Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: oltsik - 07.01.13 - klo:14:54

Otsikko: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: oltsik - 07.01.13 - klo:14:54
Tuli hommattua McHale Fusion2:n ja olis tarkotus sovittaa se vähän piristetyn JD 6610 taakse. koska vetokoneen tehoreservi ei ole hääppönen(130 hp) halu on kova säästä kaikki likenevä teho tappitehoksi joten hydraulitehon säästämiseksi haluan kytkeä paalaimen traktoriin powerbeyond liittimen kautta niinkuin ohjekirjakin suosittelee. Eli paalain itse ohjaa traktorin säätyvätilavuuksista pumppua ja ottaa vain tarvitsemansa öljyn.

Mutta JDssä ei ole powerbeyound -liitintä ja tuntuu olevan huoltomiehilläkin erinäkemyksiä mitä vermeitä tarviin. Toisen mukaan pelkkä signaalilinja pumpulle riittää ja painelinja josta kone ottaa öljynsä kytketään johonkin traktorin omista venttiileistä. Toinen sanoo et tarviin sekä signaali- että painelinjan asentaa eli paalain saa öljynsä erillistä linjaa pitkin traktorin omien venttilien ohi.

Eli miten te olette arvon kommentoijat kytkeneet Fusion paalaimet powerbeyondiin ja kuinka monella liittimellä? Jos kytkette traktoriin omiin lohkoihin painelinjan niin missä asennossa on traktorin venttiili, kellunnassa vai missä?

Olli
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: JD6630 - 07.01.13 - klo:15:08
6630 standardiin laitettiin ainakin ihan kaikki linjat eikä otettu olemassa olevista edes painetta.
Huoltomiehelle ei tarvinnut muuta sanoa kuin että pitäis power beyondi paalainta varten saada...
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: kyntaja - 07.01.13 - klo:15:17
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: roadman - 07.01.13 - klo:15:41
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä. 
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: kyntaja - 07.01.13 - klo:19:04
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä.

Juurikin näin.
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: meedio - 07.01.13 - klo:21:42
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä.

Juurikin näin.

Eikä muuten kannata nykiä PB letkuja irti pikaliittimistä jollein traktori ole sammutettu....   tulipahan kerran paalain rasvattua oikein kunnolla. Pläsähti pikaliittimistä tiivisteet ottalle ja öljyt mäjelle. "Ihan vaan kokeilen miten erilailla toimii lohkoilla/Pb liitännällä" ;D
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: Greenpwr - 07.01.13 - klo:22:01

 Jenkkiesiseiskaan erillinen LS-laippa lohkon päähän ja siihen sitten ne tarvittavat liittimet.
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: roadman - 07.01.13 - klo:22:13
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä.

Juurikin näin.

Eikä muuten kannata nykiä PB letkuja irti pikaliittimistä jollein traktori ole sammutettu....   tulipahan kerran paalain rasvattua oikein kunnolla. Pläsähti pikaliittimistä tiivisteet ottalle ja öljyt mäjelle. "Ihan vaan kokeilen miten erilailla toimii lohkoilla/Pb liitännällä" ;D

Höh miten se hyde on sitten paalaimeen rakennettu. Jos paalaimen lohkot on suljettuina(lepotilassa mihinkään toimintoon ei syötetä öljyä) niin  pöydässä on 25-30 barin esipaine ei muuta. Kannattaa mitata servopaine jos noin käy letkuja irrottaessa. Mulla ainakin voi letkut nykiä ihan rauhassa vaikka kone on käynnissä. Paikalleen laitto on vähän helpompaa kun kone on sammutettuna.
Meillä oli kasaus vaiheessa vrg,ssä sama ongelma servo paineet huiteli 120-150 barin huitteilla. Vikaa etsittiin oikein kunnolla. Vaihdettiin servopaineen säätöanturi mut ei. Sitten pistettiin kokoservopääty uusi niin sitten rauhoittui servopaineet kohdalleen.
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: meedio - 08.01.13 - klo:01:00


Eikä muuten kannata nykiä PB letkuja irti pikaliittimistä jollein traktori ole sammutettu....   tulipahan kerran paalain rasvattua oikein kunnolla. Pläsähti pikaliittimistä tiivisteet ottalle ja öljyt mäjelle. "Ihan vaan kokeilen miten erilailla toimii lohkoilla/Pb liitännällä" ;D

