Valmetilla oli 100hv luokassa turbo nelonen ja monella muulla vapari kutonen. Onko ne muut seuranneet Valmettia vai tosinpäin. :-) toki sittemmin Valmetillakin on ollut näitä vapari 100hv kutosia. Isossa osassa vaan taitaa olla nykyään turbo.
-
TL/TLA tehtiin/tehdään Italiassa, mutta T5 en tiedä.
-
TL/TLA tehtiin/tehdään Italiassa, mutta T5 en tiedä.
Basildonissa, koska vastaava case ainakin tulee Itävallasta myös steyrin kuorilla. Saisikin tuon steyrin varustelun nh:n, multicontroller nääs.
Edit: kattokaa tubesta landwirt.com video steyr 4115.
-
http://www.youtube.com/watch?v=SWtHf4iiMKA Tässähän tää realistin linkki on. Eli kone 4*4 vaihteistolla ja saa myös muuttuvatilavuuspumpulla. Moottori on tuo 3.4 litranen nelonen, ahdettuna ja välijäähdytettynä. Siinä tulee olemaan kova kone kun tulee suomen markkinoille.
-
Alkavat nämä traktorimallit olemaan aika mielenkiintoiset merkistä riippumatta. Ei ole kohta väliä millä ajaa, lähes kaikilla on vähintäänkin riittävät varusteet. Portaaton vuo nopeus vain puuttuu, tai oikeammin vakionopeuksinen moottorista riippumatta.
-
Alkavat nämä traktorimallit olemaan aika mielenkiintoiset merkistä riippumatta. Ei ole kohta väliä millä ajaa, lähes kaikilla on vähintäänkin riittävät varusteet. Portaaton vuo nopeus vain puuttuu, tai oikeammin vakionopeuksinen moottorista riippumatta.
eikös case ole senkin jo esitellyt ei vaan taida olla tuotannossa vielä
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kaveri vaihto jonnikan tuommoseen massikaan ja nyt se on jo sitä myymässä kun ei sillä tuu kuulemma lumitöistä mitään kun vertaa sen 411 Fendtiin ;D Liian kevyt ja tehoton vissiin.. Mutta muuten vissiin aikas mukava peli ;)
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kaveri vaihto jonnikan tuommoseen massikaan ja nyt se on jo sitä myymässä kun ei sillä tuu kuulemma lumitöistä mitään kun vertaa sen 411 Fendtiin ;D Liian kevyt ja tehoton vissiin.. Mutta muuten vissiin aikas mukava peli ;)
Hintakin tuntuis ominaisuuksiin nähden olevan edes sinne päin. Viime vuonna vaan JD ja Valtra kamppanjoi selkeästi vanhentuneen tekniikan malleja 6430std. ja 101ht suunnilleen samaan hintaa.
-
Jontikkaa enkä Ferkua huoli tontilleni. Fendt olis vaihto ehto mut siinä hinta karkaa liian korkeaksi.
-
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Missäs tuollainen tarjous?
-
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kyllä toi on vielä aika kaukana halvasta kun aletaan kuormainta, isompaa hydrauliikkaa ja muuta mukavaa ruksailemaan.
Noista tarjouksista hyötyy lähinnä vaihtokoneettomat käteisostajat.
-
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kyllä toi on vielä aika kaukana halvasta kun aletaan kuormainta, isompaa hydrauliikkaa ja muuta mukavaa ruksailemaan.
Noista tarjouksista hyötyy lähinnä vaihtokoneettomat käteisostajat.
Vakiona 110l/min kuormantunteva hydrauliikka eikä siihen muistaakseni edes muunlaista saa. Tos tarjouskoneessa oli myös vaihteistoautomatiikka mukana joten ei siihen omasta mielestäni kuormaajan lisäksi paljon muuta tarvitse. Kato ei nää verkut mitään valmetteja ole missä vakiona ei paljon muuta ratin ja pyörien lisäksi ole ;D
-
Kertokaas jo hemmetissä että onko tuo joku pikkukauppiaan oma tarjous vai onko ollut mediassa..? ???
