Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Kamikatze - 14.11.12 - klo:21:18
-
Vanhemmille Valmet tietäjille kysymys.
Mistä johtuu 6+2 lootan pakin ulina ? Ulina kuuluu kun peruuttaa ja löysää kaasua .ikäänkuin moottorijarrutus peruutettaessa . Tai peruutat jotain rinnettä alaspäin. Muistan saman ulinan nuoruuden aikoihin 565 valmetista kun siinä oli tunteja 8000 , sama juttu 504 7000h .
-
Ukin palina
-
Ukin palina
Kymysys on kuitenkin tehty selvinpäin ja etupyörät maassa ;D
-
soorat rattaat ulisooo!
-
soorat rattaat ulisooo!
En tarkoita sitä laatikkoon kuuluvaa ulinaa .Ulinahan on pahin ,kertoja ja 1. vaihteella
-
pakkipiippa
-
Vanhemmille Valmet tietäjille kysymys.
Mistä johtuu 6+2 lootan pakin ulina ? Ulina kuuluu kun peruuttaa ja löysää kaasua .ikäänkuin moottorijarrutus peruutettaessa . Tai peruutat jotain rinnettä alaspäin. Muistan saman ulinan nuoruuden aikoihin 565 valmetista kun siinä oli tunteja 8000 , sama juttu 504 7000h .
Kekkosen aikanen venäjänkauppa. Ne laakerit ulvoooooooooooooo......
-
02 ja04 Valmeteissa ulisee nyt hieman kaikki uudesta saakka. Hyvä kuulosuojaimet vaan niin ulina ei häiritse ::)
-
Vanhemmille Valmet tietäjille kysymys.
Mistä johtuu 6+2 lootan pakin ulina ? Ulina kuuluu kun peruuttaa ja löysää kaasua .ikäänkuin moottorijarrutus peruutettaessa . Tai peruutat jotain rinnettä alaspäin. Muistan saman ulinan nuoruuden aikoihin 565 valmetista kun siinä oli tunteja 8000 , sama juttu 504 7000h .
Oliskos planeettapyöräton hampaat kulahtanut . Jaa mut onks siin palneetta ?
-
Siirtyiskö vaan kaikki väljyys eri laitaan kun pyörii eri suuntaan? Etenkin murikan väljyydet. Niinhän autonkin perä, jos se ulisee ääntää vaan tietyssä nopeudessa. Palanetta voi olla pakoputkessa ;D
-
Ei se ole vika, se on ominaisuus ;)
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
-
jos sieltä öljy on karannut eri lokerikkoon,ei silti meidäkin 500ssatanen ulisi niin kovasti ettei sitä kehannut ajaa kun yhden päivän ja vaihtaa pois
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
Sivuakselin takapään laakerin väljyys ?
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
Kerrankin tulee tietoa eikä jonninjoutavaa liibalaabaa. Paljon karmaa ;)
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
Sivuakselin takapään laakerin väljyys ?
Paljon mahdollista, kun hammaspyörät menee kärjelleen ja hieroskelee viereisiä niin lähtee ääntä. Taitavat olla jopa kuulalaakerit muistaakseni.
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
Sivuakselin takapään laakerin väljyys ?
Paljon mahdollista, kun hammaspyörät menee kärjelleen ja hieroskelee viereisiä niin lähtee ääntä. Taitavat olla jopa kuulalaakerit muistaakseni.
Lueskelin netistä 565 laatikon rakennetta ja murikka-akselin takapään hammaspyörää siirretään joko sivuakselin tai pääakselin kautta vetoon ..ykkönen ja pakki . Tuo hammaspyörä taitaa sitten vaihtaa pyörimissuuntaa ja lieneekin kulunut hampaiden molemmilta puolilta ? jos kaavon luku meni oikein ,voi siis olla kulunut hammasratas ?
Kertoja +1 on peltovaihde eteen ja kertoja +pakki (nopea) ovatkin ehkä eniten käytössä raskaassa työssä kun ykkönen ja pakki ovat pääkepissä vastakkain .
-
mikskäs 165 ferkku pitää ruokottoman ulinan jos eteenpäin vievä vaihde pesässä laskee kytkin pohjassa mäkeä takaperin :-\
-
mikskäs 165 ferkku pitää ruokottoman ulinan jos eteenpäin vievä vaihde pesässä laskee kytkin pohjassa mäkeä takaperin :-\
Multipowerin räikkä.
-
Kartiovetopyörän akselin lukitus aukeaa tahi laakerivika, perän hammaskosketus vidurallaan, sivuakselin laakerointi?
Sivuakselin takapään laakerin väljyys ?
Paljon mahdollista, kun hammaspyörät menee kärjelleen ja hieroskelee viereisiä niin lähtee ääntä. Taitavat olla jopa kuulalaakerit muistaakseni.
