Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Duracelpupu - 09.09.12 - klo:16:40
-
Elikkäs kyseessä T180 Valtra. Takanostolaitteet ei toimi milläkään tavalla ja diagnoosivalo vilkuttaa 3 ja 4 (eli 34? :D ) Oisko kenelläkään tietoa että missä vika piilee ja mikä avuksi???
-
Ohjekirjassa on koodit eri vioille.
-
Eihän ohjekirjassa diagnoosivalon vikakoodeja ole?
-
Eihän ohjekirjassa diagnoosivalon vikakoodeja ole?
SASsi tarkoittaa varmaan sivunumeroita, joka sivulla yhdestä viiteensataan on joku selostus viasta ;D
-
Kyllä siellä on kaikkien vikakoodien selostus ohjekirjassa
-
Ei ehkä ole vanhempien mallien jossa vilkkumisella annettaan vikakoodi.
Autocontrol katkaisija kannattaa ensin kattoa.
-
keväällä tuli viimesin valuvikanen ja en tiiä onko muilla sama mut sen ohjekirjasta ei löytyny enää vikakoodi listaa?
-
Elikkäs kyseessä T180 Valtra. Takanostolaitteet ei toimi milläkään tavalla ja diagnoosivalo vilkuttaa 3 ja 4 (eli 34? :D ) Oisko kenelläkään tietoa että missä vika piilee ja mikä avuksi???
Mezzossa ainakin nostolaitteen pakkonosto/lasku katkaisin jos saa kosteutta aiheuttaa saman vian. En vain muista mitä se vilkuttaa koodina.
-
Ei tuossa minun ohjekirjassa ei kyllä ole diagnoosivalon vikakoodeja ilmotettu. Ohjekirja vain neuvoo "ota yhteyttä lähinmpään valtuutettuun Valtra huoltoon" Traktori on vuosimallia -04. Autocontrol nappi on ehjä. Pitänee ottaa huomenna yhteyttä Valtra huoltoon ja kysäistä mitä tuo koodi kertoo. Jos vika on vaikka jossain anturissa...
-
Varmaan olisi helpoin soittaa valtran huoltoon.. Eikö nyky isännät soita enää huoltomiehille ja kysy neuvoa ongelmaan... Täällä ainakin sen takia ajetaa valtralla kun huolto ja varaosat on lähellä. Muut merkit kun saamaan ei pysty..
-
Varmaan olisi helpoin soittaa valtran huoltoon.. Eikö nyky isännät soita enää huoltomiehille ja kysy neuvoa ongelmaan... Täällä ainakin sen takia ajetaa valtralla kun huolto ja varaosat on lähellä. Muut merkit kun saamaan ei pysty..
Kyllä huoltoo soitetaa, mut sunnuntaisin siel ei kukaa vastaa. Ja nostolaite pitäs saaha toimimaan.
-
T sarjan korjaamokäsikirja ei ole hollilla, mutta tonnisarjan Hitechin kirja antaa ACB ja ACD mallin nostolaitteille koodille 34 seuraavan vian: Laskunopeuden säädin, signaali kytkimestä virheellinen, kosketushäiriö tai johdin irti.
-
T sarjan korjaamokäsikirja ei ole hollilla, mutta tonnisarjan Hitechin kirja antaa ACB ja ACD mallin nostolaitteille koodille 34 seuraavan vian: Laskunopeuden säädin, signaali kytkimestä virheellinen, kosketushäiriö tai johdin irti.
Kiitos! Jos se vika sitten olisi siinä. Sivupaneeli auki ja liitännät tarkistukseen.
-
Revi se kiertokytkin irti ja ruiskuta kieman ruosteenestoainetta/ öljyä/crc:tä sinne putkeen joka paljastuu sen naviskan alta. Sitten se möntti takaisin ja muutaman kerran edestakaisin kiertokytkintä ja todennäköisesti pelaa.
-
Revi se kiertokytkin irti ja ruiskuta kieman ruosteenestoainetta/ öljyä/crc:tä sinne putkeen joka paljastuu sen naviskan alta. Sitten se möntti takaisin ja muutaman kerran edestakaisin kiertokytkintä ja todennäköisesti pelaa.
Kiitos vinkistä, mutta ei se tepsiny. Pitää huomenna purkaa se sivupaneeli.
-
Varaosana ei saa pelkkää kiertokytkintä ostettua. joudut ostamaan koko piirikortin.
Ellet jostakin eletroniikka liikkeestä löydä vastaavaa kiertokytkintä.
Siellä kytkimen sisällä on ne kytkentäpinnat aika ohuet ja luultavasti ainakin toinen katkennut.
Toinen vaihtoehto olisi jos et koskaan tarvi sitä säätöä, niin laitat kytkimen ohi hyppyliitoksen.
-
Varaosana ei saa pelkkää kiertokytkintä ostettua. joudut ostamaan koko piirikortin.
Ellet jostakin eletroniikka liikkeestä löydä vastaavaa kiertokytkintä.
Siellä kytkimen sisällä on ne kytkentäpinnat aika ohuet ja luultavasti ainakin toinen katkennut.
Toinen vaihtoehto olisi jos et koskaan tarvi sitä säätöä, niin laitat kytkimen ohi hyppyliitoksen.
Potentiometrejä kyllä saa kaupasta joka lähtöön. Hyppylanka ei välttämättä toimi, riippuu miten se on hajonnut. Keskimmäistä potikan pinniä voi koittaa hypyttää jomman kumman sivummaisen pinnin kanssa (jompi kumpi ääriasento), mutta laitimmaisia ei saa oikosulkea keskenään tai voi jotain muuta hajota. Jos vika on varmasti tuossa, niin kortin voi lähettää korjattavaksi vaikkapa mullekin...
Mika
-
Se ei oo mikään potentiometri, vaan pyöritettävä normi katkaisia missä on useampi asento.
-
Se ei oo mikään potentiometri, vaan pyöritettävä normi katkaisia missä on useampi asento.
Monta kertaa se kyllä on potentiometri, napsut on nupin sisäpinnan ja rungon välille tehtyjä merkkejä, että insinööri osais lopettaa oikeassa kohdin...
-
Monesti voi olla potentiometri, mutta T valtrassa on katkaisin. Ohut kupari liuska vaan yhdistää napoja yhteen, joka sieltä sisältä katkeaa ja kytkin lopettaa toimimasta.
-
Loppuenlopuks vika oli hydraaliikan sähköohjauksen "mustassa" laatikossa. Sen laatikon liitin oli hapettunu ja napoja oli hapettunu poikki. Uusi mustalaatikko + johtosarja, ni johan alko kaikki toimimaan ;D