Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: karvankasvattaja - 02.01.13 - klo:15:48

Otsikko: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: karvankasvattaja - 02.01.13 - klo:15:48
Kuten otsikko kertoo.. puolenyön tienoilla kun pihaa hiekotin oli valmetissa vaihteet tallella ja tänään puoliltapäivin ei syty valo mittaristoon eikä muutenkaan nytkähtele pikavaihteet, muuten se kyllä toimii. Onkohan tuossa joku liitin jossain vaihteiston kyljessä mikä olis höltyny tms. yksinkertasta ja halpaa ratkasua?
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Ana - 02.01.13 - klo:15:53
Sulakkeet tietty kattonu, ei auta vaikka sammuttaa ja uudelleen käyntiin? Pikavaihteen kelat on sielä vasemman takapyörän etupuolella vaihteiston kyljes, sieltä nyt ainakin voi koittaa roplata johtoja.

Teki itellä joskus vastaavan, kesken ajon kadotti pikavaihteet merkkivaloineen, uudelleen käynnistys ja taas alko liikkumaan.

Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Tike - 02.01.13 - klo:15:55
Akun ja laturin kunto? Hämärä muistikuva että olisivat joskus aiheuttaneet vastaavaa..
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: SamiT - 02.01.13 - klo:15:55
Mulla hävisi Megasta pikavaihteet kun laturin jännite oli pudonnut. Uusi laturi korjasi vaivan joten mittaapa laturin antama jännite ja akun kunto kannattaa tarkistaa myös.
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: karvankasvattaja - 02.01.13 - klo:16:03
Laturin hihna on löyhässä, yöllä kun oli kosteaa niin kierroslukumittarista kyllä näki kiristämisen tarpeen.. nyt ei näyttäny luistavan mittarista päätellen. Toki mä pesin koneesta syksyn savet nyt kun  keli lämpes niin tuli mieleen jos joku liitin siinä pääsi irralleen..no haalarit päälle ja takasi talliin..
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: PekOino - 02.01.13 - klo:17:10
Kato kelojan maadoitus. ohjaamon takaseinässä, oikealla paneelin alla, vetokoukun laukaisuvivun lähellä.
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: rene - 02.01.13 - klo:20:17
Mitä :o siis yksi vaihdeko on päällä ja traktori liikkuu :o
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: jylperö - 02.01.13 - klo:20:43
Yksi vaihde kerrallaan. ;D
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: lypsyukko - 02.01.13 - klo:21:02
 Mulla kun ei pikavaihteen valot palanu, niin ei se kyllä mihinkään liikkunukkaan :(   Korjaantui muutaman kerran uudella starttauksella. Vika korjattiin takuuna ja piirilevy vaihdettiin. Mutta nuo pikavaihteen vaihtimet on kyllä niin syvältä  >:( >:( >:( Huollos kun niistä valittaa niin ne kuulemma pelaa just niin kuin niiden pitääkin. Ehkä joka viidennellä kertaa ne vaihtaa , joskus tosin sitte vaihtaa kaks pykälää kerralla  :( :(  Pitäis vissiin laittaa joku toimiva erillinen katkaisin noille , kun ei nuos kerran ole mitään vikaa  :-X
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: karvankasvattaja - 02.01.13 - klo:21:40
Hihna on kiristetty ja laturista tuli 14,6V näytti mittari, mutta ei tullu enempää vaihteita. Pitää kaivella huomenna lisää. Tuohon oli huoltoaika jo tilattuna niin kai se siellä viimestään korjaantuu.
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: rene - 02.01.13 - klo:23:46
Mulla kun ei pikavaihteen valot palanu, niin ei se kyllä mihinkään liikkunukkaan :(   Korjaantui muutaman kerran uudella starttauksella. Vika korjattiin takuuna ja piirilevy vaihdettiin. Mutta nuo pikavaihteen vaihtimet on kyllä niin syvältä  >:( >:( >:( Huollos kun niistä valittaa niin ne kuulemma pelaa just niin kuin niiden pitääkin. Ehkä joka viidennellä kertaa ne vaihtaa , joskus tosin sitte vaihtaa kaks pykälää kerralla  :( :(  Pitäis vissiin laittaa joku toimiva erillinen katkaisin noille , kun ei nuos kerran ole mitään vikaa  :-X
Ei sen silloin pitäisi liikkuakaan.  Pikavaihteessa on kolme kytkinpakkaa joista ainoastaan kahden ollessa kiinni traktori voi liikkua.
 Kaksi pakkaa puristetaan kiinni magneettiventtiilillä ja yksi magneettiventtiilillä avataan lautasjousia vasten. Kolme nopeutta syntyy siitä että  on ainoastaan ensimmäisellä pakalla paine, on ainoastaan toisella pakalla paine tai sitten on paine kaikilla kolmella pakalla eli virta tulee kaikille kolmelle venttiilille. Kun paine on kaikilla pakoilla niin välitys on "suora", se onko näin 1, 2 vai 3 vaihteella on sitten rakenteesta kiinni :P
