Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hevi - 12.09.12 - klo:19:25
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
No ainakin ihan ensimmäiseksi kannattaa siihen kärryyn vaihtaa koukun tilalle vetolenkki
-
lisää rautaa niin että ahistaa, kyllä se siitä sit väljenee! kotomaisissa on väljät paikat!
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
No ainakin ihan ensimmäiseksi kannattaa siihen kärryyn vaihtaa koukun tilalle vetolenkki
Pitää paikkansa ;D Vissiin vetolenkki on kulunut jo puhki ja kääntynyt koukuksi :o
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
Se kärryn koukku mitään tarvii... jos ei ole ihan älyttömän väljä, meillä on joka ikiseen traktoriin hitsattu ns. hevosen kenkä kulutuslevystä 12mm juuri tuon takia ku on ollu vaan pelkkä koukku! Sitte ku siinä on tuo hevosenkenkä niin on sopivasti tasopintaa mihin kärryn vetolenkki lepää niin pelaa hienosti ei paukahtele!!! Käsitä miksi koukuntekijät tekee niin noloosti tuon koukun ku jossain kaposessa pienessä koulussa pitäs muka kärryjä vedellä!!! Ja tuon homman jälkeen koukku ei paljoa edes kulu vaikka kuinka paljon ajaas kärry peräs!
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
Se kärryn koukku mitään tarvii... jos ei ole ihan älyttömän väljä, meillä on joka ikiseen traktoriin hitsattu ns. hevosen kenkä kulutuslevystä 12mm juuri tuon takia ku on ollu vaan pelkkä koukku! Sitte ku siinä on tuo hevosenkenkä niin on sopivasti tasopintaa mihin kärryn vetolenkki lepää niin pelaa hienosti ei paukahtele!!! Käsitä miksi koukuntekijät tekee niin noloosti tuon koukun ku jossain kaposessa pienessä koulussa pitäs muka kärryjä vedellä!!! Ja tuon homman jälkeen koukku ei paljoa edes kulu vaikka kuinka paljon ajaas kärry peräs!
Toi vokaalin venytys on niiiiiiin ihqua, niiiiiiiiiin ihqua. ;D ;D
-
Jo uutena väljä koukku on vuosien saatossa väljistynyt. Ei ole haitannut traktoreissa joiden koukussa on tasopinta, jonka päällä kärryn koukku lepää. Nyykkärissä on vain pelkkä koukku, ilman mitään tasopintaa, jolloin kärryn koukku käyttäytyy metkasti. Kärryn koukku ei ole vaakasuorassa kuin eteenpäin vedossa. Heti kun tekee kurvia, kiertyy kärryn koukku akselissaan ja paukahtaa melkoisesti. Pitäisikö hitsata jämptimmäksi?
jos paukahtelu haittovaa niin kyllähän se kannattaa hitsata. Tai sit peltorit piähän xD
-
Nyykkärin perässä koukku tosiaan isolla kuormalla naskahtelee ikävästi.Vaseliini koukun ja vetolenkin välissä auttelee jo paljon.
-
Häh? Vaihda uuteen. Sokka ja pultti pois ja uusi vetolenkki tilalle. Menee taas pitkän aikaa.
-
Häh? Vaihda uuteen. Sokka ja pultti pois ja uusi vetolenkki tilalle. Menee taas pitkän aikaa.
Liian helppoa :o