Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: isoahoky - 05.09.12 - klo:13:17

Otsikko: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: isoahoky - 05.09.12 - klo:13:17
Onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta? Itellä ollut vuoden päivät, ja murskainkelan laakerit ei meinaa kestää. Rasvattu on säännöllisesti.
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 05.09.12 - klo:15:53
Ferri zmtl 2000 itsellä toista kesää, ei hirveästi sentään ajettu, murskaimen laakerit vaihdossa juuri nyt. Aikasta alamittaset silmällä katsottuna. Ja rasvaa on saanut, hyvälaatuista.
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: tonii - 05.09.12 - klo:18:54
Neljä vuotta vanhasta Caben piennarmurskaimesta meni takarullan laakeri nyt ekan kerran, muuten saanu ajaa vaan. Kerran päivässä rasvattu.
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: heksa100 - 05.09.12 - klo:19:46
Viidettä vuotta tota pienempää Cabea on tullut vedettyä perässä: laitumen puhditusniiton, kesannon puhdistusniiton, pellonreuna pajukon sekä tienvierten alasajossa. Tähän mennessä ainoa rikki mennyt on tukirullan toisen pään laakeri, jolloin vaihdettiin molemmat (viime vuonna).

Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: Reiskako - 05.09.12 - klo:20:11
8-9 vuotta olen ajellut pajukot ja välillä kesantojakin. Teriä on lennellyt välillä kun kiinnityspultit on katkeilleet. kerran myös kiinnityskorvake terälle repesi. Remmit on pari kertaa vaihdettu. Laakerit alkuperäisiä. Niin nivelakselinputki  kerran kesken ajon poikki puolestavälistä. Kyytiä on kone saanut ja ei ollenkaan huono kone mielestäni.
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: Topias Funke - 05.09.12 - klo:20:55
Ee oo tainnu rasvaa mennä laakeriin. Paljo on ajettu ja niitä ee oo koskaan menny.  :o
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: marhoo - 05.09.12 - klo:21:06
takarullan laakerit meni ny ekan kerran ja syy voi olla ehkä liika rasvaus..ilmeisesti on tullu rasvaa painettuu vähän liikaa ja on pullauttanu paskasuojusstefan pois ja on päässy siten sen sinne laakerille kaiken maailman vedet ja kurat yms... en tiiä mut puhas arvaus..
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: Monttu Simeon - 05.09.12 - klo:21:27
11 vuotta ajettu jonkun verran tien ja pellon reunaa. Kulmavaihteeseen pitänyt vaihtaa laakeria, ei kestä sitä, että 75 kW hyytyy edessä sankassa ruokohelpi-kasvustossa.
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: nuffieldmaster - 05.09.12 - klo:21:47
Neljännet tukirullan laakerit menossa nyt ferrissä, ei siksi että laakerit olisi menneet, vaan pukit hajoaa.

Runko repeillyt ja hihnasuojukset putosi viime ajokerralla ojaan, repesivät rikki. Muuten kone kuin uusi, eli maalipintakin moitteeton 80 % alalta  :-\
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: jusu - 05.09.12 - klo:21:48
se takarullan laakerointi ei kestä kovaa ajoa.. muutin laippalaakereille ja aksilat rullaan, viäku tekis laipat itte ja rullalaakerit niin olis nam.. ojanvarsien niitos meni terärummun laakereita parhaiten 1 viikos kun oli (piti olla) niin hyvää ja kallista vaseliinia, ettei se rasvannu vaan jämähti kehälle.. nyton ajettu vain perus essolaasella ep 2, 4h rasvausvälillä, tai ny taitaa olla viiman paskaa ja ilman laakeriremonttia.. kones 03 joka on puskaa nähny keskimääräästä enee ja tehty kerran uuresta..
Otsikko: Vs: capen kesantomurskain.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 06.09.12 - klo:23:01
Tapit oli alunalkaen huonosti hitsattu, nousivat pois paikoiltaan. Laakeri meni ensin rullasta, sitten rummusta. Uudemmassa on huonompi laukaisulaite (hydraulinen) ja muka vahvempi eturunko :o. Mites Elhon tekeles? PS jos joku väittää että, vasaraterällä ei katkea heinä, ei pidä paikkaansa jälki on hyvä.