Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Urakoottija - 01.11.12 - klo:16:29
-
Kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja Valtra 8150 HiTekistä saa ja mahtuuko alle 42 kummit.
Ja onko näissä koneissa jotain tyyppivikoja.
-
Tuossa yhellä tutulla oli 8050 mistä oli otettu vissihin noin 180 ulos eikä siinä suurempia kestävyys ongelmia ollu.
20 motin bergmania sillä kiskottiin
Hyttiä saattaa joutua korottamaan ja lokareita muotoileen. Mut pistä mieluummin 710/70/38
-
Kyllähän noista tehoja saa.... Riippuu vaan paljonko laittaa rahaa kiinni palikoihin. Vain taivas on rajana ;D
-
Paljo sieltä sitä tehoa pitäis saada ulos?
-
Paljo sieltä sitä tehoa pitäis saada ulos?
Sen verran, että kuivapaskakärry liikahtaa suosiolla eli n.160-180hv.
Ja noita 710/70/38 kummeja miettinyt kanssa, kun sitten ei välttämättä enää tarvitsisi paripyöriä.
-
Paljo sieltä sitä tehoa pitäis saada ulos?
Sen verran, että kuivapaskakärry liikahtaa suosiolla eli n.160-180hv.
Ja noita 710/70/38 kummeja miettinyt kanssa, kun sitten ei välttämättä enää tarvitsisi paripyöriä.
Kyllähän tollaset tehot saa mitenpäin vaan ulos eikä pitäis kestävyys ongelmiaka vielä esiintyy kuha järki päässä ajelee
-
Paljo sieltä sitä tehoa pitäis saada ulos?
Sen verran, että kuivapaskakärry liikahtaa suosiolla eli n.160-180hv.
Ja noita 710/70/38 kummeja miettinyt kanssa, kun sitten ei välttämättä enää tarvitsisi paripyöriä.
Kyllähän tollaset tehot saa mitenpäin vaan ulos eikä pitäis kestävyys ongelmiaka vielä esiintyy kuha järki päässä ajelee
Juu niinhän nuo kuulemma saa ja ainakin vielä on itsellä tuo työpaikan 8050 Mega kestänyt kasassa sen 160hv tappitehon kanssa, vaikka on välillä vähä rymyttykin.
Nyt lähinnä kiinnostaisi nuo muut tyyppiviat mitä koneessa saattaa esiintyä.
-
Ei kai se kovin eri kone ole kun muutkaan 8000 sarjalaiset. Tasaista vetoa kestää varmasti kyllä, helpommin tuon hajottaa jos alitehoisena yrittää revittää :)
Onkos tuossa jakopumppu, virittelyn kannalta voi ojennuksessa olevat elementit olla kätevämmät mutta kai siitä jakajastakin soppaa saa tulemaan :-\
-
Onkos tuossa jakopumppu, virittelyn kannalta voi ojennuksessa olevat elementit olla kätevämmät mutta kai siitä jakajastakin soppaa saa tulemaan :-\
Stanadynen jakajapumppu löytyy pellinalta ja eiköhän silläkin sitä soppaa saa syötettyä, kun käyttää sen ensin taitavalla tohtorilla.
-
Sillon aikoinaan, kun kankkusjuhan morsian pullinkia ajoi, niin siitä koneesta otettiin tehoja tosi rumasti.
Niin paljo, että runkolaakerit piti tukea öljypohjan saumaan titaniumlevyllä.
Ilman tuota tukea tuli kampirauta öljypohjineen mäjelle.
-
Saattaa olla että sen s-tanan stanan pumpun joutuu vaihtamaan ja suutinkärjet kanssa ennekuin pääsee tehoja irti ottamaan.
-
8000h stanan pumppu pihlajalla laitettu ,nyt tunteja 10286 ei ongelmia tehot noin 170,pitkä kestoinen rasitus nostaa lämpöjä yli normaalin. jäähdytin pienenpi kuin 8450 eikä välijäähdytintä kuin 8550.vaihteisto remontti on pian 4-vedon ulosotto ulisee.nurmon traktorihuolto homman hoitaa 8)
-
vaihteisto remontti on pian 4-vedon ulosotto ulisee.nurmon traktorihuolto homman hoitaa 8)
No niin hoitaa. Ja sitte ne myy sulle sun oman koneen :(
-
Kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja Valtra 8150 HiTekistä saa ja mahtuuko alle 42 kummit.
Ja onko näissä koneissa jotain tyyppivikoja.
vika tai ominaisuus on se kylmäkäynnistys jos tavis tartilla, hooree auttaa kuulemma.. muuten kait perusvarma 8tonninen.. ja carraaron kolomepulttiselle ei kannata pilikkiä laittaa, dana kestää.. asiallisella ajotyylillä sen parisataa kestää kevyesti, bossilla huhun mukaan veis vähemmän ku satanalla..
-
Itellä sähköBoschiversio(-04) 8150 Steinbauerilla(kaiketi joku eko poksi, ollu jo edellisellä omistajalla) ja kulutukset on melko kyllä maltillisia. Vääntää hyvin, muttei mitään repivää tehoa vrt. rivivehkeet 8400yms. Faktaa ei oo mutta arvio vois olla 160 hummaa. Ei ainakaan noilla tehoilla saa lämpöja nostettua.
