Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: petse - 15.01.13 - klo:21:15

Otsikko: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 15.01.13 - klo:21:15
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Von Göpel - 15.01.13 - klo:21:21
Etuakseli on noissa pikkusissa nyykkäreissä aivan onneton.
Kannatta ottaa H5 vaihteisto tuohon 103:n hinnan ero on muistaakseni 2-3 th.
Nyykkärin arvo tippuu nopiaan.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Von Göpel - 15.01.13 - klo:21:47
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ahma450 - 15.01.13 - klo:21:49
Ei kyllä siltä näytä,että noiden pikkuhollantien hinta kovin nopeaa laskis,ainakin kun kahtoo Agritekin vaihtokoneiden hintoja...Ja kyllä ne näyttää muillakin olevan hinnossaan :-\
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: icefarmer - 15.01.13 - klo:21:56
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.
kyllähän valtra on erinomainen valinta mutta jos kerran sinisiä useampi ennestään ja huolto ja vara-osa puoli hallinnassa niin :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ahma450 - 15.01.13 - klo:22:04
Vahinko vaan,että Suolahden valopäät päätti laittaa noihin pienempiin 3sylinteriset moottorit >:(Kyllä traktorissa täytyy vähintään 4sylinteriä olla ;)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 15.01.13 - klo:22:12
Kuin nyt ihan tuntuu et nää kolme nimimerkkiä olis jotenkin yhtä?????

Tai sitte olen luulosairas kuten Landepöö.... ???
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hese_ - 15.01.13 - klo:22:27
Kuin nyt ihan tuntuu et nää kolme nimimerkkiä olis jotenkin yhtä?????

Tai sitte olen luulosairas kuten Landepöö.... ???
Tuli ihan sama fiilis... ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hervast - 15.01.13 - klo:22:32
Kolmepyttynen kone on nykysin enempi asiallinen kuin koskaan. Huipputehoa noista löytyy senverran kuin tuommoinen apukone tarviaa ja ne muut ajat tulee säästöä kun ei tarvi ylimääräisiä osia koneessa pyörittää. Onhan noita tehty jo niin kauan että periaatteesta tuskin kannattaa 3 pyttyistä vierastaa.

Naapurin massikkamies saattaa kyllä saada hermoromahduksen kun sitä pörinää kuuntelee  ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Lurppa - 15.01.13 - klo:23:05
Nyykkari totta kai  ::)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Snowman - 16.01.13 - klo:06:30
Nyykkäristähän tulee nyt keväällä se ec malli 16+16 laatikolla myyntiin.... sitä odotellessa...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: jylperö - 16.01.13 - klo:07:55
Nyykkarin sähkötyöt on tehty kaikenlaisilla abiko liittimilla kötöstellen sieltä löytyy ongelmia.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: keskomies - 16.01.13 - klo:08:51
Nyykkäristähän tulee nyt keväällä se ec malli 16+16 laatikolla myyntiin.... sitä odotellessa...

Hyvä että snowman oikeen Casen sieltä tunnisti. Pisteet kotio! Yks plussa ;)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: realisti - 16.01.13 - klo:09:03
Ec:llä nyykkäri kepittää valtran 10-0, eli odota sitä vaan äläkä tyydy huonompiin.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: kylmis - 16.01.13 - klo:09:17
Jaha, se onkin sitten tosi kova kone. Mikä tämä ec käytännössä on?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: masahiiri - 16.01.13 - klo:09:25
Jaha, se onkin sitten tosi kova kone. Mikä tämä ec käytännössä on?

mulla on tsa 115 ec lootalla. ei se mikään ihmeellinen oo, 8 vaihetta ilman kytkintä.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: 115 - 16.01.13 - klo:09:35
Onkos tämä T5-sarjan vaihteisto Fiatin peruja?   Eli vastaava kuin jossain TLA:ssa tai vastaavassa?

EC taitaa olla osaltaan tehosyöppö, joten jos sellaisen haluaa niin onko T6:n sitten samantien

Ohjaamo näyttäs olevan ok, etuakselia mainostavat kestäväksi, no sehän selvä kun Fiatin sukua ;) Kääntökulma 60 astetta.
Entä hydrauliikka, hammaspyörä vai mäntäpumppu....
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Snowman - 16.01.13 - klo:10:33
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 16.01.13 - klo:10:43
Toi Valtran tarjous on just tolla hitec 5. Ja mitä tulee T6 tai isompaan N sarjaan niin niissä paino nousee yli tuhat kiloa. Siihen kun laittaa reppu ruiskun ja tuhannen litran etu säiliön ja alle rivi pyörät niin on liian painava möykky pellolle. Ja se nyykkärin EC vaihteisto ei myyjän mukaan tule suomen myyntiin kuin vasta syksyllä. Vai onko jollain parempaa tietoa asiasta?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Snowman - 16.01.13 - klo:11:14
Lh-osan myyjät puhuivat että keväällä ois ne ec maliit Suomessa, tiedä sitten...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: montöör - 16.01.13 - klo:11:54
EC mielestäni mäntäpumpulla? Toinen vaihtoehto DC 24+24 yksi pikavaihde, onkos se Fiatin peruja, samanlainenhan mullakin on tuos ts100 DC mallis...
Kyllä se ec laatikko ainakin tavan haitekin päihittää, tosin tuommonen ht5 laatikollinen oli ihan mukava peli ajella kun kävin kokeilee, jospa nuo sais keväällä koetettavaksi molemmat
Eiköös tuo 24dc oo Fordin peruja. Tavantallaajalle paras
vaihteisto ikinä, jos vielä sähkönen suunnanvaihtaja.
Urakoitsijat sitten erikseen, ettei tarvitsen veivata keppiä
koko 16 tuntista rupeamaa. :D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 16.01.13 - klo:12:10
Tasi tuo 24 dc vaihteisto olla ekan kerran TS sarjassa. Josta sitten siirtyi TL/TLA ja T5000 sarjoihin. Varmasti on hyvä vaihteisto mutta kun rivi viljelyä niin saisi nostokoneiden kanssa olla useampi pikavaihde. Satakunnassa myyjät sano että euroopassa tulee keväällä myyntiin ja pienellä viiveellä Suomeen. eli koneen saisi aikaisintaan parhaassa tapauksessa syys töihin. Ja olis jo käyttöä keväällä ja kesällä.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Retrig von SitruunaLimppu - 16.01.13 - klo:13:53
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.

Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.

Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.

Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Von Göpel - 16.01.13 - klo:19:51
Oisko se 113 paljon kalliimpi?
Tai peräti 123.
Turbiinikytkimellä ehdottomasti. Ja ehkäpä vielä HT5:na.
Hinnan ero 113 on noin 13 -16 th.yllättävän paljon.

Oho. Aikamoinen ero. Hinnoissa eroa minun traktorin hinnan verran.
No ei minulla olekaan paljoa töitä sille. Rapiat 40 ha viljan viljelyä. Ne 200 tuntia mitä tulee vuodessa mittariin, pystyy kyllä tekemään vaikka vielä halvemmalla koneella.

Mutta jatka von Kyöpeli sinä täällä.
Minä lähden ampumaan biisoneita junan ikkunasta tuonne kartanoni maille.
Tuli ostettua VR:ltä veturi ja muutama vaunu perään. Kiskoja teetin puretusta radasta kun sai romuraudan hinnalla.
Mukava leikkiä lännen miestä kartanon mailla. Niitä kun riittää, sanos.
Ole varovainen jos intiaanit saartaa junasi ja käyttävät sinua maalitauluna. ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ahma450 - 16.01.13 - klo:20:32
Pitäs käydä koeajamassa nykynen kolmísylinterinen Valtra,käyntiääni ei ainakaan oikeen korvaa hivele ;DTulee aina kolmipyttysestä Valmetista mieleen 80-luku ja 605,josta eräs koiranleuka totes,ku sivupelti oli pois,että missäs moottori on,ku öljypumppu on tuossa ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Marttila - 16.01.13 - klo:21:51
Pikku nyykkärit nousevat arvoon arvaamattomaan.kuten fiatit.se vaihteisto elikkä dc on fiatin peruja kuten perä ym.eikös dc ole sama kuin hi-lo pikavaihe.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Lurppa - 16.01.13 - klo:22:15
Tehäänkö nää pikkunyykkäritkin basildonissa vai jossain muualla?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: wolfheartscry - 16.01.13 - klo:22:26
Taitaa olla niin, että 24 dc  laatikoita on kahta mallia eli TL/TLA:n laatikko joka perustuu Fiiatin kontruktioon ja toinen 24 dc on Foordin 40-sarjan peruja, samoin kuin tämä 16+16SLE mallien nykyisin kutsuttu vissiin EC. 16+16 loota 40-sarjan Foordissa ei mielestäni ole mikään tehosyöppö ja hyvin luotettavakin on ollut. 16300 h se on rallatellut ilman avaamista, moottori 1.5 kertaisella teholla verrattuna tehdassäätöön. TM:n powershift loota on sitten ihan eri luokkaa tehon hukkaamisessa. Tosin sekin on pelannut ilman avaamista yli 12000 h, yliteholla sekin.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: realisti - 16.01.13 - klo:23:23
Pikku-italialaisten dc on tosiaan vanha Fiatin hi-Lo lisättynä hydraulisella suunnanvaihtimella, mutta isommat Ford sle perua kuten edeltäjä kertoi. Eikö t5 tehdä kanssa basildonissa, ainakin casen vastine tulee Itävallasta. Italiano keskittynyt komponenttivalmistukseen ja "*******malleihin".
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: vms1 - 16.01.13 - klo:23:47
tosta kolmipyttysestä valtterista sen vertaa että voi olla että siinä ei ole sitten yhtään kutitusvaraa. Voi olla aika haastava saada kolmepyttynen jäähdytys siihen malliin että riittää hieman isommille tehoille.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: -samuel- - 17.01.13 - klo:08:19
Taas tullaan siihen, että miksi jo ostaessa pitää miettiä koneen virittelyä? Eikö se osteta sen mukaan, että siinä on resursseja isommille työkoneille, jos sellaisia on näköpiirissä? On tuohon silti itsekin tullut sorruttua. Tietoinen valinta oli aikoinaan ostaa Valtra 600, kun sen sai 20t FIM halvemmalla kuin 700. Seittemänsatasen turbosarja maksoi tuolloin Valtran omalla tiskillä 6000 FIM. Ja koneissahan ei muuta eroa ole. Mutta noin muutoin voi miettiä, että onko tuon kokoisesta traktorista edes mitään hyötyä repiä enempää tehoa irti? Saako sitä käytännössä hyödynnettyä? Ollaanko taas samassa tilanteessa kuin muinoin. Valmetilla oli 100hv luokassa turbo nelonen ja monella muulla vapari kutonen. Onko ne muut seuranneet Valmettia vai tosinpäin. :-) toki sittemmin Valmetillakin on ollut näitä vapari 100hv kutosia. Isossa osassa vaan taitaa olla nykyään turbo.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: wolfheartscry - 17.01.13 - klo:10:01
TL/TLA tehtiin/tehdään Italiassa, mutta T5 en tiedä.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: realisti - 17.01.13 - klo:10:06
TL/TLA tehtiin/tehdään Italiassa, mutta T5 en tiedä.

Basildonissa, koska vastaava case ainakin tulee Itävallasta myös steyrin kuorilla. Saisikin tuon steyrin varustelun nh:n, multicontroller nääs.

Edit: kattokaa tubesta landwirt.com video steyr 4115.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: keskomies - 17.01.13 - klo:13:06
http://www.youtube.com/watch?v=SWtHf4iiMKA Tässähän tää realistin linkki on. Eli kone 4*4 vaihteistolla ja saa myös muuttuvatilavuuspumpulla. Moottori on tuo 3.4 litranen nelonen, ahdettuna ja välijäähdytettynä. Siinä tulee olemaan kova kone kun tulee suomen markkinoille.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Cynic - 17.01.13 - klo:19:08
Alkavat nämä traktorimallit olemaan aika mielenkiintoiset merkistä riippumatta. Ei ole kohta väliä millä ajaa, lähes kaikilla on vähintäänkin riittävät varusteet. Portaaton vuo nopeus vain puuttuu, tai oikeammin vakionopeuksinen moottorista riippumatta.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: roadman - 17.01.13 - klo:20:04
Alkavat nämä traktorimallit olemaan aika mielenkiintoiset merkistä riippumatta. Ei ole kohta väliä millä ajaa, lähes kaikilla on vähintäänkin riittävät varusteet. Portaaton vuo nopeus vain puuttuu, tai oikeammin vakionopeuksinen moottorista riippumatta.

eikös case ole senkin jo esitellyt ei vaan taida olla tuotannossa vielä
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: 6350 - 18.01.13 - klo:08:12
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.

Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 18.01.13 - klo:14:39
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.

Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kaveri vaihto jonnikan tuommoseen massikaan ja nyt se on jo sitä myymässä kun ei sillä tuu kuulemma lumitöistä mitään kun vertaa sen 411 Fendtiin   ;D  Liian kevyt ja tehoton vissiin..  Mutta muuten vissiin aikas mukava peli  ;) 
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: 6350 - 18.01.13 - klo:15:20
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.

Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kaveri vaihto jonnikan tuommoseen massikaan ja nyt se on jo sitä myymässä kun ei sillä tuu kuulemma lumitöistä mitään kun vertaa sen 411 Fendtiin   ;D  Liian kevyt ja tehoton vissiin..  Mutta muuten vissiin aikas mukava peli  ;)

Hintakin tuntuis ominaisuuksiin nähden olevan edes sinne päin. Viime vuonna vaan JD ja Valtra kamppanjoi selkeästi vanhentuneen tekniikan malleja 6430std. ja 101ht suunnilleen samaan hintaa.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 18.01.13 - klo:20:56
Jontikkaa enkä Ferkua huoli tontilleni. Fendt olis vaihto ehto mut siinä hinta karkaa liian korkeaksi.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Peurajussi - 18.01.13 - klo:21:09
Mitä mieltä porukat on otsikon koneista. Olis näistä vehkeistä tarjoukset pöydällä. Valtrassa mielestäni parempi vaihteisto. Mutta 3 pyttynen moottori arveluttaa. Ja muutenkin kun talossa ollut Fordsonista saakka Fordin sinisiä traktorit niin ei oikein tunnu istuvan käteen noi Valtrat. Nyykkäri näppärän oloinen kone ja käteen sopivampi, mutta vaihteisto ainoa miinus. kun ei sisällä kuin yhden pikavaihteen. Kone suunnitteilla riviviljely hommiin eli ruiskutus ja kylvökeneen/nostokoneen veturiksi.

Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!

Missäs tuollainen tarjous?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: JD6630 - 18.01.13 - klo:21:10
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kyllä toi on vielä aika kaukana halvasta kun aletaan kuormainta, isompaa hydrauliikkaa ja muuta mukavaa ruksailemaan.

Noista tarjouksista hyötyy lähinnä vaihtokoneettomat käteisostajat.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: massikka_mies - 18.01.13 - klo:21:27
Katto tarjous MF 6455 51k€ alv 0%. Pieksee noi otsikon koneet joka osa-alueella ja pärjää varmasti hinnassakin!
Kyllä toi on vielä aika kaukana halvasta kun aletaan kuormainta, isompaa hydrauliikkaa ja muuta mukavaa ruksailemaan.

Noista tarjouksista hyötyy lähinnä vaihtokoneettomat käteisostajat.
Vakiona 110l/min kuormantunteva hydrauliikka eikä siihen muistaakseni edes muunlaista saa. Tos tarjouskoneessa oli myös vaihteistoautomatiikka mukana joten ei siihen omasta mielestäni kuormaajan lisäksi paljon muuta tarvitse. Kato ei nää verkut mitään valmetteja ole missä vakiona ei paljon muuta ratin ja pyörien lisäksi ole ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Peurajussi - 18.01.13 - klo:21:30

Kertokaas jo hemmetissä että onko tuo joku pikkukauppiaan oma tarjous vai onko ollut mediassa..?  ???
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: massikka_mies - 18.01.13 - klo:21:45
Uusimassa maatilan Pirkka lehdessä toisella aukeamalla.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Peurajussi - 18.01.13 - klo:21:48
Uusimassa maatilan Pirkka lehdessä toisella aukeamalla.

Ookoo, ei ole täällä näkynyt..
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hempo23 - 18.01.13 - klo:21:50
http://issuu.com/maatilanpirkka/docs/maatilanpirkka0113?mode=window&printButtonEnabled=false

Pitäisi löytyä ko lehti, jos ei niin googleen maatilan pirkka jo oikea reuna
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Lurppa - 14.05.13 - klo:22:56
http://www.youtube.com/watch?v=MBYYDNroL7k

siinä ois videoo tosta koneesta. näyttää saavan hyttijousetkin
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: nestori2 - 15.05.13 - klo:08:27
Kaverini vaihtoi muutaman vuoden vanhan nelipyttyisen N-sarjalaisen tähän uuteen 3-pyttyiseen N-sarjalaiseen, kummassakin teho suunnilleen sama.
No ensi kommmentit ovat olleet: Vääntö parempi, ketteryys tässä uudessa huomattavasti parempi ja polttoaineen kulutus alentunut aika oleellisesti, nytkin oli kynnellyt nelisiipisillä autoilla, 18 tunnin jälkeen polttoainemittari näytti vielä puolta tankillista.
Että enpä paljon NH:n sekoaisi, kyllä huolto- ja varaosapuoli sentään Valtrassa on hieman toisella tasolla.
Kolmipyttyinen kone on ihan hyvä moottori, oman kokemuksen mukaan se tuntuu pirteämmältä kuin nelipyttyinen. Plussana myös kylmäkäynnistyvyys, jostain syystä hörähtää käymään kylmänäkin pienemällä "sahauksella"
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ekia99 - 15.05.13 - klo:09:16
N-sarjalaisen tähän uuteen 3-pyttyiseen N-sarjalaiseen, kummassakin teho suunnilleen sama.
No ensi kommmentit ovat olleet: Vääntö parempi, ketteryys tässä uudessa huomattavasti parempi ja polttoaineen kulutus alentunut aika oleellisesti, nytkin oli kynnellyt nelisiipisillä autoilla, 18 tunnin jälkeen polttoainemittari näytti vielä puolta tankillista.

Onko näistä 3-pyttysistä vielä mitään oikeaa testiä näkynyt?

Noiden 4 ja 6 sylinteristen Sisujen polttoaineenkulutus on ihan järjetöntä luokkaa.

