Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: agrobaatos - 22.06.08 - klo:23:54

Otsikko: hutilaukaus...
Kirjoitti: agrobaatos - 22.06.08 - klo:23:54
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Gray bear - 22.06.08 - klo:23:58
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...

pazzat -99

valtrat kaikki

fleshlight -07
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Reginan vanki - 23.06.08 - klo:00:05
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...
Mää ainakin syön joka aamu lautasellisen kaurapuuroa, tai mitä tahansa puuroa. ;D
Ja pihassa on MF 690 - 84, takavetoinen mittarissa 11200 tuntia, että onko se nyt sitten niin huono? Ilmeisesti tarkoitat nelivetomalleja ja niiden etupään öljyvuotoja?
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: MAA - 23.06.08 - klo:00:06
Lapioruläes. Kalliit lapiot ja laakerit men äkkii.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 23.06.08 - klo:00:11
 Kyllä kaikilla valmistajilla varmasti on joku malli jota on syytä välttää. Poikkeuksena tästä on claas. Melkein kaikkea missä lukee claas on syytä välttää.
 Welgerkin on joskus varmaan kilpailuviranomaisten vaatimuksesta tehnyt koneen johon ei kannattaisi sekaantua nimittäin kiinteäkammioisen remmipaalaimen.
 Jontikalla on mallistossa selviä ongelmakoneita ainakin vanhemmiten.
 Valmet on 80-luvulla teettänyt löyhät koneet volvolla. Nykyään niitä osataan tehdä taas itsekin.
 690 massikasta en tiedä mutta 3000 sarjassa on ollut varsinaisia murheita vähänajetuissakin koneissa. :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: natikka - 23.06.08 - klo:01:13
tarkoitit että valmetti teetti kaikki lujimmat koneet volvolla ::).
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 23.06.08 - klo:02:33
 En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia. :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: mike - 23.06.08 - klo:10:54
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.



Kateellisten panettelua,sanoisin.
Siinä puhuu mies joka teki tarpeensa ennen 80-luvun puoliväliä yli hiekkalaatikon laidan.
(http://www.rakentaja.fi/Kuvat/1suorakanava/keijo/TSI/Hiekkalaatikko/tsi_hiekkalaatikko_jamppa_4.jpg)
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: mike - 23.06.08 - klo:11:02
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...

pazzat -99

valtrat kaikki

fleshlight -07

Jaa että fleshlight heikko,no onhan sinulla nykyään käytössäsi sentään oikea lyhtypylväs,aavistuksen hölmö mutta kestävä.
Täytyyhän siihen Claasin heikkouteen joku tekosyy löytää.Ei paalaaminen kiinnosta vaan on parempaa tekemistä vällyjen alla.  :P ;D
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Timppa - 23.06.08 - klo:11:16
fleshlight -07

***Mitä vikaa tuossa on? Haluan sellaisen!
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Peurajussi - 23.06.08 - klo:11:28
En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia. :P

Ja perusteluja? Taitaa olla enemmistölle uutta tietoa.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: natikka - 23.06.08 - klo:12:44
En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia. :P
pyh pyh... nevalla tutulla on 2105 volovo valametti todella kovalla käytöllä ollut koko iän. sitä raktoria ei paljoa säälitty ole. tunteja vissiin nyt jotain 16000h, ja nyt tehtiin kunnon koneremontti. eli aivan perusvarmalta raktorilta se ainakin vaikuttaa. eihän tuollasta 2105 valamettia voi verratakkaa mihinkään uusin rimpula A,N,T sarjojen valtroohin. 2105 oli sentäs viä raktori. ::)
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 23.06.08 - klo:14:51
En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia. :P

Ja perusteluja? Taitaa olla enemmistölle uutta tietoa.
Täytyy heti perua osa kommentista liioitteluna. Moottorit kestävät oikein käytettynä todella pitkään ja virheellistä käyttöähän ei voi vaatiakaan kestämään. Tältä osin perkins ja valmet moottorit tuntuvat lujemmilta. Ongelmakohtia volvoissa on tietääkseni perä ja vaihteisto. Erityisesti pikavaihde on ollut kallis korjata ainakin mallissa 2105. Hyvää volvossa on se että se on nykyaikaisen tuntuinen vieläkin ja mukava käyttää. :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Gray bear - 23.06.08 - klo:20:42
fleshlight -07

