Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kaaleppi - 12.08.12 - klo:20:08
-
Onko kokemusta Valtroissa käsinojan istuimen alta meneviin johdotuksiin liittyvistä häikistä? Alan olla stä mieltä että nuo eivät käytännössä kestä ilmajousitetun istuimen liikehdintää eikä istuimen kääntelyä.
-
kyllä ne sieltä on hyvin kestänyt mitä mulla on nuissa kahdessaollu vain toisessa joistikistä 1 johto katkennu.
-
En tiedä juuri tuosta johdosta mutta voin hyvin kuvitella että näin on koska penkin turvakytkimen johdon irroitus kuuluu 1500 huolto-ohjelmaan ja omasta meni etukuormaajan selektojen johto poikki reilussa 2000 tunnissa. Laatu käsite rupee tuossakin tekeleessä olemaan hypoteettinen.
-
Pitäähän huoltomiestenkin elää ;D ;D
En muista kenenkään Youtubeaktiivin linkittäneen videota, jossa Valtsun johtojasarjoja ravistettaisi testipenkissä. Luulen, että ne on testattu vain hintakilpailulla :(
Olen tästä ennenkin motkottanut, mutta minusta koneenrakentajilla on asenneongelma sähköjen kanssa. He kyllä ymmärtävät, ettei männänrenkaita voi pyöräyttää rautalangasta, mutta että robottikaapelia yli 100000€ traktoriin, eihän nyt sentään. Onhan tavallinen piuhan puoli senttiä edullisempaa ;)
-
Pätee myös liittimiin, kytkimiin, antureihin... yleensä sähköpuoleen.
Kovasti ovat lelun oloisia jotkut.
Joskus on taas yllättävänkin fiksuja ratkaisuja, esim reed-releen käyttö.
-
No mulla on sellanen tapaus että käytettynä hankittu Teeläiseni oli hydepuolen osalta täysin mäsä. Etenkin nuo istuimen alta menevät johdotukset oli täynnä jonkun omia toheloituja fiksauksia, rikkinäisiä johtoja, hapettuneita liittimiä, jne. Lisäksi oli jumittavia karoja yksittäissä lohkoissa, hyden ohjauskortit palaneet, vääränkokoisia sulakkeita missä sattuu, jne plus erinäisiä muitakin vikoja muualla kuin hydrauliikassa. Valtran huoltomiesten mukaan tällainen oli T sarjalaisen osalta ennenkuulumatonta. Koskaan ei ole kuulemma nähty Teessä noin paskaksi ruhjottua hydrauliikkaa.
On sitten arvuuteltu että mitä pirun hommia tuolla koneella on tehty ja mikä hiivatin tohelo on käyttäjän pitänyt olla että on tuohon kuntoon saatu. Edellinen omistaja väittää että oli lähinnä muokkauskoneiden veturina ollut, ja muka 'kunnossa' vaihdettaessa.
-
Rammerin penkin johtosarja ylittää alarungon justiinsa pohjaanlyönnin vaimennuskumin kohdalta...ja nippusiteellä siinä kiinni...ei ole helppoa ymmärtää tuommosta, ei ole...
-
ei ole vielä häikkää ilmaantunut, tunteja koneessa vasta tosin 11000. Ei miulla kirveitä ja kuorimarautoja penkin alla säilytetäkään.
Onko muissa koneissa sitten johdot vedetty käsinojasta sivupaneeliin tai kenties kattoon? En ole näihin uusiin koneisiin perehtynyt etten asian laitaa tiedä :-\
-
Johdot vissiin kestävät, jos penkkiä ei siirrä milliäkään tehdasasetuksesta. Jos siirtää, niin aina kiristyy ???
-
johto on kallista, ei sitä passa tuhlata ylimäärin johonkii, korvataan muovipaneelilla, se on nätinpikiii!
taitaa olla tuo laatuasia kova sana joka merkillä! ei enää tehdä yhtään vahvempaa kuin minimi vaatii! se on aina käyttäjän vika!
