Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: c2p - 17.12.12 - klo:13:46

Otsikko: Valmet 1502
Kirjoitti: c2p - 17.12.12 - klo:13:46
http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-120-139-hv/valmet-1502/ai6nldbn.html

Mitä arvelette paljon tuommonen voisi maksaa ::)

Kuka tuon sitten ostaakin, jos lukee tätä palstaa, vois kertoa koneesta, please.

Entinen työkaveri oli joskus ollut pesänselvityspuuhassa arvioimassa kalustoa, tuollainen oli ollut. Kuulemma hintaan oli vaikuttanut, kun tuolle ei keksinyt oikein mitään järjellistä käyttöä. Oli mennyt 14 000 markkaan joskus 1990 luvulla. Ei taitas irrota reilulla parilla tonnilla nykyään. ::)
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Hervast - 17.12.12 - klo:15:00
Taidat olla huumorimiehiä  ;D

Jos se maksoi 14 kmk markka-aikaan, niin kai siitä saman saa pulittaa euroissa nykyään... Eihän noiden vanhojen raatojen hinnoittelu seuraa mitään järkevää logiikkaa.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: t.toivo - 17.12.12 - klo:15:41
Johan tuossa ilmoituksessa mainittiin, ettei ole halpa. veikkaan että kakkosella alkaa hinta ja 4 numeroa löytyy sen kakkosen jälkeen.  :o
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: maraani - 17.12.12 - klo:15:44
Viimeksi kun näin tuollaisesta myynti-ilmoituksen pari vuotta sitten, niin pyynti ilmoituksessa oli 16000 €
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: brotofobia - 17.12.12 - klo:16:19
 Mitenkähän osien saanti nykyään näihin, yhteisiä osia tietysti jotain muitten mallien kanssa...mutta silti  ::)  No kaikki harrastukset maksaa  ja wanhat valderit onkin sijoituksia ;D
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Oksa - 17.12.12 - klo:16:56
just tosdsa tänään yhen kanssa puhuttiin valtuista ja manas että ei enää saa osia esim. 605: seen!    huh, mitä tekoa on kotimaisella kun vanhoihin verkuihin, foorteihin ja muihin saabi osia melkein mitä vaan.                     505: seen ei saa hydepumpun liitintä saati ohjaukseen osia!
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Yodavaari - 17.12.12 - klo:17:26
just tosdsa tänään yhen kanssa puhuttiin valtuista ja manas että ei enää saa osia esim. 605: seen!    huh, mitä tekoa on kotimaisella kun vanhoihin verkuihin, foorteihin ja muihin saabi osia melkein mitä vaan.                     505: seen ei saa hydepumpun liitintä saati ohjaukseen osia!
Joo'o, onnea ja kärsivällisyyttä vain sampomiehille.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: roadrunner - 17.12.12 - klo:17:30
Eikös tuossa valtussa ollut metsäkoneen telit ym sälää.?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Pasi - 17.12.12 - klo:17:38
Tuo kuusipyöräinen nimeenomaan on keräilytraktori ja hinta sekä varaosien saanti sen mukainen. Eli hinta niin korkea kuin ostaja suostuu maksamaan ja myyntiaika riippuu siitä, milloin Kone-Tampere tarvitsee halliaan muuhun tai kunnes kaikki uteliaat ovat käyneet katsomassa Vallua vähintään viidesti eikä mainosarvoa enää ole kovin paljoa...  ::)

Tässä lähellä huhupuheiden mukaan yksi vissiin 6000-sarjan Valmetti meni vaihtoon ymmärtääkseni varaosien saannin hankaloitumisen vuoksi kolme-neljä vuotta sitten. En oikein uskonut moisiin hankaluuksiin, joten Jyväskylän Vallunäyttelyssä kysyin Valtran tiskiltä osien saatavuudesta. Vastaus oli: Saa niitä, mutta heillä ei ole mitään velvoitetta toimittaa yli kymmenen vuotta vanhoihin traktoreihin varaosia.  Siis täh.....  :o  ?????? Saa vai ei ja jos saa niin kuinka pitkään? Ja taas sama vastaus. Vanhoihin Fordeihin ja Verkuihin saa hyvin osia, mutta nehän ovatkin maailmanlaajuisia merkkejä ja Valmet/Valtra niihin verrattuna marginaalimerkki.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: c2p - 17.12.12 - klo:17:51
Miks Broil€rbaroni ei oo ostanu jo tota?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: kylmis - 17.12.12 - klo:18:28
joo, kyllä se niin vaan on, että kotimaiseen merkkiin ei enää osia saa. Esim. 05-sarja hyvä esimerkki. Kävin kysymässä rutistellun sivupellin saatavuutta purkaamossa. Sanottiin, että ei ole noin hyväkuntoista mitä sinulla on, pidä vaan hyvä huoli siitä, sillä me pyydämme tuon kuntoisestakin pellistä vielä maltaita.