***Mitä vikaa tuossa on? Haluan sellaisen!

Ylikuumenee kolmen tunnin jälkeen ja alkaa savuttaa, mutta käyntiin lähtee, ku antaa vähän aikaa seisoa... Polttomoottorikäyttöinen voisi olla poikaa... mikä se natsien merkki nyt olikaan...
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 23.06.08 - klo:22:49
En toki. Volvoissa ei ole mitään muuta hyvää kuin moottorit ja nekään ei ole kovin lujia. :P
pyh pyh... nevalla tutulla on 2105 volovo valametti todella kovalla käytöllä ollut koko iän. sitä raktoria ei paljoa säälitty ole. tunteja vissiin nyt jotain 16000h, ja nyt tehtiin kunnon koneremontti. eli aivan perusvarmalta raktorilta se ainakin vaikuttaa. eihän tuollasta 2105 valamettia voi verratakkaa mihinkään uusin rimpula A,N,T sarjojen valtroohin. 2105 oli sentäs viä raktori. ::)
Harvaan nykytraktoriin ehtii tulla noin paljon tunteja. Ei niitä ole 80-luvunkaan koneissa monessa. Käytöstä ja kunnossapidosta riippuu paljon. 905:n on kuitenkin aina ollut käytettynä halutumpi ja kalliimpi kone ja on yhä. Ikäluokan jääminen nostoväkeen pois aktiivikäytöstä on tasannut kullä hintoja mutta 905 on vieläkin hintava kone. Merkillepantava asia on sekin että ruotsissa missä volvoja on paljon on 905 erittäin arvostettu.
 Meidän kempuralla on 90-luvun valmetteja. Ykköskoneessa on kohta 17000h ja ainoastaan pikavaihteet aiheuttaneet harmaita hiuksia. Toisaalta yhdessä koneessa on tunteja vasta reilu 8000 ja niitä ei enää paljon tule.
 Kokemuksen myötä sanon että mitä enemmän hydraulisia pakkoja, sähköpalikoita ja piirikortteja traktorissa on niin sen enemmän tulee ongelmia käyttötuntien myötä. Jos koneessa on raakaa voimaa niin että kaikki työt hoituu "pintakaasulla" niin polttoainetta säästyy ja koneet pysyy kunnossa, ei tartte olla vaihtelemassa vaihteita ja revittelemässä koko aika. :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Komissaari - 23.06.08 - klo:23:09
Kyllä mun käsityksen mukaan 905 on kaikea muuta kuin hyvässä maineessa. 


Mutta kyllä minun ahdokas tähän kategoriaan JD Autopoverit ennen 2009 valmistetut. Useimmissa ollu vikoja, ei niin pieniä ja ei niin harvoin. Muistan aikoinaan meillä oli 8210 ford, siinä sivupilarissa luki jotta pikavaihteen käyttö kielletty voimakkaan kuormituksen aikana. JD olisi voinut käyttää noita tarroja ja jakannu myyjille tussit jolla tuunattu teksti tähän päivvävväään
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 23.06.08 - klo:23:19
Täytyyhän siihen Claasin heikkouteen joku tekosyy löytää.Ei paalaaminen kiinnosta vaan on parempaa tekemistä vällyjen alla.  :P ;D
Claas ON se tekosyy. :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: RAJUMIES - 24.06.08 - klo:00:23
fleshlight -07

***Mitä vikaa tuossa on? Haluan sellaisen!


SIINÄ SINULLE JA MIKELLE YHTEINEN

http://www.keltainenruusu.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_221&products_id=3641
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Gray bear - 24.06.08 - klo:01:48

Täytyyhän siihen Claasin heikkouteen joku tekosyy löytää.Ei paalaaminen kiinnosta vaan on parempaa tekemistä vällyjen alla.  :P ;D
[/quote]

Vai se olikin tekosyy. Ainakin on joutunut koko ajan lohduttaa...
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Make - 24.06.08 - klo:08:48
Jontikan kurottaja. Ei kylläkään oo kokemusta, poikkeeko normaalista Jonnen laadusta.  ::) Ei kylläkään enää uskaltais kokeillakaan.  :-\
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: veräjä - 24.06.08 - klo:12:40
Ainakin Nokka niittokone on hyvä ehdokas tähän.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Peurajussi - 24.06.08 - klo:13:30
Ainakin Nokka niittokone on hyvä ehdokas tähän.

