Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Dynashift - 08.11.12 - klo:19:36
-
https://www.youtube.com/watch?v=KMrzuy0UEig
Uutta pukkaa.. ois ny ees 5450 ehtiny tulla ensin, Elokuussa tilasin mutta ei oo näkyny ei kuulunu :D
-
unohtuna tehtaan nurkkaan ja kukaan ei oo kyselly perään! kantsisko huutella jo?
-
Huomennahan tuon vissiin näkee livenä -> suunta puolilta öin Italiaan.
-
Huomennahan tuon vissiin näkee livenä -> suunta puolilta öin Italiaan.
Mene vaan katselemaan sitä vuoden traktoria 2013 ;)
-
Ei sitä kannata Italiaan asti lähteä katsomaan. Odottelet jonkun aikaa, niin kyllä niitä alkaa tuossa huoltomiehen verstaallakin olemaan.
-
http://www.used-massey-tractors.com/blog/mf5600-tractor-specification/
Tais ollakkin onni että tuli tilattua jo.. Uudet meinaan 3 sylinterisiä Agco Power moottorilla olevia malleja xD
-
http://www.used-massey-tractors.com/blog/mf5600-tractor-specification/
Tais ollakkin onni että tuli tilattua jo.. Uudet meinaan 3 sylinterisiä Agco Power moottorilla olevia malleja xD
Niissä pysyisi laturi kiinni.
-
Joo oon kans kuullu et muutamissa 5400 sarjalaisissa on laturin korvake pettäny.. tehneet niihin huollossa uudenlaisen kiinnityksen. Mutta eikai sitä ny 2010 luvulla kehtaa kolmepyttysellä päkättäjällä ajaa. Ja muutenkin kyllä se muutenkin Perkinssi pitää olla
-
Mutta eikai sitä ny 2010 luvulla kehtaa kolmepyttysellä päkättäjällä ajaa.
Kuka nyt ei pysy kehityksen perässä?
-
No suuntaushan se on autoissaki pieniin moottoreihin.. Litrasiin ja semmosiin.. Toiset siirtyy suoraan mopoautoon ;)
-
http://www.used-massey-tractors.com/blog/mf5600-tractor-specification/
Tais ollakkin onni että tuli tilattua jo.. Uudet meinaan 3 sylinterisiä Agco Power moottorilla olevia malleja xD
Paluu legendaarisen 165:n moottoritilavuuteen.
-
Huomennahan tuon vissiin näkee livenä -> suunta puolilta öin Italiaan.
Mene vaan katselemaan sitä vuoden traktoria 2013 ;)
No mikä se on. 7280R kö
-
Huomennahan tuon vissiin näkee livenä -> suunta puolilta öin Italiaan.
Mene vaan katselemaan sitä vuoden traktoria 2013 ;)
No mikä se on. 7280R kö
Deutsi TTV7250 ja voitti myös sen muotoilupalkinnon 8) Jonnu oli jo tänä vuonna...
-
Mutta eikai sitä ny 2010 luvulla kehtaa kolmepyttysellä päkättäjällä ajaa.
Kyllä tuo 502:nen Valmet on kestänyt hyvin aikaansa. Ajettiin viimeksi eilen ja taas tänään. Täysin kuolematon traktori.
-
Mutta eikai sitä ny 2010 luvulla kehtaa kolmepyttysellä päkättäjällä ajaa.
Kyllä tuo 502:nen Valmet on kestänyt hyvin aikaansa. Ajettiin viimeksi eilen ja taas tänään. Täysin kuolematon traktori.
Totta, kun tekevät niitä vieläkin. :-X
-
Mutta eikai sitä ny 2010 luvulla kehtaa kolmepyttysellä päkättäjällä ajaa.
Kyllä tuo 502:nen Valmet on kestänyt hyvin aikaansa. Ajettiin viimeksi eilen ja taas tänään. Täysin kuolematon traktori.
Totta, kun tekevät niitä vieläkin. :-X
Plupps... 309 Venddi LH:n pihassa, voimanoton hallinta 502 tyylillä ja taka-akseli kanssa samaa sukua...
-
Plupps... 309 Venddi LH:n pihassa, voimanoton hallinta 502 tyylillä ja taka-akseli kanssa samaa sukua...
Metalli on samasta kaivoksesta peräisin?
-
Plupps... 309 Venddi LH:n pihassa, voimanoton hallinta 502 tyylillä ja taka-akseli kanssa samaa sukua...
Metalli on samasta kaivoksesta peräisin?
Voinee ollakin, mutta valuosien tyylissä ja viimeistelyssä toki huomattava ero...