-
Uusimassa maatilan Pirkka lehdessä toisella aukeamalla.
-
Uusimassa maatilan Pirkka lehdessä toisella aukeamalla.
Ookoo, ei ole täällä näkynyt..
-
http://issuu.com/maatilanpirkka/docs/maatilanpirkka0113?mode=window&printButtonEnabled=false
Pitäisi löytyä ko lehti, jos ei niin googleen maatilan pirkka jo oikea reuna
-
http://www.youtube.com/watch?v=MBYYDNroL7k
siinä ois videoo tosta koneesta. näyttää saavan hyttijousetkin
-
Kaverini vaihtoi muutaman vuoden vanhan nelipyttyisen N-sarjalaisen tähän uuteen 3-pyttyiseen N-sarjalaiseen, kummassakin teho suunnilleen sama.
No ensi kommmentit ovat olleet: Vääntö parempi, ketteryys tässä uudessa huomattavasti parempi ja polttoaineen kulutus alentunut aika oleellisesti, nytkin oli kynnellyt nelisiipisillä autoilla, 18 tunnin jälkeen polttoainemittari näytti vielä puolta tankillista.
Että enpä paljon NH:n sekoaisi, kyllä huolto- ja varaosapuoli sentään Valtrassa on hieman toisella tasolla.
Kolmipyttyinen kone on ihan hyvä moottori, oman kokemuksen mukaan se tuntuu pirteämmältä kuin nelipyttyinen. Plussana myös kylmäkäynnistyvyys, jostain syystä hörähtää käymään kylmänäkin pienemällä "sahauksella"
-
N-sarjalaisen tähän uuteen 3-pyttyiseen N-sarjalaiseen, kummassakin teho suunnilleen sama.
No ensi kommmentit ovat olleet: Vääntö parempi, ketteryys tässä uudessa huomattavasti parempi ja polttoaineen kulutus alentunut aika oleellisesti, nytkin oli kynnellyt nelisiipisillä autoilla, 18 tunnin jälkeen polttoainemittari näytti vielä puolta tankillista.
Onko näistä 3-pyttysistä vielä mitään oikeaa testiä näkynyt?
Noiden 4 ja 6 sylinteristen Sisujen polttoaineenkulutus on ihan järjetöntä luokkaa.
Polttoaineen ominaiskulutus DLG:n testi:
Case Maxxum 120 MC
Valtra N121 Advance
Polttoaineen kulutuseroksi saadaan 3,3 litraa tunnissa. Vuosittaisella 1.000 tunnin
käyttömäärällä ja 0,62 € litrahinnalla vuosittaiseksi säästöksi saadaan 2.046 €.
Viidessä vuodessa Maxxumia käyttämällä on säästetty polttoainekuluissa 10.230 €.
http://www.agritek.fi/files/agritek/Maxxum/12_05_09_Maxxum_120_4_sylinteristen_mestari.pdf
Täähän on jo parivuotta vanha testi, mutta tuossa uudessa portaattomien testissä T202 oli vähintään yhtä huono.
-
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.
-
kiva tietää, ilmoittele toki jatkossa miten toiminut :)
-
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.
Ei huono, vaihtoehtoja samasta ryhmästä:
Punainen vieläkin varustellumpi ja erilaistettu tulee http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf (http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf)
-
New hollandiltakin on syksyllä tulossa paremalla vaihteistolla suomen myyntiin kone. Toi Case on kyllä aika maukkaalla varustelulla mutta pelkään että hinta on yli 80k€. Ja se on itselle kyllä liikaa.
-
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.
Ei huono, vaihtoehtoja samasta ryhmästä:
Punainen vieläkin varustellumpi ja erilaistettu tulee http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf (http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf)
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
-
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)
Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
-
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)
Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Tuliskohan multicontrolleriin jo pikapuoliin joku facelift? Eikös tää nykyinen ole jo jonkin aikaa ollut markkinoilla?
