Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: bauer - 08.08.12 - klo:21:46
-
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS ei pysy yläasennossa?
Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.
Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
-
-01 vuojen Kronesa alako toissatalavena sama ongelma. Jos on ylläälä muutaman päivän, ni rattorinpuoleinen laita konneesta laskee. Ei haittaa käytännösä, ku jättää halliin terä ala-asennosa. Kait sieltä joku tiiviste on menny..
-
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS ei pysy yläasennossa?
Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.
Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
Oli aikoinaan, tosin Flex mallissa. Sylinteri irti ja pajalle, vaihtoivat uudet tiivisteet takuuseen ja alkoi pysymään ylhäällä.
-
Sammare här,vuosimalli -03. Sylinteri irti ja stefoittaa,niin a´vot.
-
Onpas nopeaa toimintaa!!
Sylinterin stefoja veikkasin itekki mutta mietiskelin vain että miksi tuo sulun sulkeminen estää tuon ongelman? Jos stefa valskaa niin silloinhan vain männänpuolen öljy siirtyy varren puolelle... :-\
-
Onpas nopeaa toimintaa!!
Sylinterin stefoja veikkasin itekki mutta mietiskelin vain että miksi tuo sulun sulkeminen estää tuon ongelman? Jos stefa valskaa niin silloinhan vain männänpuolen öljy siirtyy varren puolelle... :-\
Männän puolen öljy ei sovi sinne varren puolelle, ellei varren tilavuuden verran öljyä hukata johonkin....
Mika
-
Samaa tekee mun Elho 280 . Tuota vikaa olen ittekki ajatellu. Ei haittaa kun pitkissä siirroissa ... pitää vetää aina välillä painetta. Muuten kulkee rumasti kenollaan ::)
-
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS ei pysy yläasennossa?
Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.
Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
Traktorissa vika ??? ::)
-
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS ei pysy yläasennossa?
Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.
Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
Traktorissa vika ??? ::)
Samaa itsekin pähkäilin. Öljynhän ei pitäisi päästä traktorin suuntaan kun siellä on suuntaventiilli kiinni.
No, nyt on sylinteri kuitenkin purettu, joten kohta selviää oliko vika siinä.
-
Mikähän on vikana kun -03 mallin yhdeltä puolelta niittävä Jf 3200GMS ei pysy yläasennossa?
Jo parin minuutin päästä on vetopuolen sylinteri laskenut ala-asenttoon. Kun päästää lohkosta paineet pois niin toinenkin puoli laskeutuu alas ja ylösnoston jälkeen palkki on taas hetken vaaterissa. Jos nostosylinterin sulun vääntää kiinni niin kone pysyy suorassa vaikka talven yli. Isompia öljyvuotoja ei ole. Rakenne tuossa on mulle vähän erikoinen kun toinen sylinteri on 2-toiminen jonka männänvarren puoleinen öljy käyttää toisen puolen 1-toimista nostosylinteriä.
Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa?
Traktorissa vika ??? ::)
Samaa itsekin pähkäilin. Öljynhän ei pitäisi päästä traktorin suuntaan kun siellä on suuntaventiilli kiinni.
No, nyt on sylinteri kuitenkin purettu, joten kohta selviää oliko vika siinä.
Monissa traktoreissa lohko falskaa tarkoituksella vähän :P toiseen suuntaan. Ilmeisesti joidenkin paluuaurojen kääntöventtiileiden takia? Letkujen kääntäminen toisin päin auttaa monissa vehkeissä sylinterin ylhäällä pysymiseen.
Mika
-
No nyt on stefat vaihdettu ja ainakin kylmillä öljyillä kone pysyy ylhäällä paremmin. Pientä valskausta näyttäis vielä kuitenkin olevan.
Sylinterin männässä oli 2kpl normi stefaa ja jonkilainen tappi+jousisysteemi männän- ja varrenpuolen välillä. Paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä ihmettelivät moista rakennetta.
Männän sisällä oli myös paikka o-renkaalle mutta mitään tiivistettä siellä ei enää ollut. Sopiva o-rengas löytyi onneksi hyllystä.
Täytyypä koittaa vaihtaa letkun paikkaa traktorin ulosotossa jos sillä saisi vielä tuon lopunkin valskaamisen tyrehtymään.
On se vaan heti niin ryhdikkään näköinen kampe kun kone pysyy vaaterissa!
-
Oonkohan ihan väärässä , jos sanon että yks lohko yleensä on "nolla toleranssilla" ja muut päästää vähän läpitte. Ainakin paalaajan noukin pysyy viikkokaupalla ferkun peräs ylhäällä siinä yhdessä lohkossa , ei sitten niin muis 8)
-
No nyt on stefat vaihdettu ja ainakin kylmillä öljyillä kone pysyy ylhäällä paremmin. Pientä valskausta näyttäis vielä kuitenkin olevan.
Sylinterin männässä oli 2kpl normi stefaa ja jonkilainen tappi+jousisysteemi männän- ja varrenpuolen välillä. Paikallisessa hydrauliikkaliikkeessä ihmettelivät moista rakennetta.
Männän sisällä oli myös paikka o-renkaalle mutta mitään tiivistettä siellä ei enää ollut. Sopiva o-rengas löytyi onneksi hyllystä.
Täytyypä koittaa vaihtaa letkun paikkaa traktorin ulosotossa jos sillä saisi vielä tuon lopunkin valskaamisen tyrehtymään.
On se vaan heti niin ryhdikkään näköinen kampe kun kone pysyy vaaterissa!
Tuo tappi-jousisysteemi ilmaa toisenpuolen ns. orjasylinterin