Polttoaineen ominaiskulutus DLG:n testi:

Case Maxxum 120 MC
Valtra N121 Advance

Polttoaineen kulutuseroksi saadaan 3,3 litraa tunnissa. Vuosittaisella 1.000 tunnin
käyttömäärällä ja 0,62 € litrahinnalla vuosittaiseksi säästöksi saadaan 2.046 €.
Viidessä vuodessa Maxxumia käyttämällä on säästetty polttoainekuluissa 10.230 €.

http://www.agritek.fi/files/agritek/Maxxum/12_05_09_Maxxum_120_4_sylinteristen_mestari.pdf

Täähän on jo parivuotta vanha testi, mutta tuossa uudessa portaattomien testissä T202 oli vähintään yhtä huono.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 10.06.13 - klo:23:16
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ktm87 - 10.06.13 - klo:23:29
kiva tietää, ilmoittele toki jatkossa miten toiminut :)
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: Herranketku - 10.06.13 - klo:23:34
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.

Ei huono, vaihtoehtoja samasta ryhmästä:
Punainen vieläkin varustellumpi ja erilaistettu tulee http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf (http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 11.06.13 - klo:00:14
New hollandiltakin on syksyllä tulossa paremalla vaihteistolla suomen myyntiin kone. Toi Case on kyllä aika maukkaalla varustelulla mutta pelkään että hinta on yli 80k€. Ja se on itselle kyllä liikaa.
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: kylmis - 11.06.13 - klo:07:11
Tuli sit hommattua New holland t5. Oli käteen sopivampi kuin valtra ja kun on hyviä kokemuksia kyseisestä merkistä. Ainostaan on harmittanut että kaupat tehtiin tammikuun viimeinen päivä ja kone saapuu tällä viikolla.

Ei huono, vaihtoehtoja samasta ryhmästä:
Punainen vieläkin varustellumpi ja erilaistettu tulee http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf (http://www.caseih.com/de_de/Products/Traktoren/Documents/Farmall_U_Pro/12C0013_COM_BR_Farmall_U_PRO_FINAL_LOW.pdf)
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: metsajussi - 11.06.13 - klo:13:55
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D

Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)

Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.

Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: supersammakko - 11.06.13 - klo:14:38
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D

Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)

Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Tuliskohan multicontrolleriin jo pikapuoliin joku facelift? Eikös tää nykyinen ole jo jonkin aikaa ollut markkinoilla?

Tuo farmal ehti jo hetken kiihottamaan, mutta se kahva tosiaan tuntui jokseenkin täysinäiseltä...
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:19:28
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D

Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)

Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...   
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: Naturalis - 11.06.13 - klo:19:30
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...
Pojat ajelee Valmuteilla joissa kopit ei lämpene...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Mopomies - 11.06.13 - klo:19:54
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: nuffieldmaster - 11.06.13 - klo:20:25
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.

Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:20:29
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.

Samaa mieltä, ehdottomasti ventti. Sillä saa itsetuntoa vielä jopa keski-iällä kun vatsa pullottaa, tukka lähtee, erektionkin kanssa on vähän niin ja näin. Sillä merkillä korjaa monta asiaa. Suosittelen. 8)

Kaikki takarivin nolla-viljelijät ajaa tuollaisilla tusinatuotteilla kuten nyykkäri ja valtra.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:20:30
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.

Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:20:32
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.

Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...

Sanopas sää tuollaisena kaikkia kokeilleena, äidistä tyttäreen ja aina alumiinitikkaaseen asti, että miksi noita punavanteisia on niin kauheen vähän   liikenteessä ja muutenkin urakointipuolella noiden koneiden esiintyvyys hyvin hyvin pientä?

Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Latz - 11.06.13 - klo:20:36
Kolmepyttynen kone on nykysin enempi asiallinen kuin koskaan. Huipputehoa noista löytyy senverran kuin tuommoinen apukone tarviaa ja ne muut ajat tulee säästöä kun ei tarvi ylimääräisiä osia koneessa pyörittää. Onhan noita tehty jo niin kauan että periaatteesta tuskin kannattaa 3 pyttyistä vierastaa.

Hyvin pelittää 3-pyttyä vallussa, riviviljelyssä meilläkin. Malli on kylläkin 565 ja vuosi -68.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:20:44
Hmm, nyykkäri vai valmetti? Ei kumpikaan. Kannattaa Fendtti ostaa. Vaikka se olis 80-luvulta, niin ergonomiassa ja käytettävyydessä se peittoaa ainakin tuon Suolahtelaisen.

Niin missä peittoaa suolahtelaisen ominaisuuksiltaan?
Ajomukavuudessa, käyttömukavuudessa, kestossa jne...

Sanopas sää tuollaisena kaikkia kokeilleena, äidistä tyttäreen ja aina alumiinitikkaaseen asti, että miksi noita punavanteisia on niin kauheen vähän   liikenteessä ja muutenkin urakointipuolella noiden koneiden esiintyvyys hyvin hyvin pientä?
Huono varaosapuoli ainakin kuuluu sapettavan.. Ilmastoinnin kompuroitakaan ei ollut missään ja ranskan varastokin näytti -10 kappaletta  ;D  Lopulta olivat 500-sarjalaisesta purkaneet...   Vissiin tässä on sama homma kuin että ei kaikilla ole varaa luksusluokan autoon niin miten voisi olla luksusluokan traktoriinkaan  :P   
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:21:05
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:21:08
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut varsinkaan pidempää päivää?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:21:10
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..

En ole. En saa mitään exodusta ja/tai erektiota kokeilemalla huvikseni traktoria. Kai sillä jotain muutakin tarvis tehdä kun kokeilla? Oletko sää ottanu akan ihan sillä perusteella että sen päällä oli kiva istua tai se näyttää hienolta?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:21:15
Täh? Fendt joku luksusluokan raktori? Mitäs siinä on luksusta? Penkki ja ratti ja kummipyörät. Mitä siinä on luksusta? Ei mun mielestä mitään. Samanlainen repusta porsiva ja venttiileitä polttava öljykirnu kun muutkin.
Ootkos joskus ajanut?? Varsinkin 700-sarjan ilmajousitettu hytti on kyllä markkinoiden parhaimpia ellei jopa paras ja vaihteisto toimii niinkuin kuin kuuluukin eikä nyi ja pätki niinkuin kilpailevien merkkien portaattomat..

