Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bouli - 22.08.12 - klo:21:33
-
Revittiin taloremontissa kaikki kellarin lattiat auki ja pitäisi kai pikkuhiljaa koittaa saada autotallikin valmiiksi, ennen kuin sinne kertyy ihan mahdottomasti tavaraa..
Autoa siellä tuskin tullaan pitämään, lattiakaivo kuitenkin on ja vettäkin todennäköisesti joskus käytetään.
Mikä tuohon olisi hyvä lattiapinnoite? Pelkkä maali vai joku epoksi tms. pinnoite?
-
ML-Top. Työpaikan johtajan veljen vaimon serkun miehen pojalla on tuota ja hyvää on! ;D
-
:) No jos siellä ei paljoa työskennellä niin betonimaalia suosittelen. Riittää pitkälle, sitoo pölyn, helppo siivota ja halpa... :)
-
Mikä tuohon olisi hyvä lattiapinnoite? Pelkkä maali vai joku epoksi tms. pinnoite?
Maalia ei tietääkseni ole mille kukaan valmistaja antaa mitään takuuta tuollaiseen tilaan. Betolux tms kestää sen mitä kestää. Ei tahdo kestää kahden suunnan kosteusrasitusta. Halvin ratkaisu kuitenkin mikäli kosteutta ei ole älyttömästi.
Pinnotteista ei ole tietoa (tai siis on mutta halkeilua on ollut niissäkin, tosin laittajat on ollut amatöörejä).
-
Sikafloor?
-
Tuossa tapauksessa saattaisin itse maalata lattian 2k uretaani työkonemaalilla. Lattialaatan pitäisi vaan olla varmasti kuiva ja pintaan pitäis ajaa tartuntapintaa vaikka lattiahiomakoneella pyörittelemällä.
Sitte jos autoa säilyttää, niin ehdottomasti jotain kuljetinmattoa tms. pyöränkohtien alle.
-
Juu... suolavesi rapauttaa tehokkaasti melkein sama mitä pinnoitetta on laitettu. Jos pinnottais koko lattian kumimatolla.
-
Lattia on vaikea kohde maalille.Varsinkin uudelle betonille.Yllättävän hyvin kestävä pinta ja ehkä vähän hengittävä tulee ferreksillä.Eli ruosteenestomaalilla.
Kosteus pääsee läpi ylös ja betonin pölyäminen loppuu.Hirveää kulutusta se ei tietenkään kestä,mutta maalaa muutaman vuoden päästä uudestaan jollain kovalla
maalilla.Näin olisin neuvonut ennen,värikaupassa ollessani.
-
Tuossa tapauksessa saattaisin itse maalata lattian 2k uretaani työkonemaalilla. Lattialaatan pitäisi vaan olla varmasti kuiva ja pintaan pitäis ajaa tartuntapintaa vaikka lattiahiomakoneella pyörittelemällä.
Sitte jos autoa säilyttää, niin ehdottomasti jotain kuljetinmattoa tms. pyöränkohtien alle.
Pelkkä tartuntapohjakin on jo aika hyvä vedellä laimennettunakin. Henkelin kosteussulku on monessa kohdin ollut tosi toimiva oli pinta mikä hyvänsä rapautuneesta betonista kolhuiseen parkettiin :o