Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 26.12.12 - klo:10:37
-
Saako kestäviä enää mistään? Kuivikkeen ajoon tarvii toiset, ja toiset umpilehmien rehun vientiin. Rypsikärryinä kestää tavalliset hankkialaisetkin vähän aikaa kun vaan siilosta ek:n kauhaan tarttee muutaman metrin viedä. Neljät kärryt vuodessa mennyt mössöpönttöön.
-
Olikohan merkiltään Hammerlite (tai jotain sinnepäin) ollu monta vuotta turvekärryinä ja vasikkakarsinoiden tyhjennyksessä.
Sinkitty kuuppa ja suolanen hinta oli aikanaan, mutta hyvin on kestänykkin. Suosittelen.
-
Mitä jos tekisit/teettäisit ite. Kunnon raudasta.
Muuten kun ostaa kottarit niin pultit täytyy vaihtaa parempiin ja kunnon korialuslevyt molemmin puolin niin hiukan paremmin kestää.
-
Saako kestäviä enää mistään? Kuivikkeen ajoon tarvii toiset, ja toiset umpilehmien rehun vientiin. Rypsikärryinä kestää tavalliset hankkialaisetkin vähän aikaa kun vaan siilosta ek:n kauhaan tarttee muutaman metrin viedä. Neljät kärryt vuodessa mennyt mössöpönttöön.
Haemmerlinin Cargo Excelliumit vois olla hyvät. Kuuppa millistä tavaraa ja runko 32 mm -putkea. Kuupan etureuna tuettu vielä runkoon ylimääräisillä tuilla.
Toinen asia sitten, että mistä noita saa, rautakaupat enimmäkseen täynnä noita hinnat alk. -malleja ja esim. Sokkeli (S-ryhmän vanha merkki) -kärryt 80-luvulta hakkaa nuo halvat Haemmerlinit ja muut uudet halpikset mennen tullen.
-
agrista saa näitä vihreärunkoisia kottareita. Voi olla juuri noita hammerlinin. Muistaakseni nimi alkaa ainakin h:lla. Meillä niitä kaks josta toinen perinteinen kottari ja toinen kaks pyöränen. Molemmat oli kallihkoja mutta ovat ollu kestäviä. Se kakspyöränen ei mahdu kaikista ovista mikä rajoittaa käyttöä. Muuten sillä kärrää kevyesti 200 kilon painoja betonilla tarvittaessa.
http://www.digipaper.fi/agrimarket/86186/index.php?pgnumb=12
Tuossa taitaa olla kuvat
-
Hammerin kerran erehdyin ostamaan ,siinä oli kuuppa ruosteessa muutamassa kuukaudessa ,kädensijat oli löysässä tuli tiukkoja tilanteita kun oli iso kuorma ja tuppelot irtos ,piti ne liimata .
Kärry on silti vielä käytössä kun karjahomma loppu ,iso rengas on etu ja tilava kuuppa,tosi arvokas.
Rautian kärry ihan hyvä jos ei isoa kuuppaa tavottele,kokoamisen yhteydessä kannattaa Timpan ohjeen mukaan ainakin nylok mutterit laittaa.
Turvekärryn tein niin että pistin uuteen rautian kärryyn lisää laitoja pellistä taivutin noin 65 senttiä korotusta,hitsasin kuupan reunaan kiinni ,sitten sopi 2,5 kertanen määrä turvetta ja pysyivät pystyssäkin tosi hyvin.Taitvat olla käytössä vieläkin läheisellä karjatilalla.
Renkaitten kanssa on ongelmaa noissa rautakauppakärryissä ,niihin joutuu sisuskumin laittaa aika äkäseen ei muuten pysy ilma sisällä.Hauska saada ilmaa luttuun menneeseen tubeless renkaaseen ,ei tahdo nousta vanteelle ;D
-
täytyy varmaan tilata hankkialle nuo haemmerlinit, jos edes olisi asteen paremmat kun nuo standardi-kärryt. Toisiin kärryihin pyörän laakeriremontti menossa, samalla notkahtanut keula täytyy vahvistaa. Toisissa taas keulan tukirauta oli katkennut. Pelti molemmissa niin ohkasta että kaikki reijät oli soikeita vaikka laitettu kunnon prikkojen kanssa kasaan, käytössä olleet n.3-4kk.
-
Hammerlissa on kans paskat muovilaakerit.
Uutena vois kannattaa asennella kunnon laakerit?
-
Hammerlissa on kans paskat muovilaakerit.
Uutena vois kannattaa asennella kunnon laakerit?
Niin kuin murtolassakin tehdään ??
-
On se kumma kun kukaan ei enää valmista kunnon kottareita. Voisi yksipyöräisenä maksaa hyvin 300€ ja kaksipyöräisenä 500€ kunhan vain kestäisivät +5v. *ituttaa koko ajan noita rassata.