En ole. En saa mitään exodusta ja/tai erektiota kokeilemalla huvikseni traktoria. Kai sillä jotain muutakin tarvis tehdä kun kokeilla? Oletko sää ottanu akan ihan sillä perusteella että sen päällä oli kiva istua tai se näyttää hienolta?
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla..  Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi  ;D  Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin  ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: supersammakko - 11.06.13 - klo:21:20
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla..  Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi  ;D  Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin  ;D
Molempien hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin valintakriteereihin A) mitä on tarjolla B) mitä on varaa pitää ja C) minkä pystyy pitämään... Pelimiehet ajattelee D) mitä kannattaa pitää
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:21:23
Niin minäkin olen lähinnä rahaa vastaan ajanut noilla fendteillä niinkuin muillakin traktoreilla..  Ei oo tapana istua emännän päällä ja tokihan se näyttää hienolta... Mutta tekee hyvää ruokaa ja kodin niin mikäs sen parempi  ;D  Eikös traktoritkin valita sen mukaan mikä parhaiten sopii itselle niinkuin emäntäkin  ;D
Molempien hankinnassa kannattaa kiinnittää huomiota seuraaviin valintakriteereihin A) mitä on tarjolla B) mitä on varaa pitää ja C) minkä pystyy pitämään...
Juu ei kannatta hankkia lainaksi huonoilla maksuehdoilla...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:21:26
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.

Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: zetor8045 - 11.06.13 - klo:21:29
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.

Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin  ;D 
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 11.06.13 - klo:21:59
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.

Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin  ;D

Siinä vaiheessa kannattaa miettiä alan vaihtoa kun turvaliivin suurinkaan malli ei mene ilman jeesus-teippiä kiinni ja turvavöitä katkeilee keskimäärin 4-vuodessa. Myös varpaiden ja kusilaitteiden olemassa olon toteaminen peilillä on huolestuttavaa.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Mopomies - 11.06.13 - klo:23:26
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.

Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: versu213 - 12.06.13 - klo:06:07
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.

Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.


Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ktm87 - 12.06.13 - klo:07:26
^ kaikki tukieurot meni skodun tankkaamiseen :'(
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: iskra - 12.06.13 - klo:07:27
Itellä on Aatto Oksasen maahantuoma vm -86 306 ventti ja vähän tuoreempia T-maatalouden katiskoja. Ajomukavuus on huomattavasti parempi, kuin missään suolahdesta tulleesta kapineesta.

Ennen ventin varaosat tuli Saksasta samana päivänä Suomeen. Ainoastaan logistiikka täällä päässä aiheutti sen, että ne sai käteensä vasta seuraavana aamuna. Nyt ne helvetin sokat ja sakkelit pitää kierrättää Suolahden logistiikkakeskuksen kautta ja siihen menee vähintään viikko.

  Just samat kokemukset vuodesta 85 näitä ollut ,nyt saa odotella jotain kuukausitoimituksia saksasta ennenkun tulee.
 Ihme juttu kuinka pienempi organisaatio pystyi palvelemaan varaosienkin kanssa niin paljon paremmin..

  Mut merkinvaihtoon ei kyllä ole tarvetta.vaikken kyllä oikein tykkääkään näistä uudemmista,deutsin äänikin on paljon rumempi kun Mannin tai MVM- män
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: iskra - 12.06.13 - klo:07:30



Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*
[/quote]

  Hah,ei kai se ole varallisuudesta kiinni.jos  30 vuotta vanha kone pelaa vielä paremmin kuin moni uusi niin miks sitä vaihtais,minä olen vaan ostellut muutamia lisää
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: versu213 - 12.06.13 - klo:08:07



Jaa, eikö skootteri kuskilla ole varaa ostaa tuoreempaa saksanseisojaa... :-*

  Hah,ei kai se ole varallisuudesta kiinni.jos  30 vuotta vanha kone pelaa vielä paremmin kuin moni uusi niin miks sitä vaihtais,minä olen vaan ostellut muutamia lisää
[/quote]


Noh, miksi ihmeessä ostaa valametin paskaa,ku olis kalliimmalla priimaaki tarjolla.. :P
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Oksa - 12.06.13 - klo:08:11
sas se!   mutta joillain on toi kokeilunhalu vahvempi kuin järki, tosa just eräskii tuttu urakoija kerto kuin alko taas pitää paljon enämpi peurastaan kun joutu jonkin vesipumppuhuollon aikana käyttään valtua hetken töissä.                      nyt on taas vieroitus tehty ja hommat jatkuu.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hervast - 12.06.13 - klo:09:56
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.

Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin  ;D

Onkohan minussa joku vika kun Fentin peltokoeajopäivillä kävin ajamassa 412 tjsp. ja sen 700 sarjalaisen uudemmalla kopilla ja siltikään niitä toisia kummempana osaa pitää ? Toki koneet on hiljaisia ja jousitukset toimii ym. mutta siinä ajellessa tuli ajatuksia että mitäs minun pitikään tällä reissulla kaupungista ostaa ja mitähän sitä viikonlopuna syötäisiin...  :D

30 vuotta nyt ei ole kummoinen saavutus 80 luvun traktorille, ihan merkkiin katsomatta on tuon ikäisiä koneita vielä paljon ajossa.

Ja palataksemme aiheeseen, niin ei tuo Farmalli äkkiseltään kovin suurta innostusta herätä. Onhan siinä kyllä lämmityssuuttimet kojelaudassa kuten -02 valmetissa ja niitä on jopa enemmän. Kai sieltä enempi lämpöä tulee kuin vaikkapa massikan kattosuuttimista ?
Otsikko: Vs: CaseIH Farmall Pro tulee
Kirjoitti: metsajussi - 12.06.13 - klo:10:22
Aivan kertakaikkisen ihana nappikahva. :D

Kiva käyttää talvihanskat käsissä :-)

Tai onhan se sitten oikea 'Multicontroller', 5 toimintoa kertatökkäyksellä.
Miksi tuota tarttis käyttää hanskat kädessä?? Mä otan hanskat pois kun astun ohjaamoon ettei hallintalaitteet tule likaisiksi...



Onko tuossa jo Webasto vakiona että se ohjaamo on kesälämmin kun sen aamupakkasella metsänreunasta herättelee?
Mulla ei ole mahdollista säilyttää traktoria aina +20 lämmitetyssä ilmankuivaimella varustetussa hallissa...

Vaikka tuskinpa tuollaisella kukaan metsähommiin muutenkaan lähtee.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Mopomies - 12.06.13 - klo:10:32
Vai rahaa vastaan ajanut... toiset syö jopa kiviä rahaa vastaan.

