Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Killeri 1.0 - 18.12.12 - klo:17:43
-
Mistähän löytäis valtra 141 n:n sähkökytkentäkaavion. Mukana tulleis papereis sitä ei ole. Toisaalta jos joku tietää syyn vikaan jossa työ valot ei pelaa vaikka sulakkeet on ehjät, ei tarttis koko kaaviota. Peruutettaessa takavalot syttyy normaalisti kun katkasija on vain päällä.
-
Parkki/vilkku palanu/oikosulussa. Ole hyvä ;)
-
Jos asia on niin kuin ktm87 kirjoittaa, siihen löytyy vain sotkentakaavio ;D Eihän tuo voi olla totta, EIHÄN?
-
Jos asia on niin kuin ktm87 kirjoittaa, siihen löytyy vain sotkentakaavio ;D Eihän tuo voi olla totta, EIHÄN?
Jos palaa jarruvalojen sulake niin tasauspyörästönlukko ei toimi :o Ainakin mega hitechi vallus oli näin ;D
-
Jonkin toiminnon hiipumisen sulakkeen palettua vielä hyväksyn, mutta että jotkut valot palavat jatkuvasti, kun toinen lamppu palaa...
-
Jonkin toiminnon hiipumisen sulakkeen palettua vielä hyväksyn, mutta että jotkut valot palavat jatkuvasti, kun toinen lamppu palaa...
Eihän sellaisesta juttua mun mielestä oo ??? Mutta eivät syty.. Kuin pakkivalo systeemin kautta..
-
N121 työvalot ei pala jos parkit ei toimi. Vm.07
Tosi upea ominaisuus etenkin kun etu parkit/vilkut ottaval paikal.
-
jep, luin aloittajan viestin huolimattomasti :-[ ja tajusin asian väärinpäin.
-
Jos asia on niin kuin ktm87 kirjoittaa, siihen löytyy vain sotkentakaavio ;D Eihän tuo voi olla totta, EIHÄN?
Jos palaa jarruvalojen sulake niin tasauspyörästönlukko ei toimi :o Ainakin mega hitechi vallus oli näin ;D
Mitäs ihmeellistä tuos on jos sulakekaavios lukee jarruvalo/tasauspyörästönlukko?
Enemmän ihmettelyä aiheuttaa kun maksumis palaa voimanoton sulake niin koko vehje ei suostu liikkumaan.
-
En tiedä onko pakkivalo systeemil vaikutusta. Itellä ei oo sitä. Ketjun alottajalle jos on apua tästä niin vois vaihtaa ketjun nimeksi n valtran työvalo vika tai jtn sinne päin jotta löytyy haulla myöhemmin jos joku tarvii.
-
Jiidees kun paloi jarruvalon sulake niin neliveto aina päällä ja lukkoa ei saa päälle. Ja niitä sulakkeita paloi tarpeeksi... 5amp vakiota suurempi saattoi kestää kuukauden... Haittaan en oo tainnu vaihtaa ikinä valojen sulakkeita!
-
Jos asia on niin kuin ktm87 kirjoittaa, siihen löytyy vain sotkentakaavio ;D Eihän tuo voi olla totta, EIHÄN?
Jos palaa jarruvalojen sulake niin tasauspyörästönlukko ei toimi :o Ainakin mega hitechi vallus oli näin ;D
Mitäs ihmeellistä tuos on jos sulakekaavios lukee jarruvalo/tasauspyörästönlukko?
Enemmän ihmettelyä aiheuttaa kun maksumis palaa voimanoton sulake niin koko vehje ei suostu liikkumaan.
Kuin myös maksumissa, jarruvalon sulake kun palaa nii kytkee tasauspyörästön lukon päälle, eikä saa pois ennenku sulake taas ehta...
-
ja hauskuus alkaa siitä kun rupee etsiin mikä polttaa sen oikean parkin sulakkeen. itsellä t valtusta löytyi viime syksynä syy puhaltimen säätimien tausta valoista. tänä syksynä sama homma, paitsi syyllinen johtonippu mikä menee tuulipellistä konepellinvaloille. tosissaan mahtava ominaisuus et takatyövalot on varmistettu kahteen eri sulakkeeseen mutta kun oikeen parkin sulake palaa niin koko kone pimeänä työvalojen osalta.
-
Joo, navetta reissulla huomasin että oikiat pa
rkit on myös pimeänä. Sulakkeen vaihdolla selevis
-
Eihän noista vioista mikään oo oikeastaan mitenkään kummallinen, kaikille kytkennöille on järkevät syynsä.
Tasauspyörästön lukko ja jarruvalo on sen takia pareja, että lukko saa virtansa jarrupolkimien kautta. Kun jarrua painetaan, lähtee lukko pois päältä. Tuosta olisi tietenkin selvinnyt käyttämällä kalliimpaa 2 kärkistä katkaisijaa ja lisää johtoa.