Joskus suunnittelin, että sen etuakselin olisi päivittänyt siihen teollisuusversioon. Yksi kappale olisi ollut varastossa, mutta siitä pyydettiin 5000e. Ei sitten innostanut asia sen enempää.

Ilmeisesti tästä koneesta saa palasina myyden ihan tajuttoman hinnan jos vertaa siihen, että antaa vaihdossa koko traktorin.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: koivumaki - 17.12.12 - klo:18:42
Eikös tuossa valtussa ollut metsäkoneen telit ym sälää.?

--on.Käsitykseni on että voimansiirto(siis vaihteisto) on suurin piirtein sama kuin tuon ajan 1102:ssa ja Valmet 872k metsätraktorissa.Telit vissiin 872 takatelit.
--osat voi olla kiven alla,872n joidenkin osien saanti on tyrehtynyt..tai ainakin niin kalliita että pyrkii jäämään kone pihakuusen alle kun hajoaa
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: 42 - 17.12.12 - klo:19:15
Tässä lähellä huhupuheiden mukaan yksi vissiin 6000-sarjan Valmetti meni vaihtoon ymmärtääkseni varaosien saannin hankaloitumisen vuoksi kolme-neljä vuotta sitten. En oikein uskonut moisiin hankaluuksiin, joten Jyväskylän Vallunäyttelyssä kysyin Valtran tiskiltä osien saatavuudesta. Vastaus oli: Saa niitä, mutta heillä ei ole mitään velvoitetta toimittaa yli kymmenen vuotta vanhoihin traktoreihin varaosia. 
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin. Näin ollen 02 – 05 vaihdelaatikon hammaspyörät on harvinaista tavaraa, muut osat taitaa löytyä tarvikkeena ikh tai
http://www.traktorimies.fi/valmet-valtra/702/voimansiirto  tuolla oli joku rataskin.

Tuohon 6000 sarjan varaosa puutteeseen en usko, eikö nämä nykymallit ole aika pitkälti samoja?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: 6350 - 17.12.12 - klo:19:55
Tässä lähellä huhupuheiden mukaan yksi vissiin 6000-sarjan Valmetti meni vaihtoon ymmärtääkseni varaosien saannin hankaloitumisen vuoksi kolme-neljä vuotta sitten. En oikein uskonut moisiin hankaluuksiin, joten Jyväskylän Vallunäyttelyssä kysyin Valtran tiskiltä osien saatavuudesta. Vastaus oli: Saa niitä, mutta heillä ei ole mitään velvoitetta toimittaa yli kymmenen vuotta vanhoihin traktoreihin varaosia. 
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin. Näin ollen 02 – 05 vaihdelaatikon hammaspyörät on harvinaista tavaraa, muut osat taitaa löytyä tarvikkeena ikh tai
http://www.traktorimies.fi/valmet-valtra/702/voimansiirto  tuolla oli joku rataskin.

Tuohon 6000 sarjan varaosa puutteeseen en usko, eikö nämä nykymallit ole aika pitkälti samoja?

Viimeset tehtiin -07, eli 5v vielä saa osia  :P No ei vais 6000-sarjan on tosiaa lähellä Änniä yms. ja noita 6&8tonnisarjoja on jo jakautunut tuonne maailimallekin ihan eri tavalla kun -05 aikaan.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Valtramies - 17.12.12 - klo:22:47
Koneesta ei tietoo, mutta myyjä on tuttu  :D
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 18.12.12 - klo:01:07
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin.

Ketä haluaa ostaa traktorin johon myyjä suostuu myymään varaosia ainoastaan siksi että 10 vuoden ajan on pakko?

Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Tike - 18.12.12 - klo:07:08
Tutulla on tuollainen puoliaktiivisessa työelämässä tänä päivänäkin peltojyrsimen veturina. Muutaman kerran käynyt pajalla ihmettelemässä konetta ja varaosien metsästystä. Etuvedon ja vaihteiston osat tuntuvat olevan kiven alla. Harmikseni en osan nimeä muista peräpäästä, jota oli jo muutama mennyt kyseisestä koneesta.. Alkuperäinen etuveto oli nipussa pysyminen vuoksi muutettu suoraan ajovoimanotosta toimivaksi.  :)
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: -samuel- - 18.12.12 - klo:08:59
Tuollaiseen marginaalimalliin varmaan osat onkin kiven alla. Ainakin siltä osin, mitä ovat uniikkeja osia, mitä ei muissa -02 sarjan koneissa ole ollut. 1102 neliveto-osatkin ilmeisesti kiven alla? Samaa NAF:ia kai myös 1502 jos 6-veto. Ilmoituksen kone taisi olla 4-veto?

Sinänsä tuo 10-vuoden velvoite varmasti pitää paikkansa, mutta ei kukaan valmistaja varmasti lopeta niiden toimittamista, jos niille on kysyntää. Aika paljon esim. 02-sarjan osia saa ihan Valtran tiskiltä. Aika huonoa bisneksen tekoahan se olisi, jos lopettaisi varaosatoimitukset. Mistä sen parempaa katetta saa kuin varaosista?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: nuffieldmaster - 18.12.12 - klo:15:24
Tietyn iän 6000 sarjalainen meni lunastukseen kun Valtra ei saanut johtosarjaa ja mittaristoa toimitetuksi 3 kk aikana.

Pikkusarjan 05 malleihin ei saa voa osia enää, joutuivat teetättämään.

Uudempiin 100 sarjan ja 65, 55 sarjan yksinopeusperäreppuihin ei saa muuta kuin täyd. 2 nopeuksisen perärepun ostettua, muut osat loppu. 100 sarjan pakkiratasta ei ole taannoin saanut, eikä siirtäjää (jouduttu hitsaamaan).

Eli kyllä Agcon aikana luuta on lakaissut vanhojen koneiden varaosavaraston niukaksi.

Lupaavat kyllä toimittaa lähes mitä vain, mutta esim. vaihteiston osissa minimitilaus (asiakkaalle) 10 kpl...  Näitä ovat kyselleet sillointällöin mm. masinistipalstalla, että tilataanko, tarviisko joku myös...

Eihän tosin fordiinkaan saa enää alkuperäisiä osia aina, vaan jotain look a like fordi partseja.

Pitäskin kattoo varaosahinnastosta (ei ole jokapojalla  :P ) mitä maksaa esim. 1102 lautaspyöräpari eteen tms. jos enää löytyy hintaa...    On muuten hinnastossa myös alennuskoodien avaimetkin paperilapulla 8) 8)
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: bouli - 18.12.12 - klo:17:39
Eli kyllä Agcon aikana luuta on lakaissut vanhojen koneiden varaosavaraston niukaksi.

Mitenköhän se on lakaissut MF/Fendt varastoja?
Tietysti noita on maailmalla määrällisesti enemmän joten osiakin liikkuu enemmän ja siten hyllypaikka helpommin tienattu.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: SDF - 18.12.12 - klo:18:35
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: zetor8045 - 18.12.12 - klo:18:42
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Fendtin antureissa ja nappuloissakin menee yli kolme viikkoa...
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: kylmis - 18.12.12 - klo:18:46
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Näiden pelastus lienee ehkä ulkomaalaisissa purkaamoissa?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: massikka_mies - 18.12.12 - klo:19:50
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Tiedän 3100 sarjan verkun johon odotettiin muistaakseni kytkin sylinteriä puolisen vuotta.. ???
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 19.12.12 - klo:00:24
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.

Massikan tapauksessa tosin vähän vaikea tietää onko kyse taas kerran kesko sähellyksestä vai siitä että pakkiratasta todellakaan ei ole saatavilla.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Jerry - 19.12.12 - klo:07:08
On se 1502 kyllä hämärän näköinen värkki, mutta hianot äänet:
http://www.youtube.com/watch?v=rrc2lc1uEvU

Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Greenpwr - 19.12.12 - klo:07:33
3000-sarjan verkun pakkiratasta ei ollut agcolla varastossa kesällä, eikä sitä kolmen kuukauden odotuksen aikana pystytty toimittamaan. Mutta tuohan onkin jo parikyt vuotta vanha mallisarja.
Näiden pelastus lienee ehkä ulkomaalaisissa purkaamoissa?