Kai se on myönnettävä sitten että on se ventti vaan hieno ja kallis peli, tälläselle persaukiselle pikkuvipparille.... ;D
Pakko se on jollain omatkin laskut maksaa niin kait tuosta koneiden ajamisestakin vaan on pakko palkkaa ottaa vaikka se niin mukavaa onkin  ;D

30 vuotta nyt ei ole kummoinen saavutus 80 luvun traktorille, ihan merkkiin katsomatta on tuon ikäisiä koneita vielä paljon ajossa.


Näsäviisasteluna vois sanoo, että 40 vuotta ei ole kummoinen saavustus 70 luvun traktorille ja 50 vuotta 60 luvun jne. ;D ;D ;D

Tosiaan, ei ne perus rakkorit hajoile, jos niitä vaan huoltaa hyvin. Oli ne miltä vuosiluvulta tahansa. Tai kaihan niitä tyyppivikoja on jokaisessa.

Vaikka nuo punavanteiset ovat erinomaisia työhevosia maajusseilussa ja urakoinnissa, niin kyllä noilla valmeteillakin on paikkansa.  Itse olen sitä mieltä, että 02 sarjan valmetit on hyviä pelejä. Sitten lähettiin alamäkeen. Koitappa vaikka tehdä jotain lumitöitä tai etukuormaajahommia 05 sarjalaisella. Saa hämmentää kahta keppiä kokoajan, että löytää sopivan menovaihteen. Hydrauliikkaöljyt samaa, mitä laatikossa pyörii. Sitten laatikkoon lyötiin pakkaa pakan perään. Saatiin suunnanvaihdot ja pikavaihteet. Sama lousku siellä silti siellä takapyörien eessä jollottaa. Vaikka kyllähän se kestää jollottaa.

Äkeen eessä ja metässä 05 sarjalaisella pärjää hyvin. Varsinkin siellä metässä.

Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: icefarmer - 12.06.13 - klo:11:02
kiiltokuvakonneita kiiltokuvakonneita neon vanhat ventit :) :) :) :)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Lurppa - 17.06.13 - klo:15:36
joko kone on tullut? mitkä ensivaikutelmat?

http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/new-holland-t5-105/yg0julzk.html

^ton koneen hinta on 38k€ :p ei kovin paha vai?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 17.06.13 - klo:20:04
Eipä ole tullut >:(  Saisi kyllä pikku hiljaa ruveta saapumaan. Pitäisi tulla ennen juhannusta mutta epäilempä suuresti.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: kylmis - 17.06.13 - klo:20:09
Valmetti tulisi neljässä viikossa, kun ne menee niin huonosti kaupaksi, että linjalla on tilaa...

 ;D :D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: iskra - 17.06.13 - klo:21:19
kiiltokuvakonneita kiiltokuvakonneita neon vanhat ventit :) :) :) :)
  Kyllä minulla on yks tosi räjähtäneen näköinen ,tosin siitä vieritän syyn edelliselle omistajalle,,nää uutena ostetut kyllä ovat vielä kuosissaan.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 19.06.13 - klo:15:19
Valmetti tulisi neljässä viikossa, kun ne menee niin huonosti kaupaksi, että linjalla on tilaa...

 ;D :D
Varmaan valmetin olisi saanut neljässä viikossa mutta kun se ei sopinut käteen. Voiman ulosoton kytkimin liian takana. Ja sitä kun meillä käytetään syksyllä todella paljon kun on noita riviviljely kasveja. Huomenna kone saapuu taloon.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Von Göpel - 19.06.13 - klo:20:48
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin  ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: 42 - 19.06.13 - klo:20:53
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin  ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Von Göpelin saarnasta navoista päätellen on kyse hollannista, kyllä N-H moottorista  voimaa lähtee.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 19.06.13 - klo:21:38
Eipä itseltä eikä tutuilta noista nyykkäreistä ole napoja hajonnut. Ja kyllä moottorissa varmasti on mun tarkoituksiin tarpeeksi voimaa. Ei tule talon isoksi traktoriksi vaan Kylvö ja nostokoneiden eteen sekä ruiskutus traktoriksi.
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin  ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D
Kyllä sitä kotimaista mietin todella mutta nuo edellä mainitsemani seikat sekä melkein 5K€ käänsivät valinnan nyykkäriin. Ja kun on talossa tuttu merkki sekä tutut huoltomiehet niin helpottivat ratkaisua.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: kylmis - 19.06.13 - klo:23:14
Etuakselin kestävyydetä puheenollen. Ei ole uusissakaan Valtroissa olkatapeissa rasvanippaa ennenkuin huoltomies sellaisen paikalleen kiertää. Sama homma oli jo vuonna 2002. Perusteluna nippojen puutteeseen on se, että kone on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin, suomalaisille maanviljelijöille...

joita ei pahemmin koneen rasvaukset kiinnosta...

 :D :D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Klapikauppias - 20.06.13 - klo:12:04
Mä ruuvailin ite tuon n-läisen olkatappeihin nipat, niissä on vaan eri kierre, kuin tavallisissa nipoissa, altapäin olevat suorat sai paikalleen väärälläkin kierteellä, mutta yläpuolen kulmanipat piti käväistä hakemas erikseen kaupasta, etulokasuojien takia pitää olla mieluumin 45 asteiset, ysikympitkin käy, mutta saattaa jäädä pahaan asentoon.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hiippailija - 20.06.13 - klo:16:13
Etuakselin kestävyydetä puheenollen. Ei ole uusissakaan Valtroissa olkatapeissa rasvanippaa ennenkuin huoltomies sellaisen paikalleen kiertää. Sama homma oli jo vuonna 2002. Perusteluna nippojen puutteeseen on se, että kone on suunniteltu suomalaisiin olosuhteisiin, suomalaisille maanviljelijöille...

joita ei pahemmin koneen rasvaukset kiinnosta...

 :D :D

 ;D ;D ;D ;D Hyvin sanottu!
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Hervast - 20.06.13 - klo:16:53
Varmaan valmetin olisi saanut neljässä viikossa mutta kun se ei sopinut käteen. Voiman ulosoton kytkimin liian takana. Ja sitä kun meillä käytetään syksyllä todella paljon kun on noita riviviljely kasveja. Huomenna kone saapuu taloon.