-
No nyt on Massikka pihassa.. Mukavan olonen traktorihan tuo. Dyna4 vaihteisto on kyllä parasta mitä tämän hintaluokan tämän hintaluokan traktorissa voi olla :) Mukavan olonen traktori muutenkin.. Hinta on luokkaa "halpa perustraktori" Mutta aika mukavasti kaikkia hienouksia löytyy ja on tosi mukava ohjaamo jousituksineen :)
-
osaan kirjottaa =p
-
Kyllä se hytti 5400-sarjalaisissa on kaikkea muuta kuin hiljainen ja mukava.
Jos ostaa masserin jolla meinaa ajaakkin joskus (aika harvinaista siis), suosittelen kyllä ennemmin 6400-sarjaa. Ei niillä kovin suuri hintaero ole loppujen lopuksi.
-
Minä luulen, että 5400-sarja soveltuu hyvin nimenomaan vakaumuksellisille massikka-miehille :)
-
Kyllä se hytti 5400-sarjalaisissa on kaikkea muuta kuin hiljainen ja mukava.
Jos ostaa masserin jolla meinaa ajaakkin joskus (aika harvinaista siis), suosittelen kyllä ennemmin 6400-sarjaa. Ei niillä kovin suuri hintaero ole loppujen lopuksi.
tärkeintä on kuitenkin pysyä erillään jonnikan eri mallisarjoista :D :D :D :D
-
Kyllä se hytti 5400-sarjalaisissa on kaikkea muuta kuin hiljainen ja mukava.
Jos ostaa masserin jolla meinaa ajaakkin joskus (aika harvinaista siis), suosittelen kyllä ennemmin 6400-sarjaa. Ei niillä kovin suuri hintaero ole loppujen lopuksi.
tärkeintä on kuitenkin pysyä erillään jonnikan eri mallisarjoista :D :D :D :D
Direktistä eriytyminen taitaa kanssa sujua sujuvasti, vaikka ei haluja olisikaan...
-
Voipi siinnä mauserimiehiä kenkuttaa, varsinkin uskollisia fergumyyjiäkin, kun haukuttu perkiisseli syrjäytyy pois ja suomalaista agcoa tulee kolmen pytyn voimalla. Fergukin kuulostaa sitten ruohonleikkurilta, kuten väittävät: http://www.youtube.com/watch?v=pQM2yZU5XyI
-
Voipi siinnä mauserimiehiä kenkuttaa, varsinkin uskollisia fergumyyjiäkin, kun haukuttu perkiisseli syrjäytyy pois ja suomalaista agcoa tulee kolmen pytyn voimalla. Fergukin kuulostaa sitten betonimyllyltä.
-
Kyllä se hytti 5400-sarjalaisissa on kaikkea muuta kuin hiljainen ja mukava.
Jos ostaa masserin jolla meinaa ajaakkin joskus (aika harvinaista siis), suosittelen kyllä ennemmin 6400-sarjaa. Ei niillä kovin suuri hintaero ole loppujen lopuksi.
Kyllä uusissa 5400 sarjalaisissa ohjaamo on hiljainen. vanhemmissa oli kovempi melu. mukavahan se aina on ollut ja kaikki hallintalaitteet just niinku pitääkin. Suunnanvaihtaja varsinkin huomattavasti mukavempi kuin john deeressä. Muutenkin se Jontikan ohjaamo on kovin ahdas.. Istuimenkin ku vaihtaa niin täytyy nostaa kattonosturilla katon kautta ulos kun ei mahdu ovesta ;) Onhan mulla 6400 sarjankin Maasika, et tiedän kyllä.. tää uus nyt vaan on lähinnä kylvökoneen eteen ja kesantojen niittoon.. Saa nyt sitte nähdä onko liian kevyt nelisiipisille paluuauroille.. Olis kyllä ketterä päisteissä :)
-
Tai no tuo melu tietysti on suhteellinen käsitys että mihin vertaa.. Eipä tällästä halpistraktoria saa verratakkaan tuplasti kalliimpiin mutta kyllä pitäs omassa luokassaan olla varsin hiljanen 75db (mitattu koneviestin testissä) Esitteessä ilmotettu 71db
-
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone). Uudemmilla en ole ajanut, mutta samanlainenhan se hytti on niissäkin, kai sitten tiivistyksiä on parannettu.
Nuo hallintalaitteet taas on makuasioita, samanlaiset oli tunnelmat silloinkun kun vihreään vaihtui yli 40v ferguputken jälkeen, mutta kyllä jontikka alkaa nyt mukavemmalta tuntua pitkää päivää tehdessä.
Mutta pakko nyt heittää, että kummasta traktorista pääsee molemmista ovista sen kummemmin taiteilematta ulos ;D Ei sillä että silläkään mitään suurempaa merkistystä on.