Nokan niittomurskaimista kokemusta kahdesta yksilöstä. Painajaisia nähdään vieläkin..  ;D
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: mike - 24.06.08 - klo:13:46
fleshlight -07

***Mitä vikaa tuossa on? Haluan sellaisen!


SIINÄ SINULLE JA MIKELLE YHTEINEN

http://www.keltainenruusu.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_221&products_id=3641


Siinä sulle "rajumies".
(http://content.answers.com/main/content/wp/en-commons/thumb/1/13/250px-Knot-hangmans-noose.jpg)
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Make - 24.06.08 - klo:13:57
Ainakin Nokka niittokone on hyvä ehdokas tähän.

Nokan niittomurskaimista kokemusta kahdesta yksilöstä. Painajaisia nähdään vieläkin..  ;D
Et yhdestä uskonut? Eikai ne tähän ketjuun kuulu. Nokalla oli laatu tasaista.  ;D
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: jd78 - 24.06.08 - klo:21:53
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...

Mitäs vikaa verkussa muka on nehän on ollu kautta-aikain hyviä trattoreita...
Antaneet monelle huolto miehelle paljon leipää!!!! ;D
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Timppa - 25.06.08 - klo:07:51
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...

Mitäs vikaa verkussa muka on nehän on ollu kautta-aikain hyviä trattoreita...
Antaneet monelle huolto miehelle paljon leipää!!!! ;D

Kaik on suhteellista. Esim. MF690:n kytkinremontin hinnalla sillon joskus ei tee enää minkäänlaista suodatinvaihtohuoltoa
nykytraktoriin.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: merjukka - 25.06.08 - klo:21:40
Kyllä mun käsityksen mukaan 905 on kaikea muuta kuin hyvässä maineessa. 


Mutta kyllä minun ahdokas tähän kategoriaan JD Autopoverit ennen 2009 valmistetut. Useimmissa ollu vikoja, ei niin pieniä ja ei niin harvoin. Muistan aikoinaan meillä oli 8210 ford, siinä sivupilarissa luki jotta pikavaihteen käyttö kielletty voimakkaan kuormituksen aikana. JD olisi voinut käyttää noita tarroja ja jakannu myyjille tussit jolla tuunattu teksti tähän päivvävväään

autopover vuodesta 2002 ilman vikoja, et se siitä ;D
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Komissaari - 25.06.08 - klo:21:56
Poikkeus vahvistaa säännön !

En tunne kaikkia autopowermiehiä, mutta tiedän varmuudella 9 konetta joissa ollu isoa vikaa enemmän kui kerran. Näistä kaksi vaihtui uuteen veloituksetta. Uusin missä vikaa 7530 toukokuussa luovutettu.

Jännittäviä hetkiä sulle sen koneen kanssa. Toivotaan että ongelmitta 20 000 h joskus lasissa.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: e0777 - 25.06.08 - klo:22:22
ehkä 9. paikka mihin kirjoitan mutta kaksi autopoweria toinen 5000h ja toinen 1600h ilman ongelmia. naapurissa yksi ollut vuoden ilman mitään.. noh johtuu vissiin ilmavirroista tai jostain tiedä noista.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: paalipoika - 26.06.08 - klo:14:32
Kyllä kaikilla valmistajilla varmasti on joku malli jota on syytä välttää. Poikkeuksena tästä on claas. Melkein kaikkea missä lukee claas on syytä välttää.
 Welgerkin on joskus varmaan kilpailuviranomaisten vaatimuksesta tehnyt koneen johon ei kannattaisi sekaantua nimittäin kiinteäkammioisen remmipaalaimen.
 Jontikalla on mallistossa selviä ongelmakoneita ainakin vanhemmiten.
 Valmet on 80-luvulla teettänyt löyhät koneet volvolla. Nykyään niitä osataan tehdä taas itsekin.
 690 massikasta en tiedä mutta 3000 sarjassa on ollut varsinaisia murheita vähänajetuissakin koneissa. :P

