Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 25.07.12 - klo:20:47
-
jouduttiin tossa investoimaan uuteen ja heräsi muutama kysymys ko asiaa kohtaan. Tuotteethan heillä ei ole kovin halvat eikä nyt laatukaan mitenkään maaginen. Toki ei niitä nyt huonoksikaan voi haukkua. Mutta mikä on menestyksen salaisuus ku oliskohan parissakymmenessä vuodessa virma kasvanut nykyisiin mittapuihin.
-
Varmaan se, että agrimarket myy.
Ja kait se on ihan pätevä kone. Hinta ja laatueroista en tiedä kun omia kokemuksia ei paljoa ole.
-
Käkelän Risto
-
Varmaan se, että agrimarket myy.
Ja kait se on ihan pätevä kone. Hinta ja laatueroista en tiedä kun omia kokemuksia ei paljoa ole.
Saa boonusta ja agri on liisinkeineen ja agrirahoineen edelläkäviä persaukisten luototuksessa.
-
Sielu myyty paholaiselle... :o
-
Monipuolinen mallivalikoima, uudistuu koko ajan. Esillä kaikilla mahdollisilla markkinoilla ja messuilla.
Varaosien saanti aika varmaa ja tehtaan/varaston sijainti kohtuullisen lähellä todella monelle käyttäjälle.
Käsite markkinoilla. "Osaatko ajaa avanttia?" vertaa "Osaatko ajaa Multionea?" - mikä se on?
Muutkin pienkuormaajat voi lukea avanteiksi.
-
Yhden avantin ostaneena (420) luulen että toista ei tule hankittua. Vanhemmat linkkukoneet millä oon ajanu tuntunut tehokkaammilta. Schäffer, giant, bobcat vast. seuraava kones.
-
Mulla on se käsitys että avantti on onnistunut kahdessa asiassa. Ensinnäkin he onnistui tekemään koneen minkä moni tarvitsi eikä ollut paljon kilpailua mutta toiseksi niin he ovat onnistuneet markkinoinnissa erinomaisesti. Täytyy muistaa että agri myy ainoastaan maatalouspuolelle ja muu myynti on suoraan talosta. Mutta näkyvyydessä ja myyntityössä ja ulkoisella kuvalla on monella opittavaa. Jos esimerkiksi kattelee avantin näyttelyosastoja niin onhan ne aika selkeät ja siistit. Voi olla toki että kalustokin on helppo esittää räikeän vihreänä mutta kuitenkin niin mielestäni esilletuonti on ollut heidän eduksi.
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
-
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
Nyt alkoi kiinnostamaan. 1300 kiloa + haarukan paino ja puomi pitkänä levittimeen :o Kerro lisää.
Joulupukki on olemassa...oikeesti
-
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
Nyt alkoi kiinnostamaan. 1300 kiloa + haarukan paino ja puomi pitkänä levittimeen :o Kerro lisää.
Joulupukki on olemassa...oikeesti
Juu juu. 600 sarjalainen vakaajasylinterillä ja 180 kilon vastapainoilla niin rukkipiikkeihin kaksi säkkiä ja puomi ilmaan. Senjälkeen jatko pitkäksi. Toki en ssuosittele ihan ensikertalaiselle koska jos senjälkeen joutuu päästää puomia alaspäin niin sitten rupee tapahtumaan kun paino siirtyy kauemmaksi. Mutta kovalla alustalla saa kaksi säkkiä vietyä helposti.
-
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
Nyt alkoi kiinnostamaan. 1300 kiloa + haarukan paino ja puomi pitkänä levittimeen :o Kerro lisää.
Joulupukki on olemassa...oikeesti
Juu juu. 600 sarjalainen vakaajasylinterillä ja 180 kilon vastapainoilla niin rukkipiikkeihin kaksi säkkiä ja puomi ilmaan. Senjälkeen jatko pitkäksi. Toki en ssuosittele ihan ensikertalaiselle koska jos senjälkeen joutuu päästää puomia alaspäin niin sitten rupee tapahtumaan kun paino siirtyy kauemmaksi. Mutta kovalla alustalla saa kaksi säkkiä vietyä helposti.
:o
Tässä on taas ihan kaikki kauhutarinan ainekset. Rivien väleistä voi etsiä ratkaisuja siihen, miksi maalla koneet hajoavat ja ukot kuolevat koppeihin :o
-
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
Nyt alkoi kiinnostamaan. 1300 kiloa + haarukan paino ja puomi pitkänä levittimeen :o Kerro lisää.
