Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: karir - 08.01.13 - klo:16:53
-
Moi,
Pekin vaihto edessä Ford 8210. Mietityttää mikä Grammerin penkki olisi hinta laatusuhteeltaan paras. Palatalaisilla on varmaan ko penkkejä traktoreissa ja olisi kiva kuulla kokemuksia. Traktori on viljatilalla 30ha savipeltoa äestettävänä vuosittain.
Maximo Comfort on edullisin hieman alle 900e. Seuraava malli Maximo Professional hieman alle 1600e ja Maximo Dynamic alle 2000e.
900e mallissa ei säätöä iskarille mutta nytky löytyy
1600e malissa matalafrekvenssi jousitus.
2000e mallissa tulee Dynamic damping system jousitus.
Onko säädettävä iskari ja matalataajuusjousitus 700e lisähinnan arvoinen?
Entä Dynamic Damping System onko se 1100e/400e lisähinnan arvoinen?
Muitakin merkkejä voi toki ehdottaa.
T Kari
https://www.agrimarket.fi/Koneet/Tarvikkeet/Istuimet/grammer-traktorin-kuljettajanistuimet/
-
Itelläni on tuo missä on säädettävä iskari. Se on riittänä mulle. Vanhempaa mallia niin ei oo nytkyä.
-
Eikös mt-jousituksen etuna ole, että se osaa vaimentaa myös koppijousituksen läpi tulevan, vaimennetun ja matalataajuuksisen liikkeen? 8210:ssä taas taka-akseli rynkyttää suoraan istuinta, ellei kumivaimentimien pientä joustoa oteta huomioon. Eri asia sitten, jos paremman mallin mukana tulee sitten jotain muuta sellsista, mistä haluaa maksaa.
-
Mikäs se sivuttaisjousto sitten oli ja missä mallissa sitä löytyy ? Perusnytkähän toimii edes-takas suunnassa.
-
Mikäs se sivuttaisjousto sitten oli ja missä mallissa sitä löytyy ? Perusnytkähän toimii edes-takas suunnassa.
Kyl se taitaa löytyä mm. tuasta linkistä. Evoluutiooni olis paree, mut hinta pruukaa olemahan aika korkia. Koitaha Hervasti kestää niinku miäs kuunaansa, taitaa tulla Jonteerin kuvia mukanansa tuos linkiis. :D https://www.agrimarket.fi/Koneet/Tarvikkeet/Istuimet/grammer-traktorin-kuljettajanistuimet/ (https://www.agrimarket.fi/Koneet/Tarvikkeet/Istuimet/grammer-traktorin-kuljettajanistuimet/)
-
Ota huomioon ettei Fordin penkki ole lattiatasolla. Jos lykkäät siihen normaalin ilmapenkin, niin penkin etureunan ja ratin välissä on rakoa luokkaa 5-10cm vaikka ratti olisi käännetty aivan pystyyn. Haittaa hiukan liikkumista.
-
Meillä samanmoisessa Foordissa on Grammerin ihan perusilma jakkara, pitkittäis joustolla ajanut asiansa hyvin. Ainut miinus on ettei käsinojissa ole korkeus säätöä.
-
Mun mielestä tärkein varuste on sivuttais-vaakajousitus. Kynnöksellä kun ajelee, on ne sivuttaisheitot pahimpia ainakin mun selälle.
Sivutaisjousituksen saa asennettua jälkikäteenkin vaikka mekaaniseen penkkiin, eikä ole kovin paha asentaa, jos penkissä ei ole istujan tunnistusta. Tunnistin on pop-niiteillä kiinni ja siinä on sellainen hämärä peltihässäkkä, mikä on vähän hankala irrottaa. Penkinlämmittimen johdot onkin liittimellä ja ne on helppo irrotella. Sinne tulee vain sellaiset liukukiskot poikittain, iskari ja vaahtomuovisen oloiset jouset. Se tuossa on ongelma, että istumakorkeus nousee noin 20mm, mutta kyllä tuo vanhaan Maxxumiinkin ihan toimiva on, vaikka takalattia onkin korotettu.
Ittellä on nuo matalataajuusjousituksella olevat mallit (MSG95AL) molemmissa koneissa ja kyllä muuttui ajaminen erilaiseksi. Pitää vain muistaa, että etuakseli on ihan yhtä lujilla kun ennenkin, vaikka ittellä oliskin paremmat oltavat.
-
Tekis mieli vaihtaa Valtra 6400:een kans penkki. Tuli joskus otettua nuukuuksissa mekaanisella jousituksella. Toki tuokin jakkara vielä pääsis kierrätykseen, mutta parhaat päivät se on jo nähnyt. Kysymys siis kuuluu , sopiiko tuollainen n.900€:n jakkara suoraan Nykyisen kääntölevyn päälle?
