Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 21.07.12 - klo:07:30
-
Otsikko kertoo kaiken.
Etuakseli minkä valmistajan?
Tyyppiviat/Heikkooudet?
A-sarjalaisen valtun tilalle???
-
http://www.konedata.net/Traktorit/MF6235.htm
http://www.maatilan.pirkka.fi/mp4_02/otsikko04.htm
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=31367.0
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=16475.0
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=18176.0
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=6066
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=14034.15
-
Etuakseli on Dana ja tuossa mallissa riittävän järeä.
Perkinsin tehottomuus on minusta suurin heikkous. Hydrauliikan tuotto pienehkö etukuormaajakäyttöön, jos on perushydrauliikalla.
6200-sarja on toimiva peli. Ohjaamo on aivan eri vuosituhannelta A-Valtraan verrattuna.
-
A-sarjalaisen valtun tilalle???
A-sarjan Valtra on 70-luvun tekniikkaa. 6255 on 2000-luvun traktori. Onhan siinä aika huima ero.
-
Otsikko kertoo kaiken.
Etuakseli minkä valmistajan?
Tyyppiviat/Heikkooudet?
A-sarjalaisen valtun tilalle???
Itsellä 6265 -03 etukuormaajalla, mainio peli. Päävaihdekepin synkronoinnit on vähän kankeat, mutta onneksi 4-portainen pikavaihde ja hyvin toimiva suunnanvaihtaja vähentävät kepin hämmentämisen aika vähiin.
Mika
-
ai tää vai ???
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3328217&com=0&fl=1&ba=0&sid=&fromclub=
-
Pääasiat kuten edellä on mainittu.
Omat kokemukset omasta 6255:sesta:
+ luiskanokka ja hi-vis -katto kuormainkäytössä
+ hydrauliikka kuormantunteva ja tehokas
+ mukava hytti
+ kestävä ja riittävän järeä perusrakenne
- moottori laiskan pulska eikä mikään taloudellinen kovassa vedossa
- anturivikoja, jotka helppo korjata, jos itse jotain tajuaa koneista
- ihanan kalliit varaosat, mm. jarruvalokytkimet, joka maksaa >100 euroa kpl mutta kuussatasen Fiiatin kytkimet käy heittämällä paikalleen ja maksaa 5 euroa kpl
- vaihteisto tosiaan jäykähkö mutta pikavaihteet hyvät
- suunnanvaihtimen toiminta muuttuu lämpötilan ja kuormituksen mukaan
Siinä ensimmäiset asiat mitkä tuli mieleen. Ei voi verrata tosiaan a- Valtraan, koska kyseessä nykyaikaisemmalla konstruktiolla tehty traktori.
-
Onko näissä miten rautapuolen vikoja? Koneongelmia tai vaihteiston kalliita remontteja?
Ei paljon hoksita a-valtua pitää pitemmälti jos alimittainen suunnanvaihtajan laakerointipettää, maksaa pahimmillaan n. 24 000 € :o Tuttavalta meni juuri 500h huollon jälkeen KOKO loota tuon takia, oli ikää ettei takuu kattanut. Kiistelemällä (pöyristyttävää) lupasi tehdas tulla vastaan 70 % mutta silti, ja kun nämä ikääntyvät niin... pelko persiessä pikkuhiljaa...
-
Onko näissä miten rautapuolen vikoja? Koneongelmia tai vaihteiston kalliita remontteja?
Ei paljon hoksita a-valtua pitää pitemmälti jos alimittainen suunnanvaihtajan laakerointipettää, maksaa pahimmillaan n. 24 000 € :o Tuttavalta meni juuri 500h huollon jälkeen KOKO loota tuon takia, oli ikää ettei takuu kattanut. Kiistelemällä (pöyristyttävää) lupasi tehdas tulla vastaan 70 % mutta silti, ja kun nämä ikääntyvät niin... pelko persiessä pikkuhiljaa...