-
Juu se taitaa tuo tuolin pyörittely olla pahasta, ainakin mulla on tuosta hitekista pariin kertaan kompura lakannu pelittämästä sieltähän se löytyy katkioin, kun ottaa tuolin irti samoilta main katkes ensin toinen sitten toinenkin hoikka johto, kun tulevat istuimenpohjasta läpi. Eipä noilla muuten mitään korjaustarvetta oisi, mutta on tuo ilmajakkara aika karu, kun pääsee laskeutumaan pohjaan, eikä kompura lähdekkään käyntiin ;D
-
Juu se taitaa tuo tuolin pyörittely olla pahasta, ainakin mulla on tuosta hitekista pariin kertaan kompura lakannu pelittämästä sieltähän se löytyy katkioin, kun ottaa tuolin irti samoilta main katkes ensin toinen sitten toinenkin hoikka johto, kun tulevat istuimenpohjasta läpi. Eipä noilla muuten mitään korjaustarvetta oisi, mutta on tuo ilmajakkara aika karu, kun pääsee laskeutumaan pohjaan, eikä kompura lähdekkään käyntiin ;D
Grammerista pari kertaa ollut kompuran johto poikki 3000h aikana :P Sen sijaan käsinojan sähköjen kanssa oli vain kerran ongelma (alle 300h silloin) mutta huoltomiehelle siitä ilmoittaessa se tiesi jo asiasta etukäteen kun oli tehtaalta tullut tälläisestä mahdollisesta viasta ilmoitus... Yksi johto oli päässyt irti ja sen kun tunki takaisin ja liimas niin ei ole ongelmia ollut... Penkki ei tosin pyörähdä kuin 30(?) astetta kun ei oo kotimainen kones... ::)
-
Rammerin penkin johtosarja ylittää alarungon justiinsa pohjaanlyönnin vaimennuskumin kohdalta
... ja minä kun luulin, että siinä on vain alipainokytkin ;D ;D ;D
-
Johdot vissiin kestävät, jos penkkiä ei siirrä milliäkään tehdasasetuksesta. Jos siirtää, niin aina kiristyy ???
Näin juuri. Järjen huippu, tehdään säädettävä ja käänneltävä istuin, jota ei kärsi säätää eikä kääntää. Mega ja T vallut vielä oikein ohjaamon puolesta merkeistä ja malleista niitä harvoja, jotka on istuimen pyörittelyyn soveltuvia. Vaan ei kestä.
Kuinka vaikea se voi olla teknisesti toteuttaa tuommoinen liikettä kestävä johtosarja.
-
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.
-
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.
9000 h penkinsiirtelyä kuullostaa paljolta :o
-
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.
9000 h penkinsiirtelyä kuullostaa paljolta :o
...voihan se tuonkin verran aikaa ottaa, jos ei heti löydä mieleistä asentoa penkille...ihan mahdollista...
-
Ja taas oli T Vallu huollossa. 1. venttiili oikkuilee ja muka polttaa korttia. Tai ei kun ei poltakaan. Joka viimeinenkin johto kuulemma mitattu ja mitään vikaa ei löydy. Ajoittain toimii, ajoittain ei. Voimansiirron ylilämpökin näköjään sulattelee penkin alta meneviä johtoja.
Täson joku mustalaiskirous tai mikälie henkimaailman hippiäinen tässä koneessa...
-
Ja taas oli T Vallu huollossa. 1. venttiili oikkuilee ja muka polttaa korttia. Tai ei kun ei poltakaan. Joka viimeinenkin johto kuulemma mitattu ja mitään vikaa ei löydy. Ajoittain toimii, ajoittain ei. Voimansiirron ylilämpökin näköjään sulattelee penkin alta meneviä johtoja.
Täson joku mustalaiskirous tai mikälie henkimaailman hippiäinen tässä koneessa...
Mitron sähköt rules, eikö jo kannattaisi vaihtaa muuhun toimittajaan Bosch esim....
-
Räjäytyskuva Massikan/Vallun sähkökaaviosta
(http://media.riemurasia.net/albumit/m10002/normal_homemade-tesla-coil.jpg)
-
Mun valtras ei oo ollu koskaan vikaa.
Hyvä siis on. :)
-
Räjäytyskuva Massikan/Vallun sähkökaaviosta
(http://media.riemurasia.net/albumit/m10002/normal_homemade-tesla-coil.jpg)
körömölli kuvassa taustalla ;D
-
Joo testatahan käsinojajoystikin sähköja.
tuskin on piuhoja poikki,kyllä virtaa piisaa.
Ensi suurennettihin sulakkeeta.
Jännitettä ku nosti niin eip haittaa vaik pätkä johtoa puuttuus.
-
mutta kun lisää tarpeeksi alkaa saamaan kummia värristyksiä kun käyttää kuormainta ? ;D
-
Hiphei huoltomies! Löysi vian. Joku liittimeen menevä johto juuri sopivasti haituvalla että katkoo tuon tuosta.