Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 28.09.12 - klo:17:44
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6030, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6230, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
6430 AP itsellä 3,6m u-auran takana, jaksaisi 4,2m kuokkaakin kyllä siirtää hyvillä kumeilla ja vannepainoilla takarenkaissa. Pihojen aurauksessa portaaton on aika kiva kun keskellä pihaa voi nopeus nousta 30km/h tasolle ja sitten taas pyyhkäistään rappurallia viistäen (tai välillä mukaan ottaen) ryömintänopeuksilla.
Ainakin jos jonnuun päätyy kannattaa tietty tiputtaa EGR pelistä ja ottaa pari hepoa lisää tehoja, tippuu sekä moottorin että polttoaineen kulutus.
-
Tässä voisi olla ihan varteen otettava peli ::)
http://www.koneareena.fi/traktorit/47833/myydaan/kaytetyt
Miten lie tehoja vievä vaihteisto tässä?
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6230, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
6430 AP itsellä 3,6m u-auran takana, jaksaisi 4,2m kuokkaakin kyllä siirtää hyvillä kumeilla ja vannepainoilla takarenkaissa. Pihojen aurauksessa portaaton on aika kiva kun keskellä pihaa voi nopeus nousta 30km/h tasolle ja sitten taas pyyhkäistään rappurallia viistäen (tai välillä mukaan ottaen) ryömintänopeuksilla.
KUN jonnuun päätyy kannattaa tietty tiputtaa EGR pelistä ja ottaa pari hepoa lisää tehoja, tippuu sekä moottorin että polttoaineen kulutus.
Kyllä portaaton deere on vaan niin mukava noissa lumihommissa, että en voi muutakuin suositella. 8) 8)
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6230, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
6430 AP itsellä 3,6m u-auran takana, jaksaisi 4,2m kuokkaakin kyllä siirtää hyvillä kumeilla ja vannepainoilla takarenkaissa. Pihojen aurauksessa portaaton on aika kiva kun keskellä pihaa voi nopeus nousta 30km/h tasolle ja sitten taas pyyhkäistään rappurallia viistäen (tai välillä mukaan ottaen) ryömintänopeuksilla.
KUN jonnuun päätyy kannattaa tietty tiputtaa EGR pelistä ja ottaa pari hepoa lisää tehoja, tippuu sekä moottorin että polttoaineen kulutus.
Kyllä portaaton deere on vaan niin mukava noissa lumihommissa, että en voi muutakuin suositella. 8) 8)
Totta! Pari talvea ajanut lumi raputtomalla eikä keppilaatikkoa ole kaivannut kertaakaan. Kotoa kun lähtee niin ei tarvi keppiin koskea, eikä sammu kone penkkaa vasten. :)
-
Mitäs jos nää raputtoman käyttäjät lihoo tai tulee jalkavaivoja? Entäs jos A-tikkaat ei oleka mukana ja kuski on persjalkanen? Pitääkö sillon asentaa näihin raputtomiin sellanen invahissi jota on esmes takseissa käytössä? Halvemmaks tulis ostaa raput jo sillon kun tilataan konetta................
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6230, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
6430 AP itsellä 3,6m u-auran takana, jaksaisi 4,2m kuokkaakin kyllä siirtää hyvillä kumeilla ja vannepainoilla takarenkaissa. Pihojen aurauksessa portaaton on aika kiva kun keskellä pihaa voi nopeus nousta 30km/h tasolle ja sitten taas pyyhkäistään rappurallia viistäen (tai välillä mukaan ottaen) ryömintänopeuksilla.
Ainakin jos jonnuun päätyy kannattaa tietty tiputtaa EGR pelistä ja ottaa pari hepoa lisää tehoja, tippuu sekä moottorin että polttoaineen kulutus.
Siis 4,8m u-aura 6320 jonnulla menee ihan hyvin kun takana on hiekoitin ;) Mutta kannattaa tsekata deutz-fahrin Agrotron M400-sarjalaisetkin ;)
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6030, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
Fergun 6455 tynä six.
-
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6030, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
Fergun 6455 tynä six.
Traktorin vaihto alkas olemaan ajankohtainen mutta merkki on vielä hakusessa ::)
Traktori tulisi lumitöihin ja kesäisin maansiirtokärrin vetoon ja ehkä tien lanaukseen.
