Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Talojuhani - 25.11.12 - klo:16:43
-
http://www.hs.fi/kotimaa/Uutisanalyysi+Tervetuloa+iltaruskon+maahan/a1353736898446
Katainen saa kehuja.
Kepu vaati vielä tänäänkin kotihoidontuen korottamista....mutta kepuhan onkin onneksi iltaruskon puolue.
-
Siitä jäi yksi asia huomaamatta. Velkaantuminen. Vaikka kasvu on plussalla, inflaatio pari prossa ja siten reaalikorot lainoista negatiiviset, velan määrä kasvaa. Yhteiskunta antaa enemmän kuin ottaa.
Tuosta näkee helposti, mihin tarvitaan maahanmuuttajatyövoimaa.
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
-
käteinen huutaa kotiäitejä pelastamaan suomi tuholta
johon kakolit ovat sen ajamassa hartiavoimin :o
ja siltä ei suomea pelasta mikään
ja sitten siitä syytetään kotiäitejä :o
sehän on jutun ideologia :o
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
-
Kunnallinen päivähoito pitäs lopettaa kokonaan,ja sillä kotihoidon tuella sitten saisi jokainen hommata vapailta markkinoilta yksityisistä päivähoitoloista pennuilleen palvelut jos katsovat sen tarpeelliseksi.
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
About noin minäkin sen näen: 500 päivää on aivan liian pitkä pätkä, varsinkin kun veroprosentin alentumisen myötä nettotulot saattavat pudota kovin maltillisesti..
..Vapaa-aikaa omiin puuhiin kohtuu korvauksella, kellepä se ei kelpaisi!
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
Kyllä se on icefarmeri ansiosidonnainen suuuruus oltava 200% palkasta ja ehdottomasti työnvastaabottovelvoite pois ja kyllähän siitä voidaan ottaa myös se aikarajakin pois. Eikun niin pitkään ansiosidonnaisella kun vaan jaksaa!
-
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
Kyllä se on icefarmeri ansiosidonnainen suuuruus oltava 200% palkasta ja ehdottomasti työnvastaabottovelvoite pois ja kyllähän siitä voidaan ottaa myös se aikarajakin pois. Eikun niin pitkään ansiosidonnaisella kun vaan jaksaa!
Hieman ristiriitainen lausunto, jos tilasi tulot ovat suurimmaksi osaksi eri tukia.
Mutta kun siinä realimaailmassa se työpaikan saaminen kun ei olekkaan niin helppoa kuin Strömsössä.
-
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
Kyllä se on icefarmeri ansiosidonnainen suuuruus oltava 200% palkasta ja ehdottomasti työnvastaabottovelvoite pois ja kyllähän siitä voidaan ottaa myös se aikarajakin pois. Eikun niin pitkään ansiosidonnaisella kun vaan jaksaa!
Hieman ristiriitainen lausunto, jos tilasi tulot ovat suurimmaksi osaksi eri tukia.
Mutta kun siinä realimaailmassa se työpaikan saaminen kun ei olekkaan niin helppoa kuin Strömsössä.
Vaikka maataloustuki aiheuttaakin agraarisosialisteille komplekseja, niin pitää kuitenkin säilyttää joku suhteellisuuden taju. Elinkeinotuki ja sosiaalituki on hiukka eri asia, vaikka se pikku tupun näkökulmasta näyttääkin samalta ajatusmallilla: maatilan liikevaihto = palkansaajan brutto- verot on yhtäsuuri kuin molemmilla nettotulo. ;D ;D ;D ;D
Näihän se varmaan meneekin tuppuluokan omavaraismaataloudessa. ;D
Omavastuu tukiin korjais tuon ongelmakohdan....
Se yhteneväisyys näillä molemmilla on, että tuppu kokoluokassa myös maataloustuki passivoi....
-
http://www.hs.fi/kotimaa/Uutisanalyysi+Tervetuloa+iltaruskon+maahan/a1353736898446
Katainen saa kehuja.
Kepu vaati vielä tänäänkin kotihoidontuen korottamista....mutta kepuhan onkin onneksi iltaruskon puolue.
-----------------------onko ihan pakko pilata kepujen aamu provosoimalla >:( Eikö ole mitään muuta keskustelunaihetta 8)
-
Kansalaispalkka kaikille vauvasta vaariin ja kaikki muut yhteiskunnan tukimuodot pois,,ja sen kansalaispalkan verran matalammat palkat työntekijöille.
-
Nyt kyllä Talojussi kaapaisit kätes samaan paskaan kuin Käteinenkin: Yli kolmevuotiaiden lasten äideistä 80 % on töissä, ja 95 % päätoimi muu kuin lastenhoito. Tämä selviää sivulta 2 oheisesta tilastokeskuksen työvoimatutkimuksesta.
