Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jariman - 27.07.12 - klo:21:17
-
Claas dominator 140 / 150 , kyse, ovatko nämä suoraan
58 / 68 tekniikkaa uusilla kuorilla?
minkälaisia käyttää ja kestävyydeltään, onko
tekniikaltaan tullut päivitystä noihin 58/ 68 malleihin verrattuna
millanen tuo hydro malli käytettävyydeltään.
näitä myynnissä pienillä tunneilla, alkaa vähän kiinnostaan,
joskus se puimurin vaihto tulee eteen.
-
Parin naapurin claassit on Turussa myynnissä ja siinä vanhemmassa ei oo mennyt kuin yksi remmi kun jäi löysään kun putsattiin silppuria ja ainoa vika on ollut kun suomessa asennetut työvalot oli hiukan himmeet kun releet oli kytketty väärin :P Toimivat niinkuin kello ja edellisestä 68:sta ei mennyt yhtään remmiä reilun 1000h aikana eikä ollut muutakaan remonttia.. Tuosta uudemmasta 150:stä en tiiä miten on mennyt kun ei oo tullut kysyttyä mutta ei sillä ainakaan sampoon enää hinkua ollut vaihtaa sen tiedän ;D Ja kummatkin on vaihdettu sen takia että sai viimeiset Averot ilman ekohyperpäästömoottoreita ;)
-
Nämä päästömoottorit on uskomattoman hyvä liikeidea ja kaupan kirittäjä. Tiiän jo ainakin kolme isoa puimurikauppaa, jossa viimeinen sinetti on ollut vanha, halvempi moottori. Parin vuoden päästä tämä on taas edessä, kun tulee seuraavat uudistukset :)
-
Parin naapurin claassit on Turussa myynnissä ja siinä vanhemmassa ei oo mennyt kuin yksi remmi kun jäi löysään kun putsattiin silppuria ja ainoa vika on ollut kun suomessa asennetut työvalot oli hiukan himmeet kun releet oli kytketty väärin :P Toimivat niinkuin kello ja edellisestä 68:sta ei mennyt yhtään remmiä reilun 1000h aikana eikä ollut muutakaan remonttia.. Tuosta uudemmasta 150:stä en tiiä miten on mennyt kun ei oo tullut kysyttyä mutta ei sillä ainakaan sampoon enää hinkua ollut vaihtaa sen tiedän ;D Ja kummatkin on vaihdettu sen takia että sai viimeiset Averot ilman ekohyperpäästömoottoreita ;)
Ihme.............. ;D
-
Parin naapurin claassit on Turussa myynnissä ja siinä vanhemmassa ei oo mennyt kuin yksi remmi kun jäi löysään kun putsattiin silppuria ja ainoa vika on ollut kun suomessa asennetut työvalot oli hiukan himmeet kun releet oli kytketty väärin :P Toimivat niinkuin kello ja edellisestä 68:sta ei mennyt yhtään remmiä reilun 1000h aikana eikä ollut muutakaan remonttia.. Tuosta uudemmasta 150:stä en tiiä miten on mennyt kun ei oo tullut kysyttyä mutta ei sillä ainakaan sampoon enää hinkua ollut vaihtaa sen tiedän ;D Ja kummatkin on vaihdettu sen takia että sai viimeiset Averot ilman ekohyperpäästömoottoreita ;)
Ihme.............. ;D
;D ;D
-
Parin naapurin claassit on Turussa myynnissä ja siinä vanhemmassa ei oo mennyt kuin yksi remmi kun jäi löysään kun putsattiin silppuria ja ainoa vika on ollut kun suomessa asennetut työvalot oli hiukan himmeet kun releet oli kytketty väärin :P Toimivat niinkuin kello ja edellisestä 68:sta ei mennyt yhtään remmiä reilun 1000h aikana eikä ollut muutakaan remonttia.. Tuosta uudemmasta 150:stä en tiiä miten on mennyt kun ei oo tullut kysyttyä mutta ei sillä ainakaan sampoon enää hinkua ollut vaihtaa sen tiedän ;D Ja kummatkin on vaihdettu sen takia että sai viimeiset Averot ilman ekohyperpäästömoottoreita ;)
Ihme.............. ;D
;D ;D