Welgerin kaikki remmikoneet täysiä susia
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: rene - 27.06.08 - klo:00:18
Kyllä kaikilla valmistajilla varmasti on joku malli jota on syytä välttää. Poikkeuksena tästä on claas. Melkein kaikkea missä lukee claas on syytä välttää.
 Welgerkin on joskus varmaan kilpailuviranomaisten vaatimuksesta tehnyt koneen johon ei kannattaisi sekaantua nimittäin kiinteäkammioisen remmipaalaimen.
 Jontikalla on mallistossa selviä ongelmakoneita ainakin vanhemmiten.
 Valmet on 80-luvulla teettänyt löyhät koneet volvolla. Nykyään niitä osataan tehdä taas itsekin.
 690 massikasta en tiedä mutta 3000 sarjassa on ollut varsinaisia murheita vähänajetuissakin koneissa. :P

Welgerin kaikki remmikoneet täysiä susia
Onko oikein kokemustakin asiasta? Ainakin Claasin ja newhollandin remmipaalaimilla liian kostean tai lyhyen rehun paalaaminen on pelkkä vitsi. Vitsi joka kyseisten paalainten omistajia itkettää. Welger 520 koneella paalasin välillä niin märkää rehua että remmeijä pitkin valui vettä koko leveydeltä. Ainoa mitä joutui joskus tehdä oli pitää takaporttia muutamia sekuntteja pidempään auki paalin pudotuksessa että telat ja remmit puhdistuivat.
 Claassissa ei auta mikään. Jos on liian vaativaa tavaraa niin se ei tahdo mennä paalikammioon, paali ei pyöri tai remmit luistaa muuten vain. Ja käsin, työkaluilla tai painepesurilla joutuu rullat puhdistaa. Erityisen v:mäinen piirre on että yhtäkkiä voi mennä remmi tai kaksi kieroon. Oli ensimmäisellä kerralla vähä järkytys. Lisäksi missään olosuhteissa ei claasin paali ole puolentoista metrin jälkeen kovin tiukka ja sitten vielä verkotus aina välillä epäonnistuu.
 Welgerillä paalasin lähes kaksi kautta ilman että yhdestäkään paalista oli verkko hajalla tai puuttui. Jos verkotus epäonnistui niin sen aina huomasi ja sai sidottua uudelleen. Ensimmäisenä vuonna pieniä ongelmia.
 Welgerin remmit oli tosi asialliset. Kaksi vauriopaikkaa korjasin liimalla ja remmipaikalla, toinen vaurio oli aika paha mutta korjaus onnistui hyvin. Newhollandin ja claasin remmit oli paljon heikommat, kummastakin meni aika helposti poikki. Claasin remmin korjasin liimaamalla ja on vielä pysynyt mutta parista vauriokohdasta on paikka lähtenyt ja mukana alkuperäisestä remmistä kaikki kumi kankaaseen asti!
 Welger ei tukkeudu kovin helposti, tukos aukeaa kun laskee sullojanpohjaa alas ja noukkimessa on ylikuormakytkin eikä murtopultti kuten claassissa.
 Claasin onjainyksikkö on ihan venäläinen welgerin ohjaimeen verrattuna. Ohjain on kyllä newhollandissa aika hyvä ja monipuolinen mutta turhan iso.
 Tässäpä näitä päällimmäisiä tuntemuksia. Jos welgerin kanssa on käyttäjästä johtumattomia ongelmia niin niitä olis tavattoman mukava kuulla :P
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: paalipoika - 10.10.08 - klo:21:27
Nyt on kolmesta remmikoneesta 2000 luvulla kokemusta.

658 NH asiallinen kone paalattiin noin 12000 paalia puoliksi olkea ja rehua, toimi märällä. Hihnojen kestävyys tuli ongelmaksi kun paalattiin märällä rehulla painavia paaleja 1000kg, kietoi märällä jonkun verran teloihin heinää muttei ongelmaksi asti, erittäin hyvä sidonta. Ohjain iso ja selkeä käyttää. Ei yhtään laakerivauriota. Hihnoja sai kyllä korjata viimeisenä kesänä ihan työkseen. Silppuri oli täysi vitsi.

