Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tilpo - 05.10.12 - klo:08:42

Otsikko: MXU135
Kirjoitti: tilpo - 05.10.12 - klo:08:42
Kestääkö Case MXU135 enää ottaa lisäheppoja ulos, kun se on mallisarja suurin, vai onko siinä vahvempi perä kuin pienemmissä. Paljon siitä ilmoitetaan ohjelmoimalla lähtevän tehoa, vai onko ne liki 200hp teot käytössä sitten vain lisäteholla.
Tuollaista Casea vähän tekis mieli, mut ei oikein nykyistä turbotettua ~160hv NH 8160 laiskempaa traktoria viitsis ostaa.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: jps - 05.10.12 - klo:22:04
Kestääkö Case MXU135 enää ottaa lisäheppoja ulos, kun se on mallisarja suurin, vai onko siinä vahvempi perä kuin pienemmissä. Paljon siitä ilmoitetaan ohjelmoimalla lähtevän tehoa, vai onko ne liki 200hp teot käytössä sitten vain lisäteholla.
Tuollaista Casea vähän tekis mieli, mut ei oikein nykyistä turbotettua ~160hv NH 8160 laiskempaa traktoria viitsis ostaa.

TSA 135:n omistajana en kyllä enää kovin paljon menisi lisää säätämään. Jos haluat uudemman ja entistä ripeämmän traktorin, niin valitettavasti joudut etsimään sitä kokoluokasta +200hv. 8160 turbotettuna on aika vireä kone.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: koivumaki - 06.10.12 - klo:00:15
Kestääkö Case MXU135 enää ottaa lisäheppoja ulos, kun se on mallisarja suurin, vai onko siinä vahvempi perä kuin pienemmissä. Paljon siitä ilmoitetaan ohjelmoimalla lähtevän tehoa, vai onko ne liki 200hp teot käytössä sitten vain lisäteholla.
Tuollaista Casea vähän tekis mieli, mut ei oikein nykyistä turbotettua ~160hv NH 8160 laiskempaa traktoria viitsis ostaa.

TSA 135:n omistajana en kyllä enää kovin paljon menisi lisää säätämään. Jos haluat uudemman ja entistä ripeämmän traktorin, niin valitettavasti joudut etsimään sitä kokoluokasta +200hv. 8160 turbotettuna on aika vireä kone.

