Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 08.12.12 - klo:20:20
-
kuuntelin tänäehtoona läävässä tota lakatut varpaankynnet, vaimikäsenytoli, ja siitä tuli mieleen kuin eka ratio tuli traktoriin. oli 640 fiude johon oli jo niin hiljanen ( ! ) koppi että kuuli jopa ratiota soittaa!
muistaaksein oli merkki plaukari,ja perlin! kajarit oli takaosassa kattoa ja hyvin kuulu! ja kuulo on kylläkiin vieläkii jälellä! oli se kiva tehä piiiitkää päivää kun sai kuunnella ratiota työn ohessa, monasti ilta meinas venyä kun sen aikuisilla halokeeneilla törpötteli ja musa ja puhe senkun soi! ei väsynykkään niin helposti kuin ilman noita! ja se vasta oli messevää kun sain ostettua ensimmäiset kuulosuojainration! tais olla joku maatalousnäyttely josta ostin ja hintaa oli muistaaksein jotain 1400 markkaa! bilsom merkkiset ja löytyy muuten vieläkii varaston naulasta! ei oo käytetty ihan hetkeen mutta kun virtaa sais niin toimii vielä!
ainoa on että en muista mikä vuosi oli kyseessä noilla mutta kyllä tuolta vois löytyä jos oikein penkois vanhoja kirjanpitoja, mut ei jaksa!
-
Ooksää jossaki kaivossa vai onko anger managementin kanssa ropleemia ku koko ajan HUUDAT?
;D
-
kuuntelin tänäehtoona läävässä tota lakatut varpaankynnet, vaimikäsenytoli, ja siitä tuli mieleen kuin eka ratio tuli traktoriin. oli 640 fiude johon oli jo niin hiljanen ( ! ) koppi että kuuli jopa ratiota soittaa!
muistaaksein oli merkki plaukari,ja perlin! kajarit oli takaosassa kattoa ja hyvin kuulu! ja kuulo on kylläkiin vieläkii jälellä! oli se kiva tehä piiiitkää päivää kun sai kuunnella ratiota työn ohessa, monasti ilta meinas venyä kun sen aikuisilla halokeeneilla törpötteli ja musa ja puhe senkun soi! ei väsynykkään niin helposti kuin ilman noita! ja se vasta oli messevää kun sain ostettua ensimmäiset kuulosuojainration! tais olla joku maatalousnäyttely josta ostin ja hintaa oli muistaaksein jotain 1400 markkaa! bilsom merkkiset ja löytyy muuten vieläkii varaston naulasta! ei oo käytetty ihan hetkeen mutta kun virtaa sais niin toimii vielä!
ainoa on että en muista mikä vuosi oli kyseessä noilla mutta kyllä tuolta vois löytyä jos oikein penkois vanhoja kirjanpitoja, mut ei jaksa!
milloinkahan ja mihin trakkoriin tuli vakiovarusteeksi kyseinen aparaatti :-\
-
Radio tuli vakiovarusteena keväällä -69 Valmet 1100:n ensimmäisenä Suomen markkinoilla.
-
http://www.youtube.com/watch?v=n8d41RFKxn4
Ja ämyrikin kerran pakkasessa halkesi!
-
Radio tuli vakiovarusteena keväällä -69 Valmet 1100:n ensimmäisenä Suomen markkinoilla.
--niin.Eikös kyseessä ollut nk.isännän työhuone?Olihan siinä paljon edistystä...
Yksi urakoitsija ajoi aikanaan tukkeja 900 ja myöhemmin 1100 Valteemilla.Kiroili isännän työhuonetta sanoen että mikä työhuone se semmoinen on kun 100 litraa öljyä kiehuu istuimen alla niin että puukengistä palaa pohjat!
-
Radio tuli vakiovarusteena keväällä -69 Valmet 1100:n ensimmäisenä Suomen markkinoilla.
--niin.Eikös kyseessä ollut nk.isännän työhuone?Olihan siinä paljon edistystä...
Yksi urakoitsija ajoi aikanaan tukkeja 900 ja myöhemmin 1100 Valteemilla.Kiroili isännän työhuonetta sanoen että mikä työhuone se semmoinen on kun 100 litraa öljyä kiehuu istuimen alla niin että puukengistä palaa pohjat!
Sellainen työhuone, jonka alapuolella on pannuhuone :D
Kyl se talvella on mukavaa, että on lämmintä.
-
Radio tuli vakiovarusteena keväällä -69 Valmet 1100:n ensimmäisenä Suomen markkinoilla.
--niin.Eikös kyseessä ollut nk.isännän työhuone?Olihan siinä paljon edistystä...