-
On se kumma kun kukaan ei enää valmista kunnon kottareita. Voisi yksipyöräisenä maksaa hyvin 300€ ja kaksipyöräisenä 500€ kunhan vain kestäisivät +5v. *ituttaa koko ajan noita rassata.
Mitäs siinä syleksit. Etsi seppä ja alkakaa tehdä markkinoille laatukottareita.. ;)
-
On se kumma kun kukaan ei enää valmista kunnon kottareita. Voisi yksipyöräisenä maksaa hyvin 300€ ja kaksipyöräisenä 500€ kunhan vain kestäisivät +5v. *ituttaa koko ajan noita rassata.
Mitäs siinä syleksit. Etsi seppä ja alkakaa tehdä markkinoille laatukottareita.. ;)
Haponkestävästä kun tekis, niin ei heti ruostuis.
-
Tralfa/Trallnor kestää. Tosin on niissäkin materiaali ohentunut vuosien saatossa.
-
täytyy varmaan tilata hankkialle nuo haemmerlinit, jos edes olisi asteen paremmat kun nuo standardi-kärryt. Toisiin kärryihin pyörän laakeriremontti menossa, samalla notkahtanut keula täytyy vahvistaa. Toisissa taas keulan tukirauta oli katkennut. Pelti molemmissa niin ohkasta että kaikki reijät oli soikeita vaikka laitettu kunnon prikkojen kanssa kasaan, käytössä olleet n.3-4kk.
Jos oikeasti aiot panostaa, niin tilaa sitten nuo Haemmerlinin Bati Plussat. Vielä paksummat pellit ja kanttirautaa runko.
Jos tuollaiset saat tilattua, niin mua ainakin kiinnostaa, mitä tuli suurin piirtein kustantamaan.
-
Osta honkkarista muoviset 59 e on kevyet . eivät ole pakkasessa hajonneet, klapuja vain olen niillä vienyt ;D ;D
-
http://www.tokki.fi/tuotteet/muut_tarkeat_tuotteet/kottikarryt
https://www.netrauta.fi/portal/piha/pihakoneet_ja_-tarvikkeet/puutarhatyovalineet/kottikarryt?gclid=CP3m-JyluLQCFWF7cAodFx4ATg
http://www.sarjalaite.fi/userData/sarjalaite-oy/pdf/ESKO-350-400-esite.pdf
-
Tuollaiset tokilla olevat kaksirattaiset on käytössä toisen navetan kuivikehommassa. Nuo netrauta sivulla olevat jämerämmät yksirattaiset oli just aamulla pajassa paikkauksella. Täytyy varmaan kokeilla noita Eskon betonikärryjä, jos ne sitten kestäisi.
-
Ikh:lla on olemassa myös muovipesällä olevia kärryjä. Meillä oli ensimmäisenä ostoksena spv:n jälkeen haemmerlinin 2-rattaiset kärryt navetalle. Kohta on neljä vuotta olleet päivittäisessä käytössä eikä mitään vikaa tai pahempia kulumisia ilmaantunut.
http://www.ikh.fi/tuotehaku/kottik%25E4rry
Toiseen kottariin tuli laitettua umpikumipyörä ja olis pitäny laittaa jos kauan aikaa sitten. Nykyiset pikkurenkaat on aivan paskoja... Ilma katoaa renkaan alapuolelta jatkuvasti. Meillä on nokkakärryt klapikärrynä ja rengashuolia on jatkuvasti noissa 4" renkaissa. Pitäiskö laittaa D-11 mömmöt sisälle ::)
-
Ikh:lla on olemassa myös muovipesällä olevia kärryjä. Meillä oli ensimmäisenä ostoksena spv:n jälkeen haemmerlinin 2-rattaiset kärryt navetalle. Kohta on neljä vuotta olleet päivittäisessä käytössä eikä mitään vikaa tai pahempia kulumisia ilmaantunut.
http://www.ikh.fi/tuotehaku/kottik%25E4rry
Toiseen kottariin tuli laitettua umpikumipyörä ja olis pitäny laittaa jos kauan aikaa sitten. Nykyiset pikkurenkaat on aivan paskoja... Ilma katoaa renkaan alapuolelta jatkuvasti. Meillä on nokkakärryt klapikärrynä ja rengashuolia on jatkuvasti noissa 4" renkaissa. Pitäiskö laittaa D-11 mömmöt sisälle ::)
Pistä sisärengas niin sitten pysyy ilma jotenkin.Sisärenkaiden laatu on kanssa mate in taivan tai china.
-
On sisuskumiakin laitettu... Samaa paskaa taitaa nekin olla. Siinäpä olis kun saisi täyskumipyöriä 4" kokoisena...