Joulupukki on olemassa...oikeesti
Juu juu. 600 sarjalainen vakaajasylinterillä ja 180 kilon vastapainoilla niin rukkipiikkeihin kaksi säkkiä ja puomi ilmaan. Senjälkeen jatko pitkäksi. Toki en ssuosittele ihan ensikertalaiselle koska jos senjälkeen joutuu päästää puomia alaspäin niin sitten rupee tapahtumaan kun paino siirtyy kauemmaksi. Mutta kovalla alustalla saa kaksi säkkiä vietyä helposti.
:o
Tässä on taas ihan kaikki kauhutarinan ainekset. Rivien väleistä voi etsiä ratkaisuja siihen, miksi maalla koneet hajoavat ja ukot kuolevat koppeihin :o
Mä en pidä tätä oikeastaan väärinkäyttönä koska kone on oikeasti taidettu suunnitella 1300 kilon nostovoimalle ihan esitteissäkin. Se nyt vaan on fysiikan laki että sellasilla taakoilla ei pysty kikkailemaan miten haluaa. Saman ilmiön tekee kaikki muutkin nosturit jossa kyseinen geometria mahdollista esim tukkikuormain, autonosturi jne. Kuskin on vaan osattava varoa siirtämästä taakkaa kauemmaksi kun se kiikkuu ilmassa.
Tohon nostotehoon niin ei ole sattumaa että se on noin raju vaan sitä oikein hakemalla haettiin että saadaan paalit siirrettyä tolla.
-
niin ja Carlosille niin ehkä 400 sarja ei anna ihan oikeaa kuvaa avantin mahdollisesta tehosta. Nimimerkillä itte nostin tänään kaksi 650 kilon suuräkkiä kerralla levittimeen eikä oikeastaan tuottanut tuskaakaan. Alla oli 600 sarjalainen.
Nyt alkoi kiinnostamaan. 1300 kiloa + haarukan paino ja puomi pitkänä levittimeen :o Kerro lisää.
Joulupukki on olemassa...oikeesti
Juu juu. 600 sarjalainen vakaajasylinterillä ja 180 kilon vastapainoilla niin rukkipiikkeihin kaksi säkkiä ja puomi ilmaan. Senjälkeen jatko pitkäksi. Toki en ssuosittele ihan ensikertalaiselle koska jos senjälkeen joutuu päästää puomia alaspäin niin sitten rupee tapahtumaan kun paino siirtyy kauemmaksi. Mutta kovalla alustalla saa kaksi säkkiä vietyä helposti.
:o
Tässä on taas ihan kaikki kauhutarinan ainekset. Rivien väleistä voi etsiä ratkaisuja siihen, miksi maalla koneet hajoavat ja ukot kuolevat koppeihin :o
Mä en pidä tätä oikeastaan väärinkäyttönä koska kone on oikeasti taidettu suunnitella 1300 kilon nostovoimalle ihan esitteissäkin. Se nyt vaan on fysiikan laki että sellasilla taakoilla ei pysty kikkailemaan miten haluaa. Saman ilmiön tekee kaikki muutkin nosturit jossa kyseinen geometria mahdollista esim tukkikuormain, autonosturi jne. Kuskin on vaan osattava varoa siirtämästä taakkaa kauemmaksi kun se kiikkuu ilmassa.
Tohon nostotehoon niin ei ole sattumaa että se on noin raju vaan sitä oikein hakemalla haettiin että saadaan paalit siirrettyä tolla.
Varmaan tuo 1300 kilon nostovoima on laitettu esitteisiin just siksi että mielikuva kahden suursäkin nostelusta on oikeutettu.
Mutta... Kyl mun mielestäni tuollainen kikkailu on just sitä venäläistä rulettia. Mitäs jos etukumi puhkeaa kesken ajon? Mä just kattelin uutta Avanttia josta etukumit menivät vaihtoon alle 50 tunnin ajon jälkeen, olivat mossahtaneet nostossa :'(
-
Avantin vakaus on kyllä matalan painopisteen ja jäykän runkonivelen ansiosta omaa luokkaansa.
Säfferit, Giantit ja muut vastaavat makoilevat jo kylellään, kun vihreä on vielä tolpillaan..
