Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MxxM - 06.11.12 - klo:10:24
-
Lähtee huonosti käyntiin, ja kun lähtee niin savu on melkoinen ja moottori kilkattaa kuin ei olisi öljyä koneessa ollenkaan.
Kun on käynyt 15-30 sekuntia ääni muuttuu normaaliksi ja savutus lakkaa.
Kubotan 722 on kones ja tunteja reilu 2000
Neuvoja kaivaten.
-
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=15426.0 Ei muutakuin kone kyljelleen. 8)
-
Ei oireet vastannu oikein noihin.
Oireet tulee vain moottorin ollessa kylmä, muuten pelaa täysin.
-
Tuolle kilkatukselle en keksi syytä, mutta kantava venttiili voi diesel-koneessa aiheuttaa tuon savutuksen ja huonon käyntiinlähdön. Kun kone vähän lämpenee, alkaa venttiili pitää ja käy taas kunnolla.
Tuo savutus taas johtuu siitä, että polttoaine ei syty siinä pytyssä, jossa venttiili kantaa. Sitten se pakosarjassa höyrystyy ja käryää.
Joskus omassa autossa ollut vastaava vika.
-
auttaako tuohon venttiilin kantamiseen jokin puhdistusaine, vai pitääkö venttiileitä säätää?
-
Venttiilin tarttuilun näkee ku avaa kopan ja pyörittää moottoria kaks kierrosta.
Mikäli jokin venttiili tarttuisi,niin jousi ei jaksa vetää venttiiliä kiinni-eli ei seuraa keinuvipua.
Ehkä syynä kuitenki kuseva suutin tai viallinen hehkutulppa.
Hehkun voi mitata irroittamalla virtakiskon/johdon.
Paikallistat vian ku laitat koneen käyntiin ja samalla avaat suutinputkia yks kerralla.
Kyllä sen viallisen pytyn huomaat äänestä.
-
Jos suutin kusee, niin sehän aiheuttaisi käyntihäiriöitä lämpöisenäkin?
-
Jos suutin kusee, niin sehän aiheuttaisi käyntihäiriöitä lämpöisenäkin?
Ei välttämäti.
Kammiokone kranttu suuttimen kunnolle.Lämmetessä alkaa kyllä palaa"lähes" kunnolla.
Eikä välttäti kuse ku kylmänä.
Katto ensi ne hehkut.
-
Ei oireet vastannu oikein noihin.
Oireet tulee vain moottorin ollessa kylmä, muuten pelaa täysin.
Meillä oli 520+:ssa samaa ongelmaa viime syksynä. Savua tuli niin ettei mitään erottanut. Vika ilmeni vain aamuisin kylmänä. Kilkatusta en muista että oliko sitä. Suodattimet vaihdettiin ja venttiilit säädettiin, viittaisi kyllä siihen että kilkatusta on haettu. Sitten vaan kerran alkoi toimimaan. Kylminä aamuina lähti käyntiin ja hyytyi itsekseen kohta startin jälkeen. Ala-Pertti viittasi sammuttimen toimintaan. Muistaakseni vika oli siinä. En ole kyllä ihan varma.