420 Welger paalattiin noin 3000 paalia. Todella hyviä paaleja silloin kuin kaikki meni kohdalleen. Luvattoman paljon sidonta ongelmia ja suurin ongelma oli hihnojen vaeltelu ja kiertyminen, koneeseen oli unohtunut suunnitella hihnanohjaimet. Hyvä sillppu, kone oli 23 teräinen ja silputulla kuivilla paaleilla oli kasassa pysymis vaikeuksia. Verkko päätyi luvattoman usein sullojalle. Todella kallis paalain, odotin todellista laatua sillä rahalla. Todella hidas noukin oljenpaalaukseen, ei ollut tuolloin vielä karhotinta niin tartti yrittää ajaa lujaa.

Welgerin jälkeen pikkuisen kokemusta Kronen muuttuvakammioisesta ja NH 750.

Viimeisenä Vicon rv 1601 sillä on nyt ajettu 6000 paalia vailla suurempia ongelmia. Välillä on pieniä sidonta häiriöitä,muttei harmiksi asti. 1 laakerivaihto oli tänä kesänä. Ei ollenkaan mitään kietomis ongelmia, ei kiertymisiä taikka paalin pyörimishäiriöitä. Kaikenkaikkiaan todella hyvä paalain, kevyt vetää,nopea ja varma sidonta, hyvät paalit ja saa ajaa kovaa jos on tarvi ettei ole tavaraa karhossa tarpeeksi.

Karhoitushan on paalamisen ehto, ei kllä enään kovin halukkaasti lähde paalaan jos ei ole karhoitettu. Oljenpaalaamisesta on eniten kokemusta, karhoittamalla päästiin 31 paalin keskituntivauhtiin ja paalissa oli painoa 380 kiloa.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: retku - 12.10.08 - klo:20:09
täältä myös hutiääni 2105 volvolle, onhan surkea kapistus. voimansiirto on heikko. moottori on tehoton.
---

tuntimääristä tuli mieleeni että valtran sivuilla taitaa olla tällähetkellä 7 tai 8 655 valmettia joilla on ajettu 12000-16000h. hinnat on kyllä kovia.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: juumassi - 12.10.08 - klo:21:01
Lieneekö maineikkaiden konevalmistajien tuotevalikoimissa (kautta aikain( joitain yksittäisiä malleja joita pitäisi välttää kuten aikuinen mies kaurapuuroa... ?

- Esim. Massey-Fergusonin 690 oli tavattoman surkea hieman ennen -80-luvun puoliväliä.

-Claassin pyöröpaalaimet...

pazzat -99

valtrat kaikki

miksi ihmeessä???????????

fleshlight -07
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: juumassi - 12.10.08 - klo:21:06
Poikkeus vahvistaa säännön !

En tunne kaikkia autopowermiehiä, mutta tiedän varmuudella 9 konetta joissa ollu isoa vikaa enemmän kui kerran. Näistä kaksi vaihtui uuteen veloituksetta. Uusin missä vikaa 7530 toukokuussa luovutettu.

Jännittäviä hetkiä sulle sen koneen kanssa. Toivotaan että ongelmitta 20 000 h joskus lasissa.

suomen maassa on kymmeniä ellei peräti yli sata kappaletta tollasia jontikoita mitkä on saatu ilmaiseksi kun vanha hajonnut.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: Maalaispoika - 12.10.08 - klo:22:05
Tampereella luovutetaan 1000:s autopowr jontikka asiakkalle. Tarkoittaakohan tuo kappalemäärä traktoria vai laatikkoa? Ai niin, ensimmäinen vuosi ilman vikoja.
Otsikko: Vs: hutilaukaus...
Kirjoitti: juumassi - 12.10.08 - klo:22:10
Tampereella luovutetaan 1000:s autopowr jontikka asiakkalle. Tarkoittaakohan tuo kappalemäärä traktoria vai laatikkoa? Ai niin, ensimmäinen vuosi ilman vikoja.

kyllä helposti on annettu kokonaan uusi kone ettei merkki vaihdu.