Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Yodavaari - 21.11.12 - klo:07:57

Otsikko: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Yodavaari - 21.11.12 - klo:07:57
Aikamoinen muutos.

http://riihi.mtk.fi/epaper_MT/products/MT_-2012-11-21/pdfs/article_7_5.pdf
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Timppa - 21.11.12 - klo:08:13
Kyllä Timppa tietää.  :D
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Kamikatze - 21.11.12 - klo:11:22
Entäs Agri ja miten varaosa palvelu mahtaa järjestyä ? Varaosien saanti on sujunut agrissa ihan moitteetta  vanhoihinkin puimureihin
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: 2620 - 21.11.12 - klo:11:30
Varaosahuollossa tuskin on mitään ongelmaa. Myyntipisteverkosto on kuitenkin kohtuu kattava ja tehtaalla on jo olemassa oleva sesonkiaikainen oma varaosajakelu.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Hervast - 21.11.12 - klo:15:05
Sampomiesten kannattanee olla varppeillaan, jos alkaavat jossain vaiheessa Agrista noita sampon osien varastoja hävittämään. Nykyään kun hyllymetrejä on niukasti, tuskin tulee kyseeseen samanlainen järjestely kuin aikoinaan verkun osien kanssa, joita löytyi Agrin varastoista vielä pitkään senkinjälkeen kun merkki oli siirtynyt keskoselle.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: koivumaki - 21.11.12 - klo:15:58
Kyllähän tämän aika moni tiesi pääpiiretittäin.
Ei kai varaosahuolto tule pulma olemaan.
Osa porukasta ei kyllä Valtteripisteeseen mene muutakuin ihan väkisin...ja taas toiset kauhian mielellään.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Super Major - 21.11.12 - klo:16:27
Ja Sampon nimi säilynee vain Suomessa. Muualla Ferguna. Lopuksi Massey Ferguson Keskolta Agcon pisteisiin, niin eiköhän  volyymia ole tarpeeksi? Manitou lähti Keskolta, ja tiiviimpi yhteistyö Claasin kanssa alkaa. Lisukkeena tietysti tuo uusi nousevaohjaamoinen saksalainen kurottaja. Voisiko Claasin aika olla traktorina Keskolla entistä lähempänä? Agco haluaa volyymia pisteisiin, tuossa keinot.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: JD6630 - 21.11.12 - klo:16:52
Ainakin massikan myynti romahtaisi suomessa jos se vielä valteemin, challengerin ja fentin rinnalle puskettaisiin. Eihän sitä ostaisi enään kukaan muu kuin todellinen massikkamies ::)
Ja tuskin on myyjillä halua myydäkkään muita kuin step nose malleja, joille on kylläkin valtralta tullut jo haastaja...
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Pasi - 21.11.12 - klo:17:20
Ainakin massikan myynti romahtaisi suomessa jos se vielä valteemin, challengerin ja fentin rinnalle puskettaisiin. Eihän sitä ostaisi enään kukaan muu kuin todellinen massikkamies ::)

Ei tuo mikään ongelma ole. Muutaman vuoden päästä valteemi ja massikka ovat käytännössä lähes samoja koneita. Toisessa vaan erilaiset tarrat ja ehkä maalaus ja konepellin muotoilu ostajan mielihalujen tyydyttämiseksi...  ::)
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.11.12 - klo:19:35
Jos menee Agcon alle koko puimuritehdas SE TIETÄÄ VARAOSASAATAVUUDEN HEIKKENEMISTÄ kuten kävi Valmetin kanssa. Vanhat hyllypaikat otettiin tehokkaaseen käyttöön, ja myydään ei oota jo 90 luvun koneiden varaosien kanssa. Agco tekee raakaa bisnestä, ja siihen ei kuulu varaosien myynti 30 v vanhoihin koneisiin, vaan uusien myyminen. Toivottavasti porilaisen kohdalla ei näin käy  :(
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: nilihaara - 21.11.12 - klo:19:38
Jos menee Agcon alle koko puimuritehdas SE TIETÄÄ VARAOSASAATAVUUDEN HEIKKENEMISTÄ kuten kävi Valmetin kanssa. Vanhat hyllypaikat otettiin tehokkaaseen käyttöön, ja myydään ei oota jo 90 luvun koneiden varaosien kanssa. Agco tekee raakaa bisnestä, ja siihen ei kuulu varaosien myynti 30 v vanhoihin koneisiin, vaan uusien myyminen. Toivottavasti porilaisen kohdalla ei näin käy  :(
  Onneks Sampon varaosat on niin maalaisjärjellä tehtyjä että ne kyläpajassakin tehtyä.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Timppa - 21.11.12 - klo:19:40
Mitä varaosia Sampo tarvii?

