Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pjh57 - 18.11.12 - klo:20:57
-
käyttökokemuksia case maxxum 5150
-
Yksi ikäluokkansa kestävimpiä koneita, kannattaa ettiä pro tai plus malli niin on kabiini hiukka korkeampi.
-
Entäpä nuo etuakseli viat – joita täälläkin on tullut esiin ?
Vika on kuitenkin kallis korjata.
-
Entäpä nuo etuakseli viat – joita täälläkin on tullut esiin ?
Vika on kuitenkin kallis korjata.
Höpö höpö, osat ihan ilmaisia.
-
Entäpä nuo etuakseli viat – joita täälläkin on tullut esiin ?
Vika on kuitenkin kallis korjata.
Höpö höpö, osat ihan ilmaisia.
Jaa, no ei sitten mitään, anteeksi kun epäilin.
-
Entäpä nuo etuakseli viat – joita täälläkin on tullut esiin ?
Vika on kuitenkin kallis korjata.
Höpö höpö, osat ihan ilmaisia.
Jaa, no ei sitten mitään, anteeksi kun epäilin.
Tusinatraktoriin maksaa esmes hydraulipumppu satasia, näihin massumeihin tonneja. Mut kun kerran massumin haluaa ni ei ne osat mitään maksa, ilmasia ne on. ;D
-
Entäpä nuo etuakseli viat – joita täälläkin on tullut esiin ?
Vika on kuitenkin kallis korjata.
Höpö höpö, osat ihan ilmaisia.
Jaa, no ei sitten mitään, anteeksi kun epäilin.
Tusinatraktoriin maksaa esmes hydraulipumppu satasia, näihin massumeihin tonneja. Mut kun kerran massumin haluaa ni ei ne osat mitään maksa, ilmasia ne on. ;D
Juu niin se onkin :)– halut ne on hiirelläkin!
-
Niin, osahintoja poimittuna netistä:
5150: raidetangonpää 125e, pumppu 5448e
TM120: RTP 36,30e ja pumppu 243e.
Ihanan halpaa omistaa massumi........ ;D ;D
-
Niin, osahintoja poimittuna netistä:
5150: raidetangonpää 125e, pumppu 5448e
TM120: RTP 36,30e ja pumppu 243e.
Ihanan halpaa omistaa massumi........ ;D ;D
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
-
Niin, osahintoja poimittuna netistä:
5150: raidetangonpää 125e, pumppu 5448e
TM120: RTP 36,30e ja pumppu 243e.
Ihanan halpaa omistaa massumi........ ;D ;D
Hydraulipumppua ei taida saada muuta classikki temmiin tollahinnalla.
Ja lisäksi jos osia menee paljo,niin halvatki osat alkaa maksaa(ittellä tm140,ja osat on yllättävän kalliita) :-X
-
Niin, osahintoja poimittuna netistä:
5150: raidetangonpää 125e, pumppu 5448e
TM120: RTP 36,30e ja pumppu 243e.
Ihanan halpaa omistaa massumi........ ;D ;D
Hydraulipumppua ei taida saada muuta classikki temmiin tollahinnalla.
Ja lisäksi jos osia menee paljo,niin halvatki osat alkaa maksaa(ittellä tm140,ja osat on yllättävän kalliita) :-X
No selvennetään ny sen verran et tohon massumiin tulee muuttuvatilavuuksinen ja siks hinta ihan posketon. Mut raidetangon pää???? WTF mikä maksaa???
-
Se cararon etuakseli ei oo kaikkein kestävimpiä, ainakaan kuormaajan kanssa. Osia saa muualtakin. Vaikkei mulla Maxxumia olekaan, mutta Case kuitenkin Carraron akselilla. Mulle pitäisi raidetangon päät vaihtaa. Huoltomiehen mukaan ne saa Massikan paketissa Keskolta alle puoleen hintaan.