Ihanan hintasta...tuossa valturiin urakoittija teetti peruskunnostusta, ennenkuin tulee totaalipamaus, arvio hinnasta kymppi viiva viistoista, lasku kaksseittämän...väliraha uuteen olis ollut himpun yli kolmekymppiä...
-
Onko näissä miten rautapuolen vikoja? Koneongelmia tai vaihteiston kalliita remontteja?
Ei paljon hoksita a-valtua pitää pitemmälti jos alimittainen suunnanvaihtajan laakerointipettää, maksaa pahimmillaan n. 24 000 € :o Tuttavalta meni juuri 500h huollon jälkeen KOKO loota tuon takia, oli ikää ettei takuu kattanut. Kiistelemällä (pöyristyttävää) lupasi tehdas tulla vastaan 70 % mutta silti, ja kun nämä ikääntyvät niin... pelko persiessä pikkuhiljaa...
Ihanan hintasta...tuossa valturiin urakoittija teetti peruskunnostusta, ennenkuin tulee totaalipamaus, arvio hinnasta kymppi viiva viistoista, lasku kaksseittämän...väliraha uuteen olis ollut himpun yli kolmekymppiä...
basildoonia kehiin, niin juna kulkee vaan.. ;D
-
Perustekniikka eli vaihteisto, perä ja hydrauliikka ovat lujia eli ei 3000-sarjan synkrovikoja tai 4200-sarjan jousivikoja vaihteistossa. Suunnanvaihdin on kanssa luja vaikkakin kaipaisi säätömahdollisuutta. Moottori on perusperkins: luotettava mutta hengetön ;D
Kaikki viat mitä meillä on ollut, ovat olleet lapsellisia heikkolaatuisista sähkökomponenteista/antureista johtuvia ongelmia mutta niitäkään ei tässä vuosien varrella älyttömästi ole ollut.
Yhden 6255:sen tiedän, mihin on vaihdettu hydepumppu kohtuu uutena ja se oli varustettu kuormsntuntevalla hydrauliikalla.
-
Vähän tää A-sarjan kauhuskennaario ihmetyttää. Kuinka realistinen mahdollisuus tämä haaveri on? Onko tämä tietyissä vuosimalleissa tms. Ei tämä nyt kovin yleinen vika voi olla, koska poruhan olisi muuten vallan mahdoton. Tätä Aakkosta kuitenkin myyty kappalemääräisesti ummet ja lammet. Ei ne nyt kaikki ole hajonneet.
-
Otetaan otanta tästä meidän suunnalta, yhdeltä ilomantsin sivukylältä.
A valtroja meillä on 4 kpl, joista kolmesta on tehty tuo remontti.
Yksi takuuseen
Yksi sen 70 % tehtaan takuulla
ja minun traktoriin myös juuri ennen minulle saapumista
Neljäs vaihtui A93:een, joka jo aukaistiin lootaltan uutuuttaan ja toisen kerran 100 h ajettuna takuuseen myös, mutta toki loota ja valmistusmaa eri.
Huoltomiehet tietävät tämän vian, ja siihen on joku kuulema keksinyt vahvemman muutoksen, mutta se ei ole kaikilla tiedossa ainakaan äskettäin :( Joillakin urakoitsijoilla on ollut laakeriremppa joka talvista, kun on tuuria särkeekö pelkästään laakerit vai meneekö muuta, pahimmassa tapauksessa alkaa pieni raklatus ja avatessa huomataan, että loota kokolailla sökö.
Nämä koneet on pääosin vähillä tunneilla, moni mökkikäytössä. Ei ne viat siellä välttämättä esiin tule.
-
Ok. Pahalta näyttää.
