Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MxxM - 21.12.12 - klo:08:30
-
Meinasin sontaraapan koneikkoon lisätä öljyä kun on pakannu niitä hukkaamaan, mutta tällä kertaa öljyä ei ollu hävinny yhtään ja ne oli muuttunu kermaksi.
Ihmetyttää, että jos jossain olisi niin suuri reikä että siitä pääsisi kusta öljyn sekaan, niin silloinhan se käytettäessä myös tyhjenisi täysin?
En tiedä liittyykö tähän, kun toisen käytävän raappaan on tullut sellainen ominaisuus, että se alkaa liikkumaan vasta puolen tunnin käytön jälkeen.
????????
-
Taitaapa vaan olla vettä öljyn seassa ja sitä sinne tuottaa veden kondensoituminen, osa kun komponeteista kuitenkin on tilassa, jossa lämpötila vaihtelee. Ei siellä öljyn seassa tarvitse paljon vettä olla, kun öljy muuttuu kermaksi. Ja kyllä todella kylmä hydrauliöljy on ilman vettäkin aika puuroa.
-
Onko öljyn laatu LIFT, joka muuttuu pakkasella kermaksi.
-
Kerran isäukko toi työmaalle tommosen teboilin hydraulic lift pönikän, katoin vain, että kolmikakkosta on ja kaadoin koneeseen kun oli kiire päästä takaisin ajoon.
Jukolauta vieläkin, vaikka 80 litran öljytilasta on kertaalleen vaihdettu kaikki öljyt, tuo lift kummittelee järjestelmissä. Esiohjaus takkuaa niin vallan hitosti, ja kaikki alkoi tuon perkeleen pönikän tyhjennyksen jälkeen :o
-
Meinasin sontaraapan koneikkoon lisätä öljyä kun on pakannu niitä hukkaamaan, mutta tällä kertaa öljyä ei ollu hävinny yhtään ja ne oli muuttunu kermaksi.
Ihmetyttää, että jos jossain olisi niin suuri reikä että siitä pääsisi kusta öljyn sekaan, niin silloinhan se käytettäessä myös tyhjenisi täysin?
En tiedä liittyykö tähän, kun toisen käytävän raappaan on tullut sellainen ominaisuus, että se alkaa liikkumaan vasta puolen tunnin käytön jälkeen.
????????
Pumpulle tuo kerma tekee nannaa.!
-
mitenkä hermo pitää jos joutuu lisäileen aika ajoin ja kone jo takkuaa muutenkin?? menee vain hetkes muutama satku hukkahan öljyä lisäilles ??? tiivisteet kumminki vain muutaman kympin..
-
Meinasin sontaraapan koneikkoon lisätä öljyä kun on pakannu niitä hukkaamaan, mutta tällä kertaa öljyä ei ollu hävinny yhtään ja ne oli muuttunu kermaksi.
Ihmetyttää, että jos jossain olisi niin suuri reikä että siitä pääsisi kusta öljyn sekaan, niin silloinhan se käytettäessä myös tyhjenisi täysin?
En tiedä liittyykö tähän, kun toisen käytävän raappaan on tullut sellainen ominaisuus, että se alkaa liikkumaan vasta puolen tunnin käytön jälkeen.
????????
Viäkö sullon imusihti putken nokas. Josson nin toreennäköösesti sullon pumppu poreesa!
-
Kerran isäukko toi työmaalle tommosen teboilin hydraulic lift pönikän, katoin vain, että kolmikakkosta on ja kaadoin koneeseen kun oli kiire päästä takaisin ajoon.
Jukolauta vieläkin, vaikka 80 litran öljytilasta on kertaalleen vaihdettu kaikki öljyt, tuo lift kummittelee järjestelmissä. Esiohjaus takkuaa niin vallan hitosti, ja kaikki alkoi tuon perkeleen pönikän tyhjennyksen jälkeen :o
Teboil Hydraulic lift 46 käyttänyt lantakoneessa ilman ongelmia pitkään. 20v aikana mennyt yksi pumppu. Tulee hissikoneista "koekäytettynä" :P
-
Olen tuossa motonpoikasessa kanssa käyttänyt proosallisesti tuota Teboilin Hydraulic Liftiä, enkä ole koskaan havainnut mitään tuollaisia ongelmia.. en kesällä enkä talvella?
Järjestelmässä ei kyllä ole ikinä muuta ollutkaan, tiedä sitten jos vaikka ei tykkää sekoittamisesta johonkin määrättyyn muuhun öllöön?
Kyllähän se sameaksi meneminen tavallisesti kertoo joko vedestä, tai hiukan erinäköisenä joskus pahasta ilmavuodosta imupuolella jolloin pumppu survoo öljyn täyteen pienenpieniä ilmakuplia.
Molemmat taudit kannattaa hoitaa ennenkuin aiheutuu pysyviä elimellisiä vikoja :-(
-
Mulla ilmeni nyt lavalin komprimatissa vähän vastaavaa ongelmaa. Tosin öljy ei muutu kermaksi, vaan sylinteri liikkuu todella hitaasti ja säiliöön tulee vaahtoa :o Mitähän tässä ensimmäisenä pitäisi epäillä? Onko pumppu menossa paskaksi, vai vesikö kiusaa?