E: ja onkos se sitten sillain, että erään merkin miehille koppi on riittävän mukava jos sattuu saamaan sellaisen yksilön minkä katto ei vuoda? 8)
-
Minä luulen, että 5400-sarja soveltuu hyvin nimenomaan vakaumuksellisille massikka-miehille :)
Vakaumuksellinen massikkamies valitsee 7600 sarjaisen. :)
-
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone). Uudemmilla en ole ajanut, mutta samanlainenhan se hytti on niissäkin, kai sitten tiivistyksiä on parannettu.
Nuo hallintalaitteet taas on makuasioita, samanlaiset oli tunnelmat silloinkun kun vihreään vaihtui yli 40v ferguputken jälkeen, mutta kyllä jontikka alkaa nyt mukavemmalta tuntua pitkää päivää tehdessä.
Mutta pakko nyt heittää, että kummasta traktorista pääsee molemmista ovista sen kummemmin taiteilematta ulos ;D Ei sillä että silläkään mitään suurempaa merkistystä on.
E: ja onkos se sitten sillain, että erään merkin miehille koppi on riittävän mukava jos sattuu saamaan sellaisen yksilön minkä katto ei vuoda? 8)
pienempi harmi se on kuin vuotava kannentiiviste :D :D :D :D
-
Totta makuasioitahan nuo.. Olihan se 2005 vuoden 5400 sarjalainen äänieristykseltään puutteellinen verrattuna Jontikkaan ja 6400 sarjan verkuun mutta tietysti jotakin eroja täytyy ollakki.. Olihan tuo 5400 sarjalainen tosi edullinen kone sillon 6400 sarjaan verrattuna. :) Itsellä oli ennen 5445 ja siihen teis lisä-äänieristyksen ohjaamon alle.. Se jäi mieleen että vaihdekeppi ja hydraulilohkot siinä oli tosi hyvin sijottettu verrattuna nyt vaikka siihen Jontikkaan ;D Mutta turhapa noista keppivaihteisista enää on puhua.. Mennyttä aikaa
-
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).
30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin. 8)
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
-
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).
30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin. 8)
Ferkussonni on kieltämättä aika hiljainen nykyään. :-*
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
-
On totta, että jontikan hytti on ahtaampi kuin fergun, mutta on se myös hiljaisempi (jos vertaaa toisiaan vastaaviin koneisiin -05 mallista 5400:sta ja pari vuotta tuoreempaa jd 6330std:hen jossa oli siis 4-kone).
30-sarjan JD:n neloskoneessa kuuluu aikamoinen moottorin ränkätys hyttiin, kun taas eräässä F:llä alkavassa kilpailijamerkissä on äänieristys onnistunut huomattavasti paremmin. 8)
En just nyt muista kummosta ääntä se nelonen pitää hyttiin mutta ainakin 820 fendtissä turbo viheltää kovin ja moottorin murina tulee myös läpi ;D Ei se minua häiritse mutta ei se mikään hiljainen ole sekään ohjaamo...
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mitäs se laukaisee se laite? ::)
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mitäs se laukaisee se laite? ::)
Itsensä varmaan ;D Tai kuskin pään takalasiin liikkeellelähdettäessä :o
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mitäs se laukaisee se laite? ::)
Itsensä varmaan ;D Tai kuskin pään takalasiin liikkeellelähdettäessä :o
Vähemmän kiihottava laukaisulaite siinä on. Kytkin ottaa satunnaisesti kerralla kiinni, aika mielenkiintoinen etukuormaimen käytössä esim. lavaa ottaessa tai sitten työkonetta tai kärryä perään ottaessa, loikkaa puoli metriä kerralla. Ei voi kyllä huoltoa tai maahantuojaa sinänsä moittia, nyt vaan on niin mystinen juttu, ettei ihan heti oo kohde löytynyt. Tehdas on hyvin kiinnostunut asiasta, ranskassa toinen tapaus. Varmaan seuraavaksi vaihtuu can väylät.....?
-
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
British farming forumilla jokin aika sitten valiteltiin samanlaista tapausta. Ei löytynyt vikaa niin viljelijä oli hylännyt koneen ladon nurkalle.
-
Vähemmän kiihottava laukaisulaite siinä on. Kytkin ottaa satunnaisesti kerralla kiinni, aika mielenkiintoinen etukuormaimen käytössä esim. lavaa ottaessa tai sitten työkonetta tai kärryä perään ottaessa, loikkaa puoli metriä kerralla. Ei voi kyllä huoltoa tai maahantuojaa sinänsä moittia, nyt vaan on niin mystinen juttu, ettei ihan heti oo kohde löytynyt. Tehdas on hyvin kiinnostunut asiasta, ranskassa toinen tapaus. Varmaan seuraavaksi vaihtuu can väylät.....?
http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=62939
Lyösinpä vielä aiheen ja yhden ratkaisuehdotuksenkin.