-
Jättäkää ne valtut alunperinkin kauppaan niin ei tarvi murehtia 8)
-
Ok. Pahalta näyttää.
eipäs ny vaivuta vielä epätoivoon...
tietän muuteman viritetyn a:n, niillä on ainakin kestäneet...
yhtään en tiedä muutenkaan nuita menneen, mut voi tietty olla vaan mun tietämättömyyttä...
a93 on ekoissa on ollu joo lootassa ongelmia, mun 11/11 valmistuneessa ei ainakaan lootan puolella oo vielä ekaan 850 h ollu murheita. Se on tullu kyllä huomattua että perän öljyä joutuu kyttää tarkkaan alaraja tulee tod. nopeasti vastaan... ::)
mut pto muutoksen ne tohon joutu tekee... :-X
-
jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin raskas etukuormainkäyttö on myrkkyä tuolle a:lle. Muuten varmaan kestäävät siinä missä muutkin vanhat vikkuvaltut. Toki peruskonstruktio on aikanaan suunniteltu selvästi alle 100hv koneelle, ja etenkin viritettynä niissä on nykyisin jopa 130hv joten jostain paukkuu. Kyllä tuo verku aika varma valinta on, muita lujia nelisylinterisiä on mm. jd 6410
-
Minkälainen peli?
Kait yleensäkki MotherFuckerit on samanlaisia pelejä,kuin venäläinen ruletti automaattipistoolilla ;D
-
Suunnanvaihdin on kanssa luja vaikkakin kaipaisi säätömahdollisuutta.
Minusta suunnanvaihtaja toimi minulla aikoinaan olleessa 6265:ssa asiallisesti sen jälkeen, kun huoltomies sen toimintaa tietokoneellaan sääti.
-
- ihanan kalliit varaosat, mm. jarruvalokytkimet, joka maksaa >100 euroa kpl
www.massey-parts.co.uk/
http://www.chandlersfe.co.uk/
Jos ei löydy suoraan verkkokaupasta, niin spostilla pyytämällä saa tuolta kaikki osat
-
Suunnanvaihdin on kanssa luja vaikkakin kaipaisi säätömahdollisuutta.
Minusta suunnanvaihtaja toimi minulla aikoinaan olleessa 6265:ssa asiallisesti sen jälkeen, kun huoltomies sen toimintaa tietokoneellaan sääti.
Joo-o. Suunnanvaihdon äkäisyys vaan riippuu aika monesta osatekijästä, mitä huoltomies ei pysty säätämään. Semmoinen 5400-sarjassa oleva potentiometri-tyylinen säädin olis varmaan hyvä, niin voisi aina työn, lämpötilan yms. mukaan tökkäämään tiukemmalle tai löysäämään. Tästä massikan suunnanvaihdon säädöstä oli täällä vasta juttua, niin en jaksa alkaa selostamaan enempää ;D
wejjo: Tiedossa on ja käytössä. Kesko tekee varaosilla tulosta, niin kuin pörssiyhtiön kuuluukin ;D
-
Etuakseleina ollu danaa ja carraroa 6200 sarjassa.
"tyyppiviat" mitä itse tiedän:
- vauhtipyörän keskiölaakeri ja voimansiirtoakselin pää väljistyvät->akselin linjaus muuttuu sen verran vaihteiston etukannen stefa kuluu puhki, saaneenko tuo alkunsa vetolevyn kulumisesta?.
- Nostolaitteen kynkät kuluu väljiksi ja viimein riveää poikkiakselilta
- säätyvätilavuus pumpullisessa pumppujen välinen putki voi rueta valskaamaan ainakin alkupään koneissa-> ilmavaivoja,uusi putki parempi mutta työläs vaihtaa.
-Sähköisten hydr lohkojen kanssa muistelen olleen ongelmia..
-jarruvalokytkimet mykistyy
-pienempi hydrauliikkasen kaksoispumppu kestää n.6-7000h, ei oo kyllä hirmu kallis.
Loppupään koneissa jonkun verran pieniä parannuksia tekniikassa ja ominaisuuksissa ensimmäisiin verrattuna.