-
Mulla ilmeni nyt lavalin komprimatissa vähän vastaavaa ongelmaa. Tosin öljy ei muutu kermaksi, vaan sylinteri liikkuu todella hitaasti ja säiliöön tulee vaahtoa :o Mitähän tässä ensimmäisenä pitäisi epäillä? Onko pumppu menossa paskaksi, vai vesikö kiusaa?
Metsäjussin kanssa samaa mieltä.Ekaksi vesi tulee mieleen.Mutta joissain systeemeissä esim.virtauksenjakoventtiilit saattavat aiheuttaa joidenkin öljyjen vaahtoamisen.Tai voisko tosiaan hydepumppu viimeisillä voimillaan vaahdottaa öölit...
-
Ensimmäsenä tulee mieleen tuosta öljyn vaahtoamisesta, että onko järjestelmään mennyt sekaisin yksi- ja moniasteista öljyä, se nyt ainakin voi saada aikaan tuon ilmiön. Moottoriin kun pistää tuon seoksen, niin muutaman kilometrin päästä saattaa kone leikata kiinni.
-
Ensimmäsenä tulee mieleen tuosta öljyn vaahtoamisesta, että onko järjestelmään mennyt sekaisin yksi- ja moniasteista öljyä, se nyt ainakin voi saada aikaan tuon ilmiön. Moottoriin kun pistää tuon seoksen, niin muutaman kilometrin päästä saattaa kone leikata kiinni.
Joopas joo..
Taitaa olla nykyisetkin öljyt mil luokiteltuja et sinne vaan sekaisin,niinku sota-ajan koneisiin..
Pumpunakselin stefalta vetää ilmaa ja vaahtoaa oljyn kermaksi.
-
Imusuodatin tukossa.
-
Mulla ilmeni nyt lavalin komprimatissa vähän vastaavaa ongelmaa. Tosin öljy ei muutu kermaksi, vaan sylinteri liikkuu todella hitaasti ja säiliöön tulee vaahtoa :o Mitähän tässä ensimmäisenä pitäisi epäillä? Onko pumppu menossa paskaksi, vai vesikö kiusaa?
Ekana vois epäillä tukkoista imusihtiä, pari kertaa viikko öljyn+suodattimenvaihdosta loppunut liike, no ei pitäis ei...
-
imupuolen ilmavuoto kun vaahtoa? tuo kermailmiö tuli kun yks sylinteri vuoti nipan juuresta hitsauksesta vähä ja hengitti sen kautta..
-
imupuolen ilmavuoto kun vaahtoa? tuo kermailmiö tuli kun yks sylinteri vuoti nipan juuresta hitsauksesta vähä ja hengitti sen kautta..
Siltähän se kuulostaa. Vesi tekee erinäköisen sameuden, se ei juuri vaahtoa vaan on maitomaista emulsiota.
Jos ilmiö ei lopu (vikaa korjata) niin syntyy tuhoja :-(
Eli älä kovin paljoa ajele kuohukermalla.
Paineessa tuo polttaa tiivisteitä ja öljyn, pahimmillaan tekee kavitaatiovaurioiden tapaisia.
-
imupuolen ilmavuoto kun vaahtoa? tuo kermailmiö tuli kun yks sylinteri vuoti nipan juuresta hitsauksesta vähä ja hengitti sen kautta..
Siltähän se kuulostaa. Vesi tekee erinäköisen sameuden, se ei juuri vaahtoa vaan on maitomaista emulsiota.
Jos ilmiö ei lopu (vikaa korjata) niin syntyy tuhoja :-(
Eli älä kovin paljoa ajele kuohukermalla.
Paineessa tuo polttaa tiivisteitä ja öljyn, pahimmillaan tekee kavitaatiovaurioiden tapaisia.
Täytyypä alkaa tutkimaan, ennen kuin tuho laajenee..
-
Vaihdoin imusuodattimen ja säiliössä olleen painepuolen letkun. Vaahtoaminen loppu ja sylinterikin liikkuu ;D
-
Hyvä.
Tosiaan myös paluu pitäisi olla säiliöön öljyn pinnan alapuolelle.
Jos palaava virtaus säiliöön puhaltaa ilman kautta niin sekin tuottaa öljyyn ilmavaivoja.
-
Minä sain miellyttävän ja ihan pätevän syyn miksi Hydraulic Lift -öljylaatu veti hydrauliöljyt sameaksi.
Käsityksen mukaan teboilin hydraulic 32 s on veden itsestään erossa pitävä öljy kun taas hydraulic lift sitoo itseensä veden. Vaihtovälin loppupuolella järjestelmässä ollut jossain sijainnut vesi läksikin liftin laittamisen jälkeen järjestelmään kiertoon >:(
-
Onko kerma laktoositonta? >:(
-
Minä sain miellyttävän ja ihan pätevän syyn miksi Hydraulic Lift -öljylaatu veti hydrauliöljyt sameaksi.
Käsityksen mukaan teboilin hydraulic 32 s on veden itsestään erossa pitävä öljy kun taas hydraulic lift sitoo itseensä veden. Vaihtovälin loppupuolella järjestelmässä ollut jossain sijainnut vesi läksikin liftin laittamisen jälkeen järjestelmään kiertoon >:(
[/quote
Niin meilläkin talvella varmaan lämmönvaihtelusta huurtui tankki kun sama ilmiö oli havaittavissa.