Tuo farmal ehti jo hetken kiihottamaan, mutta se kahva tosiaan tuntui jokseenkin täysinäiseltä...
-
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)
Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...
-
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...
Pojat ajelee Valmuteilla joissa kopit ei lämpene...
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Samaa mieltä, ehdottomasti ventti. Sillä saa itsetuntoa vielä jopa keski-iällä kun vatsa pullottaa, tukka lähtee, erektionkin kanssa on vähän niin ja näin. Sillä merkillä korjaa monta asiaa. Suosittelen. 8)
Kaikki takarivin nolla-viljelijät ajaa tuollaisilla tusinatuotteilla kuten nyykkäri ja valtra.
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...
Sanopas sää tuollaisena kaikkia kokeilleena, äidistä tyttäreen ja aina alumiinitikkaaseen asti, että miksi noita punavanteisia on niin kauheen vähän liikenteessä ja muutenkin urakointipuolella noiden koneiden esiintyvyys hyvin hyvin pientä?
-
Kolmepyttynen kone on nykysin enempi asiallinen kuin koskaan. Huipputehoa noista löytyy senverran kuin tuommoinen apukone tarviaa ja ne muut ajat tulee säästöä kun ei tarvi ylimääräisiä osia koneessa pyörittää. Onhan noita tehty jo niin kauan että periaatteesta tuskin kannattaa 3 pyttyistä vierastaa.
Hyvin pelittää 3-pyttyä vallussa, riviviljelyssä meilläkin. Malli on kylläkin 565 ja vuosi -68.
-
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...
Sanopas sää tuollaisena kaikkia kokeilleena, äidistä tyttäreen ja aina alumiinitikkaaseen asti, että miksi noita punavanteisia on niin kauheen vähän liikenteessä ja muutenkin urakointipuolella noiden koneiden esiintyvyys hyvin hyvin pientä?
Huono varaosapuoli ainakin kuuluu sapettavan.. Ilmastoinnin kompuroitakaan ei ollut missään ja ranskan varastokin näytti -10 kappaletta ;D Lopulta olivat 500-sarjalaisesta purkaneet... Vissiin tässä on sama homma kuin että ei kaikilla ole varaa luksusluokan autoon niin miten voisi olla luksusluokan traktoriinkaan :P
-
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
-
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut varsinkaan pidempää päivää?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..
-
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..
En ole. En saa mitään exodusta ja/tai erektiota kokeilemalla huvikseni traktoria. Kai sillä jotain muutakin tarvis tehdä kun kokeilla? Oletko sää ottanu akan ihan sillä perusteella että sen päällä oli kiva istua tai se näyttää hienolta?
-
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..
En ole. En saa mitään exodusta ja/tai erektiota kokeilemalla huvikseni traktoria. Kai sillä jotain muutakin tarvis tehdä kun kokeilla? Oletko sää ottanu akan ihan sillä perusteella että sen päällä oli kiva istua tai se näyttää hienolta?
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla.. Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi ;D Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin ;D
-
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla.. Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi ;D Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin ;D
Molempien hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin valintakriteereihin A) mitä on tarjolla B) mitä on varaa pitää ja C) minkä pystyy pitämään... Pelimiehet ajattelee D) mitä kannattaa pitää
-
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla.. Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi ;D Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin ;D
Molempien hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin valintakriteereihin A) mitä on tarjolla B) mitä on varaa pitää ja C) minkä pystyy pitämään...
Juu ei kannatta hankkia lainaksi huonoilla maksuehdoilla...
-
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.
Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
-
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.
Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin ;D
-
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.
Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin ;D
Siinä vaiheessa kannattaa miettiä alan vaihtoa kun turvaliivin suurinkaan malli ei mene ilman jeesus-teippiä kiinni ja turvavöitä katkeilee keskimäärin 4-vuodessa. Myös varpaiden ja kusilaitteiden olemassa olon toteaminen peilillä on huolestuttavaa.
