Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: ijasja2 - 14.08.12 - klo:12:01

Otsikko: Tucanon neliveto
Kirjoitti: ijasja2 - 14.08.12 - klo:12:01
Tehtaan paketti totaalisen poskettoman hintainen, onko kukaan asentanut tarvikesarjaa vakio taka-akselille?
Sampolta saisi romppeet lähes inhimilliseen hintaan, olka-akseli erilainen joten joutuisi hieman työstämään.

Eilen rehuntekijät taisteli kosteuden kanssa, pellot on märkiä ja loppuviikolla pitäisi aloittaa syysrypsin puinnilla. Muihin puinteihin vielä aikaa, ehtisi tehdä jotain ratkaisuja. Näillä viljan hinnoilla kannattaa jo yrittää puinteja useammalla konstilla, erinomaisiakin kasvustoja pehmeiksi muuttuneilla mailla :-\

Vai laittaisiko vain paripyörät 800R32 rinnalle, mutta kestääkö etuakseli, kapeitakaan lisäpyöriä? Olisi halvin ja pätevin ratkaisu, 1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona, tuoden kuitenkin leveyden haitaksikin ::)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: realisti - 14.08.12 - klo:12:40
Onko kukaan ostanut 2000-sarjan sampoon nelivetoa jälkikäteen? Paljonkohan kustantaa 2065:n? Ei oikeen viitsisi koko puimuria vaihtaa nelivedon puutteen takia.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: agricult - 14.08.12 - klo:14:19
Vai laittaisiko vain paripyörät 800R32 rinnalle, mutta kestääkö etuakseli, kapeitakaan lisäpyöriä? Olisi halvin ja pätevin ratkaisu, 1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona, tuoden kuitenkin leveyden haitaksikin ::)

Minkä hintaisia mahtaa ollaa 800/75R32 IF (Increased flexion) -renkaat? Kantavuus jotain ihan toista kuin sun Tucanon (tod.näk) 65-sarjalaisilla "korkeapainerenkailla", mut onko riittävää ja entäs hinta? Ja mahtuuko alle?
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 14.08.12 - klo:17:29
Onko kukaan ostanut 2000-sarjan sampoon nelivetoa jälkikäteen? Paljonkohan kustantaa 2065:n? Ei oikeen viitsisi koko puimuria vaihtaa nelivedon puutteen takia.

Naapuri oli nelivetopakettia asentelemassa käytettynä juuri hankittuun puimuriin kun viimeksi ajoin ohi. Agrimarketista kysymällä varmaan hinta selkenee.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: joko taas - 14.08.12 - klo:21:45
tarkkaa sampon nelivedon hintaa en ole saanut vaikka kysyin mutta hintaluokka 10 000 €, alvi jommallakummalla puolen plus asennus.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Naturalis - 14.08.12 - klo:22:02
KM:ssä oli jokunen vuosi sitten juttu kun tuonti jontikkaan asennettiin taka-akselille veto mutta en löytänyt juttua...
Olisko jollain muulla CD/lehti tallessa?
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Ileh - 14.08.12 - klo:22:19
Mulla on 600 Sampo jolla harrastellaan sillon ku nyykkäri on upoksissa/rempassa  8)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Tike - 14.08.12 - klo:22:42
Olikos lehtenä Koneviesti tai joku muu missä oli laitettu hydraulinavat takapäähän Hollantilaiseen?
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 14.08.12 - klo:23:03
Onko kukaan ostanut 2000-sarjan sampoon nelivetoa jälkikäteen? Paljonkohan kustantaa 2065:n? Ei oikeen viitsisi koko puimuria vaihtaa nelivedon puutteen takia.

Tasauspyörästön lukko on kuulemma Sampoon sopuhintainen nelivetoon nähden ja auttaa jo aika paljon. Mahtaako saada Tucanoon..?
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: ijasja2 - 14.08.12 - klo:23:16
KM:ssä oli jokunen vuosi sitten juttu kun tuonti jontikkaan asennettiin taka-akselille veto mutta en löytänyt juttua...
Olisko jollain muulla CD/lehti tallessa?

Lindemanilla ainakin on jontikassa, juttua löytyy googlellakin ellei arkisto-CD käsillä. Eihän tuo neliveto sinänsä ihmeellinen asia, kaverillekin tuli just sellainen ja onhan noita lähistöllä useita . Mutta Tucanoon ei saa sopivia kilkkeitä ainakaan Sampolta, toistaiseksi. Eivät oo vielä ehtineet tehdä sopivaa sarjaa, aiempiin Claaseihin kyllä löytyy osaa...

Lähinnä tietoa jos joku ois teettänyt jossain, eli olisi valmius tehdä lisääkin. Pienillä pajahommilla saisi tuon Sampon sarjan sopimaan, ja olisi kohtuullisen hintainen. Aiemmin esitetty hinta-arvio lähellä, tosin yläkanttiin. Claasin versio 4-5 kertaa kalliimpi:o Hinnat tuoreita, tältä päivältä...

Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: ijasja2 - 14.08.12 - klo:23:20

Tasauspyörästön lukko on kuulemma Sampoon sopuhintainen nelivetoon nähden ja auttaa jo aika paljon. Mahtaako saada Tucanoon..?

En tiedä, ei oo tullu puheeksi. Vetää kyllä tasaisesti kahdella tassulla, tai ainakin on vetänyt kun on aina päässyt pois sieltä minne on päässytkin... Paremmin liikkuu kostealla kuin pienemmät, kun vetoalue pidempi ja suunta vaihtuu välittömästi.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: jamako - 14.08.12 - klo:23:22
Muistaako allekirjoittanut väärin että anno 2009 neliveto Lexioniin ois ollut 37000 euroa? Taisi olla yksi syy NH CR:n päätymiseen?
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: ijasja2 - 14.08.12 - klo:23:26
Muistaako allekirjoittanut väärin että anno 2009 neliveto Lexioniin ois ollut 37000 euroa? Taisi olla yksi syy NH CR:n päätymiseen?