Hydraulipumppu on Maxxumissa säätyvätilavuuksinen ja on yleensä kestävämpi kuin hammasrataspumppu.
-
Todella luja traktori...Täällä seudulla Maxxumi yleisimpiä koneita, eikä noissa etuakseleissa mitään erikoista oo kuulunu...itel tuollane 5130 joskus oli, ikävä on ollu siitä asti
-
Naapurin isännällä on tuollanen Case Maxxum 5150. Nykyään taitaa pitää kolmoskoneena, tuntejakin oli jotain +11000. Totesi kerran vaan, että luotettava kone ja toimii hyvin, joten miksi se pitäis vaihtaa, eikä noin paljon ajetusta mitään sais.
-
Vastaan nyt tähänkin vaikka meilla siis 5130, joka vähän vaatimattomampi keksintö.
Tuli taloon 12 vuotta käytettynä noin 9000 tuntia ajettuna. Ensimmäinen traktori, jonka olen hankkinut.
Olen ollut tyytyväinen. On vähän niinku ykköskoneena meillä, tehokkain ja ainoa etukuormaajalla varustettu. Renkaat hommattiin kun etuset loppu, samalla vaihtu umpivanteet eteen. Penkin vaihdoin ilmapenkiksi. Lämpömittari ei toimi (digimittaristo), jotain muuta pientä on laitettu viiden vuoden aikana. Tällä hetkellä vikaa pikavaihteissa, käyttöjarruissa ja etuakselissa, joista viimeinen on nyt pakko remontoida 10700 tunnin kohdalla. Epäilisin, että kuormaaja on ollut tässä uudesta asti, koskapa on myös vm. 1995.
Moni on tuote 5150:a kehunut, käytetty turvehommissa jossain jne. (jos se nyt mitään todistaa sekään)
-
Mulla on ollu nyt 3 kuukautta 5120 maxxumi ja siitä ajasta se on 1 kk ollu pajalla. Osat ihan pirun kalliita, oikein rahastusta. Käsijarrun summerikin olis ollu 120 euroa, vaikka ihan samanlaisen summerin sai elektroniikkaliikkeestä 6 eurolla.
No on se ihan kiva värkki, mutta ei nyt oikein tämä alku hyvältä vaikuta. Näillä näkymin tässä 3 kuukaudessa menny enemmän rahaa kun Valmettiin 8 vuodessa. Tuo nelivetoremontin maksaja on vähä auki vielä. Vanhoista osista päätellen ei oo ihan tuore vika, varmasti on metallihippua ollu edellisen öljynvaihdon yhteydessä.
Olkalaakerit tuossa on hieman väljät, mutta täytyy tutkia josko siihen saisi osat jonkun muun merkin tiskiltä. Etuakseli on ihan saman näköinen molemmissa talon koneissa.
-
Ei varmaan Case ole kallis muualla maailmassa, mutta suomessa AGRITEK rahastaa keissin osilla.
Ulkomailta tuntuvat tilailevan osia "normaalihintaan" moni ceissi mies.
Itekkin paria asiakkaan keissiä roplatessa, oli pakko tehdä poikkeuksia asennuksiin (lähinnä sähkö), koska agritekiltä perussulakerasia satasia.
-
Olkalaakerit vois löytyä Valtrankin kautta, saman tehtaan carraroita noissa lie käytetty akseleina. Tuurillaan olka-akselin laakeritkin olisivat samankokoisia. Muutama vuosi sitten kun nitä hankin, niin kertoivat niiden hintojen jopa jossain vaiheessa hieman laskeneen, enkä noita mahdottoman kalliiksi äkkiseltään muista.
Ainakin valtran tapauksessa kannattaa carraron väljät olka-akselin laakerit korjata "ensi tilassa". Pidemmänpäälle saattavat laakerikuppien pesät väljistyä ja sitten korjaus meneekin mutkikkaammaksi.