Neliveto on myöskin jarruvaloihin yhteydessä, koska sen pitää jarruttaessa mennä päälle. Neliveto on kuitenkin rakennettu niin päin, että sähköllä neliveto otetaan pois ja ilman sähköjä neliveto on päällä.
Työvalot on sen takia parkin kanssa yhteydessä, että työvalotkin sammuu kätevästi siitä ajovalokytkimestä. Maksumissa joutuu napsutella kolmesta eri kytkimestä valot pois.
-
Joo, navetta reissulla huomasin että oikiat pa
rkit on myös pimeänä. Sulakkeen vaihdolla selevis
hyvä homma. Otsikko ois hyvä vaihtaa jotta muutkin löytää joilla tuloo vastaavaa vikaa. Vaikka N-sarja Valtra työvalo ongelma.
-
Joo, navetta reissulla huomasin että oikiat pa
rkit on myös pimeänä. Sulakkeen vaihdolla selevis
hyvä homma. Otsikko ois hyvä vaihtaa jotta muutkin löytää joilla tuloo vastaavaa vikaa. Vaikka N-sarja Valtra työvalo ongelma.
On tätä varmaan ennekin tällä palstalla ihmetelty että pitäs haulla löytyä. Tosin taitaa sama ominaisuus olla ollut ainakin mezzoista, megoista lähtien että "heräte" virta työvaloille tulee muistaakseni oikean puoleiselta parkkivalolta. Eli taitaa riittää kun poltin on palanut niin työvalot ei toimi.
Otsikoksi vaan "Valtran työvalot ongelma"
On tätä itsekkin joskus tuskasteltu ja kyselty huoltoukoilta neuvoja!
Takatyövalothan lähtee päälle vaikka valojen katkaisin ei olisi päällä mutta jos takatyövalojen katkaisin on päällä tai jos katkaisin on keskiasennossa eli peruutusasennossa niin suunnanvaihtimelta tulee tämä ohjaus virta.
-
Tähän jatkoksi kyssäri: Saako 2000-luvun Mezzojen ISO-11786 työkonepistokkeesta (ei ISOBUS) ajonopeuspulssit ja paljonko pulsseja sieltä tulee?
-
Tähän jatkoksi kyssäri: Saako 2000-luvun Mezzojen ISO-11786 työkonepistokkeesta (ei ISOBUS) ajonopeuspulssit ja paljonko pulsseja sieltä tulee?
****ei saa ajonopeuspulsseja työkonepistokkeesta(3-napaisesta)
Ei varmuutta, jos lisävarusteena tutka, voipi sopia.
Ruiskua varten tarve? Hommaa kasvinsuojeluruiskun lisävarusteena
Saatavina oleva anturikaapelisarja.
Kartaanin pohjapanssari pois ja pujota anturikaapeli
Tankin/vaihteiston välisestä laipasta yläältä päin,on hieman
Ahdas asentaa, mutta suojassa risuilta, sittenvaan kartaanille
Mangeettipalat, ja anturi kiinni kiinnikerautaan.
-
Se työvalon herätevirta yhteydessä parkkivaloihin jotta työvalot sammuvat myös kun parkit sammutetaan. Ei siinä sen ihmeempää ole takana.
-
sinänsä ihan hauska lukea näitä kun maajussit kuvittelee olevansa viisaampia kuin insinöörit ;D ;D ;D ;D
-
Tähän jatkoksi kyssäri: Saako 2000-luvun Mezzojen ISO-11786 työkonepistokkeesta (ei ISOBUS) ajonopeuspulssit ja paljonko pulsseja sieltä tulee?
Liittimen 6-pinniin pitäisi tulla voimansiirron nopeus (pyöränopeus), 130 pulssia/m.
-
Kai siitä tulee. Tuollainen ainakin omaan ännään laitettiin ruiskua varten. Pulssien määrä taas riippuu renkaista ym. Joku reilu 12000 pulssia tuli 100 metrille. Muistaakseni ???
-
sinänsä ihan hauska lukea näitä kun maajussit kuvittelee olevansa viisaampia kuin insinöörit ;D ;D ;D ;D
Kyllä insinööri monesti tekis kestävämmän ja paremman johtosarjan tai muun osan, mutta herrat haluavat aina vain halvemman paketin ja silloin aletaan tinkimään liittimien laadusta, johtojen paksuudesta, kytkinten materiaaleista jne... Eli tehdään tuotteita jotka kestävät optimi olosuhteissa muutaman vuoden, kun takuu loppuu loppuu myyjän vastuu. Nykyisin kun joka kvarttaali pitää olla entistä suurempi voittonen, ei kestä ajatella kuluttajaa ja tulevaisuutta vaan kaikki heti ja nyt.
Samat johtosarjanvalmistajat tekevät moneen merkkiin johtosarjat ja johtosarjojen valmistusta kilpailutetaan vuosittain. Siinä sit pitää valita aika halvat materiaalit että valmistus säilyy. Asiakkaitten pitää alkaa vaatimaan kestävämpää tuotetta. Eli suoraa palautetta koneitten valmistajalle.