Joo, 40 000 lähtö, ois saanut edullisesti, vain 36500€  ;D Mahtaa olla kullatut liittimet hydrauliikkaletkuissakin :P
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Cornfarmer - 14.08.12 - klo:23:47
KM:ssä oli jokunen vuosi sitten juttu kun tuonti jontikkaan asennettiin taka-akselille veto mutta en löytänyt juttua...
Olisko jollain muulla CD/lehti tallessa?

Lindemanilla ainakin on jontikassa, juttua löytyy googlellakin ellei arkisto-CD käsillä. Eihän tuo neliveto sinänsä ihmeellinen asia, kaverillekin tuli just sellainen ja onhan noita lähistöllä useita . Mutta Tucanoon ei saa sopivia kilkkeitä ainakaan Sampolta, toistaiseksi. Eivät oo vielä ehtineet tehdä sopivaa sarjaa, aiempiin Claaseihin kyllä löytyy osaa...

Lähinnä tietoa jos joku ois teettänyt jossain, eli olisi valmius tehdä lisääkin. Pienillä pajahommilla saisi tuon Sampon sarjan sopimaan, ja olisi kohtuullisen hintainen. Aiemmin esitetty hinta-arvio lähellä, tosin yläkanttiin. Claasin versio 4-5 kertaa kalliimpi:o Hinnat tuoreita, tältä päivältä...

Kysy suoraan saksasta, ei keskolta kannata ostaa... niin ainakin puolet lähtee heti hinnasta pois  ;D
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Kohta-Sippoolan Kaappoo - 15.08.12 - klo:23:18
1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona,

Pintapaine metrisis varmasti pienempi, mutta KUULEMMA vierintävastus pehmeällä sen verran suurempi, ettei etene niillä sen paremmin kun kasisatasillakaan. Ja itse en ainakaan alkaisi tuon hintaiseen puimuriin paripyöriä virittelemään.

Auttaiskohan jos takapyörät vaihtaisi korkeammiksi? Nehän joka tapauksessa ensimmäisenä alkaa jarruttamaan menoa...
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: JD6630 - 15.08.12 - klo:23:50
SKÄnnälle taas syksyksi viihdettä/puheenaihetta tiedossa kun moommalassa on märkää ;D
Ja pottupeltoon tiedossa paljon lisää upotuksia 8)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: kyntaja - 16.08.12 - klo:06:09
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: agricult - 16.08.12 - klo:09:25
1050 eturenkaat tuo vähän lisää kantavuutta mutta maksaa yhtäpaljon kuin neliveto tarvikeversiona,

Pintapaine metrisis varmasti pienempi, mutta KUULEMMA vierintävastus pehmeällä sen verran suurempi, ettei etene niillä sen paremmin kun kasisatasillakaan. Ja itse en ainakaan alkaisi tuon hintaiseen puimuriin paripyöriä virittelemään.

Auttaiskohan jos takapyörät vaihtaisi korkeammiksi? Nehän joka tapauksessa ensimmäisenä alkaa jarruttamaan menoa...

 ??? Tiedä sitten siitä vierintävastuksesta, senhän luulisi olevan lähinnä kulkemiseen vaadittavaa tehoa lisäävä tekijä. Joka tapauksessa puimurinrenkaissa noita 1050-leveitä läskejä ei tunnuta enää kovin paljon kehiteltävän, johtuen lähinnä isoimpien puimureiden telaratkaisuista ja monien maiden leveyttä rajoittavasta lainsäädännöstä.

Uudet avainsanat on VF, IF ja R+. Kannattaa lakata tuijottamasta pelkästään sitä leveyttä ja miettiä myös runkotekniikkaa ja korkeutta. Esimerkiksi 800/70R32 IF renkaan kantokyky on n. kolmanneksen tavan 800/65R32 vyörengasta suurempi. 800/75R32 IF -nakit vieläkin kantavammat.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: agricult - 16.08.12 - klo:09:26
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: kyntaja - 17.08.12 - klo:05:42
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)

Mo jos vanhaan sampoon pysty laittaa 500 22.5 hajoamatta, niin kyllä PUIMURI isommat kestää :)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: - 17.08.12 - klo:07:07
Mun nyyskyyn taitaa tulla köyhänmiehen neliveto. 400 takapyörien tilalle vetokuvioiset 700 22.5 renkut. ;)

Ja napa/olkatappiremontti?  ;)

Mo jos vanhaan sampoon pysty laittaa 500 22.5 hajoamatta, niin kyllä PUIMURI isommat kestää :)

Mikäs merkki se oli jossa oli niitä vetoakselimurheita  ::)
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: kyntaja - 17.08.12 - klo:07:15
no mulla oli ainakin 2055 hytrossa,kun oli keppi navoilla.
8030nh tiedän akseleita katkovan kevennyksestään.
Ja onpa tainnu alkupään 50x0 sarjassa murheita takapyörän laakereiden kanssa.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: JTJ - 17.08.12 - klo:07:42
8000 sarjan nh claysonissa niitä vetoakseli murheita oli,kuskista riippuu miten kestää. itellä 10 vuodessa yks akseli meni.
Otsikko: Vs: Tucanon neliveto
Kirjoitti: Red Bull - 17.08.12 - klo:18:56
Yhdellä näkyi olevan viime syksynä kahdet paripyörät rinnakkain Sampossa. Eipä tartte pöytää hinata enää perässä kun rengastus on yhtä leveä ;D