Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lurppa - 30.09.12 - klo:19:54

Otsikko: NH T6050
Kirjoitti: Lurppa - 30.09.12 - klo:19:54
Kysyn ihan muute vaa, onko paljon vikoja, soveltuuko hyvin ek- käyttöön? :o
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: dmem - 30.09.12 - klo:20:56
Tutulla on vuosimallia 2005 oleva TS115A. Sehän taitaa olla aikalailla samanlainen peli. Se on ainakin toiminut hyvin ja taitaa tuossa olla enemmän painoa taka-akselilla kuin etuakselilla, joten ei ole heti perä ilmassa. Erittäin iso plussa on todella hiljainen ohjaamo.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: jps - 30.09.12 - klo:21:28
Tosi tutulla TSA 135, aivan loistava ek. kone, ei mitään vikoja, suosittelen.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: Lurppa - 30.09.12 - klo:22:30
Kuulostaa lupaavalta. On tässä kattelu ni englannista ja irlannista lähtis paljon halvemmalla kys. kone. No, täytyy katella :)
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: keskomies - 01.10.12 - klo:10:53
Vertaa varusteet.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: koivumaki - 01.10.12 - klo:11:45
Vertaa varusteet.

Nimenomman aika iso ero on 4llä propolla varustetussa ja halpiksessa jossa 2 lohkoa vaijereilla.+ muut erot.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: masahiiri - 01.10.12 - klo:13:16
Tutulla on vuosimallia 2005 oleva TS115A. Sehän taitaa olla aikalailla samanlainen peli. Se on ainakin toiminut hyvin ja taitaa tuossa olla enemmän painoa taka-akselilla kuin etuakselilla, joten ei ole heti perä ilmassa. Erittäin iso plussa on todella hiljainen ohjaamo.

mulla on tuollanen ts115a,noin 5000h mittarissa ja mplift 255 nokalla. ihan näppärä ja toimiva ei isompia huolia. hiljaseksi ei voi kyllä kehua, möykkää on kopissa aikalailla jos vertaa 6920 jontikkaan. kevyt peränen on kutoseksi,mäkkärin paaluja nostellessa tuntuu aika villiltä,jos vähänkin epätasaista.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: zetor8045 - 01.10.12 - klo:17:00
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: Toivo Tonta - 01.10.12 - klo:21:29
,mäkkärin paaluja nostellessa tuntuu aika villiltä,jos vähänkin epätasaista

Oon suosinu tota hesee niin en muista kuinka isoja paaluja tuolla donaldsin edustalla oikein on?
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: koivumaki - 01.10.12 - klo:22:24
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o

--Kuten totesin mulla oli TS135A,yhteistyötilalla MXU125.Ei noiden kummankaan suunnanvaihtoa/kytkintä minusta voinut miksikään laukaisulaitteeksi sanoa.Liekö säätöjuttu.Toisekseen 135n jaksoi melkoisen kuorman kanssa 9:llä lähteä liikkeelle ihan tyhjäkäynnilläkin.Siis esim.20tn koukkuvaunu+15-20tn lava.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: zetor8045 - 02.10.12 - klo:05:54
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o

--Kuten totesin mulla oli TS135A,yhteistyötilalla MXU125.Ei noiden kummankaan suunnanvaihtoa/kytkintä minusta voinut miksikään laukaisulaitteeksi sanoa.Liekö säätöjuttu.Toisekseen 135n jaksoi melkoisen kuorman kanssa 9:llä lähteä liikkeelle ihan tyhjäkäynnilläkin.Siis esim.20tn koukkuvaunu+15-20tn lava.
Suunnanvaihto onkin aikas hyvä... Kärryä vaikkapa kun ottaa koukkuun niin joutuu jarrun kanssa pelaamaan... Useampaa MXU:ta on tullut joskus ajettua ja paria uudempaa maxxumia ja tuommosia hirvityksiä kaikki  :P  Voi olla että tuntuma johtuu siitä kun on tottunut deutsin kytkimeen joka toimii paremmin kuin joissakin vanhemmissa mekaaniset  :o  Jonnikassakin kytkin on ottanut takapakkia 6000-sarjalaisista..
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: koivumaki - 02.10.12 - klo:07:56
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o

