Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tapani - 05.12.12 - klo:18:23
-
Mitäs raati on mieltä kuvien ratkasusta. Yksi kaveri oli rakennellut tämmösen "lanan" Tempo kärriin.
http://www.aijaa.com/Pcm6ur
http://www.aijaa.com/FQ0yca
http://www.aijaa.com/hIRom4
-
Arvelen olevan toimiva ratkaisu, kuormaa vielä päälle lavan etuosaan niin ei lopu painokaan kesken ja jää vielä aisapainoakin antamaan traktorille vetokykyä.
-
Mitä sillä on tarkoitus lanailla ?
-
tuommonen systeemi on täälläpäin yhellä isännällä tuhti kasiviitosessa, hyvin lähtee polanne, kun on kärryssä sorakuorma
-
Näyttää hyvältä mutta mites on ton kärryn perässä tulemisen laita jos tunkissa tehoa ja nostovoimaa? Meneekö mutkassa "Rasvausasentoon"??
-
Mitäs. Varmaan toimiva paketti. Säätää vaan teräkulmat kohdalleen, ni polannehan siitä hienonee.
-
korkeampi terä ja nivelpiste ylemmäksi niin jäis maavaraa paremmin?
muutenhan tuo näyttää hyvältä.
-
Niin mites ton ohjaus? Mistä näkee kokee tietää et se on sopivasti purassu? Jos ja kun liikaa painottaa ni haukkaako vai nostaako?
-
nostamalla kippiä vähäsen ainakin näkkee.. ja jos on paineakulla niin eipä sen jälkeen kait tarvihe säädellä?
-
Mitäs raati on mieltä kuvien ratkasusta. Yksi kaveri oli rakennellut tämmösen "lanan" Tempo kärriin.
http://www.aijaa.com/Pcm6ur
http://www.aijaa.com/FQ0yca
http://www.aijaa.com/hIRom4
Toimiva takuulla. Jossakin lehdessä joku oli aikoinansa tehnyt vastaavan. Tuo Tempon kärry taitaa olla Veltsun myymä ja Petrin produktio? ;)
-
Täytyy toivoa että insinööritaidot on ollu riittävät koska niitä ei olla ainakaan korvattu lisäämällä autaa eli aika hepposelta näyttä mitä kuvasta saa selvää mutta jos se vähäinenkin rauta on oikeassa paikkaa niin ei siinä mitään.
-
Tiedän yhden vastaavan. Sitä käyttää lähinnä kun teitä sorastaa niin kasojen tasailuun ja teiden tasailuun. En tiedä poistaako polanteita sillä. Sekin on tehty muistaakseni jonkin vanhan ryssäläisen lavan alle ja terä vanhasta perälevystä. Siinä ainakin rungon alla oli tilaa hyvin.
Eikös okrassa ollut muutema vuosi sitten samaa ideaa mutta hivenen kalliimmalla. Taitaa kärry olla vieläkin jossain myynnissä tai ainakin taannoin oli mutta en sitä nyt jaksa tähän etsiä.
-
Tiedän yhden vastaavan. Sitä käyttää lähinnä kun teitä sorastaa niin kasojen tasailuun ja teiden tasailuun. En tiedä poistaako polanteita sillä. Sekin on tehty muistaakseni jonkin vanhan ryssäläisen lavan alle ja terä vanhasta perälevystä. Siinä ainakin rungon alla oli tilaa hyvin.
Eikös okrassa ollut muutema vuosi sitten samaa ideaa mutta hivenen kalliimmalla. Taitaa kärry olla vieläkin jossain myynnissä tai ainakin taannoin oli mutta en sitä nyt jaksa tähän etsiä.
Joo se oli ATI-teräksen tekemä.. Siinähän oli kaikki aisan säädöt ja muut niin että lavan etupää nousi melkein 170cm asti pelkällä aisalla... Ja teleissä oli sylinterit niin että sai ilmaan minkä pyörän haluaa jne...
-
10kuutiota hiekkaa kyytiin ja takalaita sopivan raolleen niin tulee hiekotuskin samalla,hitto mitähän nyt sanovat kuormaautokuskit kun murikka kuskit vievät heidänkin leivän
-
10kuutiota hiekkaa kyytiin ja takalaita sopivan raolleen niin tulee hiekotuskin samalla,hitto mitähän nyt sanovat kuormaautokuskit kun murikka kuskit vievät heidänkin leivän
ja ensimmäinen ylämäki ja siihen loppu meno ;D tuolla yhdistelmällä.
Ongelmana tuossa on tyhjän massanveto eli peräkärry ja vetävät siellä liukkaalla puolella. saman saa irti pelkällä veturilla eli alaterä/polanneterät.
Me esim, emme käytä ketjuja polanteen poistossa jos polanneterällä irroitetaan. Heti tarvii ketjut jos esim soukkion polannelanalla yrittää repiä ainut ero poistolaitteen (lanan/kärryn) omamassa jota joudut kiskomaan ylämäissä vetovastuksen lisäksi.
Lisään vielä. Tuosta tulee toimiva laite jos tuon asentaa vetävään kärriin, sitten alkaa olla sen sortin toimiva yhdistelmä jotta onnistuu ja itsekkin hyväksyisin sen..
-
http://www.nettikone.com/muu-merkki/monitoimikarry/1131682 (http://www.nettikone.com/muu-merkki/monitoimikarry/1131682)
-
Kuin kärryyn? Miksei Traktorin alle? Olis helpommin hallittavissa lumisella tiellä. Ja ketterämpi.
-
Kuin kärryyn? Miksei Traktorin alle? Olis helpommin hallittavissa lumisella tiellä. Ja ketterämpi.
No tuota tarvii tosi harvoin. Ei oo tarvetta traktorin alle. Koneiden kuljetusautossa on kanssa alusterä.