 Kolmesataa sarjan verkuissa kanssa vaihteiston sisäkalujen tarjonnassa puutteita, mutta kokonaisia vaihteistoja löytyy hyllystä.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: jylperö - 19.12.12 - klo:07:37
Tässä lähellä huhupuheiden mukaan yksi vissiin 6000-sarjan Valmetti meni vaihtoon ymmärtääkseni varaosien saannin hankaloitumisen vuoksi kolme-neljä vuotta sitten. En oikein uskonut moisiin hankaluuksiin, joten Jyväskylän Vallunäyttelyssä kysyin Valtran tiskiltä osien saatavuudesta. Vastaus oli: Saa niitä, mutta heillä ei ole mitään velvoitetta toimittaa yli kymmenen vuotta vanhoihin traktoreihin varaosia. 
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin. Näin ollen 02 – 05 vaihdelaatikon hammaspyörät on harvinaista tavaraa, muut osat taitaa löytyä tarvikkeena ikh tai
http://www.traktorimies.fi/valmet-valtra/702/voimansiirto  tuolla oli joku rataskin.

Tuohon 6000 sarjan varaosa puutteeseen en usko, eikö nämä nykymallit ole aika pitkälti samoja?


Tehdas kierroksella kehuivat että kaikkiin alle 30v vanhoihin koneisiin löytyy osat keskusvaraston hyllystä näitä keskusvarastoja oli muutama kappale mualimalla yksi suolahdessa.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: iskra - 19.12.12 - klo:08:25
Fendtin antureissa ja nappuloissakin menee yli kolme viikkoa...
[/quote]

  Ennen Fendtiin tuli osat Saksasta seuraavaksi päiväksi vaikka lentämällä jos ei suomesta löytynyt,,eivätkä olleet erityisen kalliitakaan,,mutta nyt...
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: SamiT - 19.12.12 - klo:08:34
Eipä näytä saavan Massikan 6100-sarjalaiseenkaan voimansiirron osia hyllystä edes tehtaalta, muutaman viikon isäntä odotellut palikoita lähistöllä. Agco sössii näköjään jälkimarkkinointipalvelut että näyttäisi neljännesvuosikatsaus kauniimmalta kun pienet tavaravarastot.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Greenpwr - 19.12.12 - klo:09:00

 Zontikkaan varmemmin komponentteja sitten ensi vuoden puolella, joulu ja uusivuosi saksassa isoja juhlia.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: TDK - 19.12.12 - klo:09:00
Kaverin 3090 verku odotteli vaihteiston yhtä hammaspyörää koko kesä. Meni remonttiin ennen kylvöjä ja eipä se sitte ehtiny kynnöillekkään... Nyt kyllä tuntuu kulkevan. Viimein.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: apilas - 19.12.12 - klo:09:59
Fendtin antureissa ja nappuloissakin menee yli kolme viikkoa...

  Ennen Fendtiin tuli osat Saksasta seuraavaksi päiväksi vaikka lentämällä jos ei suomesta löytynyt,,eivätkä olleet erityisen kalliitakaan,,mutta nyt...
[/quote]

ojalan hehkutus on huomattu ja päätetty nostaa hintaa  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: mies - 19.12.12 - klo:10:38
Eipä näytä saavan Massikan 6100-sarjalaiseenkaan voimansiirron osia hyllystä edes tehtaalta, muutaman viikon isäntä odotellut palikoita lähistöllä. Agco sössii näköjään jälkimarkkinointipalvelut että näyttäisi neljännesvuosikatsaus kauniimmalta kun pienet tavaravarastot.
Juu näin on ei ole velvoitetta varastoida varaosia yli 10 v vanhoihin.

Ketä haluaa ostaa traktorin johon myyjä suostuu myymään varaosia ainoastaan siksi että 10 vuoden ajan on pakko?

Niinpä. Kvartaalitalous etenee. Onko jatkossa traktori uusattava kymmenen vuoden välein, jos meinaa saada muitakin kuin purkuosia? Artistit maksaa...
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: iskra - 19.12.12 - klo:11:36

Ketä haluaa ostaa traktorin johon myyjä suostuu myymään varaosia ainoastaan siksi että 10 vuoden ajan on pakko?
[/quote]

  KUKA tietää...
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Make - 19.12.12 - klo:11:43
Saksalaisnatikoiden voimansiirtoon on myös ollut vaikeuksia saada osia. Tutun 956 oli trumpettiputki haettu ruotsalaispurkamolta kun uutta ei saanut, eikä suomalaispurkamoiltakaan löytynyt. Tästä on aikaa jo useita vuosia.
Eikös Saksassa ole tuo osien toimitusvelvolisuus 25 vuotta valmistuksen päättymisestä? Mitenkähän ne Saksan hoitaa, vai onko kaikki osat 10 vuoden jälkeen varattu saksalaisille?
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: klapikasa - 19.12.12 - klo:11:52
Tutun ford 4830? agritekiltä kesti kuukausia saada hyd pumppu. Kyllä se on purkaamot ja harakiri osastot ulkomailla josta rupeaa olemaan ainoa paikka mistä saa osia.

