Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: dmem - 03.10.12 - klo:12:32
-
Mites noissa uudemmissa Trima/Quicke/Valtra etukuormaimissa kytketään ne hydrauliletkujen pikaliittimet, jotka on siinä poikkiputken jakoventtiilissä? Teetin uuden letkun ja enään ei urosliitin lukitu naaraaseen.
Ostin varmuuden vuoksi vielä uuden naarasliittimekin, mutta ei auta. Heti ampuu letkun pois, kun koskee hydrauliikkaan.
-
Siis vaihdoit pikaliittimen?
olisko tullu sopimaton yhteensopiva?
Mä en saa niitä liittimiä millään muulla konstilla paikalleen muuta kuin päästämällä paineet pois.
T Vallussa onnistuu sähköventtiileillä,uiva asento.MXM Case on sammutettava,virta päälle ja kahvaa heluttelemalla+lisälohkon nappi pohjaan niin paineet lähtee.Yleensä vileä hydr.pikalukituksen katkaisijaakin painelen.
-
olisko tullu sopimaton yhteensopiva?
Ei lukitu viereinen alkuperäinen letkukaan. Nämä ei siis ole niitä työvälineen letkuja, vaan kuormainen omia letkuja. Tämä uusittu oli kauhankäännön letku.
Painetta ei ole. Hydrauli öljyt loppuu pian tässä leikiessä.
Jotkut oudot pikaliittimet tässä on. Ei siis samanlaiset mitä traktorin persiissä.
-
Irrottaessa muoviklipsi välistä pois, painastaan pohjaan ja vetästään letku irti.
Kiinnittäessä klipsi paikoilleen ja letku tökätään paikoilleen.
Jos sinulla on sekin naaraspätykkä uusi, olet väärällä asennustekniikalla (ilman klipsiä) puhaltanut kiilat mäkeen siitä liittimestä.
-
Joo...käsitin väärin.
Tuolla Kontuveikon ohjeella saat letkun kiinni.Klipsi paikalleen ja tuuppaa liittimeen niin pitäisi pysyä.Jollei sitten ole käynyt niin että kiilat lentäneet.Mulla oli sama ongelma keväällä.laitoin letkun ensin ilman klipsiä ja se menee liian syvälle eikä lukitu.Klipsin kun laitoin ennen asennusta niin vot.toimi.
-
Joo, se vidun muoviklippi puuttui. Melkein koko päivä meni ja parikymmentä litraa hydrauliöljyä maassa. Saahan sen päivän näikin kulumaan.
-
Joo, se vidun muoviklippi puuttui. Melkein koko päivä meni ja parikymmentä litraa hydrauliöljyä maassa. Saahan sen päivän näikin kulumaan.
On sulla ainakin hermot kunnossa...... :o
-
Joo, se vidun muoviklippi puuttui. Melkein koko päivä meni ja parikymmentä litraa hydrauliöljyä maassa. Saahan sen päivän näikin kulumaan.
Joo itekkin oon ton saman liittimen kanssa pari tuntia tapellu ku ei vaan älynny että se klipsi siihen paikalleen ku pistetään takasi ;D
-
Joo, se vidun muoviklippi puuttui. Melkein koko päivä meni ja parikymmentä litraa hydrauliöljyä maassa. Saahan sen päivän näikin kulumaan.
On sulla ainakin hermot kunnossa...... :o
Skänä ois jo vetäny kännin päälle. ;D
-
Jos ei tunnissa ja litralla ööliä saa liittimiä kiinni, kannattaa hakea vika mistä johtuu.
-
parikymmentä litraa hydrauliöljyä maassa.
Vai ämpärissä?
-
mikä on teillä ollu tarpeena vaihtaa letkuja? ite kattelin tosa nyyn keulalla olevaa trimaa ja sen letkuja! huh, onpa aikas villin näkösiä karvaisia pötköjä! helkutti, eiks tolla hinnalla saa edes kunnollisia letkuja tehtaalta? mistä teetitte ne uudet letkut? ite aattelin teettää ne takuuletkut mitä saabi sit pätkiä vaikka kirveellä ja uus tilalle!
-
mikä on teillä ollu tarpeena vaihtaa letkuja? ite kattelin tosa nyyn keulalla olevaa trimaa ja sen letkuja! huh, onpa aikas villin näkösiä karvaisia pötköjä! helkutti, eiks tolla hinnalla saa edes kunnollisia letkuja tehtaalta? mistä teetitte ne uudet letkut? ite aattelin teettää ne takuuletkut mitä saabi sit pätkiä vaikka kirveellä ja uus tilalle!
Minulta meni Trima +3.0 tuhannen tunnin molemmin puolin molemmat kuormaimen ulkoisen hydrauliikan letkut. Käyttö 100 % paalipihdin kanssa.
Ovat sellaista muoviluirua nuo orkkisletkut: Vähänkös otti päähän, kun olin urakalla paaleja ajamassa. Työmaa 50 km päässä sivistyksestä, ja kuorman kolmannen paalin jälkeen paukahti reilun 500 tuntia käytetystä kuormaimesta letku...
Uusin kunnon kumisellahydeletkulla. Ongelmana vain, ettei paksukuorisempi letku mahdu aisojen poikkiorren letkukiinnikkeisiin. Eipä ole sittemmin ollut ongelmia...