Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 09.08.12 - klo:11:31
-
vieläkö nuijjen tuhti kärryjen laatu on entisesä, eli meleko hyvä? Vae onko menny hänekseen...
-
Mihin tuollasta kärryä tarttee maatallouvvesa?
Maansiirtokärry vilijakasetila on kätevämpi, lujempi ja turvallisempi ku ei oo perälautasulukeisia, vaan hytrauli laita kätevästi ylös vivusta. Itelä on tuhti w120 ja laatu on kohtuullinen. ws käsittääkseni parempi. Teli ei niin luja ku junkkarisa, mutta kestää ku ei kääntele tiukkaan isohkola kuormala.
Nykysi pelekkänä vilijakärrynä. Ajan maansiirtokärrylä vilijat, paalit, niittorehut ja polttopuurangat. Kamiperälauta ois kyllä parrein ku tuo yösnouseva.
-
Mulla on tuollainen värkki, varsin vähän käytetty. Viljaa ja kuivikkeita lähinnä. Paalikehikkoa suunnittelin seuraavaksi että sais edes vähän monikäyttöisyyttä. Hyvähän tuo on vetää.
Maali ainakin on 6 vuotta pysynyt hyvänä, toisin kuin samanikäisessä junkkarissa.
-
Kyllä se semmosta kohtuullista käyttöä kestää, mutta ei mihinkään ryskähommiin.
-
Junkkarin ja tuhtin hintaero niin pieni ettei junkkaria kannata ajatellakaan... Meillä on tuhtin M12 vuodelta jotain ja on pysynyt tosi hyvänä kun ei ole kuskattu kuin viljaa, paaleja ja purua. Maansiirtokärryt erikseen...
-
Junkkarin ja tuhtin hintaero niin pieni ettei junkkaria kannata ajatellakaan... Meillä on tuhtin M12 vuodelta jotain ja on pysynyt tosi hyvänä kun ei ole kuskattu kuin viljaa, paaleja ja purua. Maansiirtokärryt erikseen...
Meillä on junkkari 8500tv vuodelta jotain ja on pysyny tosi hyvänä kun on ajettu vaan viljaa, perunoita ja joskus lannoitteita...
-
Junkkarin ja tuhtin hintaero niin pieni ettei junkkaria kannata ajatellakaan... Meillä on tuhtin M12 vuodelta jotain ja on pysynyt tosi hyvänä kun ei ole kuskattu kuin viljaa, paaleja ja purua. Maansiirtokärryt erikseen...
Samat kärrit täällä. Klapeja vähän viety, päätyö viljakärreinä. Katon alla säilytetty. Jotain toista miljoonaa kiloa kärrätty noilla. Siirtomatka noin 10 kilometriä per reissu pellolle ja pois. Lähes uuden veroiset.
-
ja itellä kyllä noista vekmanin kärreistä hyvää tuo maalaus, se on kestänny ja liekö noissa samat telit kuin 90:ssä joilla ilo työntää tavaraa myös hieman hetteiselläkin, siis takaperin !
-
Junkkarin ja tuhtin hintaero niin pieni ettei junkkaria kannata ajatellakaan... Meillä on tuhtin M12 vuodelta jotain ja on pysynyt tosi hyvänä kun ei ole kuskattu kuin viljaa, paaleja ja purua. Maansiirtokärryt erikseen...
Meillä on junkkari 8500tv vuodelta jotain ja on pysyny tosi hyvänä kun on ajettu vaan viljaa, perunoita ja joskus lannoitteita...
Mulla on vanhempaa polvea Velsa 85 jostain 80-luvun lopulta. Sillä on ajettu soraa, maata, viljaa ja kaikkea sekalaista sahatavarasta lähtien.
Yksi alalaita on oiottu, sahuri kolhi pyöräkuormaajalla, muut laidat ei uutta häpeä. Lavan pohjassa on pari lommoa ja telin korvat hitsasin pari vuotta sitten kun oli reikien reunasta alkanut repeämään.
-
no joo, tuossa se nyt loestaapi kammarin akkkuna alla... vaehossa meni tuhti 85:nen, joka meleko hyvin palaveli, toeselle puolelle piti joskus laakerit vaehettaa ja renkaeta on tietennii uusattu. Alalaijjat alako olla meleko kehenot. Makso joskus uutena 20 tuhatta markkaa. No eihä tuo kasivitonen ollu vielä 25 vuotijaskaa, että melekeen uus...
-
no joo, tuossa se nyt loestaapi kammarin akkkuna alla... vaehossa meni tuhti 85:nen, joka meleko hyvin palaveli, toeselle puolelle piti joskus laakerit vaehettaa ja renkaeta on tietennii uusattu. Alalaijjat alako olla meleko kehenot. Makso joskus uutena 20 tuhatta markkaa. No eihä tuo kasivitonen ollu vielä 25 vuotijaskaa, että melekeen uus...
Pistä verho kiinni kun menet maate, voi tuore kirkas pinta kimmeltää niin ettei uni pääse tulemaan. :D
-
Ku tuo meikän tuhti oli uus, ni siinä ei ollut tarpeeksi rasvaa yhesä navasa.. Rasvasin kyllä eka kesänä, mut silti leikkas kiini. Onneksi lomittaja huomas ku purukuormala vekslasin jäätikölä, että yks rengas meinaa pysähtyilä. Ei siis nasahtanu pahasti jummiin, eikä kereny pyörähtää koolisa..
PITÄÄ RASVATA UUTENA NIIN PALIO ETTÄ RASVA TIRSUU STEFAN VÄLISTÄ. Vasta sitte voi olla varma että kumpiki laakeri on rasvasa. Täsä vaan ulompi laakeri oli saanu rasvaa, sisempi oli parinsentin pääsä rasvasta.
Osat antovat takkuuseen, mut ylimäärästä vaivaa oli :(