TS135An entisenä omistajana olen jps:n kanssa samaa mieltä,en aikanaan virittänyt omaani ja suosittelen olemaan varovainen sen kanssa.Tosin mulla on ihan hyvät muistot tuosta traktorista,se toimi ihan hyvin.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Fuller - 06.10.12 - klo:00:47
Ei sen perää saa mennä härnäämään :o
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: tilpo - 06.10.12 - klo:11:49
Kävin yhteen MXU135:een tutustumassa lähemmin, niin näyttäis tosiaan olevan sen veran kevyempää tekoa, ettei sitä ole tehty millekään 200hv tehoille. Mukavalta traktorilta tuntui kyllä, kun käsinojassa oli kaikki vaihteiston, nostolaitteen ja hydrauliikan hallinnat. Harmittikin kyllä, että se oli niin paljon pienemmän oloinen, vaikken nykyistä traktoria juurikaan tehokkaampaa kaipaa, mutten tosiaan pienempääkään. Nykyisellä NH:lla vedän 3,5 lautasmuokkaria, 3m Novacombia ja vielä ruiskutankin. Sen takia olen katsellut traktoriktoria, millä vois vähän kaikkia hommia tehdä ja nuo +200hv traktorit tuntuvat vähän turhan järeitä tuollaisiksi yleistraktoreksi.
Toisena traktorina minulla on kyllä 6400 JD, millä vois ruiskutella ja hommais järeän vetokoneen muihin hommiin, mutta JD:stä puuttuu ilmastointi ja se ottaa ritisilman takaa alhaalta läheltä taka-akselia, jolloin pienelläkin tuulella tulee myrkyn hajua hyttiin, toisin kuin NH:ssa. Sen takia en ole sillä ole nykyään muuta kuin keväällä ruiskutellut glyfoa, kun toisessa traktorissa on kylvökone perässä.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: zetor8045 - 06.10.12 - klo:11:58
Kävin yhteen MXU135:een tutustumassa lähemmin, niin näyttäis tosiaan olevan sen veran kevyempää tekoa, ettei sitä ole tehty millekään 200hv tehoille. Mukavalta traktorilta tuntui kyllä, kun käsinojassa oli kaikki vaihteiston, nostolaitteen ja hydrauliikan hallinnat. Harmittikin kyllä, että se oli niin paljon pienemmän oloinen, vaikken nykyistä traktoria juurikaan tehokkaampaa kaipaa, mutten tosiaan pienempääkään. Nykyisellä NH:lla vedän 3,5 lautasmuokkaria, 3m Novacombia ja vielä ruiskutankin. Sen takia olen katsellut traktoriktoria, millä vois vähän kaikkia hommia tehdä ja nuo +200hv traktorit tuntuvat vähän turhan järeitä tuollaisiksi yleistraktoreksi.
Toisena traktorina minulla on kyllä 6400 JD, millä vois ruiskutella ja hommais järeän vetokoneen muihin hommiin, mutta JD:stä puuttuu ilmastointi ja se ottaa ritisilman takaa alhaalta läheltä taka-akselia, jolloin pienelläkin tuulella tulee myrkyn hajua hyttiin, toisin kuin NH:ssa. Sen takia en ole sillä ole nykyään muuta kuin keväällä ruiskutellut glyfoa, kun toisessa traktorissa on kylvökone perässä.
Siis ainakin mitä minä olen 6000-sarjalaisiin jonnikoihin tutustunut niin hytti imee ilmaa sivuikkunoiden yläpuolelta hytinkulmista  ;D  Jos sulla siis on suodattimet paikallaan ja nehän ei ilman niitä suojakupuja pysy...   
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: - 06.10.12 - klo:12:00
Sellaista yleistraktoria mäkin hain. Veturi on jo erikseen. Tuo oli itselläkin yksi vaihtoehto, mutta tuli sitten hankittua N141. Saa nähdä osuikovalinta oikeaan, kun koneen joskus saa!
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Lypsybotti - 06.10.12 - klo:12:45
Kävin yhteen MXU135:een tutustumassa lähemmin, niin näyttäis tosiaan olevan sen veran kevyempää tekoa, ettei sitä ole tehty millekään 200hv tehoille. Mukavalta traktorilta tuntui kyllä, kun käsinojassa oli kaikki vaihteiston, nostolaitteen ja hydrauliikan hallinnat. Harmittikin kyllä, että se oli niin paljon pienemmän oloinen, vaikken nykyistä traktoria juurikaan tehokkaampaa kaipaa, mutten tosiaan pienempääkään. Nykyisellä NH:lla vedän 3,5 lautasmuokkaria, 3m Novacombia ja vielä ruiskutankin. Sen takia olen katsellut traktoriktoria, millä vois vähän kaikkia hommia tehdä ja nuo +200hv traktorit tuntuvat vähän turhan järeitä tuollaisiksi yleistraktoreksi.
Toisena traktorina minulla on kyllä 6400 JD, millä vois ruiskutella ja hommais järeän vetokoneen muihin hommiin, mutta JD:stä puuttuu ilmastointi ja se ottaa ritisilman takaa alhaalta läheltä taka-akselia, jolloin pienelläkin tuulella tulee myrkyn hajua hyttiin, toisin kuin NH:ssa. Sen takia en ole sillä ole nykyään muuta kuin keväällä ruiskutellut glyfoa, kun toisessa traktorissa on kylvökone perässä.
Siis ainakin mitä minä olen 6000-sarjalaisiin jonnikoihin tutustunut niin hytti imee ilmaa sivuikkunoiden yläpuolelta hytinkulmista  ;D  Jos sulla siis on suodattimet paikallaan ja nehän ei ilman niitä suojakupuja pysy...
Tää on jännä satu, johon olen törmännyt aiemminkin.
Mitä ny ite oon seurannu, ni JD on imeny ilman hytin yläreunasta, räystään alta, "aina"...

Toki jos joku on mennyt hukkaamaan osat ilmansuodattimesta...
Hukannut vaikka sen jousihärpäkkeen ja sen "korkin" sieltä kotelon pohjasta. Silloin voi alkaa hyvinkin kuvittelemaan, että se on suunniteltu imemään ilma taka-akselin päältä. Eli sulta puuttuu osia siitä kopasta?
Tuki se jollain? Eihän se ole kuin noin 6 cm reikä? Vai onko katolta tulevat kanavatkin rikottu? Sitte menee vaikeeksi...