-
Tekis mieli vaihtaa Valtra 6400:een kans penkki. Tuli joskus otettua nuukuuksissa mekaanisella jousituksella. Toki tuokin jakkara vielä pääsis kierrätykseen, mutta parhaat päivät se on jo nähnyt. Kysymys siis kuuluu , sopiiko tuollainen n.900€:n jakkara suoraan Nykyisen kääntölevyn päälle?
Sopii, kunhan penkissä itsessään ei ole kääntölautasta, niinkuin N-sarjan penkissä on. Silloinkin kyllä muuten sopii, mutta tulee liian korkea. Virtaliitinkin on siellä kääntölevyn alla valmiina, ainakin -95 vuosimallissa oli.
-
Päädyin Maximo Comfort (900e) penkkiin sivuttaisjousituksella. Maahantuojan (Algol) sivujen mukaan sen saa myös Maximo Comfort penkiin. Ilman palstalaisten neuvoja se olisi jäänyt ostamatta.
Iso kiitos hyvistä neuvoista.
T Kari
-
Mun mielestä tärkein varuste on sivuttais-vaakajousitus. Kynnöksellä kun ajelee, on ne sivuttaisheitot pahimpia ainakin mun selälle.
Vanhemmat miehet kun ajelee mun koneella niin vaatii sivu-japitkittäis jousitukset pois päältä.Meillä on toisella käyttäjällä selkärankareuma ja se ei voi käyttää sivuttaisjoustoa ollenkaan.
-
Mun mielestä tärkein varuste on sivuttais-vaakajousitus. Kynnöksellä kun ajelee, on ne sivuttaisheitot pahimpia ainakin mun selälle.
Vanhemmat miehet kun ajelee mun koneella niin vaatii sivu-japitkittäis jousitukset pois päältä.Meillä on toisella käyttäjällä selkärankareuma ja se ei voi käyttää sivuttaisjoustoa ollenkaan.
En nyt sitten tiedä mikä on vanha, mutta meillä yli 6-kymppinen vanhaisäntä ajelee nytkyt ja sivujoustot päällä koko ajan. Opastin kyllä kuinka ne saa pois, mutta on kuulemma huonompi. Kaipa se on niin, että ehjä selkä tuosta pehmeästä sivuliikkeestä tykkää, mutta jo rikkinäinen ei niinkään.
-
Mun mielestä tärkein varuste on sivuttais-vaakajousitus. Kynnöksellä kun ajelee, on ne sivuttaisheitot pahimpia ainakin mun selälle.
Vanhemmat miehet kun ajelee mun koneella niin vaatii sivu-japitkittäis jousitukset pois päältä.Meillä on toisella käyttäjällä selkärankareuma ja se ei voi käyttää sivuttaisjoustoa ollenkaan.
En nyt sitten tiedä mikä on vanha, mutta meillä yli 6-kymppinen vanhaisäntä ajelee nytkyt ja sivujoustot päällä koko ajan. Opastin kyllä kuinka ne saa pois, mutta on kuulemma huonompi. Kaipa se on niin, että ehjä selkä tuosta pehmeästä sivuliikkeestä tykkää, mutta jo rikkinäinen ei niinkään.
Mulla kaikki joustot ja kääntö aina auki, pikkuveli vetelee kaikki kiinni, varsin jäykän oloisia ensimmäiset metrit hänen jälkeensä... Kaarteissa sivujousitus alkuun hieman jännän tuntuinen.
-
Äh grammer täys paska. Just laitoin jd sears jakkaran, NH alkuperäis mallin.
Grammer oli 2000€ maksava comfort plus jotain. Nytkät joka suuntaan, sähköllä selän säätö yms.
Semmonen lätkä koko paska.Vituttanu penkki koko ajan kun Nh vaihto JD.
Toi 900€ sears on semmonen muhkeempi.
Grammer ratsastaa merkillä.
2500€ ois maksanu searsin hydrauli jousitteinen... Ei raskinu
-
Äh grammer täys paska. Just laitoin jd sears jakkaran, NH alkuperäis mallin.
Grammer oli 2000€ maksava comfort plus jotain. Nytkät joka suuntaan, sähköllä selän säätö yms.
Semmonen lätkä koko paska.Vituttanu penkki koko ajan kun Nh vaihto JD.
Toi 900€ sears on semmonen muhkeempi.
Grammer ratsastaa merkillä.
2500€ ois maksanu searsin hydrauli jousitteinen... Ei raskinu
Mulle toi grammeri meinaa olla lyhkänen istuinosaltaan ettei se anna reisille tukea muutakuin jos vetää sen erikseen liikkuvan istuinosan eteen... Mutta Searsi on kyllä hyvä mitä noilla CNH tuotteilla on tullut ajeltua ja kantavuutta tukevammellekkin kuskille ;D Searsi on semmonen löhösoffa joka on vanhemmissa jenkkijonnikoissa... Miten muuten tuo sopis jonnun hyttiin?? Ja pistitkö keppikoneeseen vai oikeen siihen AP:seen??