Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: matso - 02.08.12 - klo:08:23
-
kesän teossa ilmeni semmoista että autoasennolla kun oli sidonta ja perä portti oli ylä asennossa rupesi syöttämään verkkoa vaikka sen ei pitåisi silloin tehdä mitään. ja kun läksit paalaamaan tekee sidonnan vaikka paali ei ole vielä mittarin mukaan lähellekkään valmis . ei tee jatkuvaan mutta silloin tällöin manuaalilla kun on sidonta niin toimii mistähän osaisi ruveta vikaa katselee onko joku anturi jotta ei pelaa kunnolla vai ........
-
soita kapaselle ni saat nopeimmin vastauksen!
-
erik tuota kelle kapaselle neuvo vähän onko se kone farmin miehiäkö???
-
Pistin yyveetä
-
Miksi se pitää automaattisesti sitoa, käykö napin painaminen työstä :o
-
Onhan se aivan perseestä, jos tarvii tehdä jotain muuta kuin pysähtyä kun paali on saavuttanut täyden kokonsa :P
-
Onhan se aivan perseestä, jos tarvii tehdä jotain muuta kuin pysähtyä kun paali on saavuttanut täyden kokonsa :P
:-\ No en nyt tiedä. Kai sitä paalatessa voi muutakin ajankulua olla kun netin pläräämistä :-\ Voi tietysti olla että jollekin oikein taville se pysähtyminenkin tarjoaa jo riittävästi haastetta :(
-
Onhan se aivan perseestä, jos tarvii tehdä jotain muuta kuin pysähtyä kun paali on saavuttanut täyden kokonsa :P
:-\ No en nyt tiedä. Kai sitä paalatessa voi muutakin ajankulua olla kun netin pläräämistä :-\ Voi tietysti olla että jollekin oikein taville se pysähtyminenkin tarjoaa jo riittävästi haastetta :(
Haasteesta sitten en tiedä, mutta ihan vakavasti oon harkinnu, et jos sais jonkun koplaamaan paalikoneen ja varion silleen yhteen, ettei tosiaankaan tarttis edes päästää pedaalista nopeutta nollaan sidonnan ajaksi. Ohjaamisen vielä ajattelin itte tehdä... :P Sitä kun aikansa sitäkin päivässä tekee, niin alkaa kyllästyttää... Netti on hankala selattava paalatessa, mutta äänikirjojen kuuntelu on paljon Novaa monipuolisempaa, radion soittamat kappaleet alkaa jurppia jo aika nopeesti, samaa shittiä tunnista toiseen...
-
Miksi se pitää automaattisesti sitoa, käykö napin painaminen työstä :o
ei todellakaan käy työstä mutta aattelin laittaa kuntoon ja vika kyllä löytyikin. eikä ollut korvien välissä.........
-
Onhan se aivan perseestä, jos tarvii tehdä jotain muuta kuin pysähtyä kun paali on saavuttanut täyden kokonsa :P
:-\ No en nyt tiedä. Kai sitä paalatessa voi muutakin ajankulua olla kun netin pläräämistä :-\ Voi tietysti olla että jollekin oikein taville se pysähtyminenkin tarjoaa jo riittävästi haastetta :(
Haasteesta sitten en tiedä, mutta ihan vakavasti oon harkinnu, et jos sais jonkun koplaamaan paalikoneen ja varion silleen yhteen, ettei tosiaankaan tarttis edes päästää pedaalista nopeutta nollaan sidonnan ajaksi. Ohjaamisen vielä ajattelin itte tehdä... :P Sitä kun aikansa sitäkin päivässä tekee, niin alkaa kyllästyttää... Netti on hankala selattava paalatessa, mutta äänikirjojen kuuntelu on paljon Novaa monipuolisempaa, radion soittamat kappaleet alkaa jurppia jo aika nopeesti, samaa shittiä tunnista toiseen...
eikös kronelta tule parin vuoden päästä se esikammio himmeli myyntiin? isobussin kautta paalain hoitaa hiljentämisen ja kiihdytämisen. Karhotuksen aikaan kun ajaa opastimelle karhojen paikat, niin ei tarvii edes ohjata enää itse kun automaatinen ohjaus hoitaa senkin. ;D
-
Eiks JD ole jo tehnyt sellaasen automaattisen? Tarviko siinä enää edes ohjatakkaan?
-
Eiks JD ole jo tehnyt sellaasen automaattisen? Tarviko siinä enää edes ohjatakkaan?
Juu 6R-sarjassa pitäis tämä olla mahdollista... Ja eiks karhotin vois jotenkin GPS:ään merkata missä karhot menee niin paalaajalla olis helpompaa kun kone menis itsekseen ;D
-
Hei kannattaa laittaa kanttipaalaaja, nii ei tarvi pysähdellä 8)
-
Onhan tuossa ideaa, mutta siinäkin on pari onkelmaa.
a) Muovitus on hidasta ja kauheen kallista. Kai aumauskin onnistuu, mutta miksipä sitä ei sitten keräis noukkarilla tai silppurilla
b) Isot kanttipaalit ei nouse enään traktorilla jos ei sitten kehittele sitä jotain hienoa hankosysteemiä mistä nämä 3x3m paalista haaveilevat haaveilevat.
-
Hei kannattaa laittaa kanttipaalaaja, nii ei tarvi pysähdellä 8)
Krone taitaa nyt sit tuoda tämän markkinoille niin ei pyöröpaalien takiakaan pysähdellä ;D http://www.youtube.com/watch?v=-7JlpjLG0UQ&feature=bf_next&list=WL99BE86BF16E16D4D ja toinen video http://www.profi.com/machine-tests/Driving-impression-835730.html
-
On aikapaljon menny paalinteko eteenpäin kun/ jos toi kronen paalain saadaan toimimaan. Aika hyvin on paneuduttu kaikkiin paalaukseen vaikuttaviin asioihin. Äkkiseltään katsoen kääntyvä teli ja noukkimen pyörät sekä se että peräportin ja käärinnän liikkuessa sattuu ja tapahtuu. Samoiten jatkuvatoimisuus on erittäin tervetullu. Asiassa on vaan muutama mutta painoa taitaa olla reilusti ja vähän enemmän sekä hintalappu on varmasti kauppiaan mielestä kohdallaan. sitten jaksan kovasti epäillä että ei kaikki mene ihan kuin elokuvissa tonkaan kanssa ensalkuun.
-
Toi krone on aika harppaus jos oikeesti toimii. Naapuri ursakoitsia sanoi et on nää vicon mchalet jotai ihan muuta ku yhdistelmä paalaimet 5v sitten.
Tää etupää; http://www.lisibach-mb.ch/index.en.php?s=sf Toi uus krone welgerin tilalle Sitten karhotin kylkeen; http://www.youtube.com/watch?v=pBVi4Ee7sgk&feature=related ja gepsi ohjaus, kuskille vois tulla tylsää?
-
Onhan tuossa ideaa, mutta siinäkin on pari onkelmaa.
a) Muovitus on hidasta ja kauheen kallista. -Joo, huonoilla vehkeillä, n.15 puolentoistakuution kantillista rullalla, aumattu ja tuupittu entisessä elämässä...
b) Isot kanttipaalit ei nouse enään traktorilla jos ei sitten kehittele sitä jotain hienoa hankosysteemiä mistä nämä 3x3m paalista haaveilevat haaveilevat. -Sopivan kokoiset nousee...