Nykyinen kone on new holland ts 110 lumitöissä ollut ihan passelin kokoinen vaan maansiirtokärrin edessä sais olla enempi tehoa.
Olen katsellut valtroja n111 ja n121, new hollan ts110a ja t6230, john deerejä 6420 6430 6520
En tiedä vaikea valita :o
6430 AP itsellä 3,6m u-auran takana, jaksaisi 4,2m kuokkaakin kyllä siirtää hyvillä kumeilla ja vannepainoilla takarenkaissa. Pihojen aurauksessa portaaton on aika kiva kun keskellä pihaa voi nopeus nousta 30km/h tasolle ja sitten taas pyyhkäistään rappurallia viistäen (tai välillä mukaan ottaen) ryömintänopeuksilla.
Ainakin jos jonnuun päätyy kannattaa tietty tiputtaa EGR pelistä ja ottaa pari hepoa lisää tehoja, tippuu sekä moottorin että polttoaineen kulutus.
Siis 4,8m u-aura 6320 jonnulla menee ihan hyvin kun takana on hiekoitin ;) Mutta kannattaa tsekata deutz-fahrin Agrotron M400-sarjalaisetkin ;)
Pakko kyllä sanoa että ei jotenkin iske meikäläiseen massikka eikä deutz, ei niissä varmaan sen enempi vikaa ole kuin muissakaan mutta ei niin ei ;) En tiiä uskaltaako sanoa mutta vähä liikutaan "vieraalla maalla" tuon jontikankin kanssa ???
Mutta suositelkaa rohkeasti koneita ::)
Periatteen ja kukkaron vuoksi uutta en osta kuin pakosta :o
-
Osta Fendt, niin ei tarvi katua. :)
-
06vuodesta tullut tehtyä lumitöitä N valtralla eikä voi moittia,teitä ja pihoja.
-
06vuodesta tullut tehtyä lumitöitä N valtralla eikä voi moittia,teitä ja pihoja.
Tuokin koettu... Ei enää ikinä...
-
Ihme saatanan invaliideja ku kaikki pitää toimia portaattomasti. Kauppakeskukset ja lentokentät vissiin sopii näille portaattomille paremmin. Mites te pärjäätte kuivurilla? Liukuportaat vai sähköset sulkijat jakajissa ja siiloissa? Vai onko siirtymiseen varattu aikaa 20minuuttia 20 sekunnin sijaan????
-
Ääni nuille nyykkäreille ehkä kuitenkin kannattaa katsoa t6040 tai 6060 ovat nelosia, ei sillä tuo 6 sylinterinen 6030 on N-valtteria ketterämpi ;)
-
Raputon, ja jos deerestä puhutaan niin 6230-6630 ap-malli. Ei missään tapauksessa 20-sarjalaista niiden kaikkien vikojen takia.
-
Näille elämän sankareille jotka kiipee hyttiin ilman rappuja pohjolan tuiskussa, pitäs myöntää joku KELA:n invaliidiavustus. Saahan huonokonttiset ja muutenkin rampautuneet taksilippuja kauppakäynteihin.
-
Riippuu vähän just siitä että tekeekö niitä lumihommia siellä lentokentällä vai jossain kinttupolulla rivareitten välissä? Mitä enemmän häiriötekijöitä, jokainen yli 100 hevosvoiman ylittävä kaakki on liikaa.
Kaikkein paras olisi kyllä jättää ne lumihommat jollekin muulle, ei tarvitsisi edes ostaa uutta kalustoa. Valitettavaa kyllä, se on ainakin täälläpäin niin kilpailtu ala että pitäis ajaa kökällä ihan vaan ajamisen ilosta. Mä ainakin vaikka nukkuisin mieluummin...
-
Tuostapa kone
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359773&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
Tarkemmalla ja huolellisemmalla ei voi kone juuri voi olla.
-
Tuostapa kone
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359773&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
Tarkemmalla ja huolellisemmalla ei voi kone juuri voi olla.
Ei o kuitenkaan viittiny pestä kuvausta varten... :P
-
Ihan mielenkiintoinen ketju. Joku suunnittelee lumikonetta ja pojat puhuu ainoana vaihtoehtona 100 kiloeuron portaattomista. Kyllä noita koneita ostetaan ympätrivuotiseen käyttöön.
Riippuen pihoista niin nämä valtra a, jontikan 5000 sarja jne voisi olla ihan ok. Saa kuitenkin puoleen hintaan portaattomiin nähden ja aika pienikokoisia ja teho/painosuhteet kohdallaan.