-
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.
Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.
-
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.
Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.
Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*
-
^ kaikki tukieurot meni skodun tankkaamiseen :'(
-
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.
Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.
Just samat kokemukset vuodesta 85 näitä ollut ,nyt saa odotella jotain kuukausitoimituksia saksasta ennenkun tulee.
Ihme juttu kuinka pienempi organisaatio pystyi palvelemaan varaosienkin kanssa niin paljon paremmin..
Mut merkinvaihtoon ei kyllä ole tarvetta.vaikken kyllä oikein tykkääkään näistä uudemmista,deutsin äänikin on paljon rumempi kun Mannin tai MVM- män
-
Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*
[/quote]
Hah,ei kai se ole varallisuudesta kiinni.jos 30 vuotta vanha kone pelaa vielä paremmin kuin moni uusi niin miks sitä vaihtais,minä olen vaan ostellut muutamia lisää
-
Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*
Hah,ei kai se ole varallisuudesta kiinni.jos 30 vuotta vanha kone pelaa vielä paremmin kuin moni uusi niin miks sitä vaihtais,minä olen vaan ostellut muutamia lisää
[/quote]
Noh, miksi ihmeessä ostaa valametin paskaa,ku olis kalliimmalla priimaaki tarjolla.. :P
-
sas se! mutta joillain on toi kokeilunhalu vahvempi kuin järki, tosa just eräskii tuttu urakoija kerto kuin alko taas pitää paljon enämpi peurastaan kun joutu jonkin vesipumppuhuollon aikana käyttään valtua hetken töissä. nyt on taas vieroitus tehty ja hommat jatkuu.
-
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.
Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin ;D
Onkohan minussa joku vika kun Fentin peltokoeajopäivillä kävin ajamassa 412 tjsp. ja sen 700 sarjalaisen uudemmalla kopilla ja siltikään niitä toisia kummempana osaa pitää ? Toki koneet on hiljaisia ja jousitukset toimii ym. mutta siinä ajellessa tuli ajatuksia että mitäs minun pitikään tällä reissulla kaupungista ostaa ja mitähän sitä viikonlopuna syötäisiin... :D
30 vuotta nyt ei ole kummoinen saavutus 80 luvun traktorille, ihan merkkiin katsomatta on tuon ikäisiä koneita vielä paljon ajossa.
Ja palataksemme aiheeseen, niin ei tuo Farmalli äkkiseltään kovin suurta innostusta herätä. Onhan siinä kyllä lämmityssuuttimet kojelaudassa kuten -02 valmetissa ja niitä on jopa enemmän. Kai sieltä enempi lämpöä tulee kuin vaikkapa massikan kattosuuttimista ?
-
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)
Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...
Onko tuossa jo Webasto vakiona että se ohjaamo on kesälämmin kun sen aamupakkasella metsänreunasta herättelee?
Mulla ei ole mahdollista säilyttää traktoria aina +20 lämmitetyssä ilmankuivaimella varustetussa hallissa...
Vaikka tuskinpa tuollaisella kukaan metsähommiin muutenkaan lähtee.
-
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.
Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin ;D
30 vuotta nyt ei ole kummoinen saavutus 80 luvun traktorille, ihan merkkiin katsomatta on tuon ikäisiä koneita vielä paljon ajossa.
Näsäviisasteluna vois sanoo, että 40 vuotta ei ole kummoinen saavustus 70 luvun traktorille ja 50 vuotta 60 luvun jne. ;D ;D ;D
Tosiaan, ei ne perus rakkorit hajoile, jos niitä vaan huoltaa hyvin. Oli ne miltä vuosiluvulta tahansa. Tai kaihan niitä tyyppivikoja on jokaisessa.
