Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lokinpaska - 07.08.12 - klo:21:58

Otsikko: Pöttinger
Kirjoitti: Lokinpaska - 07.08.12 - klo:21:58
Mitä kokemuksia on porukalla pöttingerin etukoneesta ja takakoneesta eli nostolaitekoneesta..??
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: jupexx - 07.08.12 - klo:22:10
3,5 m:n alpha-motionilla ajelin n. 300 ha. kunnes tuli hiukan karkeampaa kivennäismaata vastaan. Tehontarve iso. Mulla ainakin iso ongelma oli traktorin etuosaan lentävä pöly ja roska joka tukki ritilät ja syylärit. Päisteessä hitaampi kuin hinattava mutta suoralla voi vetää niin lujaa kuin tehoa on. Helppo hallita kun näkee koko ajan missä mennään. Helpompi niittää ojien laidat kuin hinattavalla. Tuntuis olevan laadukkaasti tehty. Mitään muuta ei hajonnu käytössä kuin muutama terä meni mutkalle. Viimesessä kolauksessa sitten meni palkki ja runko solmuun. Mutta... Kaikkein isoin ongelma on varaosahuolto: Solmuun mennyttä A-runkoa ei ollut edes tehtaalla varastossa!!!!!!!! Sitä kyseltiin ennenkuin huomattiin että palkkikin on mutkalla. Nyt ois hiukan kokemusta 3,5 m:n mattoperähinattavasta mutta sitähän sinä et kysellykkään...
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Make - 07.08.12 - klo:23:00
Tuhatkunta hehtaaria on 3 m etu Pöttin osuus viimevuosien niittourakoista. Teriä on mennyt jonkinverran ja murskaimen remmit poltin kerran kun kiilauksessa epähuomiossa pökkäsin vahvaan karheeseen. Takana tulevaa hinattavaa mattoperä Taaruppia on sitten sepitetty senkin edestä.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Lokinpaska - 08.08.12 - klo:09:43
Entäs se pötigän taka kone..?? Eikös pöttingerin etukone pitäs olla paras mitä markkinoilla on..? vai miten muut merkit..    Kevennys taitaa olla pöttingerissä ihan hyvä..
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: realisti - 08.08.12 - klo:10:02
En minä nyt mitään hurraa huutoja pöttingerin kohdalla tekisi, ihan hyvä kone se on mutta Suomessa sille on yritetty saada jokin ihme premium-maine. Uskoisin samalle tasolle pääsevän ainakin kuhnin sekä elhon ja taarupin uudet mallit.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Zetor - 08.08.12 - klo:10:16
En minä nyt mitään hurraa huutoja pöttingerin kohdalla tekisi, ihan hyvä kone se on mutta Suomessa sille on yritetty saada jokin ihme premium-maine. Uskoisin samalle tasolle pääsevän ainakin kuhnin sekä elhon ja taarupin uudet mallit.

Tänä pänä brändäys menee tuotekehittelyn yläpuolelle tärkeysjärjestyksessä. Mielikuvat myy mutta mun mielikuva pöttingeristä on vähän semmonen aö alle 100:n suunnittelijoilla teetetty. Muka upeita innovaatioita mutta käytännössä älyn puutteessa väkerrettyjä korvausratkaisuja esittelevät ihmeinä.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Greenpwr - 08.08.12 - klo:10:23
En minä nyt mitään hurraa huutoja pöttingerin kohdalla tekisi, ihan hyvä kone se on mutta Suomessa sille on yritetty saada jokin ihme premium-maine. Uskoisin samalle tasolle pääsevän ainakin kuhnin sekä elhon ja taarupin uudet mallit.

Tänä pänä brändäys menee tuotekehittelyn yläpuolelle tärkeysjärjestyksessä. Mielikuvat myy mutta mun mielikuva pöttingeristä on vähän semmonen aö alle 100:n suunnittelijoilla teetetty. Muka upeita innovaatioita mutta käytännössä älyn puutteessa väkerrettyjä korvausratkaisuja esittelevät ihmeinä.

 Siroja rattaita palkin sisällä, rattaiden laakerit sitten semmoista pötikkä-mallia, ettei muualta saa...
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: redbull - 08.08.12 - klo:12:13


 Siroja rattaita palkin sisällä, rattaiden laakerit sitten semmoista pötikkä-mallia, ettei muualta saa...
[/quote]
>>>Nee laakerit yleensä kyllä sellaisia että ei niitä pötikällekään ihan yksinomaan tehdä, samoin kuin ei Kuhnillekkaan. Kuhniin vaihdettavaan lautasen laakeriyksikköön löytyypi sopivat laakerit muistaakseni 900 Saabin etupäästä. No ainakin Vuorenmaasta niitä sitten saa. Kuhni tehnyt laakerisovitteen sitten sen verran ovelasti, että laakerinumero on hiottu pois, että joutuisi sen alkuperäisen sitten ostamaan. ;D ;D ;) ;)
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Greenpwr - 08.08.12 - klo:12:46