-
Ihan mielenkiintoinen ketju. Joku suunnittelee lumikonetta ja pojat puhuu ainoana vaihtoehtona 100 kiloeuron portaattomista. Kyllä noita koneita ostetaan ympätrivuotiseen käyttöön.
Riippuen pihoista niin nämä valtra a, jontikan 5000 sarja jne voisi olla ihan ok. Saa kuitenkin puoleen hintaan portaattomiin nähden ja aika pienikokoisia ja teho/painosuhteet kohdallaan.
Samaa kattelin,hienoja koneita mutta vähällä käytöllä esim. 50000e hintaero merkitsee sitoutuneen pääoman tuottovaatimuksena käyttötuntia kohden jo paljon
Pienemmän pään N turbiinikytkimellä jo melko sopiva kone noihin hommiin
-
kyllä minäkin suosittelen turbiinikytkin valtraa. hyvä ja lämmin hytti, nappikytkin vaihteita riittävästi löytyy joka työhön sopiva nopeus. suunnanvaihto toimii mukavasti, portaattomat traktorit ovat paljon kalliimpia. taitaa lumihommatkin olla niin kilpailtuja että kaluston pitää olla kohtuuhintaista jos sillä elää meinaa.
-
Taidan käydä tätä katsomassa ja kokeilemassa ::)
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359719&com=0&fl=1&ba=&sid=&fromclub=
-
N111 maansiirtokärryn eessä anna mun kaiken kestää toivottavasti asut pohjanmaalla missä on tasasen laakeeta mäkiä ei kyllä kestä olla kuorma päällä ainaska vakio säädöillä,tietysti kun valtrasta on puhe niin se on viritetty ensimmäisessä huollossa
-
Tuostapa kone
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359773&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
Tarkemmalla ja huolellisemmalla ei voi kone juuri voi olla.
Ei o kuitenkaan viittiny pestä kuvausta varten... :P
Samaa kattelin. Täälläpän tarkkojen isäntien konet ei noin paljoa ehdi päivässä pskaa keräämään, illallahan ne pestään :)
-
Tuostapa kone
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359773&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
Tarkemmalla ja huolellisemmalla ei voi kone juuri voi olla.
Ei o kuitenkaan viittiny pestä kuvausta varten... :P
Samaa kattelin. Täälläpän tarkkojen isäntien konet ei noin paljoa ehdi päivässä pskaa keräämään, illallahan ne pestään :)
Nuhvimasteri on sieltä murrealueelta missä keskimääräinen hyväkuntoinen traktori on länsisuomalaisen silmissä suoraa purkamokamaa. :o
edit. en nyt tarkoita että nuhvin omat koneet olisi. ;)
-
Ihan mielenkiintoinen ketju. Joku suunnittelee lumikonetta ja pojat puhuu ainoana vaihtoehtona 100 kiloeuron portaattomista. Kyllä noita koneita ostetaan ympätrivuotiseen käyttöön.
Riippuen pihoista niin nämä valtra a, jontikan 5000 sarja jne voisi olla ihan ok. Saa kuitenkin puoleen hintaan portaattomiin nähden ja aika pienikokoisia ja teho/painosuhteet kohdallaan.
Niin no a-sarjan valmetti ja 5000-sarjan jonnikka on ihan liian pieniä lumitöihin kun ei riitä paino :P Ja eikä noita kahtakaan voi verrata keskenään... Kunhan traktorissa on keppivaihteisto ja neljä pikavaihdetta niin se on minimi lumitöissä siis jos kertataksoilla mennään ja lumen pitää liikkua ;D 6030-sarjan jonnikka AQ vaihteistolla on ihan passeli ;)
-
http://www.nettikone.com/deutz-fahr/105/1101689
entäs tää? :o
-
Taidan käydä tätä katsomassa ja kokeilemassa ::)
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3359719&com=0&fl=1&ba=&sid=&fromclub=
Vaikuttais ihan hyvältä. Toki jos etukuormain olis 45 niin sopis vielä paremmin pienemmille pihoille.
Hitekki on koeteltua tekniikkaa ja muutamassa tuhannessa tunnissa lie koneyksilön mahdolliset lastentauditkin jo korjailtu. Moottoriin jos vaihtaa saastemallin nokka-akselin ja optimoi ohjelman, niin tulee alhaalta vääntävä ja pieniruokainen kone.
