Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kaaleppi - 12.08.12 - klo:20:08

Otsikko: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: kaaleppi - 12.08.12 - klo:20:08
Onko kokemusta Valtroissa käsinojan istuimen alta meneviin johdotuksiin liittyvistä häikistä? Alan olla stä mieltä että nuo eivät käytännössä kestä ilmajousitetun istuimen liikehdintää eikä istuimen kääntelyä.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: piki1 - 12.08.12 - klo:22:32
kyllä ne sieltä on hyvin kestänyt mitä mulla on nuissa kahdessaollu vain toisessa joistikistä 1 johto katkennu.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: vms1 - 13.08.12 - klo:09:25
En tiedä juuri tuosta johdosta mutta voin hyvin kuvitella että näin on koska penkin turvakytkimen johdon irroitus kuuluu 1500 huolto-ohjelmaan ja omasta meni etukuormaajan selektojen johto poikki reilussa 2000 tunnissa. Laatu käsite rupee tuossakin tekeleessä olemaan hypoteettinen.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: {o|o} - 13.08.12 - klo:09:50
Pitäähän huoltomiestenkin elää  ;D ;D

En muista kenenkään Youtubeaktiivin linkittäneen videota, jossa Valtsun johtojasarjoja ravistettaisi testipenkissä.  Luulen, että ne on testattu vain hintakilpailulla  :(

Olen tästä ennenkin motkottanut, mutta minusta koneenrakentajilla on asenneongelma sähköjen kanssa.  He kyllä ymmärtävät, ettei männänrenkaita voi pyöräyttää rautalangasta, mutta että robottikaapelia yli 100000€ traktoriin, eihän nyt sentään.  Onhan tavallinen piuhan puoli senttiä edullisempaa  ;)
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: metsajussi - 13.08.12 - klo:10:34
Pätee myös liittimiin, kytkimiin, antureihin... yleensä sähköpuoleen.
Kovasti ovat lelun oloisia jotkut.

Joskus on taas yllättävänkin fiksuja ratkaisuja, esim reed-releen käyttö.

Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: kaaleppi - 13.08.12 - klo:11:04
No mulla on sellanen tapaus että käytettynä hankittu Teeläiseni oli hydepuolen osalta täysin mäsä. Etenkin nuo istuimen alta menevät johdotukset oli täynnä jonkun omia toheloituja fiksauksia, rikkinäisiä johtoja, hapettuneita liittimiä, jne. Lisäksi oli jumittavia karoja yksittäissä lohkoissa, hyden ohjauskortit palaneet, vääränkokoisia sulakkeita missä sattuu, jne plus erinäisiä muitakin vikoja muualla kuin hydrauliikassa. Valtran huoltomiesten mukaan tällainen oli T sarjalaisen osalta ennenkuulumatonta. Koskaan ei ole kuulemma nähty Teessä noin paskaksi ruhjottua hydrauliikkaa.

On sitten arvuuteltu että mitä pirun hommia tuolla koneella on tehty ja mikä hiivatin tohelo on käyttäjän pitänyt olla että on tuohon kuntoon saatu. Edellinen omistaja väittää että oli lähinnä muokkauskoneiden veturina ollut, ja muka 'kunnossa' vaihdettaessa.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Greenpwr - 13.08.12 - klo:11:36


 Rammerin penkin johtosarja ylittää alarungon justiinsa pohjaanlyönnin vaimennuskumin kohdalta...ja nippusiteellä siinä kiinni...ei ole helppoa ymmärtää tuommosta, ei ole...
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: handetonttu - 13.08.12 - klo:13:24
ei ole vielä häikkää ilmaantunut, tunteja koneessa vasta tosin 11000. Ei miulla kirveitä ja kuorimarautoja penkin alla säilytetäkään.

Onko muissa koneissa sitten johdot vedetty käsinojasta sivupaneeliin tai kenties kattoon? En ole näihin uusiin koneisiin perehtynyt etten asian laitaa tiedä  :-\
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: JoHaRa - 13.08.12 - klo:15:24
Johdot vissiin kestävät, jos penkkiä ei siirrä milliäkään tehdasasetuksesta. Jos siirtää, niin aina kiristyy  ???
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Oksa - 13.08.12 - klo:15:33
johto on kallista, ei sitä passa tuhlata ylimäärin johonkii, korvataan muovipaneelilla, se on nätinpikiii!