Onhan se ihmeellinen järjestelmä, tuoda ilma silleen alas, mutta kai siinä on ajateltu työturvallisuutta, kun ei tarvitse katolla heilua...
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: tilpo - 06.10.12 - klo:14:42
Pitäis varmaan tutustua omaan traktoriin tarkemmin, ennen kuin puhuu mitään.  ::) Muistin vaan, että olen ne suodattimet vaihtanut sieltä alhaalta, niin se tosiaan onkin, että ylhäältä se ilman silti kuuluis ottaa. Täytyy tutkia, et jospa mulla sit on alkanut tiivisteet vuotaa tai jotain.
Mites sitten vaikka tollanen 6620 JD, kestäiskö se tollasia reilu 160hp tehoja? Olis kans mukava ajella ja tollasen yleiskoneen kokoluokkaa.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: zetor8045 - 06.10.12 - klo:15:03
Pitäis varmaan tutustua omaan traktoriin tarkemmin, ennen kuin puhuu mitään.  ::) Muistin vaan, että olen ne suodattimet vaihtanut sieltä alhaalta, niin se tosiaan onkin, että ylhäältä se ilman silti kuuluis ottaa. Täytyy tutkia, et jospa mulla sit on alkanut tiivisteet vuotaa tai jotain.
Mites sitten vaikka tollanen 6620 JD, kestäiskö se tollasia reilu 160hp tehoja? Olis kans mukava ajella ja tollasen yleiskoneen kokoluokkaa.
No 68/6920 olis kyllä kestävämpi perältään... Kestää hyvin yli 200hv tehojakin  ;)
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Toivo Tonta - 06.10.12 - klo:17:05
Pitäis varmaan tutustua omaan traktoriin tarkemmin, ennen kuin puhuu mitään.  ::) Muistin vaan, että olen ne suodattimet vaihtanut sieltä alhaalta, niin se tosiaan onkin, että ylhäältä se ilman silti kuuluis ottaa. Täytyy tutkia, et jospa mulla sit on alkanut tiivisteet vuotaa tai jotain.
Mites sitten vaikka tollanen 6620 JD, kestäiskö se tollasia reilu 160hp tehoja? Olis kans mukava ajella ja tollasen yleiskoneen kokoluokkaa.
160 kestäny AP: kin ::)
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Suki - 06.10.12 - klo:18:35
Pitäis varmaan tutustua omaan traktoriin tarkemmin, ennen kuin puhuu mitään.  ::) Muistin vaan, että olen ne suodattimet vaihtanut sieltä alhaalta, niin se tosiaan onkin, että ylhäältä se ilman silti kuuluis ottaa. Täytyy tutkia, et jospa mulla sit on alkanut tiivisteet vuotaa tai jotain.
Mites sitten vaikka tollanen 6620 JD, kestäiskö se tollasia reilu 160hp tehoja? Olis kans mukava ajella ja tollasen yleiskoneen kokoluokkaa.