--Kuten totesin mulla oli TS135A,yhteistyötilalla MXU125.Ei noiden kummankaan suunnanvaihtoa/kytkintä minusta voinut miksikään laukaisulaitteeksi sanoa.Liekö säätöjuttu.Toisekseen 135n jaksoi melkoisen kuorman kanssa 9:llä lähteä liikkeelle ihan tyhjäkäynnilläkin.Siis esim.20tn koukkuvaunu+15-20tn lava.
Suunnanvaihto onkin aikas hyvä... Kärryä vaikkapa kun ottaa koukkuun niin joutuu jarrun kanssa pelaamaan... Useampaa MXU:ta on tullut joskus ajettua ja paria uudempaa maxxumia ja tuommosia hirvityksiä kaikki  :P  Voi olla että tuntuma johtuu siitä kun on tottunut deutsin kytkimeen joka toimii paremmin kuin joissakin vanhemmissa mekaaniset  :o  Jonnikassakin kytkin on ottanut takapakkia 6000-sarjalaisista..

--niin.Tarkoitin kyllä myös jalkapoljinta.Ei mulla ollu mitään vaikeuksia ottaa tsa:lla  kärryä koukkuun tai työkonetta nostolaitteeseeen.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: Oksa - 02.10.12 - klo:08:07
mikähän muuten noissa nh ja casen kytkimissä onkaan?   itellä kylläkii tla mutta siinä kanssa semmonen hyppymalli jolla loikka on noin parikyt senttiä vaikka kuinka hiljaa yrittää, huolimatta lukuisista kaliproinneista, ja kun kokassu toisten vastaavia niin aika samanmoisia on muutama löytynnä!       joku on kyllä ollu ihan hyväkii!                       liekö asentajan pätevyyskin selityksenä joissain?
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: 115 - 02.10.12 - klo:11:50
Ainakin tm- sarjojen kytkimet toimivat yleensä pehmeästi/tasaisesti.
Tosin joskus voi pienemmillä vaihteilla(<6,R1) nykästä, onneksi vauhtia ei juurikaan tuolloin ole.

Kalibroinnilla voi vaikuttaa, huoltomiehillä kapulat joilla voi vaikuttaa kytkimen ottavuuteen ym. eritavalla kuin pelkällä norm. kalibroinnilla.

Suunnanvaihto sitten välillä niin ja näin ;D 
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: koivumaki - 02.10.12 - klo:12:28
Ainakin tm- sarjojen kytkimet toimivat yleensä pehmeästi/tasaisesti.
Tosin joskus voi pienemmillä vaihteilla(<6,R1) nykästä, onneksi vauhtia ei juurikaan tuolloin ole.

Kalibroinnilla voi vaikuttaa, huoltomiehillä kapulat joilla voi vaikuttaa kytkimen ottavuuteen ym. eritavalla kuin pelkällä norm. kalibroinnilla.

Suunnanvaihto sitten välillä niin ja näin ;D

--niin.TSAn suunnanvaihto toimii mielestäni hyvin.Eri asia on sitten TM(Case MXM) joka toimii miten toimii.Ainakin itse olen opetellut MXMn suunnanvaihdossa jarrujen käytön.Tai esim hakkeen kuormauksessa vaihdan suuntaa samalla kun kauha pysäyttää traktorin kasaan.Vatra on tässä aiheessa ylivoimainen...
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: jps - 02.10.12 - klo:23:32
Ainakin tm- sarjojen kytkimet toimivat yleensä pehmeästi/tasaisesti.
Tosin joskus voi pienemmillä vaihteilla(<6,R1) nykästä, onneksi vauhtia ei juurikaan tuolloin ole.

Kalibroinnilla voi vaikuttaa, huoltomiehillä kapulat joilla voi vaikuttaa kytkimen ottavuuteen ym. eritavalla kuin pelkällä norm. kalibroinnilla.

Suunnanvaihto sitten välillä niin ja näin ;D

--niin.TSAn suunnanvaihto toimii mielestäni hyvin.Eri asia on sitten TM(Case MXM) joka toimii miten toimii.Ainakin itse olen opetellut MXMn suunnanvaihdossa jarrujen käytön.Tai esim hakkeen kuormauksessa vaihdan suuntaa samalla kun kauha pysäyttää traktorin kasaan.Vatra on tässä aiheessa ylivoimainen...