Lumitöiden varaan ei kovin suuria koneinvestointeja ehkä kannattais tehdä, ei ainakaan kymppitonneja kalliimpia koneita toinna ostella. Kiva sitten maksella konetta tekemällä hommia jotka ei kiinnosta pätkän vertaa. Moni on noihin hommiin totaalisen kyllästynyt ja ymmärrän hyvin miksi. Kuskina lumitöiden tekemisestä en keksi muuta hyvää puolta kuin että hommista pääsee eroon vaihtamalla työnantajaa, eipähän ainakaan ole sopimuksin sidoksissa kuten urakoitsijana.
-
N111 maansiirtokärryn eessä anna mun kaiken kestää toivottavasti asut pohjanmaalla missä on tasasen laakeeta mäkiä ei kyllä kestä olla kuorma päällä ainaska vakio säädöillä,tietysti kun valtrasta on puhe niin se on viritetty ensimmäisessä huollossa
On se kärri tullut nyykkärinkin perässä tosin ylämäessä ei enää vauhti päätä huimaa ;D
-
Kyllä mä edelleen liputan sen portaattonman puolesta... Eihän tässä uudesta koneesta viissin kumminkaan ollu puhe. JD 6430 AP + kuikka 55 on hyvä yhdistelmä.
-
Kyllä mä edelleen liputan sen portaattonman puolesta... Eihän tässä uudesta koneesta viissin kumminkaan ollu puhe. JD 6430 AP + kuikka 55 on hyvä yhdistelmä.
Käytetty hakusessa. Pistetään jontikka korvan taakse.N111 maansiirtokärryn eessä anna mun kaiken kestää toivottavasti asut pohjanmaalla missä on tasasen laakeeta mäkiä ei kyllä kestä olla kuorma päällä ainaska vakio säädöillä,tietysti kun valtrasta on puhe niin se on viritetty ensimmäisessä huollossa
On se kärri tullut nyykkärinkin perässä tosin ylämäessä ei enää vauhti päätä huimaa ;D
Unohtu laittaa että kuormaa on ollu sen minkä kyydissä pysyy! Kuka niitä terveisiä ajaa? En minä ainakaan ;)
-
Kyllä mä edelleen liputan sen portaattonman puolesta... Eihän tässä uudesta koneesta viissin kumminkaan ollu puhe. JD 6430 AP + kuikka 55 on hyvä yhdistelmä.
Samanlainen yhdistelmä löytyy myös täältä. Ihan hyvän oloinen on ollut ekan kesän kokemuksen perusteella. 8)
-
niin mutta onhan se iso ero onko nyykkäri vai vallumötikkä
-
Valmetti on koettu ja voin kertoo että ei enää ikinä...
-
Ergonomiasta ei tietoakaan kun vertaa deereen.
-
Jos taajama-alueella meinaat aurata ja varsinkin ihmisten nukkumisaikaan, niin kannattaa kiinnittää huomiota myös traktorin käyntiääneen. Silloin kannattaa unohtaa A-Valtrat, varsinkin nämä uudet kolmoskoneelliset. Pikkukuutonen jakajapumpulla tai commonraililla kehrää pehmeästi ja matalalta, joten herkkäunisetkaan ei valita. Lisäksi riittävä hydrauliikan tuotto, jottei tarvii paljoa kierroksia käyttää. Oma ajotyyli vaikuttaa sit loput.
-
ne volvo valmetit oli aikoinaan aamunukkujien kauhu traktoreita,oli niissä sen verran uliseva turbo
-
ne volvo valmetit oli aikoinaan aamunukkujien kauhu traktoreita,oli niissä sen verran uliseva turbo
kyllä jonnikat ovat aika kovia vonkasemaan nykyään...
-
ne volvo valmetit oli aikoinaan aamunukkujien kauhu traktoreita,oli niissä sen verran uliseva turbo
kyllä jonnikat ovat aika kovia vonkasemaan nykyään...
Ja valmetit ulisee niin perkeesti, että on pakko pitää peltoreita.
-
Nää maajussien osa-aika-auraukset on pientä verratuna yrityksinä toimiviin kiinteistönhoitofirmoihin, vähän kun leikkais rivarin takapihanurmikkoa tai tekis säilistä 1000hehtaarilta, joka tosin on mahdollista vain moommalandiassa. Nyt väännetään rakvaattorin käyntiäänestä... voi *****.............. ;D ;D
Mehulla liikkuva kiinteistökone se vasta iniseekin.