Vaikka nuo punavanteiset ovat erinomaisia työhevosia maajusseilussa ja urakoinnissa, niin kyllä noilla valmeteillakin on paikkansa. Itse olen sitä mieltä, että 02 sarjan valmetit on hyviä pelejä. Sitten lähettiin alamäkeen. Koitappa vaikka tehdä jotain lumitöitä tai etukuormaajahommia 05 sarjalaisella. Saa hämmentää kahta keppiä kokoajan, että löytää sopivan menovaihteen. Hydrauliikkaöljyt samaa, mitä laatikossa pyörii. Sitten laatikkoon lyötiin pakkaa pakan perään. Saatiin suunnanvaihdot ja pikavaihteet. Sama lousku siellä silti siellä takapyörien eessä jollottaa. Vaikka kyllähän se kestää jollottaa.
Äkeen eessä ja metässä 05 sarjalaisella pärjää hyvin. Varsinkin siellä metässä.
-
kiiltokuvakonneita kiiltokuvakonneita neon vanhat ventit :) :) :) :)
-
joko kone on tullut? mitkä ensivaikutelmat?
http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/new-holland-t5-105/yg0julzk.html
^ton koneen hinta on 38k€ :p ei kovin paha vai?
-
Eipä ole tullut >:( Saisi kyllä pikku hiljaa ruveta saapumaan. Pitäisi tulla ennen juhannusta mutta epäilempä suuresti.
-
Valmetti tulisi neljässä viikossa, kun ne menee niin huonosti kaupaksi, että linjalla on tilaa...
;D :D
-
kiiltokuvakonneita kiiltokuvakonneita neon vanhat ventit :) :) :) :)
Kyllä minulla on yks tosi räjähtäneen näköinen ,tosin siitä vieritän syyn edelliselle omistajalle,,nää uutena ostetut kyllä ovat vielä kuosissaan.
-
Valmetti tulisi neljässä viikossa, kun ne menee niin huonosti kaupaksi, että linjalla on tilaa...
;D :D
Varmaan valmetin olisi saanut neljässä viikossa mutta kun se ei sopinut käteen. Voiman ulosoton kytkimin liian takana. Ja sitä kun meillä käytetään syksyllä todella paljon kun on noita riviviljely kasveja. Huomenna kone saapuu taloon.
-
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
-
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Von Göpelin saarnasta navoista päätellen on kyse hollannista, kyllä N-H moottorista voimaa lähtee.
-
Eipä itseltä eikä tutuilta noista nyykkäreistä ole napoja hajonnut. Ja kyllä moottorissa varmasti on mun tarkoituksiin tarpeeksi voimaa. Ei tule talon isoksi traktoriksi vaan Kylvö ja nostokoneiden eteen sekä ruiskutus traktoriksi.
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Kyllä sitä kotimaista mietin todella mutta nuo edellä mainitsemani seikat sekä melkein 5K€ käänsivät valinnan nyykkäriin. Ja kun on talossa tuttu merkki sekä tutut huoltomiehet niin helpottivat ratkaisua.
-
Etuakselin kestävyydetä puheenollen. Ei ole uusissakaan Valtroissa olkatapeissa rasvanippaa ennenkuin huoltomies sellaisen paikalleen kiertää. Sama homma oli jo vuonna 2002. Perusteluna nippojen puutteeseen on se, että kone on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin, suomalaisille maanviljelijöille...
joita ei pahemmin koneen rasvaukset kiinnosta...
:D :D
-
Mä ruuvailin ite tuon n-läisen olkatappeihin nipat, niissä on vaan eri kierre, kuin tavallisissa nipoissa, altapäin olevat suorat sai paikalleen väärälläkin kierteellä, mutta yläpuolen kulmanipat piti käväistä hakemas erikseen kaupasta, etulokasuojien takia pitää olla mieluumin 45 asteiset, ysikympitkin käy, mutta saattaa jäädä pahaan asentoon.
