Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Parooni - 16.12.12 - klo:19:38
-
Mitäs otte veloottanu traktori urakoinnista? n.160hv traktori ison 170 hl perävaunun kera viljan ajossa? Entä samalle yhdistelmälle käypä vuokrahinta sisältäen polttoaineen?
-
Mitä saman viljamäärän kohteeseen kuskaaminen rekalla maksaa ja teet sen homman
puolella hinnalla jaettuna hommaan menneillä tunneilla niin siinä se on.
Tai emmää tiedä...
-
Mitäs otte veloottanu traktori urakoinnista? n.160hv traktori ison 170 hl perävaunun kera viljan ajossa? Entä samalle yhdistelmälle käypä vuokrahinta sisältäen polttoaineen?
Koitahan aluks laskee siitä kulut yhteen ynnäillen ni toteet että 70€/tunnissa sillä tarvis saada. Vähintään.
-
Mitä saman viljamäärän kohteeseen kuskaaminen rekalla maksaa ja teet sen homman
puolella hinnalla jaettuna hommaan menneillä tunneilla niin siinä se on.
Tai emmää tiedä...
Miksi pitäisi tehdä rekkaa halvemmalla? Kuitenkin rekka on suunnattu lähinnä pikitiellä liikkumiseen, traktorilla pääsee paremmin peltoteitäkin. Kallistahan tuo traktorilla pienten kuormien kuskaaminen joka tapauksessa on verrattuna 40 tonni rekkoihin, mutta käyttökohteetkin ovat eriä.
-
Traktori vaan vie yllättäen naftaa tiellä enemmän kilometrille, kuin se rekka, varsinkin jos erehtyy päästelemään lätkä lattiassa, joten vähintään sama tonnitaksa minkä rekka ottaa pitää saada, jos ajattelee siellä tiellä aikaa kanssaihmisten kiusana vietää ja ottaa vastaan niitä valojen räpsytyksiä ja nyrkin heilutuksia, kun joku ei uskalla lähteä ohittamaan traktoria ja perään muodostuu jono. Ite olen sitä mieltä, jos ei traktorista pääse autolla ohi, on syytä harkita kortista luopumista ja taksiin siirtymistä, mutta niitä vain on tuolla tienpäällä niin paljon, että sinne perään tulee jatkuvasti uusi, kärkkymään keskiviivan viereen, vaikka ite ajais pyörtänöheinien päällä, ettei siitäkään mitään tule, että joka linkkapysäkillä oottaa jononpätkän ohi.
-
Kannattaa pyytää enemmän kuin rekkka ja tilata rekkakuski hoitamaan homma ja vetää itse katteet välistä..
Muuten jos kuljetuksen pystyy rekalla hoitamaan niin mitään järkeä ei ole traktorilla kuskata, menee vaan enemmän aikaa ja polttoainetta sekä renkaita. Lisänä on sitten vielä se että traktorikuski voi saada selkänsä rikki jatkuvassa pompotuksessa ja sitä ei korvaa mikään. 170 hehdon kärry on vielä naurettavan pieni mihinkään rahtihommaan - traktori ja kärry painaa 10 tn ja kyytiin saa saman verran ohraa.
Eri asia sitten jos joutuu pellolla ajamaan tai peruuttelemaan paikkaan johon ei rekalla pääse tai matkaa on vain muutama kilometri jolloin suurin osa ajasta menee lastaukseen ja purkuun. Siinä voi sitten miettiä mitä korvausta haluaa odottelusta.
-
Mitä saman viljamäärän kohteeseen kuskaaminen rekalla maksaa ja teet sen homman
puolella hinnalla jaettuna hommaan menneillä tunneilla niin siinä se on.
Tai emmää tiedä...
Miksi pitäisi tehdä rekkaa halvemmalla? Kuitenkin rekka on suunnattu lähinnä pikitiellä liikkumiseen, traktorilla pääsee paremmin peltoteitäkin. Kallistahan tuo traktorilla pienten kuormien kuskaaminen joka tapauksessa on verrattuna 40 tonni rekkoihin, mutta käyttökohteetkin ovat eriä.
Miksi kukaan ajattais traktorilla jos se ei olis halvempi kuin rekalla?
Oikein kun hulluttaa niin joku innokas protkoparoni viel maksaa ajamisen ilosta.
-
Traktori vaan vie yllättäen naftaa tiellä enemmän kilometrille, kuin se rekka, varsinkin jos erehtyy päästelemään lätkä lattiassa, joten vähintään sama tonnitaksa minkä rekka ottaa pitää saada, jos ajattelee siellä tiellä aikaa kanssaihmisten kiusana vietää ja ottaa vastaan niitä valojen räpsytyksiä ja nyrkin heilutuksia, kun joku ei uskalla lähteä ohittamaan traktoria ja perään muodostuu jono. Ite olen sitä mieltä, jos ei traktorista pääse autolla ohi, on syytä harkita kortista luopumista ja taksiin siirtymistä, mutta niitä vain on tuolla tienpäällä niin paljon, että sinne perään tulee jatkuvasti uusi, kärkkymään keskiviivan viereen, vaikka ite ajais pyörtänöheinien päällä, ettei siitäkään mitään tule, että joka linkkapysäkillä oottaa jononpätkän ohi.
Niiiin totta.
-
Traktori vaan vie yllättäen naftaa tiellä enemmän kilometrille, kuin se rekka, varsinkin jos erehtyy päästelemään lätkä lattiassa, joten vähintään sama tonnitaksa minkä rekka ottaa pitää saada, jos ajattelee siellä tiellä aikaa kanssaihmisten kiusana vietää ja ottaa vastaan niitä valojen räpsytyksiä ja nyrkin heilutuksia, kun joku ei uskalla lähteä ohittamaan traktoria ja perään muodostuu jono. Ite olen sitä mieltä, jos ei traktorista pääse autolla ohi, on syytä harkita kortista luopumista ja taksiin siirtymistä, mutta niitä vain on tuolla tienpäällä niin paljon, että sinne perään tulee jatkuvasti uusi, kärkkymään keskiviivan viereen, vaikka ite ajais pyörtänöheinien päällä, ettei siitäkään mitään tule, että joka linkkapysäkillä oottaa jononpätkän ohi.
Niiiin totta.
Mitä mitä mitä. Eikös se venttiilin tankkiin vaan virtaa polttista kun se tuntuu kulkevan niiiiiin kevyesti.... ;D
Vitsi vitsi.... ;D
-
Varmaankin nuo portaattomat tuleekin kotiin pienemmällä kulutuksella, kun lötköttelevät viittäkymppiä puolellatoista tuhannella kierroksella, mutta taitaa kuormalla nekin tarvita kierroksia kulkemiseen. Mutta nämä "köyhänkansan" keppikoneet lutkuttaa mennen tullen suurinpiirtein saman jos antaa koneen laukata täysillä, että kerkiää ::)
-
25 litraa tunnissa näyttää 20 kuution kuormalla.