Ite mietin koeajolla samaa asiaa, että jos ostaisin tuollaisen uuden ännän, niin nelivedon, takalasinpyyhkimen ja ulosoton kytkimien paikka muuttuis kyynärnojaan.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 20.06.13 - klo:22:43
Tänään sitten kone saapui. Ja oli pari mieluisaa yllätystä koneessa. Muutenkin tuntui heti käteen sopivalta koneelta. Riviviljely renkaat jo vaihdettu alle. Huomenna pitäisi sovittaa ruisku perään ja maanataina ruveta istuttamaan etusäiliötä keulalle.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Herranketku - 20.06.13 - klo:22:56
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin  ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D

Eipä ole vielä sellaista etuakselimerkkiä tullut vastaan mitä ei olisi laitettu vön Goopelillekin tiedoksi ja mitä noihin TeeVitosen vetoihin tulee niin ainakin saksanmaallakin ovat rankanneet luokassaan kovaksi vastukseksi. Jospa von kyöpelin vaimo ei olekaan kotimainen, thaikku, belarussija tai russia? Eihän kotimainen tuollaista jäkätystä kestä?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Von Göpel - 22.06.13 - klo:22:17
No pienestä oli kiinni ettei tullut kotimainen.Nyt on se aika että kannattaa ostaa aina ulkolaista niin vaihtotaseenvaje kasvaa kunnolla eli eletään velaksi ,mutta mitäs siitä maksetaan joskus sitten takaisin  ;D
Ole varovainen etunavat ovat herkät särkymään ja moottori on ihanan hengetön. ;D

Eipä ole vielä sellaista etuakselimerkkiä tullut vastaan mitä ei olisi laitettu vön Goopelillekin tiedoksi ja mitä noihin TeeVitosen vetoihin tulee niin ainakin saksanmaallakin ovat rankanneet luokassaan kovaksi vastukseksi. Jospa von kyöpelin vaimo ei olekaan kotimainen, thaikku, belarussija tai russia? Eihän kotimainen tuollaista jäkätystä kestä?
On se aika kummaa kun jo takuuaikana niitä nyykkäreihin korjaavat.
Näkisitte miten pienistä hiluista on tuo pikkunyykkärin napa rakennettu .
kuin kevyt sarjaa  ;)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 26.06.13 - klo:08:39
Tietääkseni kaikkia merkkejä korjataan takuuaikana. Täällä ei kyllä keneltäkään ole etuakselin napa hajonnut.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SamiT - 26.06.13 - klo:09:10
Melkein jokaisessa uudessa koneessa on merkistä riippumatta jotakin pikkuhäikkää takuuaikana, jollei muuta niin jotakin tihkuu ulos koneesta tai joku anturi tökkii.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Lurppa - 26.06.13 - klo:11:07
Melkein jokaisessa uudessa koneessa on merkistä riippumatta jotakin pikkuhäikkää takuuaikana, jollei muuta niin jotakin tihkuu ulos koneesta tai joku anturi tökkii.

Jollakihan a-nettiläisellä halvaantu uus n123  ennen 30 tuntia!
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Make - 26.06.13 - klo:19:09
Mulla ei tullut N111 ainuttakaan vikaa takuuaikana. Myöskään 655 ei ollut aikoinaan ainuttakaan takuukorjausta.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: mikko9b - 18.04.14 - klo:11:29
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet?  Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SKN - 18.04.14 - klo:13:13
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet?  Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?

SASsin mukaan lentavä hollantilainen on ihan paska. Koivumäen mielestä paras mitä rahalla saa. Eriks Raks sanoo että valmetti on paras jonka taasen joku verkusonnimän kumoaa.

Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: mikko9b - 18.04.14 - klo:13:31
Päivitetäämpä tilannetta. Onko raatilaiset ko koneita ajaneet, nh:sta ec, onko toimineet?  Mites talvikeleilä, toimivatko niinkuin pitääkin?

SASsin mukaan lentavä hollantilainen on ihan paska. Koivumäen mielestä paras mitä rahalla saa. Eriks Raks sanoo että valmetti on paras jonka taasen joku verkusonnimän kumoaa.

Näinhän se monasti menöö... molemmilla näkkyy etteen ja taakse pääsevän, muutennii ominaisuudet näyttäs piisoovan, kestävyys, kuluvaisuus ja talviominaisuudet ee vaan muutamalla koeajolenkillä selviä...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 18.04.14 - klo:13:36
New Holland on hyvä traktori. Tämän maan maa-ja metsätalouden vauraus perustuu pelloilla ja metsissä ahkeroineisiin Fordson Dexta ja Major traktoreihin. Ilman näitä Suomessa maksettaisiin edelleen pellonraivauspalkkioita yms. Itsekin vahvasti harkitsen tuon pihaDextan päivittämistä New Holland 5.95 DC:en. On luotettava sininen ja hintakin on kohdallaan.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: JD6630 - 18.04.14 - klo:16:16
Mun käteen ei vaan jotenkin tuo t5 sarja istu ei sitten millään. Isommat mun mielestä paljon parempia nyykkäriltä.
Casena hienomman ja toimivamman näköinen sisältä tuo T5.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 18.04.14 - klo:17:50
Mun käteen ei vaan jotenkin tuo t5 sarja istu ei sitten millään. Isommat mun mielestä paljon parempia nyykkäriltä.
Casena hienomman ja toimivamman näköinen sisältä tuo T5.

Minun tapauksessa jo puhutaan suvun perinnöstä, siniverisyydestä. Kuinka minun egolleni kävisi jos naapuri näkisi päällikön kolaamassa lumia jollain Casen NH kopiolla?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SAS - 18.04.14 - klo:18:14
Rysky päivillä oli nyykkärit näytillä.
Etupäässä pisti silmään amistaidolla laitetut hydrauliputket ohjaussylinterille ,oikein nauratti miten lapsellisesti voidaan nykypäivänäkin putkitus hoitaa. ;D
Hytin alunen oli molemmin puolin jos jotaki putkea ja pömpeliä sikin sokin. ;D
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: lumia925 - 18.04.14 - klo:18:57
A-valtrako pitäs sitten hommata?  ;D kyllä se nyt niin on että nykyajan traktorissa menee putkea ja letkua joka paikassa, se on nykyaikaa.
ja mitä tohon vaihteistoon tulee, niin ainakin pitäs olla luotettava ja mukava käyttä (ec siis)
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Oksa - 18.04.14 - klo:19:06
noissa nykytraktoreissa olen huomannu sellasen piirteen merkistä riippumatta että noita letkuja, putkia ja piuhoja kulkee kyllä aika tavalla pitkin ja poikin konetta ja yleensä ovat aika sekaisen näkösiä asennuksiltaan.   puhtaana pidon kannalta olen hieman epäileväinen noista.                         tuota vaan ihmetelly että miten tuo kolmepyttynen a käy paljon nätimmin ja hiljasempana kuin saman ikäinen nelimukine`?     en sitten tiedä mihin perustuu mutta omin korvin tuossa kuunnellu.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 18.04.14 - klo:19:22
Rysky päivillä oli nyykkärit näytillä.
Etupäässä pisti silmään amistaidolla laitetut hydrauliputket ohjaussylinterille ,oikein nauratti miten lapsellisesti voidaan nykypäivänäkin putkitus hoitaa. ;D
Hytin alunen oli molemmin puolin jos jotaki putkea ja pömpeliä sikin sokin. ;D