No ton vanhemman claassin omistajan hommissa tulee oltua jonkun verran hommissa kun vaan ehtii... Ei siinä mitään ihmettelemistä oo ollut :P Se on kumma kun SKN ei oo ryppyreiästään puhunut mitään ;D Ja ei kai se mun vika ole että ne naapurissa asuu :-[
-
Nämä päästömoottorit on uskomattoman hyvä liikeidea ja kaupan kirittäjä. Tiiän jo ainakin kolme isoa puimurikauppaa, jossa viimeinen sinetti on ollut vanha, halvempi moottori. Parin vuoden päästä tämä on taas edessä, kun tulee seuraavat uudistukset :)
No sitten viimeisetkin herää mutta Urean kanssa pitää ilmeisesti olla tarkkana että sieltä ajetaan viimeisellä tankillisella jotain muuta ainetta läpi ettei muutu jauhoksi siellä putkissa :-[
-
Vähän reilut 1000h mittarissa . Ei ainuttakaan remmiä ole uusittu , eikä laakeria , eikä muuten mitään muutakaan ole hajonnut . Valehtelin , moottorin lämpötilan anturi on jostain syystä "kulutustavaraa " se pitää vaihtaa 200-250h välein ( joissain muissa merkeissä tällaista kutsutaan ominaisuudeksi , ei viaksi ). Tyytyväinen oon ollut tähän asti , toivottavasti myös eteenpäin . Vanhan mallinen peruskone . Olis se tietysti hienoa kun olis mittareita ja tietokone näyttöjä hytti täynnä , niin ja apumiehen penkki , vois ottaa aina jonkun kyytiin ja esitellä kuinka hieno tämä kone oikein onkaan . Onneksi tuos ei ole apumiehen penkkiä , ei tuu kukaan kyytiin , ei tartte hävetä , että on niin surkea puimuri , sillä ei voi muutakun puida viljaa :'( .
-
Vähän reilut 1000h mittarissa . Ei ainuttakaan remmiä ole uusittu , eikä laakeria , eikä muuten mitään muutakaan ole hajonnut . Valehtelin , moottorin lämpötilan anturi on jostain syystä "kulutustavaraa " se pitää vaihtaa 200-250h välein ( joissain muissa merkeissä tällaista kutsutaan ominaisuudeksi , ei viaksi ). Tyytyväinen oon ollut tähän asti , toivottavasti myös eteenpäin . Vanhan mallinen peruskone . Olis se tietysti hienoa kun olis mittareita ja tietokone näyttöjä hytti täynnä , niin ja apumiehen penkki , vois ottaa aina jonkun kyytiin ja esitellä kuinka hieno tämä kone oikein onkaan . Onneksi tuos ei ole apumiehen penkkiä , ei tuu kukaan kyytiin , ei tartte hävetä , että on niin surkea puimuri , sillä ei voi muutakun puida viljaa :'( .
Mahtaiskohan tällaisen ekan sukupolven Vista-ohjaamon istuttaminen onnistua 150:n harteille ??? http://www.agriaffaires.de/gebrauchte/teil-erntemaschine/2340582/claas-kabine-fur-claas-xerion-lexion.html Noita on Euroopassa jatkuvasti tarjolla.
68:iinhan noi kaikki 130-150 domit perustuu, monet kohdat järeämpiä kuin päällisin puolin samannäköisessä 58:ssa. Potentiaalinen vitutuksen kohde noissa vois olla tuo moottorin jäähdytysilmanotto? Eivät edes Averoon saaneet päivitettyä tuota viimeistä jäännettä pikkupuimurin juurista... jo ammoisissa 186 MF:ssä oli kunnon pyörivä ilmanotto. Ja niin kyllä Claasin 56-66 malleissakin, jotka sitten korvattiin näillä 8-päätteisillä, osittain yksikertaisemmilla malleilla. Esmes. avokohlimet olis saaneet jäädä näihinkin.
Edit: Taitaa Avero sittenkin saada päivityksessä Tucanon jäähdytinpaketin -> http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1340925300/gallery_17057_57_3045.jpg Onk kellään mitään tietoa tommosesta muutoksesta? Pahoittelut offtopicista.
-
Mitään tehohirviöita nuo Dominatorit ei enää ole,eikös Averokin ole kopsittu Domien osista :o