-
Avantin vakaus on kyllä matalan painopisteen ja jäykän runkonivelen ansiosta omaa luokkaansa.
Säfferit, Giantit ja muut vastaavat makoilevat jo kylellään, kun vihreä on vielä tolpillaan..
Eihän tota tahallaan ja tietoisesti nurin aja eli ajaa hiljaa johonkin niin vinoon että kaatuu. Kyll kuskista loppuu usko eka. nurin sen kyllä sitten saa jos tekee vääriä liikkeitä mutta saahan kaiken kyljelleen jos oikein yrittää.
-
Epätasaisella ajellessa jäykkärunkoinenkin saattaa säikäyttää vaikka ei kaadukaan :P Tarkassa paikassa saa kattella mikä rengas ottaa tukea.
Mutta tuo 2 säkkiä 600 sarjalla on kovan luokan nosto ;D 520:llä ei onneksi nouse kun yksi kerrallaan levittimeen. Nostokorkeus vähän nafti kun säkki roikkuu trukkipiikissä.
-
jouduttiin tossa investoimaan uuteen ja heräsi muutama kysymys ko asiaa kohtaan. Tuotteethan heillä ei ole kovin halvat eikä nyt laatukaan mitenkään maaginen. Toki ei niitä nyt huonoksikaan voi haukkua. Mutta mikä on menestyksen salaisuus ku oliskohan parissakymmenessä vuodessa virma kasvanut nykyisiin mittapuihin.
Tätä hiukan mietin, kyllä se kai taitaa se käyttäjäläheisyys suunnittelusta toteutukseen olla se juttu. Melko perusrautaa, laakeria, ketjua ja hydraulipalikkaa on kone, ei häikäise kestävyys eikä ole laatukaan turhan pitkälle vietyä. Vaikea olisi silti itse tehdä parempaa, jos epäilyttää niin kannattaa toki kokeilla :)
-
jouduttiin tossa investoimaan uuteen ja heräsi muutama kysymys ko asiaa kohtaan. Tuotteethan heillä ei ole kovin halvat eikä nyt laatukaan mitenkään maaginen. Toki ei niitä nyt huonoksikaan voi haukkua. Mutta mikä on menestyksen salaisuus ku oliskohan parissakymmenessä vuodessa virma kasvanut nykyisiin mittapuihin.
Tietty tuote täytyy olla toimiva ja työhönsä sopiva. Sen jälkeen firman koon ratkaisee markkinointi ja ulkomaan vienti? (ei tuotekehityskään ole pahasta.)
Eikös vienti ole reilusti yli puolet valmistuksesta?
Nykyisin Avant on maailmanlaajuinen markkinajohtaja omapainoltaan alle 2000 kg kuormaajien luokassa.
http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=3
Aatella, jos kaikki ostais vaan kotimaisia koneita, kaikkialla?
Olisi Avantkin vain joku pahainen nyrkkipaja... Ja Mokia, vai mikä se oli?
nimim. Ihan tyytyväinen Avant-kuski...
Tod.näk. seuraavakin pienkuormain on Avant. Mikä niistä, ei tierä viel.
-
Tätä hiukan mietin, kyllä se kai taitaa se käyttäjäläheisyys suunnittelusta toteutukseen olla se juttu. Melko perusrautaa, laakeria, ketjua ja hydraulipalikkaa on kone, ei häikäise kestävyys eikä ole laatukaan turhan pitkälle vietyä. Vaikea olisi silti itse tehdä parempaa, jos epäilyttää niin kannattaa toki kokeilla :)
Tuossahan se on. Ylilaadusta ei kukaan saa lisäarvoa kuin kehuskeluun.
Hinta-laatu-ominaisuudet suhde on kohdallaan. Tai se on ollut kohdallaan, jolloin on saatu merkille tietty status eli juuri vakiinnutettua avant yleisnimenä. Myynti kulkee jonkin aikaa pelkällä maineellakin.
-
jouduttiin tossa investoimaan uuteen ja heräsi muutama kysymys ko asiaa kohtaan. Tuotteethan heillä ei ole kovin halvat eikä nyt laatukaan mitenkään maaginen. Toki ei niitä nyt huonoksikaan voi haukkua. Mutta mikä on menestyksen salaisuus ku oliskohan parissakymmenessä vuodessa virma kasvanut nykyisiin mittapuihin.