-
Siis aivan ykköskone. Valmetin miehet kehua repostaa ettei tee mitään, mutta joilla tuollainen on tai on ollut niin kehuja tulee tai kaiholla muistellaan konetta kuinka hyvä oli. Meillä ajettu nyt jotain 12000 tuntia 5100 sarjasiin, kolmeen eri koneeseen. Koneista kaikki markilla ja vanhimmassa tunteja se 12000 nyt. Tossa vaan aatellu eilen paaleja mättäessä viiskympillä et tällänen hyväkuntonen on vielä yksi hommattava. Hydraulipumppua ei noihin vielä vaihdettu, yhteenkään ei laakereita etuakseliin vaihettu, vaikka 2 kuormaaja ja toisessa tuon 12th ollu paikallaa ja mätetty ja rajusti tavaraa. Alkuajat vielä ilman peräpunttia. Nelivedon pakat laitettu 2 koneeseen toiseen 8 th kohdalla etukuormaajasta johtuen ja toiseen 6th kohtaalla väärästä rengastuksesta johtuen. Eli rengasasia kannattaa tarkkaan laskea ja katsoa käytettyä ostaessa ettei mee persiilleen vähällä. Moottori oikeissä säädöissä todella taloudellinen ja mukava ajaa, samoiten voimansiirto ja hydrauliikka. Ohjaamosta pientä miinusta pakko vähän antaa jos jotain moitetta pakko hakea. Mutta tuo vähän omasta mielestä teennäistä, kun se o vähä niinko kotio menis ku sinne hyppää. Noilla koneilla on ajatuksissa päästä pitkälle tulevaisuuteen, joskin viimesimmät MX maksumit tai cormikit kiinnostais. En arastelis yhtään hyvää tuollaista konetta ostaa. Ja tärkein kaikista, niitten on turha huudella jotkeivat töitä noilla ole tehneet. Kannattaa kysellä sellaisilta jotka niillä ajavat tai ovat ajaneet. Muun merkin miehet antaa syntilistaa tuosta koneesta, kun eivät koskaan ole päässeet nauttimaan ajamisesta todella hyvällä perustraktorilla 8)
-
Noin 10vuotta oli 5150pro talossa. Hirveää kiintymistä siihen ei päässyt syntymään. Pikku vikoja oli jonkin verran ja osat tosiaan hinnakkaita ja monesti tilaus tavaraa. Moottori kierroskone ja vaikka syöttöä oli lisätty reilusti ei siitä "kunnollista" veturia saanut (jakaja pumppu). Tieajossa surkea lyhyen akselivälin takia ja ilman täyttä keulapuntti pakkaa ei kärrin vetoon tehnyt mieli lähteä. Ohjaamo meluisa. Hyvää kohtalaisen toimiva suunnanvaihdin (varmaan ok ek töissä, meillä ei kuormaajaa ollut). Myös kulutus kevyissä töissä todella pieni, mutta raskaammissa vetotöissä löpö kyllä maistui.
-
5130 tuli ajettua 7000 tuntia, nostolaitteen sähkönapit lokasuojasta uusittiin kerran ja suunnanvaihtovivun jousi kaksi kertaa.
Ei sitä ajamalla rikki saanu.
-
Ei varmaan Case ole kallis muualla maailmassa, mutta suomessa AGRITEK rahastaa keissin osilla.
Ulkomailta tuntuvat tilailevan osia "normaalihintaan" moni ceissi mies.
Ei olisi tiedossa yhtään hyvää paikkaa, mistä niitä voisi ulkomailta kysellä? Auton osat tulee nykyään melkein suurin osa tilattua ulkomailta, jos ei ole mikään ajamista estävä vika, joten ei sinänsä tuottaisi ongelmia noitakaan hommata. Vielä kun sillekään ei voi laskea lisäarvoa, että olisivat hyllyssä. Joka ikinen osa on mennyt tilaustavaraksi, mitä olen tuohon Maxxumiin tarvinnut. Huolto-osat sentään löytyy.