Yksi urakoitsija ajoi aikanaan tukkeja 900 ja myöhemmin 1100 Valteemilla.Kiroili isännän työhuonetta sanoen että mikä työhuone se semmoinen on kun 100 litraa öljyä kiehuu istuimen alla niin että puukengistä palaa pohjat!
Hevosmiesten tietotoimistostako kuulit ;- ) Olen meinaan ajanut molemmilla malleilla, myös tukkeja jatkettuna lähikuljetuksena, ei kiehunut öljy istuimen alla. Eikä sitä siellä ollut lähellekään sataa litraa. Vaihteiston täytös on 32 l ja hydrauliikan 24 l. Kuuma ohjaamo noissa oli lämpimänä vuodenaikana kuten muissakin sen ajan traktoreissa. Ohjaamossa ei ollut yhtenäistä lattiaa eikä etuseinä ollut tiiviisti suljettu moottoritilaan päin. Enemmän sitä lämpöä ohjaamoon tuli moottorin jäähdytysilmasta.
-
Vieläkön sais niitä radiota jossa on yks nuppi kummassakin reunassa toisesta volumia ja toisesta taajuus ois kova sana nyky radiotten joukossa
-
Komppaan Cultoria, Valmet 900.lla tullut jonkin verran ajettua. Olikohan Motonet joka kauppasi hiljattain perinteistä radiota ilman hienouksia. 8)
-
itellä nyyssä nykyään vdo jossa vain toisessa päässä nappihässäkkä jolla voi asettaa aseman ja säätää ääntä, kyllä sellanen vanhan ajan kaksnappi olis hyvä tahi sit sellanen jossa on toi muutaman paikan vikapalinta. ei noita helevetin välkkyviä ja pikkusilla nupeilla varustettuja värkkei jaksa.
-
itellä nyyssä nykyään vdo jossa vain toisessa päässä nappihässäkkä jolla voi asettaa aseman ja säätää ääntä, kyllä sellanen vanhan ajan kaksnappi olis hyvä tahi sit sellanen jossa on toi muutaman paikan vikapalinta. ei noita helevetin välkkyviä ja pikkusilla nupeilla varustettuja värkkei jaksa.
vieläkö löytys semmonen jossa olis oikein hyvä ja herkkä radio, näille nykyisille kelpaa vain muistitikku ja joku saatanan aux :( :( :( :(
-
Siinois yksinkertainen vanhan liiton ratio.
http://www.retrosoundusa.com/products/category/id/1
-
Just tuollasta radiota tarkotin,onnituu hanskat käessä säätää
-
Saa ihan Suomenmaastakin, rouvan Kuplaan meinasin laittaa moisen.
-
>69 Valmet 1100:n ensimmäisenä Suomen
Ulkopuolelta katottuna tuo on ihan mukavan näköinen ja kojetaulukin aikalaisiin verrattuna aikas "hieno"
Mutta ei siellä kopissa kauhean kivaa kyllä ole.Mutta tässäkin se juttu jos ei paremmastaan tiedä eikä ole saatavanakaan.
Joskus 80-luvulla tuollaisella 700sella tuli reviteltyä
-
Kyllä se mitä 700-1100 valmeteilla joskus on joutunut ajamaan, niin ei siinä mukavuudesta paljon voi puhua. Ei siellä
Toki tuule ja lämmintäkin talvella tulee hiukan, 02-sarjassa sitten onkin jo eri mukavat olot.
-
Vuonna 1975 on Englannissa esitelty ylioppilas mallin foortti missä radio on vakiona ja se kuuluukin siellä.
-
Kyllä se mitä 700-1100 valmeteilla joskus on joutunut ajamaan, niin ei siinä mukavuudesta paljon voi puhua. Ei siellä
Toki tuule ja lämmintäkin talvella tulee hiukan.
Vaan on se vanhan liiton urakoitsijalla varmastikin ollut komiaa joulukuisena pakkasaamuna vuonna -69 hypätä 1100:n nelivedon hyttiin ja laittaa lämmitys puhaltamaan kun lähtee ajoon sen edellisen 60-luvun alkupuolella ostetun rättihyttisen Fordson Major Manuelin jälkeen. Äkkiähän se aika toki ajoi tuostakin ohjaamosta ohi, aikansa kutakin toki.
-
Kyllä se mitä 700-1100 valmeteilla joskus on joutunut ajamaan, niin ei siinä mukavuudesta paljon voi puhua. Ei siellä
Toki tuule ja lämmintäkin talvella tulee hiukan,
Eipä ne siihen aikaan tyypilliset jälkiasenteiset Palmu, Horsma, Hara yms. ohjaamotkaan mitään kovin kummoisia olleet..
-
>Palmu, Horsma, Hara
Noista puhuttaessa ei voi sivuttaa DB-ssä ollutta klippan(?)
ohjaamoita.
Ihan kamalia nekin