Vastauksesi tason läpi kuultaa henkinen kypsyytesi. Jos asennevammaisuus on päässyt tuohon pisteeseen, niin jos myyntityötä joutuisit tekemään, niin jo ekana päivänä huomaisit kuinka pahaan maailmaan olet asenteinesi joutunut. Tuonsortin vaihtoautomyyjälle kun joutuu kengänkuvan persuuksiin potkaisemaan, ja kehittämään tuotannolliset sekä taloudelliset irtisanomisperusteet..
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: mikko9b - 18.04.14 - klo:19:40
A-valtrako pitäs sitten hommata?  ;D kyllä se nyt niin on että nykyajan traktorissa menee putkea ja letkua joka paikassa, se on nykyaikaa.
ja mitä tohon vaihteistoon tulee, niin ainakin pitäs olla luotettava ja mukava käyttä (ec siis)

Siitä just ollaan yrittämässä eroon...  ja siinäkin on abikoantureita suojaamattomana peränalla...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: 115 - 18.04.14 - klo:20:28
Putkea ja letkua menee joka suuntaan, ja johtojakin, tietysti sikin sokin kun anturit siellä ja täällä ja samalla johtosarjalla pitäis kaikkiin virta mennä.

Jos uuden koneen hankkii niin ensimmäisenä kannattais ohjaamon alla olevat letku/putki/johtohässäkät niputtaa vaikka nippusiteillä niin etteivät pääsisi hankaamaan mihinkään itseään puhki.
Samalla jotain suojaa vielä väliin jos teräviä kulmia tms. vasten.


Eikös T5 ole aika ketterä kääntymään, millainen muuten a- Valdeemiin verrattuna?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 18.04.14 - klo:20:40
Ketterä on, eikä ohjaamos tunnu viisnollakakkoselta.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: taisker - 18.04.14 - klo:21:02
öljyä siellä öljyä täällä 3 kertaa piti tänään 143 kiristellä ku tippuu no positiivinen ylläri et kohta 30h eikä vielä oo tullu kaikki nesteet kerrasta pihalle
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Ärrpää - 18.04.14 - klo:21:21
öljyä siellä öljyä täällä 3 kertaa piti tänään 143 kiristellä ku tippuu no positiivinen ylläri et kohta 30h eikä vielä oo tullu kaikki nesteet kerrasta pihalle

 Huuhtelin enimpiä tomuja kuuspiikin kyljestä pois, pari klemmaria taitaa puuttua syylärin letkusta ja hydeputki pumpulta venttiillille näytti hieman hikiseltä.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: SAS - 18.04.14 - klo:21:48
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: Myyntipäällikkö - 19.04.14 - klo:10:57
Muutaman sadan neliön omaa pihamaata kolatessa ei paljon haittaa roikkuuko putki tai letku kun muuten vaan on edullista. Sitä paitsi maatalouden tuloa tuntuu tulevan lisää ensi vuonna kun tuet täällä etelässä ovat nousussa, joten peltovuokria tulee sen verran viideltätoista hehtaarilta, että poistoja ja maatalouden menoja näennäisesti on pakko keksiä lisää.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: mikko9b - 27.04.14 - klo:21:15
N103:een liittyen onko turbiini nykyaikaa?
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: ht - 27.04.14 - klo:21:22
N103:een liittyen onko turbiini nykyaikaa?

On.

Pehmentää mukavasti kovaa lootaa etukuormaaja- ym. eestaastöissä. Oma kone 6550 hitec2 turbiinilla, pois en antaisi.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 27.04.14 - klo:22:50
Itsellä ollut pian vuoden käytössä T5.115 ja olen kyllä tykännyt. Todella ketterä ja pieniruokainen. Ainoa miinus tulee fiatista periytyneestä kierroskoneesta, alakierroksilla ei ole vääntöä yhtään.
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Ainakin itse ostin omaan käyttöön sen kokoisen kun tarvitsin. Riviviljely renkailla ajellessa koneen paino vaikutti paljon osto päätökseen. Valtra 500kg painavampi kuin nyykkäri. Ja nyykkäri pienempi ruokaisempi.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: mikko9b - 28.04.14 - klo:04:58
Itsellä ollut pian vuoden käytössä T5.115 ja olen kyllä tykännyt. Todella ketterä ja pieniruokainen. Ainoa miinus tulee fiatista periytyneestä kierroskoneesta, alakierroksilla ei ole vääntöä yhtään.
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Ainakin itse ostin omaan käyttöön sen kokoisen kun tarvitsin. Riviviljely renkailla ajellessa koneen paino vaikutti paljon osto päätökseen. Valtra 500kg painavampi kuin nyykkäri. Ja nyykkäri pienempi ruokaisempi.

Olikos se sulla dc, onko millainen loota. Ec ei oikein säväyttänyt...
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: petse - 28.04.14 - klo:05:08
Mun on DC vaihteistolla. Ei mun hommissa ainakaan tule niin paljon sitä keppiä hämmennettyä että kaipaisin EC laatikkoa. Ja nappi kytkin toimii hienosti.
Otsikko: Vs: New holland T5.115 vai Valtra N103 h5
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.04.14 - klo:05:33
Kannattaako ostaa noin pieniä traktoreita nykyään.
N-sarjaa pienempää ei kannatta.
Tietysti jos ei niin välitä miten ne putket on vedetty ,mutta ainakin se tahtoo kostautua pitemmän päälle kun niitä roikkuu missä sattuu.
Eli tilojen pitää sun mielestä olla 20-30 hehtaarisia ja niissä saa olla max 20 lehmää tai 100 sikaa. Mut trakrorien pitää olla sellaisten, että 20 kertaa enemmän ehtis tekeen  ???

Missä tässä on se bisnes ja kuka tämän maksaisi  ???