Lueskelin netistä 565 laatikon rakennetta ja murikka-akselin takapään hammaspyörää siirretään joko sivuakselin tai pääakselin kautta vetoon ..ykkönen ja pakki . Tuo hammaspyörä taitaa sitten vaihtaa pyörimissuuntaa ja lieneekin kulunut hampaiden molemmilta puolilta ? jos kaavon luku meni oikein ,voi siis olla kulunut hammasratas ?
Kertoja +1 on peltovaihde eteen ja kertoja +pakki (nopea) ovatkin ehkä eniten käytössä raskaassa työssä kun ykkönen ja pakki ovat pääkepissä vastakkain .
Sivuakselin laakerihan noissa,361:stä alkaen on ulvonut.Asiaa voi tietysti hammasratas pahentaa tuntien kertyessä.
-
mikskäs 165 ferkku pitää ruokottoman ulinan jos eteenpäin vievä vaihde pesässä laskee kytkin pohjassa mäkeä takaperin :-\
Multipowerin räikkä.
185:sta saa kanssa tuon äänen tuolla ajotavalla eikä miellä ole siinä Multipoweria..
Kai siellä vaan rattaat pyörivät oikeasti väärinpäin, josta mahdoton kurnutus. Ääni on kuin ketjutaljaa käyttäisi, vähän pehmeämpi vaan
-
Vaikka tässäkin viestiketjussa puhuttiin suorahampaisen ääntämisestä, niin sanotaan, että suorahampaisen kotimaisen ääntämisestä.
Esim. Nuffin suorahampainen laatikko ei anna ääntä, mutta kotimainen lisävaihde kahtakauheamman.
Suorahampainenkin laatikko voi olla hiljainen.
Valmetin loota on todella kuin käkikellon rattailla tehty, eli kierrosluvut ovat kovat. Tämä voi olla yksi äänilähde, mutta epäilen vain suurpiirteisyyttä hammaskosketusgeometriassa.
Valmetin perissä on aina ilmoitettu jokaiselle lautaspyöräparille oma välyksensä stanssaamalla, nuffissa näin ei ole. Nuffin tehdasuudet osat ovat sekoituskelpoiset, koska ovat tasalaatuisesti valmistettu. Ohjekirja antaa yhden arvon, jolla hammaskosketus säädetään. That's it!
-
Vaikka tässäkin viestiketjussa puhuttiin suorahampaisen ääntämisestä, niin sanotaan, että suorahampaisen kotimaisen ääntämisestä.
Esim. Nuffin suorahampainen laatikko ei anna ääntä, mutta kotimainen lisävaihde kahtakauheamman.
Suorahampainenkin laatikko voi olla hiljainen.
Valmetin loota on todella kuin käkikellon rattailla tehty, eli kierrosluvut ovat kovat. Tämä voi olla yksi äänilähde, mutta epäilen vain suurpiirteisyyttä hammaskosketusgeometriassa.
Valmetin perissä on aina ilmoitettu jokaiselle lautaspyöräparille oma välyksensä stanssaamalla, nuffissa näin ei ole. Nuffin tehdasuudet osat ovat sekoituskelpoiset, koska ovat tasalaatuisesti valmistettu. Ohjekirja antaa yhden arvon, jolla hammaskosketus säädetään. That's it!
Nuffin perä on luja .Aikaa myöten perä alkaa huutamaan kun keskuslaakeri antautuu tai kuori kuluu ympäriltä. Näitä nuffeja talossa ollut lähes kymmenen.Jokainen uusi traktorikuski pitäisi kouluttaa nuffin laatikolla ,siinä jos missään oppii vaihteiston oikean käytön .Sas ja nuffieldmaster suosittelevat tätä toimintamallia vai mitä nuffieldmaster ? ;D
-
kiittää ja kuittaa 8)
-
Vanhemmille Valmet tietäjille kysymys.
Mistä johtuu 6+2 lootan pakin ulina ? Ulina kuuluu kun peruuttaa ja löysää kaasua .ikäänkuin moottorijarrutus peruutettaessa . Tai peruutat jotain rinnettä alaspäin. Muistan saman ulinan nuoruuden aikoihin 565 valmetista kun siinä oli tunteja 8000 , sama juttu 504 7000h .
Oireet viittaavat siihen että murikan asema lautaspyörään on liikkuva.Saattaa olla murikkaakselin päässä oleva mutteri päässyt aukeamaan.Sen saa kiristettyä katkaisemalla kone ja kiristämällä mutteri.Murikan laakerointi ei ole terve akseli pääsee lautaseen nähden liikkumaan aksiaali suunnassa eli pituussuunnassa.