Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: TriSixVario - 12.08.12 - klo:15:12
-
onko 1500e onko liika kallis jos ostas tommosen :o ??? lohko halki ei pahasti kone remppa tehty aikonaan jotain pikku osaa puuttuu ??? ??? niin se on pensa koneella :D
-
Liian kallis.
-
Eikös kultamaha ole nelipyttyinen tiisseli?? Ainakin se mun ensitraktori, minkä isä mulle osti ollessani 13v, oli kokoisekseen aika sitkeä peli ja maavoimanotolla vei kuorma-autosta tehdyt rehukärryt läjänpäälle, kun 5600 foortti ei tahtonu mahtaa niille enää mitään ;D Siinä, kun ei tahtonu sopia kärryn ja traktorin pakki samalle nopeudelle ja vähän lyhytvetoinen kone lisäksi, täytyi sitten pikkuisella pistää kärryt läjänpäälle ja se kyllä korpesi vanhoja isäntiä.
-
Katos joku muu oli samaan aikaan vastannu samoin tuosta moottorista 8)
-
Kyllä kultamaha tuli markkinoille ensin bensakoneella. Meille ostettiin diesel heti,kun niitä Farming toi maahan. Oli oikein deluxe malli kaksoiskytkimellä ja pehmeämmällä penkillä.
-
Tuunauskisassa oli peedrooli-kultamaha
http://www.k-maatalous.fi/Tiedotteet/Sivut/Harvinaisuusyleis%C3%B6nsuosikkiMF-tuunauskisassa,voittokultamahaFerguson35lle.aspx
-
Naapurikylässä oli punainenkin 35:tonen petroolikoneella,pitäs kaivaa arkistoista minä vuonna loppui niiden ,ainakin myynti Suomeen...
Kai silloin loppuivat ne kun tuli tää kolmipyttyinen..
Vanhoja harmaita 20:siäkin ferkkuja oli dieseleitä..niitäkin oli aikoinaan kylällä pari kappaletta,kävivät tosi nätisti.
Ei siis näitä 20-25:sia joissa oli se perkinssi jollanen oli mullakin aikoinaan Volgassa..
-
Jenkeissä taisi muuten olla bensakoneisia jontikoita 70-luvun puolelle asti.. Ainakin 4230 mallia sai vielä bensakoneella.
-
Liian kallis.
Mikä olisi oikea hinta bensavehkeelle?
-
Kaikkea sitä oppii, kun ikää karttuu ;) Toi bensakonehan oli ainakin täällä pohjanmaalla maatalouskeskuksen koneagrologien ehdoton neuvonnan kohde, isäkin oli sortunu aikoinaan likivuoden oottelulla harmaaseen bensverkkuun niitten neuvosta, vaikka majurin olis saanu heti, mutta olivat pitäneet ihan mahdottomana ajatusta, että raskaalla dieselkoneella on mitään tulevaisuutta. Historia on kyllä aivan toinen, että tais olla silloisella ferkun maahantuojalla paremmat tarjoilut saunailloissa :o Kerrankos siinä niin käy että jos et muuta osaa ala opettajaksi ;D
-
Liian kallis.
Mikä olisi oikea hinta bensavehkeelle?
Eihän tuollaisella koneella ole käyttöarvo kovin korkea vaan kyseessä on keräily ja tunnearvo, joten se voi olla harvinaisuudesta johtuen bensakoneella jopa korkeampi, kuin diisselillä.
-
Eihän tuollaisella koneella ole käyttöarvo kovin korkea vaan kyseessä on keräily ja tunnearvo, joten se voi olla harvinaisuudesta johtuen bensakoneella jopa korkeampi, kuin diisselillä.
[/quote]
On varmasti..työthän tuolla tulee kallikksi nykysellä pensan hinnalla,ei ollut mitään pieniruokaisia vehkeitä aikoinaan.
-
Liian kallis.
Mikä olisi oikea hinta bensavehkeelle?