-
Etuakselin kestävyydetä puheenollen. Ei ole uusissakaan Valtroissa olkatapeissa rasvanippaa ennenkuin huoltomies sellaisen paikalleen kiertää. Sama homma oli jo vuonna 2002. Perusteluna nippojen puutteeseen on se, että kone on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin, suomalaisille maanviljelijöille...
joita ei pahemmin koneen rasvaukset kiinnosta...
:D :D
;D ;D ;D ;D Hyvin sanottu!
-
Varmaan valmetin olisi saanut neljässä viikossa mutta kun se ei sopinut käteen. Voiman ulosoton kytkimin liian takana. Ja sitä kun meillä käytetään syksyllä todella paljon kun on noita riviviljely kasveja. Huomenna kone saapuu taloon.
Ite mietin koeajolla samaa asiaa, että jos ostaisin tuollaisen uuden ännän, niin nelivedon, takalasinpyyhkimen ja ulosoton kytkimien paikka muuttuis kyynärnojaan.
-
Tänään sitten kone saapui. Ja oli pari mieluisaa yllätystä koneessa. Muutenkin tuntui heti käteen sopivalta koneelta. Riviviljely renkaat jo vaihdettu alle. Huomenna pitäisi sovittaa ruisku perään ja maanataina ruveta istuttamaan etusäiliötä keulalle.
-
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Eipä ole vielä sellaista etuakselimerkkiä tullut vastaan mitä ei olisi laitettu vön Goopelillekin tiedoksi ja mitä noihin TeeVitosen vetoihin tulee niin ainakin saksanmaallakin ovat rankanneet luokassaan kovaksi vastukseksi. Jospa von kyöpelin vaimo ei olekaan kotimainen, thaikku, belarussija tai russia? Eihän kotimainen tuollaista jäkätystä kestä?
-
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Eipä ole vielä sellaista etuakselimerkkiä tullut vastaan mitä ei olisi laitettu vön Goopelillekin tiedoksi ja mitä noihin TeeVitosen vetoihin tulee niin ainakin saksanmaallakin ovat rankanneet luokassaan kovaksi vastukseksi. Jospa von kyöpelin vaimo ei olekaan kotimainen, thaikku, belarussija tai russia? Eihän kotimainen tuollaista jäkätystä kestä?
On se aika kummaa kun jo takuuaikana niitä nyykkäreihin korjaavat.
Näkisitte miten pienistä hiluista on tuo pikkunyykkärin napa rakennettu .
kuin kevyt sarjaa ;)
-
Tietääkseni kaikkia merkkejä korjataan takuuaikana. Täällä ei kyllä keneltäkään ole etuakselin napa hajonnut.
-
Melkein jokaisessa uudessa koneessa on merkistä riippumatta jotakin pikkuhäikkää takuuaikana, jollei muuta niin jotakin tihkuu ulos koneesta tai joku anturi tökkii.
-
Melkein jokaisessa uudessa koneessa on merkistä riippumatta jotakin pikkuhäikkää takuuaikana, jollei muuta niin jotakin tihkuu ulos koneesta tai joku anturi tökkii.
Jollakihan a-nettiläisellä halvaantu uus n123 ennen 30 tuntia!
-
Mulla ei tullut N111 ainuttakaan vikaa takuuaikana. Myöskään 655 ei ollut aikoinaan ainuttakaan takuukorjausta.
-
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet? Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?
-
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet? Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?
SASsin mukaan lentavä hollantilainen on ihan paska. Koivumäen mielestä paras mitä rahalla saa. Eriks Raks sanoo että valmetti on paras jonka taasen joku verkusonnimän kumoaa.
-
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet? Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?
SASsin mukaan lentavä hollantilainen on ihan paska. Koivumäen mielestä paras mitä rahalla saa. Eriks Raks sanoo että valmetti on paras jonka taasen joku verkusonnimän kumoaa.