Kaikki on ihan vakio-osia mitä saa esim laakerifirmasta.

(http://www.noramaa.fi/files/487/textsize/laakerit1.jpg)

Ainoat osat mitä mää 2065 sampoon tarvittin 8 vuoden aikana on tuollainen
kuvassa oleva laakeri pöydän käyttöakseliin.

Ja sit jokunen terälappu mitä niitäkin saa mistä vaan varaosaliikkeestä.

Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.11.12 - klo:19:46
Viimmesyssynä tarvis pakosarjantiivisteen, tankinkorkin yms.  Niitä ei taida tarvikkeena oikeita löytyä  :-\
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: kylmis - 21.11.12 - klo:19:52
Niin ja jos pahalta näyttää, niin voi ostaa toisen puimurin varaosakoneeksi.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.11.12 - klo:19:56
Niin ja jos pahalta näyttää, niin voi ostaa toisen puimurin varaosakoneeksi.

Mutta silti, miksi tällaisista suomalaisen koneenrakennusteollisuuden kulmakivistä, kuten vanhankin kaluston mahdollisesta varaosavarastosta ja sen tuomasta "kotimaisuushyödystä" pitäisi luopua?

Minusta se on jo myyntiargumentti "hei meiltä saat varaosat sitten 30 v päästäkin tähän koneeseen"???

Pitääkö kaiken mennä isonrahan tavalla?
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: kylmis - 21.11.12 - klo:20:12
Kyllä kai firman omistaja saa päättää mitä omaisuudellaan tekee?

Kai sekin on hyväksyttävä, että jossain vaiheessa inspiraatio vaan loppuu. Haluaisi tehdä jotain muutakin elämässään, kuin kuunnella isäntien ja työväen *****ilua.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Super Major - 21.11.12 - klo:21:38
http://fi-fi.facebook.com/pages/Sampo-Rosenlew-Oy/111170065592406 (http://fi-fi.facebook.com/pages/Sampo-Rosenlew-Oy/111170065592406)

Martin kävi Sampon liiterillä 9.11.2012
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Yodavaari - 26.11.12 - klo:16:12
No niin kyllä Timppa tiesi.

"Valtra ryhtyy markkinoimaan Sampo-Rosenlewin puimureita helmikuun alussa ja syyskuusta lähtien Sampot ovat Valtran yksinmyynnissä. Samalla huolto- ja varaosavastuu siirtyy Valtralle."

Aika suuria muutoksia. Ei taida jokapaikassa palvelu parantua.

Alun loppu on lopun alku.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: sirkussonni - 26.11.12 - klo:16:51
No niin kyllä Timppa tiesi.

"Valtra ryhtyy markkinoimaan Sampo-Rosenlewin puimureita helmikuun alussa ja syyskuusta lähtien Sampot ovat Valtran yksinmyynnissä. Samalla huolto- ja varaosavastuu siirtyy Valtralle."

Aika suuria muutoksia. Ei taida jokapaikassa palvelu parantua.

Alun loppu on lopun alku.


Valtran varaosamies on jo nyt ihan paskana, mitä lienee ensi syksyn jälkeen.....?
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: vms1 - 26.11.12 - klo:18:06
Jotenkin hieman epäilyttää miten saadaan traktorit ja puimurit valtran nykyisiin tiloihin. Onkohan kivaa tehdä tilinpäätös ostoja räntäsateessa valtran pihalla. Saavat viellä suurentaa myyntihalliaan. Huolto ja remppa puoli on helpompi järjestää kun käytännössä sampoja kait korjataan ja huolletaan tiloilla eikä roudata pajalle.

Oliskohan valtran aika perustaa 4-6 konekeskusta missä olisi raktorit ja puimurit näytillä ja siellä hierottaisi pääsääntöisesti kauppaa ja ainakin käytäis näyttämässä koneet jos asiakas haluaisi niitä nähdä.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Yodavaari - 26.11.12 - klo:18:18
Eikö nuo Sampot korjata vaihdettaessa ?