              taitaa olla tuo laatuasia kova sana joka merkillä!   ei enää tehdä yhtään vahvempaa kuin minimi vaatii!   se on aina käyttäjän vika!
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Klapikauppias - 13.08.12 - klo:16:15
Juu se taitaa tuo tuolin pyörittely olla pahasta, ainakin mulla on tuosta hitekista pariin kertaan kompura lakannu pelittämästä sieltähän se löytyy katkioin, kun ottaa tuolin irti samoilta main katkes ensin toinen sitten toinenkin hoikka johto, kun tulevat istuimenpohjasta läpi. Eipä noilla muuten mitään korjaustarvetta oisi, mutta on tuo ilmajakkara aika karu, kun pääsee laskeutumaan pohjaan, eikä kompura lähdekkään käyntiin ;D
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: zetor8045 - 13.08.12 - klo:17:12
Juu se taitaa tuo tuolin pyörittely olla pahasta, ainakin mulla on tuosta hitekista pariin kertaan kompura lakannu pelittämästä sieltähän se löytyy katkioin, kun ottaa tuolin irti samoilta main katkes ensin toinen sitten toinenkin hoikka johto, kun tulevat istuimenpohjasta läpi. Eipä noilla muuten mitään korjaustarvetta oisi, mutta on tuo ilmajakkara aika karu, kun pääsee laskeutumaan pohjaan, eikä kompura lähdekkään käyntiin ;D
Grammerista pari kertaa ollut kompuran johto poikki 3000h aikana  :P  Sen sijaan käsinojan sähköjen kanssa oli vain kerran ongelma (alle 300h silloin) mutta huoltomiehelle siitä ilmoittaessa se tiesi jo asiasta etukäteen kun oli tehtaalta tullut tälläisestä mahdollisesta viasta ilmoitus... Yksi johto oli päässyt irti ja sen kun tunki takaisin ja liimas niin ei ole ongelmia ollut... Penkki ei tosin pyörähdä kuin 30(?) astetta kun ei oo kotimainen kones...  ::)   
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: {o|o} - 13.08.12 - klo:17:21
Rammerin penkin johtosarja ylittää alarungon justiinsa pohjaanlyönnin vaimennuskumin kohdalta
... ja minä kun luulin, että siinä on vain alipainokytkin  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: kaaleppi - 13.08.12 - klo:21:15
Johdot vissiin kestävät, jos penkkiä ei siirrä milliäkään tehdasasetuksesta. Jos siirtää, niin aina kiristyy  ???

Näin juuri. Järjen huippu, tehdään säädettävä ja käänneltävä istuin, jota ei kärsi säätää eikä kääntää. Mega ja T vallut vielä oikein ohjaamon puolesta merkeistä ja malleista niitä harvoja, jotka on istuimen pyörittelyyn soveltuvia. Vaan ei kestä.

Kuinka vaikea se voi olla teknisesti toteuttaa tuommoinen liikettä kestävä johtosarja.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Hervast - 13.08.12 - klo:21:50
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: JoHaRa - 14.08.12 - klo:07:11
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.

9000 h penkinsiirtelyä kuullostaa paljolta  :o
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Greenpwr - 14.08.12 - klo:07:44
Reilut 9000 tuntia käännelty ja siirrelty penkkiä ja ei noita johtoja ole tarvinnut sepittää. Toki nyt senverran noiden piuhojen päälle ymmärrän, että jos piuhat roikkuu kääntölaitteen välissä jostain syystä, niin kiinnitän ne nippareilla.

9000 h penkinsiirtelyä kuullostaa paljolta  :o

 ...voihan se tuonkin verran aikaa ottaa, jos ei heti löydä mieleistä asentoa penkille...ihan mahdollista...
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: kaaleppi - 20.09.12 - klo:16:54
Ja taas oli T Vallu huollossa. 1. venttiili oikkuilee ja muka polttaa korttia. Tai ei kun ei poltakaan. Joka viimeinenkin johto kuulemma mitattu ja mitään vikaa ei löydy. Ajoittain toimii, ajoittain ei. Voimansiirron ylilämpökin näköjään sulattelee penkin alta meneviä johtoja.

Täson joku mustalaiskirous tai mikälie henkimaailman hippiäinen tässä koneessa...
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: Cornfarmer - 20.09.12 - klo:18:50
Ja taas oli T Vallu huollossa. 1. venttiili oikkuilee ja muka polttaa korttia. Tai ei kun ei poltakaan. Joka viimeinenkin johto kuulemma mitattu ja mitään vikaa ei löydy. Ajoittain toimii, ajoittain ei. Voimansiirron ylilämpökin näköjään sulattelee penkin alta meneviä johtoja.

Täson joku mustalaiskirous tai mikälie henkimaailman hippiäinen tässä koneessa...


Mitron sähköt rules, eikö jo kannattaisi vaihtaa muuhun toimittajaan Bosch esim....
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: JoHaRa - 21.09.12 - klo:07:57
Räjäytyskuva Massikan/Vallun sähkökaaviosta

(http://media.riemurasia.net/albumit/m10002/normal_homemade-tesla-coil.jpg)
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: körömölli - 21.09.12 - klo:20:12
Mun valtras ei oo ollu koskaan vikaa.
Hyvä siis on. :)
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: JoHaRa - 21.09.12 - klo:21:23
Räjäytyskuva Massikan/Vallun sähkökaaviosta

(http://media.riemurasia.net/albumit/m10002/normal_homemade-tesla-coil.jpg)

körömölli kuvassa taustalla  ;D
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: körömölli - 21.09.12 - klo:21:45
Joo testatahan käsinojajoystikin sähköja.
tuskin on piuhoja poikki,kyllä virtaa piisaa.
Ensi suurennettihin sulakkeeta.
Jännitettä ku nosti niin eip haittaa vaik pätkä johtoa puuttuus.
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: rene-rane - 22.09.12 - klo:01:11
mutta kun lisää tarpeeksi alkaa saamaan kummia värristyksiä kun käyttää kuormainta ? ;D
Otsikko: Vs: Valtran sähköilmiöitä
Kirjoitti: kaaleppi - 22.09.12 - klo:09:33
Hiphei huoltomies! Löysi vian. Joku liittimeen menevä johto juuri sopivasti haituvalla että katkoo tuon tuosta.