Höh miten se hyde on sitten paalaimeen rakennettu. Jos paalaimen lohkot on suljettuina(lepotilassa mihinkään toimintoon ei syötetä öljyä) niin  pöydässä on 25-30 barin esipaine ei muuta. Kannattaa mitata servopaine jos noin käy letkuja irrottaessa. Mulla ainakin voi letkut nykiä ihan rauhassa vaikka kone on käynnissä. Paikalleen laitto on vähän helpompaa kun kone on sammutettuna.
Meillä oli kasaus vaiheessa vrg,ssä sama ongelma servo paineet huiteli 120-150 barin huitteilla. Vikaa etsittiin oikein kunnolla. Vaihdettiin servopaineen säätöanturi mut ei. Sitten pistettiin kokoservopääty uusi niin sitten rauhoittui servopaineet kohdalleen.

Konehan syöttää toimintoihin ihan itse öljyä tarvitsemallaan hetkellä, satuin heti koneen saatuani räpläämään, tietämättä kaikista toiminnoista, ja taisipa siinä samassa rytäkässä olla vielä koneen päästä ls ruuvi väärässä asennossa.....  ohjekirjakin on tyhmiä varten  ;)
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: AgriAllah - 08.01.13 - klo:08:07
^ Kimppalainen myös kokeili ennen ruuvin kääntöä mäkkäriä. Hieman uneliaat liikkeet oli. Tuossahan on vielä suositus että tiellä ajaessa pitäisi paine letku ottaa irti. Itse laitoin hanan kun sinne hieman sitä painetta tuontui ihan äänestäkin päätellen menevän. En tiedä olisko jollakin muulla venttiilillä voinut saman ratkaista. Mutta entiseen verrattuna loistava systeemi tuo LS on, hintakin vain 200 ekua merkkihuollossa. Valtran sydeemiin verratuna PB:ssä on vielä yksi liitin lisää.
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: masahiiri - 08.01.13 - klo:09:48
mullaki ois tarkotus laitaa tuo powerbeyound tuohon 6920s jontikkaan, vaan kuullosti aika kalliilta kun huoltomieheltä kyselin. onko siitä mitään suurempaa hyötyä? paalain on fusion1.
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: AgriAllah - 08.01.13 - klo:11:06
Ainakin CNH:n vanhemmissa koneissa hyde öljyjen kuumeneminen helteillä väheni. Tehon säästökin on merkittävä kun kun ei jatkuvaa painetta ole. Jonkun verran tuota pystyy ylimääräisellä lauhduttimella jelppaamaan jos sitä ei ennen ole. Tiedä sitten onko JD:ssä vastaavaa hyötyä...
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: roadman - 08.01.13 - klo:13:48


Eikä muuten kannata nykiä PB letkuja irti pikaliittimistä jollein traktori ole sammutettu....   tulipahan kerran paalain rasvattua oikein kunnolla. Pläsähti pikaliittimistä tiivisteet ottalle ja öljyt mäjelle. "Ihan vaan kokeilen miten erilailla toimii lohkoilla/Pb liitännällä" ;D

Höh miten se hyde on sitten paalaimeen rakennettu. Jos paalaimen lohkot on suljettuina(lepotilassa mihinkään toimintoon ei syötetä öljyä) niin  pöydässä on 25-30 barin esipaine ei muuta. Kannattaa mitata servopaine jos noin käy letkuja irrottaessa. Mulla ainakin voi letkut nykiä ihan rauhassa vaikka kone on käynnissä. Paikalleen laitto on vähän helpompaa kun kone on sammutettuna.
Meillä oli kasaus vaiheessa vrg,ssä sama ongelma servo paineet huiteli 120-150 barin huitteilla. Vikaa etsittiin oikein kunnolla. Vaihdettiin servopaineen säätöanturi mut ei. Sitten pistettiin kokoservopääty uusi niin sitten rauhoittui servopaineet kohdalleen.

Konehan syöttää toimintoihin ihan itse öljyä tarvitsemallaan hetkellä, satuin heti koneen saatuani räpläämään, tietämättä kaikista toiminnoista, ja taisipa siinä samassa rytäkässä olla vielä koneen päästä ls ruuvi väärässä asennossa.....  ohjekirjakin on tyhmiä varten  ;)

OK.  ;D
Otsikko: Vs: McHale Fusion2:n kytkentä Powerbeyoundiin
Kirjoitti: bertsi - 08.01.13 - klo:20:13
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä.
jättäisin vastuksen kyllä pois aiheuttaa ongelmia eli väliin vain vaihtoventtiilli http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@hyd/documents/content/pct_267497.pdf