-
virossakin ne muutamat osat mitä keissiin tarttenut kysyä, ovat olleet huomattavasti agritekkiä halvemmat. www.dotpro.ee
-
Mulla on ollu nyt 3 kuukautta 5120 maxxumi ja siitä ajasta se on 1 kk ollu pajalla. Osat ihan pirun kalliita, oikein rahastusta. Käsijarrun summerikin olis ollu 120 euroa, vaikka ihan samanlaisen summerin sai elektroniikkaliikkeestä 6 eurolla.
No on se ihan kiva värkki, mutta ei nyt oikein tämä alku hyvältä vaikuta. Näillä näkymin tässä 3 kuukaudessa menny enemmän rahaa kun Valmettiin 8 vuodessa. Tuo nelivetoremontin maksaja on vähä auki vielä. Vanhoista osista päätellen ei oo ihan tuore vika, varmasti on metallihippua ollu edellisen öljynvaihdon yhteydessä.
Olkalaakerit tuossa on hieman väljät, mutta täytyy tutkia josko siihen saisi osat jonkun muun merkin tiskiltä. Etuakseli on ihan saman näköinen molemmissa talon koneissa.
Mulla oli kanssa pari vuotta sitten yksi epäonnen 5120 maxxum siihen tehtiin kanssa aika paljo remonttia nelivedon pakka remontti, pikavaihde remppa ja pumppu remontti/ vaihto olisi ollut seuraava remppa! Katsoin viisammaksi pistää vaihtoon :(
Toivottavasti ei ole sama maxxum nyt sulla ::)
-
Mulla on ollu nyt 3 kuukautta 5120 maxxumi ja siitä ajasta se on 1 kk ollu pajalla. Osat ihan pirun kalliita, oikein rahastusta. Käsijarrun summerikin
Mulla oli kanssa pari vuotta sitten yksi epäonnen 5120 maxxum siihen tehtiin kanssa aika paljo remonttia nelivedon pakka remontti, pikavaihde remppa ja pumppu remontti/ vaihto olisi ollut seuraava remppa! Katsoin viisammaksi pistää vaihtoon :(
Toivottavasti ei ole sama maxxum nyt sulla ::)
En usko että tuo sama on, kun tämä kone on tästä ihan lähistöltä lähtöisin. Päällisin puolin tosi siisti värkki ja etukuormaaja liikkuu tyhjäkäynnilläkin ihan mukavasti, joten ei pitäis pumpun olla kovin väljä.
Hienon näköinenhän tuo on aikalaisekseen, oonkin sitä joka päivä ihaillu nyt, kun se on remontin jälkeen vielä asuntoalueella omassa pihassa :) Toivottavasti ei kuitenkaan oo parhaimmillaan sillä lailla :-\
-
>oonkin sitä joka päivä ihaillu nyt, kun se on remontin jälkeen vielä asuntoalueella omassa pihassa
Ootko joutunut vielä iltahämärissä taskulampun valossa tarkastelamaan...?
"Pitääkin vielä käydä vähän ulkona..."
8)
-
>oonkin sitä joka päivä ihaillu nyt, kun se on remontin jälkeen vielä asuntoalueella omassa pihassa
Ootko joutunut vielä iltahämärissä taskulampun valossa tarkastelamaan...?
"Pitääkin vielä käydä vähän ulkona..."
Ei voinu taskulampulla valottaa, kun vahasin sen niin kiiltäväksi, että olis häikäissy 8) Josko vähä parempana pysyis punainen väri vahan alla ja olis helpopi pestä. Valmetin sivupellit mulla oli jo kesällä myllytettävänä ja kyllä tuli hienot vähällä vaivalla.
-
Halleluja ! Rukouksiinne on vastattu.
Täpinöintiuutisissa oli ilmoitus firmasta joka kauppaa edullisia osia carraron akseleihin.
http://www.artve.fi/