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Saako sen kytkimen vahvistettua esim. tinaamalla
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
Katsoitko tuota linkkiä?
Nimimerkki easylifella olivat hydrauliikan paineet pudonneet liian alas, vaikka testeri näytti muuta. He olivat nostaneet painetta ja laittaneet softaa isommasta, että kaikki menee oikein. Tuota ei liene vielä kokeiltu.
E: linkki http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=62939
He olivat lisänneet toisen paineakun varmistaakseen hyrdaulipaineen riittävyyden kytkimelle
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
-
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa. :)
-
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa. :)
En ole tottunut noin ihanaan kohteluun. ;D
-
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa. :)
En ole tottunut noin ihanaan kohteluun. ;D
Huomaa että olen itse 51/51-suhteessa tasapainossa. ;D
-
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa. :)
En ole tottunut noin ihanaan kohteluun. ;D
Huomaa että olen itse 51/51-suhteessa tasapainossa. ;D
Mulla tuo henkinen skolioosi senkun lisääntyy.
Antakaa tulla vaan toisellekin poskelle.
;D
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Ok no sitten on todella paneuduttu koneen sielunelämään. Ja on tosiaan hyvä muistaa että kaikilla merkeillä on "yksilöitä".
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.
-
Sullahan on siinä aivan samantyylinen vika ku meillä oli siinä 5400-sarjalaisessa. En tosin tiedä loppuko se siihen kun tuli uudenlainen solenoidi.
Paskoja mitä paskoja ;D
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?
Hellyys riittää. :D
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.
Ohjelmasta imuroitu tieto näyttää aivan selvän jännitepiikin solenoidille tietyssä kohtaa kytkeytymisen, sitä ei tiedetä miksi. Tästä syystä epäilin, että vika ei olisikaan pakassa, mutta kun se haisteleekin just sitä pakan painetta, niin se saattaa johtua siitä, kun pakka jumii ja sitten päästääkin, niin silloin se saattaa tehdä sen jännitepiikin sitä kautta?? Aika mielenkiintoista. Oli tuossa kokeiltavana 6480 ohjelmistotkin, mutta ei auttanut sekään. Eikä uudet tietokoneboksit eikä ohjelmat eikä solenoidit eikä uus mittaristo eikä sitä sun tätä oo auttanut. Mää mittää tiärä enää..... Olis pitäny tehrä avioehto!
-
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.
Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt? En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle. Vähän offtopiccia on tämä kyllä. :) :)
Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi.. tiedä sitten. ::) Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.
En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite......... saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......
Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä. Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.
Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä? ???
Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin.... ;D Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki...... :'( Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa! Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja? Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?
Hellyys riittää. :D
Loppu tulee kuitenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=ZD7jEt1gl34
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.
Ohjelmasta imuroitu tieto näyttää aivan selvän jännitepiikin solenoidille tietyssä kohtaa kytkeytymisen, sitä ei tiedetä miksi. Tästä syystä epäilin, että vika ei olisikaan pakassa, mutta kun se haisteleekin just sitä pakan painetta, niin se saattaa johtua siitä, kun pakka jumii ja sitten päästääkin, niin silloin se saattaa tehdä sen jännitepiikin sitä kautta?? Aika mielenkiintoista. Oli tuossa kokeiltavana 6480 ohjelmistotkin, mutta ei auttanut sekään. Eikä uudet tietokoneboksit eikä ohjelmat eikä solenoidit eikä uus mittaristo eikä sitä sun tätä oo auttanut. Mää mittää tiärä enää..... Olis pitäny tehrä avioehto!
Kyl se vika on siinä kytkinpolkimen tunnistimessa.
-
Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?
Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta..... niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.
Ohjelmasta imuroitu tieto näyttää aivan selvän jännitepiikin solenoidille tietyssä kohtaa kytkeytymisen, sitä ei tiedetä miksi. Tästä syystä epäilin, että vika ei olisikaan pakassa, mutta kun se haisteleekin just sitä pakan painetta, niin se saattaa johtua siitä, kun pakka jumii ja sitten päästääkin, niin silloin se saattaa tehdä sen jännitepiikin sitä kautta?? Aika mielenkiintoista. Oli tuossa kokeiltavana 6480 ohjelmistotkin, mutta ei auttanut sekään. Eikä uudet tietokoneboksit eikä ohjelmat eikä solenoidit eikä uus mittaristo eikä sitä sun tätä oo auttanut. Mää mittää tiärä enää..... Olis pitäny tehrä avioehto!
Kyl se vika on siinä kytkinpolkimen tunnistimessa.
Ku ei o...