Huskvarnan mäntä maksaa husky liikessä noin satanen, renkaineen, netistä tilattu 19€ plus posti.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: nuffieldmaster - 19.12.12 - klo:20:00
Vaan miettikääpä minkälainen mustapekka jää meillä käteen, olipa verku, venti tai valtra jos agcon rahoittajat pistää lapun luukulle?  Ei jää yhtäisoa varaosavarastoa jäljelle kuin jäi mm. BLMC:n traktorituotannosta 1980 luvun lopulla, josta riittää vieläkin!
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: bdr-529 - 19.12.12 - klo:21:20
Kyllä osanvalmistajia maailmalla piisaa jos on maksukykyisiä ostajia.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: bouli - 19.12.12 - klo:21:56

 Zontikkaan varmemmin komponentteja sitten ensi vuoden puolella, joulu ja uusivuosi saksassa isoja juhlia.
Onko Tukholma nykyään Saksaa?  ???
No joo..  ::)
Kuinkahan kattava varasto mahtaa siellä Tukholmassa olla, sieltähän käsittääkseni osat nykyisin tulee Suomeen.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 19.12.12 - klo:22:33
Vaan miettikääpä minkälainen mustapekka jää meillä käteen, olipa verku, venti tai valtra jos agcon rahoittajat pistää lapun luukulle?  Ei jää yhtäisoa varaosavarastoa jäljelle kuin jäi mm. BLMC:n traktorituotannosta 1980 luvun lopulla, josta riittää vieläkin!

Syy vai seuraus?

Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Jerry - 19.12.12 - klo:23:52
Ei jää yhtäisoa varaosavarastoa jäljelle kuin jäi mm. BLMC:n traktorituotannosta 1980 luvun lopulla, josta riittää vieläkin!

Syy vai seuraus?

Voihan olla seuraustakin. Mutta kun kattoo tätä nykymenoa, ei tässäkään järkeä oikein ole. Hyvää tavaraa pistetään loppuvuodesta roskiin, että saadaan varaston arvo alas. Samoin varastoinnille lasketaan kulut sen mukaan, niinkuin jokainen neliö muka voitaisiin valjastaa tuottamaan rahaa. Tyhjä hylly on muka halvempi kuin jos hyllyllä on jotakin sillä hetkellä tarpeetonta tavaraa.

"Paras" esimerkki olin jonkun kouluttajan suusta. Vessapaperiakaan ei kannata ostaa tarjouksesta koko paalia, kun omakotitalon neliö maksaa 2000 euroa. Mitä se tyhjä neliö muka tuottaa. Voe helevettiläinen!
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Varjo79 - 20.12.12 - klo:00:24
Per***e kyllä menee köyhän elämä vi**n vaikeeks kun uusinkin romukasa onjo 12v vanha. Noista vanhemmista romuista puhumattakaan. Ku hajoavat niin eiku urakoitsijaa paikalle. Ku osia ei saa omiin vanhoihin pa****hin. Voe voe :'(
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.12.12 - klo:00:30
"Paras" esimerkki olin jonkun kouluttajan suusta. Vessapaperiakaan ei kannata ostaa tarjouksesta koko paalia, kun omakotitalon neliö maksaa 2000 euroa. Mitä se tyhjä neliö muka tuottaa. Voe helevettiläinen!

Tai hyväkuntoinen putkitelkkari kannattaa roudata kierrätykseen ja ostaa littua tilalle, kun asumuksen neliöhinta on monta tonnia ja vanha kotialttari vie puoli neliömetriä.

Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Darksmoke - 20.12.12 - klo:07:48


"Paras" esimerkki olin jonkun kouluttajan suusta. Vessapaperiakaan ei kannata ostaa tarjouksesta koko paalia, kun omakotitalon neliö maksaa 2000 euroa. Mitä se tyhjä neliö muka tuottaa. Voe helevettiläinen!