Täällä ainakin on huomannut, että jos tarvitsee kutsua huoltomiehen pellolle, niin seuraavan lumen aikana vaihtuu kone uuteen. Vaihtokoneiden kunnostus ja fiksaus on huoltomiesten perusduunia.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Klapikauppias - 26.11.12 - klo:18:43
En mä sinällään näe mitään ongelmaa täälläpäin, vallulla on ollut erittäin toimiva huolto, enkä yhtään epäile, etteikö ne menis samalla tyylillä samponkin kanssa ja ite asias kyrönmaalla se onkin ollut sama mies. Mutta juuri oli Seinäjoella uuden valtran avajaiset ja se on niin tukkoisella tontilla, että miten sinne sovitetaan vielä puimuritkin, mä en ainakaan haluais esittely tai huoltokonetta sillä tontilla käännellä, joten vois ajatella, että pojilla on samantien muutto eessä :)
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: ht - 26.11.12 - klo:19:46
Lappeenrannassa varaosamyynti on kyllä niin hyvällä mallilla, etten usko muutaman kiilahihnan ja pellistä tehdyn laakeripesän sitä kauppaa sekoittavan. Mutta tontti on jo nyt puolet liian pieni. Mitäs kun ajetaan siihen muitten pyydysten sekaan vielä pari Komiaa? Sitte pitää sisäänkin pyrkiä takaovesta...
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: nilihaara - 26.11.12 - klo:19:51
Jotenkin hieman epäilyttää miten saadaan traktorit ja puimurit valtran nykyisiin tiloihin. Onkohan kivaa tehdä tilinpäätös ostoja räntäsateessa valtran pihalla. Saavat viellä suurentaa myyntihalliaan. Huolto ja remppa puoli on helpompi järjestää kun käytännössä sampoja kait korjataan ja huolletaan tiloilla eikä roudata pajalle.

Oliskohan valtran aika perustaa 4-6 konekeskusta missä olisi raktorit ja puimurit näytillä ja siellä hierottaisi pääsääntöisesti kauppaa ja ainakin käytäis näyttämässä koneet jos asiakas haluaisi niitä nähdä.
   Rakentaminen nostaa turhaan konekaupan kuluja, traktorin voi ihan hyvin ostaa pihalta tai tilalta. Uuden kauppaan ei kyllä mitään rakennusta kaipaa.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Adam Smith - 26.11.12 - klo:22:18
   Rakentaminen nostaa turhaan konekaupan kuluja, traktorin voi ihan hyvin ostaa pihalta tai tilalta. Uuden kauppaan ei kyllä mitään rakennusta kaipaa.
Just näin. Siinä tarttee olla tasan se toimisto, mistä kauppaa tehdään. Huoltomies tarvii hallin, kauppias ei. Varaston kierto sellaiseksi, ettei kalusto seiso kolmea vuotta pihalla.....
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Yodavaari - 30.11.12 - klo:11:41
   Rakentaminen nostaa turhaan konekaupan kuluja, traktorin voi ihan hyvin ostaa pihalta tai tilalta. Uuden kauppaan ei kyllä mitään rakennusta kaipaa.
Just näin. Siinä tarttee olla tasan se toimisto, mistä kauppaa tehdään. Huoltomies tarvii hallin, kauppias ei. Varaston kierto sellaiseksi, ettei kalusto seiso kolmea vuotta pihalla.....
Muutamaa Sampon sopimushuoltajaa haastatellut ja todennäköisesti sopimuksia ei uusita, vaan valtra hoitaa itse huollot.

Tuosta käytettyjen koneiden kaupasta. Keskimäärin nuo kotimaiset vaihtokoneet ja tiloilla olevat koneet on sen verta huonossa hapessa, että vaativat remontin ennekuin voi taas ottaa käyttöön. Ei paljon naurata kun ostat kesällä vaihtokoneen, joka on myyjän mielestä "työkuntoinen". Ja lähempi tarkastelu sitten osoittaa, että vaatii muutaman tonnin korjaukset. Laakereita hitsailtu kiinni ja sähköjä "viritelty" toimivaksi.

Ei nää kotimaiset koneliikkeiden luovutushuollot näissä käytetyissä nyt ihan saksan mittoihin pääse. Mutta kuitenkin on suurinpiirtein voinut luottaa, että liikkeestä ostettu kone on ollut toimiva ja kunnossa.  Sitten taas kun katselee missä kunnossa ne tulee tilalta, ennenkuin on pistetty vahinko kiertoon. täytyy vain ihmetellä osan viljelijöiden koneidenpitokulttuuria.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: roadman - 30.11.12 - klo:11:51
   Rakentaminen nostaa turhaan konekaupan kuluja, traktorin voi ihan hyvin ostaa pihalta tai tilalta. Uuden kauppaan ei kyllä mitään rakennusta kaipaa.
Just näin. Siinä tarttee olla tasan se toimisto, mistä kauppaa tehdään. Huoltomies tarvii hallin, kauppias ei. Varaston kierto sellaiseksi, ettei kalusto seiso kolmea vuotta pihalla.....
Muutamaa Sampon sopimushuoltajaa haastatellut ja todennäköisesti sopimuksia ei uusita, vaan valtra hoitaa itse huollot.