 Siroja rattaita palkin sisällä, rattaiden laakerit sitten semmoista pötikkä-mallia, ettei muualta saa...
>>>Nee laakerit yleensä kyllä sellaisia että ei niitä pötikällekään ihan yksinomaan tehdä, samoin kuin ei Kuhnillekkaan. Kuhniin vaihdettavaan lautasen laakeriyksikköön löytyypi sopivat laakerit muistaakseni 900 Saabin etupäästä. No ainakin Vuorenmaasta niitä sitten saa. Kuhni tehnyt laakerisovitteen sitten sen verran ovelasti, että laakerinumero on hiottu pois, että joutuisi sen alkuperäisen sitten ostamaan. ;D ;D ;) ;)
[/quote]

 Ainaskaan Konneveen mestareilla vaihtoehtoista hankintakanavaa ei ollu tiiossa...
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: JD6630 - 08.08.12 - klo:15:33
Uusissa nostolaite elhoissa on käsittääkseni erittäin hyvä kevennysjärjestelmä.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: erik - 08.08.12 - klo:15:57


 Siroja rattaita palkin sisällä, rattaiden laakerit sitten semmoista pötikkä-mallia, ettei muualta saa...
>>>Nee laakerit yleensä kyllä sellaisia että ei niitä pötikällekään ihan yksinomaan tehdä, samoin kuin ei Kuhnillekkaan. Kuhniin vaihdettavaan lautasen laakeriyksikköön löytyypi sopivat laakerit muistaakseni 900 Saabin etupäästä. No ainakin Vuorenmaasta niitä sitten saa. Kuhni tehnyt laakerisovitteen sitten sen verran ovelasti, että laakerinumero on hiottu pois, että joutuisi sen alkuperäisen sitten ostamaan. ;D ;D ;) ;)
[/quote]

Pistäppä vähä enemmän tietoa siitä laakerista
Vitutti meinaan hieman kun nhk:lta tuli lasku lautasen laakeriyksiköstä 670€  :o  :o  :o
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: redbull - 08.08.12 - klo:17:25

[/quote]
>>>Nee laakerit yleensä kyllä sellaisia että ei niitä pötikällekään ihan yksinomaan tehdä, samoin kuin ei Kuhnillekkaan. Kuhniin vaihdettavaan lautasen laakeriyksikköön löytyypi sopivat laakerit muistaakseni 900 Saabin etupäästä. No ainakin Vuorenmaasta niitä sitten saa. Kuhni tehnyt laakerisovitteen sitten sen verran ovelasti, että laakerinumero on hiottu pois, että joutuisi sen alkuperäisen sitten ostamaan. ;D ;D ;) ;)
[/quote]

 Ainaskaan Konneveen mestareilla vaihtoehtoista hankintakanavaa ei ollu tiiossa...
>>NO ei kai ne ala omaa nilikkaansa jyrsimään, vaikka tietäisivätkin mistä niitä saa.
Aika hyvä alku on vain kooklettaa vaikka ihan mitoilla, niin pääsee jo valmistajien luetteloihin käsiksi. Asahilla ainakin on tuumakoon ja millikoon laakereista hyvät valikoimat:
http://www.asahibearing.com/
SKF;n luettelo;
http://www.skf.com/portal/skf/home/products?maincatalogue=1&lang=en&newlink=1_1_21
[/quote]
http://www.skf.com/skf/productcatalogue/jsp/search/advancedSearchDesignationForm2.jsp?lang=en&catalogue=3
 
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 08.08.12 - klo:18:20
Tuonnekun soettaa niin kyl laakeria rupiaa löytymään. Ainakin joka värkkiin mm pöttiin kun tarvis vaatinut  http://www.kentso.fi/
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: JarJar - 08.08.12 - klo:18:23
3m nostolaite takakoneella ajettu viidettä kesää. On ollut ihan mieluinen. Kevennys toimii todella hienosti ja sietää ajaa ihan samanlaisia nopeuksia kun hinattavillakin. Vaatii kuitenkin suht painavan vetokoneen. Meillä vedetty etupäässä JD 6620 ja pikkusen 818 variolla. JD:n paino riittää hyvin. Viat tähän mennessä on tihuttanut noston letku sekä karhotin peltejä on tarvinut hiukka vahvistaa. Etukoneissa näyttää olevan paljon fiksummat karhotin pellit ja kannattaisi ehkä selvittää voiko nämä tilata myös takakoneeseen. Terien pikavaihto toimii hienosti. Ostaisin edelleen samanlaisen, jos tarvisi päivittää.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: Make - 08.08.12 - klo:20:50
En mä Pöttin maineista tiedä, mutta tuo oma ainakin on ollut mieleinen. Kestävyydessä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa, niittää tarkasti, murskaa hyvin ja kevennys toimii nätisti myös kiveen ajettaessa. Ainoa miinus voisi olla keskeltä ohuempi karho.
Otsikko: Vs: Pöttinger
Kirjoitti: JD6630 - 08.08.12 - klo:20:53
Ainoa miinus voisi olla keskeltä ohuempi karho.
Onko sellaista etukonetta joka ei tee tuollaista karhoa? Ainakin työnäytöksissä näkee yleensä tuollaisia karhoja etukoneiden jäljiltä.