  Nyt jos on häiriö toiminnassa niin olettaisin että tulee sähkö kaikille kolmelle venttiilille jos traktori liikkuu :-\
 Sinänsä ihan typerä tuo valmetin pikavaihde, ei voi kun ihmetellä että se ensinkään toimii ja kestää :o  Se myös ihmetyttää että noita kolmea venttiiliä varten pitää olla piirikortti lainkaan, on/off venttiileinä pelkkä katkaisija pitäisi toimia aivan yhtä hyvin ???
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Naturalis - 03.01.13 - klo:09:57
Mulla kun ei pikavaihteen valot palanu, niin ei se kyllä mihinkään liikkunukkaan :(   Korjaantui muutaman kerran uudella starttauksella. Vika korjattiin takuuna ja piirilevy vaihdettiin. Mutta nuo pikavaihteen vaihtimet on kyllä niin syvältä  >:( >:( >:( Huollos kun niistä valittaa niin ne kuulemma pelaa just niin kuin niiden pitääkin. Ehkä joka viidennellä kertaa ne vaihtaa , joskus tosin sitte vaihtaa kaks pykälää kerralla  :( :(  Pitäis vissiin laittaa joku toimiva erillinen katkaisin noille , kun ei nuos kerran ole mitään vikaa  :-X
Ei sen silloin pitäisi liikkuakaan.  Pikavaihteessa on kolme kytkinpakkaa joista ainoastaan kahden ollessa kiinni traktori voi liikkua.
 Kaksi pakkaa puristetaan kiinni magneettiventtiilillä ja yksi magneettiventtiilillä avataan lautasjousia vasten. Kolme nopeutta syntyy siitä että  on ainoastaan ensimmäisellä pakalla paine, on ainoastaan toisella pakalla paine tai sitten on paine kaikilla kolmella pakalla eli virta tulee kaikille kolmelle venttiilille. Kun paine on kaikilla pakoilla niin välitys on "suora", se onko näin 1, 2 vai 3 vaihteella on sitten rakenteesta kiinni :P
  Nyt jos on häiriö toiminnassa niin olettaisin että tulee sähkö kaikille kolmelle venttiilille jos traktori liikkuu :-\
 Sinänsä ihan typerä tuo valmetin pikavaihde, ei voi kun ihmetellä että se ensinkään toimii ja kestää :o  Se myös ihmetyttää että noita kolmea venttiiliä varten pitää olla piirikortti lainkaan, on/off venttiileinä pelkkä katkaisija pitäisi toimia aivan yhtä hyvin ???
Vaihteistolle ei ole kuin kaksi venttiiliä...  ;D
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: rene - 03.01.13 - klo:11:19
Mulla kun ei pikavaihteen valot palanu, niin ei se kyllä mihinkään liikkunukkaan :(   Korjaantui muutaman kerran uudella starttauksella. Vika korjattiin takuuna ja piirilevy vaihdettiin. Mutta nuo pikavaihteen vaihtimet on kyllä niin syvältä  >:( >:( >:( Huollos kun niistä valittaa niin ne kuulemma pelaa just niin kuin niiden pitääkin. Ehkä joka viidennellä kertaa ne vaihtaa , joskus tosin sitte vaihtaa kaks pykälää kerralla  :( :(  Pitäis vissiin laittaa joku toimiva erillinen katkaisin noille , kun ei nuos kerran ole mitään vikaa  :-X
Ei sen silloin pitäisi liikkuakaan.  Pikavaihteessa on kolme kytkinpakkaa joista ainoastaan kahden ollessa kiinni traktori voi liikkua.
 Kaksi pakkaa puristetaan kiinni magneettiventtiilillä ja yksi magneettiventtiilillä avataan lautasjousia vasten. Kolme nopeutta syntyy siitä että  on ainoastaan ensimmäisellä pakalla paine, on ainoastaan toisella pakalla paine tai sitten on paine kaikilla kolmella pakalla eli virta tulee kaikille kolmelle venttiilille. Kun paine on kaikilla pakoilla niin välitys on "suora", se onko näin 1, 2 vai 3 vaihteella on sitten rakenteesta kiinni :P
  Nyt jos on häiriö toiminnassa niin olettaisin että tulee sähkö kaikille kolmelle venttiilille jos traktori liikkuu :-\
 Sinänsä ihan typerä tuo valmetin pikavaihde, ei voi kun ihmetellä että se ensinkään toimii ja kestää :o  Se myös ihmetyttää että noita kolmea venttiiliä varten pitää olla piirikortti lainkaan, on/off venttiileinä pelkkä katkaisija pitäisi toimia aivan yhtä hyvin ???
Vaihteistolle ei ole kuin kaksi venttiiliä...  ;D
;D  Aa, voi olla, mietinkin joskus että mikä on pikavaihteiden kolmas venttiili :)   Paineputkia kumminkin on kolme :)
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: rene-rane - 03.01.13 - klo:14:54
pari kk sitten katosi myös 6400 Mezzosta pikavaihteet kesken ajon, kaikki muut pelas muttei kytkeny pakkoja, pikavaihteiden kortin vaihto auttoi, taisi maksaa 350€ jossen väärin muista
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Jerry - 03.01.13 - klo:20:15
aihteistolle ei ole kuin kaksi venttiiliä...  ;D

