Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: trakpa - 01.11.12 - klo:20:37
-
Onko kellään kokemusta moisesta? Pitäs saada hitachiin uudempi isuzun moottori ku toi vanha alkaa olla jo tiensä päässä. Kattelin tuolta netin syövereistä että jenkkilästä ja kiinasta löytyis, mutta minkälainen mahtaa olla kuvio jotta sen sieltä sais tänne suomen maalle?
-
Ei tietenkään omaa kokemusta ole,muttei Amerikasta kaiketi ole kovin vaikeaa.FHRA Jenkkiautoilijat ovat tuoneet sieltä vuosia autoja,joten jos tuntisi sitä väkeä niin joku varmaan neuvoisi.
Pari herraa jotenkin tunnen,he toivat muutaman auton sieltä.Konteissa ne Suomeen löysi.
Varmaan englannin kielen taidosta on apua.
-
Autoja näyttää tuovan ainakin tuo http://www.halmari.com/?page_id=32 voi laittaa alustavaa kyselyä josko johonkin konttiin mahtuisi mukaan ja miten järjestelyt ameriikan päässä.
-
Näistä kahdesta hyvät kokemukset:
http://www.benzboy.com/
http://www.carkoivisto.com/
Toinen purkaa kontit Hämeenlinnassa toinen Teuvalla. Jos itse löydät tavarat netistä niin nämä osaa hoitaa kaiken siitä eteenpäin.
-
Ostin Ruottista traktorin moottorin. Oli 80 -vuotias konepurkaamonpitäjä. Osasi vain ruotsia, minä - äh jotakin sinne päin. Mootorn ja blocket ja maattarpumppan ja muuta hienoo tuli sönkötettyä ja hyvinhän se meni mutta kun maksu aika tuli, ei se ymmärtäny tilisiirtoo ollenkaan, sano et joku sparbank se oli, mut ei hän ymmärtäny IBAN koodeista mitään. Ja sillä tilinummerolla ei onnistunut ainakaan Nordeasta.
Homma meni sitten niin vaikeeksi kun fröken ei finnjävelin mongerrusta ymmärtänyt - tai ei tahtonut ymmärtää - nin menin pankkiin , nostin sen 12000 Ruotsin kruunua, panin kirjekuoreen ja lähetin papalle suoraan.
Meni pari päivää ja äijä soitti ja nauroi et aika gaalen sitä meikä on kun laittaa setelitukon tulemaan.
No moottori tuli nopeeta sieltä ja tip top että niin se kauppa meni.
-SS-
-
Onko kellään kokemusta moisesta? Pitäs saada hitachiin uudempi isuzun moottori ku toi vanha alkaa olla jo tiensä päässä. Kattelin tuolta netin syövereistä että jenkkilästä ja kiinasta löytyis, mutta minkälainen mahtaa olla kuvio jotta sen sieltä sais tänne suomen maalle?
Saiskos kysyä, että paljonko isuzussa on tunteja kun alkaa uupua? Meikäläisen versiossa hitachi 100EX:ssä lienee reilut 12000 h.
-
tunti mittaris on jotai 21000h. Taitaa se viel pyörii vaik lasi on jo nii haalistunu et huonost näkee läpi
-
Justiin tilasin moottorin Lantikkaan Englannista. Katotaan tuleeko tyhjä pahvilaatikko vai tuleeko edes sitä laatikkoa.. 115 tkm ajettu bensamoottori, ilmeisesti nokat leikkas kiinni :'( Vähän käytetty motti englannista purkaamolta 1000 euroa. Ei paljon kannata laakkosella venttiileitä tuohon hintaan korjauttaa 8)
-
Justiin tilasin moottorin Lantikkaan Englannista. Katotaan tuleeko tyhjä pahvilaatikko vai tuleeko edes sitä laatikkoa.. 115 tkm ajettu bensamoottori, ilmeisesti nokat leikkas kiinni :'(
Onko tuo se roverin kone jonka huolto-ohjelmassa ei ole edes jakohihnan vaihtoa kun hihna kestää moottorin eliniän?
Engelsmannit on jälleen kehityksen kärjessä, saksalaiset ja japsit vasta suunnittelevat koneen eliniän kestäviä remmejä.
-
Sen ver kattelin itekki et kiinasta sais isuzun moottorin 3000 taalal. ei ois hinta paha ku sais vaa toimituksen hoitumaa
-
Jari Mäki oy Koskenkorvalta saattaa voida auttaa myös. Kiinasta saattaa tilauksen voida tehdä kotiin toimitettuna :-\
-
Justiin tilasin moottorin Lantikkaan Englannista. Katotaan tuleeko tyhjä pahvilaatikko vai tuleeko edes sitä laatikkoa.. 115 tkm ajettu bensamoottori, ilmeisesti nokat leikkas kiinni :'(
Onko tuo se roverin kone jonka huolto-ohjelmassa ei ole edes jakohihnan vaihtoa kun hihna kestää moottorin eliniän?
mutta on sentäs tankis täyttökorkki ;D
-
Sen ver kattelin itekki et kiinasta sais isuzun moottorin 3000 taalal. ei ois hinta paha ku sais vaa toimituksen hoitumaa
Riippuu siitä kauanko se isuzun kiina-versio kestää..
-
Justiin tilasin moottorin Lantikkaan Englannista. Katotaan tuleeko tyhjä pahvilaatikko vai tuleeko edes sitä laatikkoa.. 115 tkm ajettu bensamoottori, ilmeisesti nokat leikkas kiinni :'(
Onko tuo se roverin kone jonka huolto-ohjelmassa ei ole edes jakohihnan vaihtoa kun hihna kestää moottorin eliniän?
mutta on sentäs tankis täyttökorkki ;D
On siinä huolto-ohjelma, hihnan vaihto 120 tkm. Suunnittelin talvella hihnan vaihattavani, mut nyt tulee vähemmän ajettu moottori uusilla hihnoilla tod.näk. halvemmalla. Jos siis annetut tiedot pitää paikkansa.
-
tunti mittaris on jotai 21000h. Taitaa se viel pyörii vaik lasi on jo nii haalistunu et huonost näkee läpi
Jaaha..ei sit vielä mitään kiiruutta. Lasikin on vielä läpinäkyvä kun saa joskus kannon juurista ja pitää uusia. Letkuja kyllä pitää uusia silloin tällöin.
-
Kerran oon kiinasta ostanu. Tein kaupan. Maksoin tuotteet. Soitin TWS:lle (Trans World Shipping). Muutaman viikon päästä Schenker toi rojut pihaan. TWS hoiti tullaamiset ym ja tullille maksettiin alv ja tulli(1.7%).
-
eihän se vaikiaa ole moottoria ulkomailta ostaa . itse suosittelen omien kokemuksien kautta ostamaan Keski-euroopasta (saksa, hollanti, belgia), yhtään paskaa konetta ei ole sieltä vielä tullu. kaikki ollu sellaisia kuin myyjä on luvannu.