Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pelu - 02.09.12 - klo:11:01

Otsikko: Winneri
Kirjoitti: pelu - 02.09.12 - klo:11:01
Ostin Winnerin ja nyt oon ihmetelly nelivedon toimintaa ku on päällä sillon ku valo ei pala ja lähtee pois päältä jarrua painettaessa tai katkaisijasta silloin kun nelivedon valo palaa. Eli jos koskee jarrupolkimeen niin on yks veto traktori. Vika vai ominaisuus?
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: koivumaki - 02.09.12 - klo:11:05
Ostin Winnerin ja nyt oon ihmetelly nelivedon toimintaa ku on päällä sillon ku valo ei pala ja lähtee pois päältä jarrua painettaessa tai katkaisijasta silloin kun nelivedon valo palaa. Eli jos koskee jarrupolkimeen niin on yks veto traktori. Vika vai ominaisuus?

Vika siinä on.Nelivetohan menee päälle kun esim.sammuttaa koneen.Eli virrattomana päällä ja virrallisena pois.
Maavika tai joku on 'korjannut' kytkentää.
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: pelu - 02.09.12 - klo:11:11
Ihmetyttää että miten on mahdollista tuommonen
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: hancci - 02.09.12 - klo:11:42
Oisko väärinpäinen rele laitettu joskus vahingossa?
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: pelu - 02.09.12 - klo:12:03
Tuo vääränlainen rele kuulostas kyllä mahdolliselta vai voiko olla jossain johdot väärinpäin. Missä lie koko rele?
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: koivumaki - 02.09.12 - klo:12:38
Tuo vääränlainen rele kuulostas kyllä mahdolliselta vai voiko olla jossain johdot väärinpäin. Missä lie koko rele?

muisteluksi menee...
Eikös rele/sulakepaketti ole ratin alla,saranoituna alareunastaan?Olisko tuo rele siellä.
Muistelen kyllä että releet olis painettavia joten johtojen vaihtuminenkin tuntuu ihmeeltä.
Kun sammutat koneen meneekö etuveto silloin päälle?pitäis mennä.Ja mun käsitykseni mukaan tyhjentää akun jos ei men päälle.
Perin outo vika...mutta kaikki on mahdollista...
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: volvo88 - 02.09.12 - klo:21:10
Muisteluksi menee kyllä täälläkin. Releet oli ratin alla ja ne oli painettavia. Väärinpäin tuota ei saa. Releitä oli kahdenlaisia oli nelipiikkisiä ja viisipiikkisiä, eli toisessa oli vain sulkeva kärki ja toisessa sulkeva/avaava kärki. Nuo sopi muistaakseni toistensa kantoihin. Olisko mennyt nelipiikkinen nelivedon releeksi vaikka pitäis olla viisipiikkinen?

Etsi nyt ensin se relelaatikko ja paikallista nelivedon rele. Kokeile vaihtaa sen tilalle joku toinen.

Ja sitten savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät ;) :o :o
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: koivumaki - 03.09.12 - klo:08:03
Muisteluksi menee kyllä täälläkin. Releet oli ratin alla ja ne oli painettavia. Väärinpäin tuota ei saa. Releitä oli kahdenlaisia oli nelipiikkisiä ja viisipiikkisiä, eli toisessa oli vain sulkeva kärki ja toisessa sulkeva/avaava kärki. Nuo sopi muistaakseni toistensa kantoihin. Olisko mennyt nelipiikkinen nelivedon releeksi vaikka pitäis olla viisipiikkinen?

Etsi nyt ensin se relelaatikko ja paikallista nelivedon rele. Kokeile vaihtaa sen tilalle joku toinen.

Ja sitten savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät ;) :o :o

Tää 88n selitys voisi olla looginen.Selittäisi sen miksi ei akku tyhjene,systeemihän menee sähköttömäksi kun on virta pois.Eikös väärän tyypin relekin tee saman kuin tuo 4/5 piikkisten sekoittaminen?
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: Jerry - 04.09.12 - klo:21:00
Ostin Winnerin ja nyt oon ihmetelly nelivedon toimintaa ku on päällä sillon ku valo ei pala ja lähtee pois päältä jarrua painettaessa tai katkaisijasta silloin kun nelivedon valo palaa. Eli jos koskee jarrupolkimeen niin on yks veto traktori. Vika vai ominaisuus?

Arvaisin, että kyseessä on maadoitusvika nelivedon solenoidissa. Jos samaan maadoituspisteeseen on kytketty joku toinenkin laite, se aiheuttaa päällä ollessaan, että solenoidin maapuolella onkin 12V. Silloin kun neliveto on napista pois, saa solenoidi maadoituksen sieltä ohjauspuolelta "takaisku" diodin kautta. Virta siis kulkee, mutta väärinpäin. Solenoidi kyllä vetää niinkin yleensä. Sitten kun kytket nelivedon päälle, on solenoidin molemmin puolin 12V, eikä virtaa kulje ja neliveto pomppaa pois.