Näinhän se monasti menöö... molemmilla näkkyy etteen ja taakse pääsevän, muutennii ominaisuudet näyttäs piisoovan, kestävyys, kuluvaisuus ja talviominaisuudet ee vaan muutamalla koeajolenkillä selviä...
-
New Holland on hyvä traktori. Tämän maan maa-ja metsätalouden vauraus perustuu pelloilla ja metsissä ahkeroineisiin Fordson Dexta ja Major traktoreihin. Ilman näitä Suomessa maksettaisiin edelleen pellonraivauspalkkioita yms. Itsekin vahvasti harkitsen tuon pihaDextan päivittämistä New Holland 5.95 DC:en. On luotettava sininen ja hintakin on kohdallaan.
-
Mun käteen ei vaan jotenkin tuo t5 sarja istu ei sitten millään. Isommat mun mielestä paljon parempia nyykkäriltä.
Casena hienomman ja toimivamman näköinen sisältä tuo T5.
-
Mun käteen ei vaan jotenkin tuo t5 sarja istu ei sitten millään. Isommat mun mielestä paljon parempia nyykkäriltä.
Casena hienomman ja toimivamman näköinen sisältä tuo T5.
Minun tapauksessa jo puhutaan suvun perinnöstä, siniverisyydestä. Kuinka minun egolleni kävisi jos naapuri näkisi päällikön kolaamassa lumia jollain Casen NH kopiolla?
-
Rysky päivillä oli nyykkärit näytillä.
Etupäässä pisti silmään amistaidolla laitetut hydrauliputket ohjaussylinterille ,oikein nauratti miten lapsellisesti voidaan nykypäivänäkin putkitus hoitaa. ;D
Hytin alunen oli molemmin puolin jos jotaki putkea ja pömpeliä sikin sokin. ;D
-
A-valtrako pitäs sitten hommata? ;D kyllä se nyt niin on että nykyajan traktorissa menee putkea ja letkua joka paikassa, se on nykyaikaa.
ja mitä tohon vaihteistoon tulee, niin ainakin pitäs olla luotettava ja mukava käyttä (ec siis)
-
noissa nykytraktoreissa olen huomannu sellasen piirteen merkistä riippumatta että noita letkuja, putkia ja piuhoja kulkee kyllä aika tavalla pitkin ja poikin konetta ja yleensä ovat aika sekaisen näkösiä asennuksiltaan. puhtaana pidon kannalta olen hieman epäileväinen noista. tuota vaan ihmetelly että miten tuo kolmepyttynen a käy paljon nätimmin ja hiljasempana kuin saman ikäinen nelimukine`? en sitten tiedä mihin perustuu mutta omin korvin tuossa kuunnellu.
-
Rysky päivillä oli nyykkärit näytillä.
Etupäässä pisti silmään amistaidolla laitetut hydrauliputket ohjaussylinterille ,oikein nauratti miten lapsellisesti voidaan nykypäivänäkin putkitus hoitaa. ;D
Hytin alunen oli molemmin puolin jos jotaki putkea ja pömpeliä sikin sokin. ;D
Vastauksesi tason läpi kuultaa henkinen kypsyytesi. Jos asennevammaisuus on päässyt tuohon pisteeseen, niin jos myyntityötä joutuisit tekemään, niin jo ekana päivänä huomaisit kuinka pahaan maailmaan olet asenteinesi joutunut. Tuonsortin vaihtoautomyyjälle kun joutuu kengänkuvan persuuksiin potkaisemaan, ja kehittämään tuotannolliset sekä taloudelliset irtisanomisperusteet..
-
A-valtrako pitäs sitten hommata? ;D kyllä se nyt niin on että nykyajan traktorissa menee putkea ja letkua joka paikassa, se on nykyaikaa.
ja mitä tohon vaihteistoon tulee, niin ainakin pitäs olla luotettava ja mukava käyttä (ec siis)
Siitä just ollaan yrittämässä eroon... ja siinäkin on abikoantureita suojaamattomana peränalla...