-
Nää maajussien osa-aika-auraukset on pientä verratuna yrityksinä toimiviin kiinteistönhoitofirmoihin, vähän kun leikkais rivarin takapihanurmikkoa tai tekis säilistä 1000hehtaarilta, joka tosin on mahdollista vain moommalandiassa. Nyt väännetään rakvaattorin käyntiäänestä... voi *****.............. ;D ;D
Mehulla liikkuva kiinteistökone se vasta iniseekin.
Ei se mua haittaa jos maukka perusjätkä ei saa asunnossaan nukutuksi, mutta ***** jos ite joutus hytis kuuntelemaan kauheeta ulvomista niin hermot olis lujil... Onneks deeren koppi on sopivan hiljainen. 8) 8) 8)
-
Nää maajussien osa-aika-auraukset on pientä verratuna yrityksinä toimiviin kiinteistönhoitofirmoihin, vähän kun leikkais rivarin takapihanurmikkoa tai tekis säilistä 1000hehtaarilta, joka tosin on mahdollista vain moommalandiassa. Nyt väännetään rakvaattorin käyntiäänestä... voi *****.............. ;D ;D
Mehulla liikkuva kiinteistökone se vasta iniseekin.
Ei se mua haittaa jos maukka perusjätkä ei saa asunnossaan nukutuksi, mutta ***** jos ite joutus hytis kuuntelemaan kauheeta ulvomista niin hermot olis lujil... Onneks deeren koppi on sopivan hiljainen. 8) 8) 8)
Sää voit ottaa noi mustat klasit pois tuulenhalkojalta ja siipimuttereista ja raahata sen rupisen persees ulos hytistä. Laitat ennen ulos menemistä käsikaasun pohjaan tai maastoudut ojanpenkkaan kun sun kaveris, jos sulla on niitä, ajaa peuralla täyttä hönkää ohitte. Sitten sää huomaat et ei yksin hytti vaikuta meludirektiiviin vaan myös koneen ulkoa kuuluva meteli vaikuttaa sisämeluun. Peuroissa on poikkeuksellisen hiljainen käyntiääni täydellä loikallakin.
-
Eikähän nuo lumihommat kannata unohtaa ja keskittyä muihin hommiin... Eihän mikää oo niin *****maista ku kyttääminen onko satanu lunta ja tuuleeko sen verran et lumi pöllyää et pitääkö lähteä auraamaan ja tämä kaikki keskellä yötä kytätä ja taksat on niin pieniä näis hommis et voi hyvää päivää :(
-
Se vaan tahtoo joillekin olla periaatekysymys se lumitöistä *****ilu. Vaikka sitten vaahtomuovilla pehmustetulla ja pyörillä varustetulla lumikolalla tekis sen pihan putsauksen, niin satavarmasti joku körömölli tulee pilli punasena huutamaan puoli neljältä aamulla. Eikö ne *****soikoon nuku koskaan.
Tuolla tienpäällä onneksi helpompaa. Ei ne nyrkinheiluttajat monasti ota sitä lumisuihkua syliinsä. Pysyvät korsussaan. Soittaa ne joskus isoille pomoille, jotta taas ne perkeleet ajoi oikein auraa paukuttaen. ;D
-
Eikähän nuo lumihommat kannata unohtaa ja keskittyä muihin hommiin... Eihän mikää oo niin *****maista ku kyttääminen onko satanu lunta ja tuuleeko sen verran et lumi pöllyää et pitääkö lähteä auraamaan ja tämä kaikki keskellä yötä kytätä ja taksat on niin pieniä näis hommis et voi hyvää päivää :(
Mulle ainakin parasta hommaa mitä traktorilla tehdään, paljon enemmän jää viivan alle kuin hevosheinän viljelystä. Ainoot miinukset tosiaan on työajat ja sitoutuminen koko talveksi.
-
Missään olosuhteissa ei minkäänlaista rattoria vaivoiksi. Urakoitsijan kanssa kun sovit lumityöt niin ei tarvi itse muutakuin laskun maksaa,ja tulee paaaaaaaaljon halvemmaksi kuin joku rimpula siihen tyahon ostaa 8)