Tietty tuote täytyy olla toimiva ja työhönsä sopiva. Sen jälkeen firman koon ratkaisee markkinointi ja ulkomaan vienti? (ei tuotekehityskään ole pahasta.)
Eikös vienti ole reilusti yli puolet valmistuksesta?
Nykyisin Avant on maailmanlaajuinen markkinajohtaja omapainoltaan alle 2000 kg kuormaajien luokassa.
http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=3
Aatella, jos kaikki ostais vaan kotimaisia koneita, kaikkialla?
Olisi Avantkin vain joku pahainen nyrkkipaja... Ja Mokia, vai mikä se oli?
nimim. Ihan tyytyväinen Avant-kuski...
Tod.näk. seuraavakin pienkuormain on Avant. Mikä niistä, ei tierä viel.
http://oniar.eu/eng/productsi/agricultural-forestry-and-building-machines/ Että kotimainen.
-
Jos jättäisi kirput kauppaan ja ostaisi tämän :o
(http://www.lainvoima.com/images/1912/17792/pic3.jpg)
Lainvoima.comissa lähtöhinnalla 790 000 €, en tiedä tuleeko alvit vielä päälle. Tolla saisi turvallisesti 20 suursäkkiä kerrallaan ;D
-
Jos jättäisi kirput kauppaan ja ostaisi tämän :o
Lainvoima.comissa lähtöhinnalla 790 000 €, en tiedä tuleeko alvit vielä päälle. Tolla saisi turvallisesti 20 suursäkkiä kerrallaan ;D
Juu ja nostaisi traktorin levittimineen ilmaan ja kävis ruikkimassa ne lannat leveälle ajamalla eteenpäin ja samalla pyörimällä ympäri 8)
-
Jos jättäisi kirput kauppaan ja ostaisi tämän :o
Lainvoima.comissa lähtöhinnalla 790 000 €, en tiedä tuleeko alvit vielä päälle. Tolla saisi turvallisesti 20 suursäkkiä kerrallaan ;D
Juu ja nostaisi traktorin levittimineen ilmaan ja kävis ruikkimassa ne lannat leveälle ajamalla eteenpäin ja samalla pyörimällä ympäri 8)
Komia napakelkka :o Kyllä siinä Vinnamon napakelkat häpeis ;)
-
Tolla ois myös kätevä ajella peltolatojen ja kiviraunioiden ylitse ;D
-
Tolla ois myös kätevä ajella peltolatojen ja kiviraunioiden ylitse ;D
Ja kun nostaisi tikkaat pystyyn, niin kukaan ei pääsisi koppiin neuvomaan ja pummimaan eväitä 8)
-
Tolla ois myös kätevä ajella peltolatojen ja kiviraunioiden ylitse ;D
Ja kun nostaisi tikkaat pystyyn, niin kukaan ei pääsisi koppiin neuvomaan ja pummimaan eväitä 8)
Tuosta aparaatista sais varmaan apevaunun täyttäjän. Siilot ja säiliöt vaan siihen ympärille.
-
mulla on myös tuollainen 635 avant. lisäpainoja kaikki mitä saa takana ja sivuilla yhteensä 220 kiloa. en ole kyllä koskaan nostanut sillä kahta säkkiä kerrallaan. kätevä kone lannoitteen siirtoon pihassa, suursäkkinostimella on helppoa siirtää ja yksi säkki kerrallaan voi nostaa turvallisesti aika korkeallekkin. raskaimpia nostettavia on säilörehupaalit jotka painavat pihdin kanssa yli 1000 kiloa. epätasaisella saa olla varovainen, mutta kyllä niitä pystyy pinoamaan kahta päällekkäin. koneella on siirrelty jo paljon tavaraa rehua irtona ja paaleina, lannoitteita, lavoja, sepeliä. tunteja tulee liki 1,5 joka päivä. paljon mieluummin tuolla liikkuu pihassa kuin traktorilla. avantin käyttö on vaan lisääntymään päin. työlaitteita löytyy jo aika paljon. 3 avantti jo menossa ja tyytyväinen olen helpottaa kummasti lypsykarjan pitoa. ruokinnassa ei kulu paljoa aikaa vaan koneella tulee tehtyä paljon hommia navetan ulkopuolella. vakaa ja mukava ajaa.