Eihän tuollaisella koneella ole käyttöarvo kovin korkea vaan kyseessä on keräily ja tunnearvo, joten se voi olla harvinaisuudesta johtuen bensakoneella jopa korkeampi, kuin diisselillä.
Eihän tollasta voi töihin ottaa, sehän lienee selvä. Muita arvoja on, eikä 1500 euroa ole yläkanttiin.
Jos on oikeasti käyttöä niin diiselillä toimivasta ehjästä vehkeestä hinnat 2000 euroa ja siitä ylöspäin. Tilataan uutta Valtraa ja pariin lisänappulaan menee heittämällä tuo summa. Kukaan ei pidä sitä kalliina.
-
Eihän tollasta voi töihin ottaa, sehän lienee selvä. Muita arvoja on, eikä 1500 euroa ole yläkanttiin.
Jos on oikeasti käyttöä niin diiselillä toimivasta ehjästä vehkeestä hinnat 2000 euroa ja siitä ylöspäin. Tilataan uutta Valtraa ja pariin lisänappulaan menee heittämällä tuo summa. Kukaan ei pidä sitä kalliina.
[/quote]
Joopa,ei sitä kummosta varaosakaan saa näihin uusiin tuolla rahalla...Isommista haavereista puhumattakaan,eikä näitä nykysiä kukaan pysty eläkepäivien harrastusvehkeenä pitämään,nyt on pelastettava nää ikiliikkujat vielä kun niitä löytyy.
-
Onhan nämä pelastettava, mutta mikä järki rikkinäisestä on maksaa mielettömiä summia? No 1500 on rajoilla, mutta 1000 € kuulostasi paremmalta. Nimittäin siihen ferguun uppoaa vielä 2000-4000 € jahka se on vimpan päälle, muistakaa se!
-
osta pois,mut ei kai kultamahoja ole bensiinikoneilla,eiköös ne oo dieseleitä 4 pyttysiä ja nimi on ferguson massey tuli vasta 60 luvun puolella mukaan.ja sit ne tais muuttua 3 pyttyisiksi jossain vaiheessa olisiko 63-64 vuosina ja tuli myös tasauspyörästön lukko.Sen jälkeenhän masikoissa ei ole mitään muutosta tapahtunutkaan. 8)
Siinä pani poika historian uusiksi.Ei mistään mitään tiedä.Perkinsin kolmonen oli jo harmaassa.
-
Liian kallis.
Mikä olisi oikea hinta bensavehkeelle?
Tonni,syyksi riittää että se on pakkasvaurioinen josta puuttuu osia.Sillä ei ole mitään merkitystä onko diesel vai benssiini,keräilymielessä.Taas sitten jos tulee töihin niin diesel.
-
osta pois,mut ei kai kultamahoja ole bensiinikoneilla,eiköös ne oo dieseleitä 4 pyttysiä ja nimi on ferguson massey tuli vasta 60 luvun puolella mukaan.ja sit ne tais muuttua 3 pyttyisiksi jossain vaiheessa olisiko 63-64 vuosina ja tuli myös tasauspyörästön lukko.Sen jälkeenhän masikoissa ei ole mitään muutosta tapahtunutkaan. 8)
Siinä pani poika historian uusiksi.Ei mistään mitään tiedä.Perkinsin kolmonen oli jo harmaassa.
No,mun tietojeni mukaan ekoissa harmaissa oli Continetal-moottorit,sitten joskus 40-luvun lopulla Standard moottorit jotka olivat vuoteen 59 kun tuli nää perkinssit
-
Harmaassa käytettiin myös Perkins P3 moottoria,ei takuulla löydy yhtäkään suomesta.
-
Meilläkin on tuolla tallissa mun ekoilla kesätyösäästöillä ostamani ted 20 fergu, eli se diisseli harmaa. Taitaa olla kohta 10vuotta kun ollut viimeksi ulkona, kerran vuoteen tullut konetta pyöritettyä ettei jämähdä jumiin. Voisi kai tuostakin luopua kun into vanhuksiin on hiipunut, mutta tiedä vaikka sitten harmittaisi.