-
Putkea ja letkua menee joka suuntaan, ja johtojakin, tietysti sikin sokin kun anturit siellä ja täällä ja samalla johtosarjalla pitäis kaikkiin virta mennä.
Jos uuden koneen hankkii niin ensimmäisenä kannattais ohjaamon alla olevat letku/putki/johtohässäkät niputtaa vaikka nippusiteillä niin etteivät pääsisi hankaamaan mihinkään itseään puhki.
Samalla jotain suojaa vielä väliin jos teräviä kulmia tms. vasten.
Eikös T5 ole aika ketterä kääntymään, millainen muuten a- Valdeemiin verrattuna?
-
Ketterä on, eikä ohjaamos tunnu viisnollakakkoselta.
-
öljyä siellä öljyä täällä 3 kertaa piti tänään 143 kiristellä ku tippuu no positiivinen ylläri et kohta 30h eikä vielä oo tullu kaikki nesteet kerrasta pihalle
-
öljyä siellä öljyä täällä 3 kertaa piti tänään 143 kiristellä ku tippuu no positiivinen ylläri et kohta 30h eikä vielä oo tullu kaikki nesteet kerrasta pihalle
Huuhtelin enimpiä tomuja kuuspiikin kyljestä pois, pari klemmaria taitaa puuttua syylärin letkusta ja hydeputki pumpulta venttiillille näytti hieman hikiseltä.
-
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
-
Muutaman sadan neliön omaa pihamaata kolatessa ei paljon haittaa roikkuuko putki tai letku kun muuten vaan on edullista. Sitä paitsi maatalouden tuloa tuntuu tulevan lisää ensi vuonna kun tuet täällä etelässä ovat nousussa, joten peltovuokria tulee sen verran viideltätoista hehtaarilta, että poistoja ja maatalouden menoja näennäisesti on pakko keksiä lisää.
-
N103:een liittyen onko turbiini nykyaikaa?
-
N103:een liittyen onko turbiini nykyaikaa?
On.
Pehmentää mukavasti kovaa lootaa etukuormaaja- ym. eestaastöissä. Oma kone 6550 hitec2 turbiinilla, pois en antaisi.
-
Itsellä ollut pian vuoden käytössä T5.115 ja olen kyllä tykännyt. Todella ketterä ja pieniruokainen. Ainoa miinus tulee fiatista periytyneestä kierroskoneesta, alakierroksilla ei ole vääntöä yhtään.
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Ainakin itse ostin omaan käyttöön sen kokoisen kun tarvitsin. Riviviljely renkailla ajellessa koneen paino vaikutti paljon osto päätökseen. Valtra 500kg painavampi kuin nyykkäri. Ja nyykkäri pienempi ruokaisempi.
-
Itsellä ollut pian vuoden käytössä T5.115 ja olen kyllä tykännyt. Todella ketterä ja pieniruokainen. Ainoa miinus tulee fiatista periytyneestä kierroskoneesta, alakierroksilla ei ole vääntöä yhtään.Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Ainakin itse ostin omaan käyttöön sen kokoisen kun tarvitsin. Riviviljely renkailla ajellessa koneen paino vaikutti paljon osto päätökseen. Valtra 500kg painavampi kuin nyykkäri. Ja nyykkäri pienempi ruokaisempi.
Olikos se sulla dc, onko millainen loota. Ec ei oikein säväyttänyt...
-
Mun on DC vaihteistolla. Ei mun hommissa ainakaan tule niin paljon sitä keppiä hämmennettyä että kaipaisin EC laatikkoa. Ja nappi kytkin toimii hienosti.
-
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Eli tilojen pitää sun mielestä olla 20-30 hehtaarisia ja niissä saa olla max 20 lehmää tai 100 sikaa. Mut trakrorien pitää olla sellaisten, että 20 kertaa enemmän ehtis tekeen ???
Missä tässä on se bisnes ja kuka tämän maksaisi ???