Tuosta käytettyjen koneiden kaupasta. Keskimäärin nuo kotimaiset vaihtokoneet ja tiloilla olevat koneet on sen verta huonossa hapessa, että vaativat remontin ennekuin voi taas ottaa käyttöön. Ei paljon naurata kun ostat kesällä vaihtokoneen, joka on myyjän mielestä "työkuntoinen". Ja lähempi tarkastelu sitten osoittaa, että vaatii muutaman tonnin korjaukset. Laakereita hitsailtu kiinni ja sähköjä "viritelty" toimivaksi.

Ei nää kotimaiset koneliikkeiden luovutushuollot näissä käytetyissä nyt ihan saksan mittoihin pääse. Mutta kuitenkin on suurinpiirtein voinut luottaa, että liikkeestä ostettu kone on ollut toimiva ja kunnossa.  Sitten taas kun katselee missä kunnossa ne tulee tilalta, ennenkuin on pistetty vahinko kiertoon. täytyy vain ihmetellä osan viljelijöiden koneidenpitokulttuuria.

Ei tuossa mitään erikoista ole. Ihan normi palkansaaja kuluttajalta vaikuttaa nyky isännätkin. koneet on suurinpiirtein kertakäyttöistä, jos menee rikki korjataan jotenkuten ja äkkiä lasipalatsiin vaihtamaan.
Niin huonosti suomalaisella maanviljelijällä menee tänäpäivänä.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Peltola - 30.11.12 - klo:14:04

Muutamaa Sampon sopimushuoltajaa haastatellut ja todennäköisesti sopimuksia ei uusita, vaan valtra hoitaa itse huollot.

Tuosta käytettyjen koneiden kaupasta. Keskimäärin nuo kotimaiset vaihtokoneet ja tiloilla olevat koneet on sen verta huonossa hapessa, että vaativat remontin ennekuin voi taas ottaa käyttöön. Ei paljon naurata kun ostat kesällä vaihtokoneen, joka on myyjän mielestä "työkuntoinen". Ja lähempi tarkastelu sitten osoittaa, että vaatii muutaman tonnin korjaukset. Laakereita hitsailtu kiinni ja sähköjä "viritelty" toimivaksi.

Ei nää kotimaiset koneliikkeiden luovutushuollot näissä käytetyissä nyt ihan saksan mittoihin pääse. Mutta kuitenkin on suurinpiirtein voinut luottaa, että liikkeestä ostettu kone on ollut toimiva ja kunnossa.  Sitten taas kun katselee missä kunnossa ne tulee tilalta, ennenkuin on pistetty vahinko kiertoon. täytyy vain ihmetellä osan viljelijöiden koneidenpitokulttuuria.
[/quote]

Ei tuossa mitään erikoista ole. Ihan normi palkansaaja kuluttajalta vaikuttaa nyky isännätkin. koneet on suurinpiirtein kertakäyttöistä, jos menee rikki korjataan jotenkuten ja äkkiä lasipalatsiin vaihtamaan.
Niin huonosti suomalaisella maanviljelijällä menee tänäpäivänä.
[/quote]


Viljelijällä menee (!) huonosti henkisellä puolella, kun ei jakseta katsoa totuutta silmiin ja korjata konetta tai käyttää laskinta. Mieluummin sysätään ongelma eteenpäin ja otetaan uusi ongelma syliin.
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: viljami - 23.01.13 - klo:20:28
Valtran Sampo-mainoksessa kehutaan, että yli puolet kotimaisen puimurin ostajista päättyy Sampoon. Mitähän ne muut ostavat?
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: zetor8045 - 23.01.13 - klo:20:33
Valtran Sampo-mainoksessa kehutaan, että yli puolet kotimaisen puimurin ostajista päättyy Sampoon. Mitähän ne muut ostavat?
Tekeekö ne itsarin siellä Sampon hytissä vai miten ne päättyy Sampoon   :-[ 
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Timppa - 23.01.13 - klo:20:35
Valtran Sampo-mainoksessa kehutaan, että yli puolet kotimaisen puimurin ostajista päättyy Sampoon.

Yli puolet elikkä ylä- tai alakroppa päätyy Sampon hyttiin. Mafiameininkiä. ;D
Otsikko: Vs: Kyllä kansa tietää.
Kirjoitti: Greenpwr - 23.01.13 - klo:20:38
Valtran Sampo-mainoksessa kehutaan, että yli puolet kotimaisen puimurin ostajista päättyy Sampoon. Mitähän ne muut ostavat?
Tekeekö ne itsarin siellä Sampon hytissä vai miten ne päättyy Sampoon   :-[


 Nuita piilomerkityksiä ei aina eka lukemisella mainostoimistoissakaan handlata... Olihan entisaikaan Mezzo-mainoksessa korpimetso....