LÄHDE: http://www.stat.fi/til/tyti/2011/14/tyti_2011_14_2012-09-11_fi.pdf
Minun nähdäkseni todelliset ongelmat ovat 6 % rakennetyöttömyydessä, sekä pöhöttyneessä julkisessa sektorissa jonka leivissä on 400.000 suomalaista! Kuntasektorilta liikakasvua pyritään leikkaamaan kuntia lahtaamalla, vaikka tilastollisesti kallein palvelutuotanto on nimenomaisesti suurissa kunnissa. Valtiontalouden kuntatalouteen kohdistama matokuuri hoitaneekin kuntatalouden pöhön, mutta valtionhallinto on paljon vaikeampi perattava.
Rakennetyöttömyyden purkamisessa ensimmäinen askel olisi purkaa tolkuttoman vahvaa ansiosidonnaista työttömyysturvaa. Vastaavasti työnvastaanottamis velvollisuus tulisi palauttaa todelliseksi keinoksi. Ruotsissa näillä molemmilla keinoilla on saatu purettua työttömyysongelmaa. Käytännössä kysymyksessä on tarjontavetoinen työvoimapolitiikka.
Torppajööti vaan ei keksiny muuta millä kepua lyödä. Sillä on nääs se tauti ;D
Tuossahan se on. Palvelujen hinta on lopulta toissijainen asia, jos on millä maksaa. Siksi Espoon päivähoito on paljon kalliimpaa kuin maassa keskimäärin. Pikkukuntien ongelma on tulojen puute. Ei ole yrityksiä eikä veroja maksavia työntekijöitä...
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
Joo mutta et ota huomioon todellisuutta, yli 90 %:tia ansioturvan alla olevista työttömyysjaksoista kestää alle kolme kuukautta, vain se pieni osaa venyy pitemmäksi, miksi tuon suuren enemmistön pitää olla häviäjä ja maksaja ansioturvassa jotta toi työhön haluton joukko voi viettää sapattivuotta, joka kestää yli kaksi vuotta, kun se lepäile ansioturvan varassa yli 500 päivää :o :o :o
Tilastot osoittaa myös selkeästi, että jos työttömyysjakso kestää yli kuusi kuukautta, niin mahdollisuudet uudelleen työllistyä sille alalle, mistä jäi työttömäksi romahtavat totaalisesti, käytännössä henkilö vaihtaa melkein aina alaa. 8)
Eikö se ole sama vaihtaa sitä alaa jo kuuden kuukauden tai vuoden jälkeen, miksi siellä kortissa pitää tissutella ansioturvan varassa kaksi vuotta ::) ::) ::)
-
mutta miten oikein pitäisi suhtautua niihin etelän nuoriin jotka ei ole missään; koulussa, armeijassa, töissä eikä työttöminä? rötöstelemässä ja toisten nurkissa loisimassa! ja niitä riittääkin! oliko niitä joku 20 000 !
-
mutta miten oikein pitäisi suhtautua niihin etelän nuoriin jotka ei ole missään; koulussa, armeijassa, töissä eikä työttöminä? rötöstelemässä ja toisten nurkissa loisimassa! ja niitä riittääkin! oliko niitä joku 20 000 !
Onhan sitä joka porukassa tota hukkakauraa jonkinverran :o
-
Ansiosidonnainen työturva ei ole tolkuttoman vahva, mutta se on liian pitkä ja korvauksen pitäisi olla hiljalleen aleneva, esimmäinen kolme kuukautta voisi olla vaikka satarosenttinen ansio, kunhan se senjälkeen alkaisi selkeästi laskea ja loppuisi viimeistään vuoden sisällä 8)
no kun ihmiseltä loppuu rahat niin ne loppuu, jostain sille pitää ruokaa ja katto saada pään päälle :-\ :-\ :-\ :-\ tietty se on helppo huudella kun oma elämä on turvattu 8) 8) 8) 8)
Kyllä se on icefarmeri ansiosidonnainen suuuruus oltava 200% palkasta ja ehdottomasti työnvastaabottovelvoite pois ja kyllähän siitä voidaan ottaa myös se aikarajakin pois. Eikun niin pitkään ansiosidonnaisella kun vaan jaksaa!
Hieman ristiriitainen lausunto, jos tilasi tulot ovat suurimmaksi osaksi eri tukia.
Mutta kun siinä realimaailmassa se työpaikan saaminen kun ei olekkaan niin helppoa kuin Strömsössä.
Vaikka maataloustuki aiheuttaakin agraarisosialisteille komplekseja, niin pitää kuitenkin säilyttää joku suhteellisuuden taju. Elinkeinotuki ja sosiaalituki on hiukka eri asia, vaikka se pikku tupun näkökulmasta näyttääkin samalta ajatusmallilla: maatilan liikevaihto = palkansaajan brutto- verot on yhtäsuuri kuin molemmilla nettotulo. ;D ;D ;D ;D
Näihän se varmaan meneekin tuppuluokan omavaraismaataloudessa. ;D
Omavastuu tukiin korjais tuon ongelmakohdan....
Se yhteneväisyys näillä molemmilla on, että tuppu kokoluokassa myös maataloustuki passivoi....
Tässä on kyseessä sellainen maatalous- ja maaseutupolitiikan rajapinta: pienenpienkin tilojen rahavirrat vahvistaa osaltaan maaseutua. Mutta kumpaan politiikkaan mistäkin momentista haetaan apuja?