Olisko kenelläkään tietoa kuinka tuo Delta powershifti toimii oikein oikeasti? Sähkökuvien mukaan on tosiaan 2 solenoidia, enkä oikein keksi muuta vaihtoehtoa saada noilla 3 vaihdetta, kuin että 1. vaihteella toinen solenoidi vetää, 2. vaihteella toinen ja 3. vaihteella molemmat. Vaihteistohan on vapaalla kun kumpikaan ei vedä, joten mikään vaihtoventtiili ei tule kyseeseen.

Mutta jos jollain on parempaa tietoa tai vaikka oikein hydrauliikkakaavio, niin olisin kiinnostunut. Vaikka koko korjausoppaasta, jos sattuu löytymään.

Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: rene - 03.01.13 - klo:20:55
aihteistolle ei ole kuin kaksi venttiiliä...  ;D

Olisko kenelläkään tietoa kuinka tuo Delta powershifti toimii oikein oikeasti? Sähkökuvien mukaan on tosiaan 2 solenoidia, enkä oikein keksi muuta vaihtoehtoa saada noilla 3 vaihdetta, kuin että 1. vaihteella toinen solenoidi vetää, 2. vaihteella toinen ja 3. vaihteella molemmat. Vaihteistohan on vapaalla kun kumpikaan ei vedä, joten mikään vaihtoventtiili ei tule kyseeseen.

Mutta jos jollain on parempaa tietoa tai vaikka oikein hydrauliikkakaavio, niin olisin kiinnostunut. Vaikka koko korjausoppaasta, jos sattuu löytymään.
No vaihteiston toiminnasta mielestäni yllä selostin aika tyhjentävästi. Paitsi tosiaan että venttiilejä on vain kaksi :-[   
 Vaihteisto koostuu kolmesta planeettapyörästöstä joita paineella ohjataan, jokaisella siis oma kytkin ja levyt.
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Cultor - 03.01.13 - klo:23:25
Olisko kenelläkään tietoa kuinka tuo Delta powershifti toimii oikein oikeasti? Sähkökuvien mukaan on tosiaan 2 solenoidia, enkä oikein keksi muuta vaihtoehtoa saada noilla 3 vaihdetta, kuin että 1. vaihteella toinen solenoidi vetää, 2. vaihteella toinen ja 3. vaihteella molemmat. Vaihteistohan on vapaalla kun kumpikaan ei vedä, joten mikään vaihtoventtiili ei tule kyseeseen.

Mutta jos jollain on parempaa tietoa tai vaikka oikein hydrauliikkakaavio, niin olisin kiinnostunut. Vaikka koko korjausoppaasta, jos sattuu löytymään.

Kehäpyörätön kaksoisplaneettapyörästö kolmella kytkinpakalla, joista kaksi on aina yhtä aikaa kytkettynä. Urakointiuutisissa oli video (http://autokanta-com-bin.directo.fi/@Bin/1c44e1d6db912a925963cfe0a07bfb72/1357247292/video/x-flv/1283662/valtra_vaihteisto.flv) Versun pikavaihteesta, josta toimintaperiaate selviää.
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: karvankasvattaja - 05.01.13 - klo:17:42
Sulakkeet tietty kattonu, ei auta vaikka sammuttaa ja uudelleen käyntiin? Pikavaihteen kelat on sielä vasemman takapyörän etupuolella vaihteiston kyljes, sieltä nyt ainakin voi koittaa roplata johtoja.

Tuli pakkanen ja vaihteet takasi, luulisin vian olleen noiden kelojen johtoliitoksissa..jäätynyttä savea ja painepesua kai se voi kiusata
Otsikko: Vs: 6400 pikavaihteet katos
Kirjoitti: Naturalis - 05.01.13 - klo:17:59
Kuva 6400:sen pikavaihteen kelasta toikin toimi kylmänä kuumana sitten ei:
http://aijaa.com/Xjngb4