Muistutus vielä tästä ikuisuusasiasta TSA vs. TM rc suunnanvaihto. Siis noissahan ei ole mitään muuta yhteistä kuin se vipu jolla suunnanvaihtoa käytetään. TSA:ssa on yleisemmin käytetty "pakka"suunnanvaihto. TM:ssä taas puolestaan hydraulisesti ohjattu synkronoitu suunnanvaihto, joka rakenne huomioon ottaen toimii aivan erinomaisesti. Vertailkaapa esim.TM vs. Mega Valtra, väittäisin että TM:n suunnanvaihto on miellyttävämpi käyttää. Kun TM:n suunnanvaihtoa vertaillaan esim. Valtraan, vertailukohde on teknisesti ottaen Mega eikä Ht.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: JTJ - 03.10.12 - klo:16:01
Eikös power commandeissa oo kans pakka suunnanvaihto? ittellä rc ja pc,ero huomattava pc eduksi suunnanvaihdossa,rc koneessa ei ole etukuormaaja niin en ole sitä suunnanvaihtoa kovin ongelmallisena pitänyt ku oppii niksit miten sillä ajetaan.
Otsikko: Vs: NH T6050
Kirjoitti: zetor8045 - 03.10.12 - klo:17:35
Ainakin viime vuoden mallin maxxum 115 on samanlainen liikkeellelähtölaukaisin (kytkimeksi sitä väittävät) kuin 2004 mallin MXU casessa... Ei oo tuotakaan saaneet muutettua kiva jotain tarkkaa koittaa tehdä kuormaimella... Hytti on hiukan hiljaisempi mutta vieläkin se vaihteisto on sopimaton raskaaseen kärryajoon... 9.vaihde on liian suuri pahemmassa risteyksessä...  Juuri tänään meinaan maxxumilla jonkun aikaa ajelin multaa ja etukuormaajalla hiukan tasoittelin tietä ohimennen...  Kerrassaan muuten laiska vehje kun ei edes kärryt tyhjänä jaksa ottaa täysiä vauhteja ja 16tn kuormalla meno oli toodella rauhallista  ;D  Tosin 271h vasta mittarissa jos se vaikka piristyisi ennen uutta ohjelmaa  :o

--Kuten totesin mulla oli TS135A,yhteistyötilalla MXU125.Ei noiden kummankaan suunnanvaihtoa/kytkintä minusta voinut miksikään laukaisulaitteeksi sanoa.Liekö säätöjuttu.Toisekseen 135n jaksoi melkoisen kuorman kanssa 9:llä lähteä liikkeelle ihan tyhjäkäynnilläkin.Siis esim.20tn koukkuvaunu+15-20tn lava.
Suunnanvaihto onkin aikas hyvä... Kärryä vaikkapa kun ottaa koukkuun niin joutuu jarrun kanssa pelaamaan... Useampaa MXU:ta on tullut joskus ajettua ja paria uudempaa maxxumia ja tuommosia hirvityksiä kaikki  :P  Voi olla että tuntuma johtuu siitä kun on tottunut deutsin kytkimeen joka toimii paremmin kuin joissakin vanhemmissa mekaaniset  :o  Jonnikassakin kytkin on ottanut takapakkia 6000-sarjalaisista..

--niin.Tarkoitin kyllä myös jalkapoljinta.Ei mulla ollu mitään vaikeuksia ottaa tsa:lla  kärryä koukkuun tai työkonetta nostolaitteeseeen.
Joo eilen ja tänään taas tuota maxxumin 110 (muistin mallin väärin) niin kyllä se kytkin oli vieläkin hättänen  :o   Mutta lavetin päällä kun oli (vaan) 8tn kone niin täyttä vauhtia ei saavuttanut kuin pitkässä alamäessä...  15km/h pahimpaan mäkeen jossa deutsilla tottunut tuon lavetin ja kaivurin kanssa ettei edes pikavaihteisiin tartte koskea...  Aamuruuhkan aikaan siis tietenkin Turkuun menossa....