Tässä tapauksessa pitäis jossakin muussakin toiminnossa olla vikaa, mutta eihän sitä välttämättä huomaa, jos on tuntematon traktori.
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: pelu - 05.09.12 - klo:20:47
Korjautu releen vaihtamalla, oli joku remonttimies laittanu väärinpäintoimivan releen
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: koivumaki - 05.09.12 - klo:21:34
Korjautu releen vaihtamalla, oli joku remonttimies laittanu väärinpäintoimivan releen

Hyvä kun korjaantui :)

Mikä malli?Ihan miälenkiinnosta kysyn.Onko EK:ta?
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: SAS - 05.09.12 - klo:21:39
Urakointi uutisissa oli iso fiiuu myynnissä joku 180 /100 ajettu vaan 4600 h.Oli powersift eli pakka paukkuu raskaissa hommissa .
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: 115 - 06.09.12 - klo:06:35
Eikö 90-sarjan power shift kestä vetokäytössä?
On tuommoset  yleensä raskaissa töissä.
Niitä kun olisivat tuoneet suomeen uutena 40km/h vaihteistolla niin olis tänäkin päivänä riittävän kova vehje lavetin,noukkarin tai jonkun muokkaimen eteen.
Olis asennetta eikä turhia sähköhiluja menoa jarruttamassa!

 
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: pelu - 06.09.12 - klo:09:07
120 eikä oo eekoota
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: dmem - 06.09.12 - klo:09:15
Olis asennetta eikä turhia sähköhiluja menoa jarruttamassa!

Tässä videossa näkyy sähkönostolaite ja ajotietokone. Ihan liian nykyaikaista: http://www.youtube.com/watch?v=5ArZVJ9jwAg
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: icefarmer - 06.09.12 - klo:10:20
Olis asennetta eikä turhia sähköhiluja menoa jarruttamassa!

Tässä videossa näkyy sähkönostolaite ja ajotietokone. Ihan liian nykyaikaista: http://www.youtube.com/watch?v=5ArZVJ9jwAg
fiiatti menee ku sukkasillaan, sonseere istahti heti vaikka on ääntä ja kokoa :o :o :o :o

http://www.youtube.com/watch?v=4AtpovZi7AM&feature=related

ei mahda putki olla noissa ojis mistä yli könyyvät :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: Jerry - 06.09.12 - klo:17:19
fiiatti menee ku sukkasillaan, sonseere istahti heti vaikka on ääntä ja kokoa :o :o :o :o

http://www.youtube.com/watch?v=4AtpovZi7AM&feature=related


Tuossa 40 sekunnin kohdalla näkyy justiin se fiiatin "luonne". Siihen hyyty heti, kun kierrokset lähti laskuun. Tais se 702S aikaan meillä loppua tuollainen touhu, joskus 70 luvun lopussa.

No, on niissä varmaan laatikot kestäny, kun vääntöhän sen rikkoo.
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: SAS - 06.09.12 - klo:20:19
Nykyään on menty matalampiin kierroksiin esim uudet sisudieselit huippukierrokset 2000 .
Ecopower mallit 1850.mutta ei löydy enään mallistosta kuin muistaakseni T-sarjasta.
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: icefarmer - 06.09.12 - klo:21:31
fiiatti menee ku sukkasillaan, sonseere istahti heti vaikka on ääntä ja kokoa :o :o :o :o

http://www.youtube.com/watch?v=4AtpovZi7AM&feature=related


Tuossa 40 sekunnin kohdalla näkyy justiin se fiiatin "luonne". Siihen hyyty heti, kun kierrokset lähti laskuun. Tais se 702S aikaan meillä loppua tuollainen touhu, joskus 70 luvun lopussa.

No, on niissä varmaan laatikot kestäny, kun vääntöhän sen rikkoo.
mut oli kärrys kuitenkin renkaat suksena, ei pyöriny...
Otsikko: Vs: Winneri
Kirjoitti: Zon Reere - 06.09.12 - klo:22:03
fiiatti menee ku sukkasillaan, sonseere istahti heti vaikka on ääntä ja kokoa :o :o :o :o

http://www.youtube.com/watch?v=4AtpovZi7AM&feature=related

ei mahda putki olla noissa ojis mistä yli könyyvät :-\ :-\ :-\ :-\
[/quote]

Ei ollut putkia vanhoissa sarkaojissa joista yli ajettiin  ;)

[/quote]

Tuossa 40 sekunnin kohdalla näkyy justiin se fiiatin "luonne". Siihen hyyty heti, kun kierrokset lähti laskuun. Tais se 702S aikaan meillä loppua tuollainen touhu, joskus 70 luvun lopussa.

No, on niissä varmaan laatikot kestäny, kun vääntöhän sen rikkoo.
[/quote]mut oli kärrys kuitenkin renkaat suksena, ei pyöriny...
[/quote]

Kovemmalla vauhdilla olisi mennyt myös sontareki yli ojasta  8)