Pitäisi kestää, käytttäjästähän se on kiinni. Moottori kestää varmasti, perä sanoo ensin poks. Jos haluat kestävän ja viripotentiaalia niin osta 68xx. Siinä on jo isompi perä, kestää turvallisesti 200 pollea eikä hintaeroa käytännössä ole.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: tilpo - 07.10.12 - klo:20:06
Ai JD AP:kin kestää viritystä, vai onko noiden portaattomien hajoaminen yleensäkään virityksestä riipuvaista? Tuollainen portaaton olis kyllä pirun asiallinen kone, jos vaan laatikko kestäis. Entä jos tuollaiseen on jo laatikko vaihdettu, niin onko ne vaihtolaatikotkaan yhtään vahvempia, meinaan jos niistä olis jo ongelmat korjattu ja miten järkyytävän hintainen tuo portaaton laatikko yleensä on, jos sellaisen remontin joutuis itse maksamaan?
Joo Kyllä tuo 6820 olis vahvempaa tekoa, mutta alkaa tuo hinta varmaan karkaamaan aika ylös, kun ei nuo vähän ajetut 6620:kään ilmaisia ole ja eikös tuollainen vähän ajettu 6820 sentään aikalailla enemmän maksa.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.10.12 - klo:20:18
Ai JD AP:kin kestää viritystä, vai onko noiden portaattomien hajoaminen yleensäkään virityksestä riipuvaista? Tuollainen portaaton olis kyllä pirun asiallinen kone, jos vaan laatikko kestäis. Entä jos tuollaiseen on jo laatikko vaihdettu, niin onko ne vaihtolaatikotkaan yhtään vahvempia, meinaan jos niistä olis jo ongelmat korjattu ja miten järkyytävän hintainen tuo portaaton laatikko yleensä on, jos sellaisen remontin joutuis itse maksamaan?
Joo Kyllä tuo 6820 olis vahvempaa tekoa, mutta alkaa tuo hinta varmaan karkaamaan aika ylös, kun ei nuo vähän ajetut 6620:kään ilmaisia ole ja eikös tuollainen vähän ajettu 6820 sentään aikalailla enemmän maksa.
Eikös jollain ole jopa kolmas loota menossa? Ainakin legendan mukaan :o
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Matson^ - 07.10.12 - klo:20:26
Eikös jollain ole jopa kolmas loota menossa? Ainakin legendan mukaan :o
Tutulla -06 6620AP, uudesta asti boxilla ~170hv, ja nyt kaksi viimmeistä vuotta ohjelmalla ~200hv. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Itsellä -07 6630AP, uudesta asti boxilla 180hv, ja nyt kaksi viimmeistä vuotta ohjelmalla ~240hv & ~800nm, ei ongelmia. Toki aika siististi koitan ajella, ja monesti otan lisätehon pois päältä jos ei "ylimääräistä" voimaa välttämättä tarvita, tällöin käytössä joku ~210hv.

Tottahan tuo on että näitä on pikkuperäisiä on mennyt rikki viritettynä, mutta käsittääkseni heikko paikka on jokin tappi tasauspyörästössä, eikä niinkään itse vaihteisto portaallisena tai portaattomana? Toki isompi peräisen ostaisin jos ei rahasta olisi kiinni, tai mahtaisinko ostaa sitten jontikkaa ollenkaan mutta kuitenkin :D
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: Masinisti - 07.10.12 - klo:20:43
Eikös jollain ole jopa kolmas loota menossa? Ainakin legendan mukaan :o
Tutulla -06 6620AP, uudesta asti boxilla ~170hv, ja nyt kaksi viimmeistä vuotta ohjelmalla ~200hv. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Itsellä -07 6630AP, uudesta asti boxilla 180hv, ja nyt kaksi viimmeistä vuotta ohjelmalla ~240hv & ~800nm, ei ongelmia. Toki aika siististi koitan ajella, ja monesti otan lisätehon pois päältä jos ei "ylimääräistä" voimaa välttämättä tarvita, tällöin käytössä joku ~210hv.

Tottahan tuo on että näitä on pikkuperäisiä on mennyt rikki viritettynä, mutta käsittääkseni heikko paikka on jokin tappi tasauspyörästössä, eikä niinkään itse vaihteisto portaallisena tai portaattomana? Toki isompi peräisen ostaisin jos ei rahasta olisi kiinni, tai mahtaisinko ostaa sitten jontikkaa ollenkaan mutta kuitenkin :D

Sen perän ristitapin voi vahvistaa ja noilla väännöillä ihan suositeltavaa, ihme jos ei oo vielä hajonnu..
Laatikko kestää kyllä, paine siellä vaan nousee. Tiedän 6420 AP:n mihin vaihdettiin kaksi laatikkoa ennen kuin osattiin vaihtaa rikkinäinen anturi.
Otsikko: Vs: MXU135
Kirjoitti: tilpo - 11.10.12 - klo:18:32
Mitä eroa sitten on Commonrail koneellisilla JD 6520 ja 6620, muuta kuin 6620:ssä vähän enemmän nostovoimaa ja heppoja. Saako niistä molemmista samat tehot ulos ohjelmoimalla ja onko niissä sama perä ja laatikko, eli onko periaatteessa ihan sama ostaa 6520 kuin 6620 jos tulee hyvä vastaan?