Onko 8050:ssa pienemmät jäähdytyslaitteet yms.? Joku tällästä väitti..
-
heitä se stainpaueri mettään, hajotat vielä sen moottorin sillä.
ensiksi suuttimet isommiksi. stanadynellä oleviin ei liian isoja, alkaa työntämään savua. sähköbossilaiseen voi laittaa isommat suuttimet. rivipumppu sietää suurimmat suuttimet ja avautumispaineet.
tämän jälkeen pumpun ruuvaus jos ei riitä. stanadynestä ei saa hyvää, mutta rivipumppu projekti on aika haastava. toisaalta kyllä 8550:kin tuli traktori kun pumppu vaihtui.
8550 ei ole coolerilla niin kuin joku väitti.
--------
jäähdyttimissä on eroa. 8950 on parhaalla jäähdyttäjällä.
-
Minkähänlaisia tehoja on saatu noista 6,6l vp-pumppusista teekkkareista(tai 8050/8150) pelkillä isommilla suuttimilla?
-
parhaat jäähdyttäjät löytyy Ylivieskasta... Konehuolto Kivioja OY . . . samalta kulmalta löytyy lääkkeet löpön saantiin .. HP diesel . trokaa /välittää/ säätää .. Bosch:in jakajapumppuja. . säätää valmiiksi asiakkaan toiveiden mukaan .. Hinta varmaan tällä hetkellä 3000-4000€ välillä.,. mutta on kyllä joka roposen arvoinen
-
Tuolla hinnalla rakentaa jo ihan eri maailmasta olevan rivipumpputekniikan.
-
Kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja Valtra 8150 HiTekistä saa ja mahtuuko alle 42 kummit.
Ja onko näissä koneissa jotain tyyppivikoja.
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
-
Tuolla hinnalla rakentaa jo ihan eri maailmasta olevan rivipumpputekniikan.
No niinpä rakentaa :o :o Mitähän jos käyttämättä jäävät sentit käyttäisi johonkin toisaalle :-\ Hankkisi paremman turbon ja välijäähdyttimen vaikkapa ???
-
Kiinnostaisi tietää minkälaisia tehoja Valtra 8150 HiTekistä saa ja mahtuuko alle 42 kummit.
Ja onko näissä koneissa jotain tyyppivikoja.
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
sillähän ne kerjää sisudieseliä fenttiinki ;) ;) ;) ;) ;)
-
kyllähän varmaan rakentaa halvalla rivitekniikan koneeseen.. ei muuta kuin jakopääuusiksi.. Boschin vp käy suoraan stanadynen tilalle.. vp:tä sai 2000€ .. mutta voihan hintaa nostaa jos kysyntä ylittää tarjonnan.. ja miks alkaa vaihtamaan koko jakopäätä, pumppua, ruiskutusputkia, .. ostaa kerralla sellaisen projektin missä on kyseiset lelut valmiiksi :P,.. 8950 . niin ei tarvi värkätä
-
Alettiinkos tässä nyt jotaki pullinki konetta taas väsäämään.......
-
[/quote]
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
[/quote]
NO vähän tähän tapaanhan ne Suolahdessakin tehdään isäntien silmäterät;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
-
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
[/quote]
NO vähän tähän tapaanhan ne Suolahdessakin tehdään isäntien silmäterät;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
[/quote]vieläkö sisulla koneen kokooja stanssaa puumerkkinsä mottiin ::) ::) ::) ::)
-
Mitä eroja on viimeisillä 8050 ja ensimmäisillä t120.
Paljonko 120 voi ottaa tehoja
-
Hiukan yli 200 hv tapista tällä hetkellä (ed. omistaja viritti, en siksi muista tarkkaan) Isomman vallun pumppu ja visiin suutinputket vaihdettu, ei kuuleria. Hienosti kulkee, kun muistaa ajella varovasti.
-
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
NO vähän tähän tapaanhan ne Suolahdessakin tehdään isäntien silmäterät;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
[/quote]vieläkö sisulla koneen kokooja stanssaa puumerkkinsä mottiin ::) ::) ::) ::)
[/quote]
Jos siellä jotain lukee, niin veikkaan joko Motoman tai ABB. Siis robotit kasaa.
-
Kyllä kestää nostaa tehoja vaikka kuinka paljon, sillä onhan valtuissa aina kaikkista kestävimmät ja maailman laadukkaimmat komponentit käytössä vrt muihin merkkeihin! Oli sitten kyseessä mekaaninen osa-alue tai sähköinen ;D
NO vähän tähän tapaanhan ne Suolahdessakin tehdään isäntien silmäterät;
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nain-syntyvat-suomiautot
vieläkö sisulla koneen kokooja stanssaa puumerkkinsä mottiin ::) ::) ::) ::)
Jos siellä jotain lukee, niin veikkaan joko Motoman tai ABB. Siis robotit kasaa.
Se taitaa olla sen testaajan nimi, mikä lukee moottorin kyljessä...