Vessapaperista tulee toinenkin esimerkki mieleen. Paikallisessa ala-asteessa säästetään vessapaperissa viikonloppuisin. Kaupunki on vuokrannut/antanut tilat urheiluseurojen käyttöön ja siivoojia on ohjeistettu keräämään täysinäiset rullat perjantaisin pois WC. Näin säästetään suuria summia rahaa vessapaperi budjetissa, kun siivoojat perjantaina erikseen keräävät ja maanantaisin laittavat vessapaperit takaisin. Käy siinä sitten tarpeilla vessassa. Nopealla kaavalla laskien summa on ainakin 200e luokkaa vuodessa   :o

Ei kurjuutta kummempaa tänne   >:(
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: Greenpwr - 20.12.12 - klo:08:15

 Zontikkaan varmemmin komponentteja sitten ensi vuoden puolella, joulu ja uusivuosi saksassa isoja juhlia.
Onko Tukholma nykyään Saksaa?  ???
No joo..  ::)
Kuinkahan kattava varasto mahtaa siellä Tukholmassa olla, sieltähän käsittääkseni osat nykyisin tulee Suomeen.

 No tämä klopalasaatio hämärtää rajoja... kattavuus taitaa avainsana olla...
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: roadrunner - 20.12.12 - klo:09:24
Ei jää yhtäisoa varaosavarastoa jäljelle kuin jäi mm. BLMC:n traktorituotannosta 1980 luvun lopulla, josta riittää vieläkin!

Syy vai seuraus?

Voihan olla seuraustakin. Mutta kun kattoo tätä nykymenoa, ei tässäkään järkeä oikein ole. Hyvää tavaraa pistetään loppuvuodesta roskiin, että saadaan varaston arvo alas. Samoin varastoinnille lasketaan kulut sen mukaan, niinkuin jokainen neliö muka voitaisiin valjastaa tuottamaan rahaa. Tyhjä hylly on muka halvempi kuin jos hyllyllä on jotakin sillä hetkellä tarpeetonta tavaraa.

"Paras" esimerkki olin jonkun kouluttajan suusta. Vessapaperiakaan ei kannata ostaa tarjouksesta koko paalia, kun omakotitalon neliö maksaa 2000 euroa. Mitä se tyhjä neliö muka tuottaa. Voe helevettiläinen!

Joo tämä kvartaalitalous on perseestä. Eräs tuttu on töissä eräässä maailman johtavassa ammeriikkalais virmassa. Siellä meininki on sama: loppuvuodesta ajetaan varastot nollille ,vaikka tiedetään tuleva menekki, ukot lomille, tai pyöritellään peukaloita. Vuoden vaihteen jälkeen sitten painetaa sitten niin hel...ti ylitöitä, ja kiirettä on. Se ei sitten haittaa vaikka maksetaan ylityäkorvauksia. Tyylii on kuunaan kuin amerikan shopperi ohjelmassa.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: 42 - 20.12.12 - klo:20:12
Näyttää siltä ettei vanha valmetti ole ainoa jolla on varaosa vaikeuksia, tulee mieleen tuo insinöörien jo kauan kuluttaja tuotteissa käyttämä suunniteltu vanhentuminen jottei ostettua esinettä käytettäisi turhan kauan.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: SDF - 20.12.12 - klo:21:47
tulee mieleen tuo insinöörien jo kauan kuluttaja tuotteissa käyttämä suunniteltu vanhentuminen jottei ostettua esinettä käytettäisi turhan kauan.
Ja toinen on että tuotteen suunnitteluprosessin viimeinen vaihehan on aloittaa prosessi alusta.  ;D
Toki pyrkien parantamaan tai ainakin jotenkin muuttamaan jo syntynyttä tuotetta.
Otsikko: Vs: Valmet 1502
Kirjoitti: MFV8 - 20.12.12 - klo:21:49
Täytyy pysyä noissa 100, 200, 300, 500 ja 600-sarjan Verkuissa, osien saanti senkun paranee vuosi vuodelta. 3000-sarjaankin on alkanut saada enempi ja enempi tarvikeosaa, jopa vaihteiston osia näytti yhdellä firmalla olevan luettelossa. Noiden kolmetonnistenkin kanta maailmalla sen verran iso että tuskin osien saanti ihan tyrehtyy, MF 3080 aikanaan myydyin traktori Ranskassa.