Varaosa homma on kanssa vähän tympeää..hinnoiltaan ja sitten harvemmin meneviä osia saa odottaa viikon,kokemusta on. Pistinkin nuo varaosa linkit talteen. ;)
Lisätääs vielä:
Talvella sais vähän tehokkaampi puhallus olla takalaseille kun tahtovat huurtua..auttaa kun puhalluttaa täysillä ja sulkee etu räppänöitä jättäen ne vähän raolleen.
Syöttöpumppuna bosch ois varmasti parempi..muuttuiskohan tuo moottorin luonnekin??
Siinä nyt jotain mieleen tulleita "moitteita" kolmen 6200 sarjalaisen kokemuksella..
-
Ok. Pahalta näyttää.
eipäs ny vaivuta vielä epätoivoon...
tietän muuteman viritetyn a:n, niillä on ainakin kestäneet...
yhtään en tiedä muutenkaan nuita menneen, mut voi tietty olla vaan mun tietämättömyyttä...
a93 on ekoissa on ollu joo lootassa ongelmia, mun 11/11 valmistuneessa ei ainakaan lootan puolella oo vielä ekaan 850 h ollu murheita. Se on tullu kyllä huomattua että perän öljyä joutuu kyttää tarkkaan alaraja tulee tod. nopeasti vastaan... ::)
mut pto muutoksen ne tohon joutu tekee... :-X
Ei sulla siitä vielä reidet ole poikki menneet?
-
Ok. Pahalta näyttää.
eipäs ny vaivuta vielä epätoivoon...
tietän muuteman viritetyn a:n, niillä on ainakin kestäneet...
yhtään en tiedä muutenkaan nuita menneen, mut voi tietty olla vaan mun tietämättömyyttä...
a93 on ekoissa on ollu joo lootassa ongelmia, mun 11/11 valmistuneessa ei ainakaan lootan puolella oo vielä ekaan 850 h ollu murheita. Se on tullu kyllä huomattua että perän öljyä joutuu kyttää tarkkaan alaraja tulee tod. nopeasti vastaan... ::)
mut pto muutoksen ne tohon joutu tekee... :-X
Ei sulla siitä vielä reidet ole poikki menneet?
Siis taka-akselitko ratkeaa tässä 3:ssakin???
Multa meni talvella 3000 € kun linko nappasi tiensivusta pikkukantoon. Taka-akselissa oleva vetovarren valukorva kertanapsulla poikki. Tämmösiä nämä on. En ole missään muussa kuullut, että tuommoisesta voisi taka-akselin valut katketa, mutta brassipojan/turkinpojan aakkosvaltrassa onnistuu :o
-
Sukulaisella meni kolme kertaa,toki silti ajavat vielä uudella samanlaisella mutta eipä noilla muutenkaan kaikki intiaanit ole kanootissa.
-
Sukulaisella meni kolme kertaa,toki silti ajavat vielä uudella samanlaisella mutta eipä noilla muutenkaan kaikki intiaanit ole kanootissa.
Taitaa olla sukuvika..? ::)
-
Sukulaisella meni kolme kertaa,toki silti ajavat vielä uudella samanlaisella mutta eipä noilla muutenkaan kaikki intiaanit ole kanootissa.
Taitaa olla sukuvika..? ::)
Ei,meillä ei ole valamettia.
-
Sukulaisella meni kolme kertaa,toki silti ajavat vielä uudella samanlaisella mutta eipä noilla muutenkaan kaikki intiaanit ole kanootissa.
Kerroppa tarkemmin, siis mikä malli ja mistä poikki?
-
Sukulaisella meni kolme kertaa,toki silti ajavat vielä uudella samanlaisella mutta eipä noilla muutenkaan kaikki intiaanit ole kanootissa.
Taitaa olla sukuvika..? ::)
Ei,meillä ei ole valamettia.
Ei siihen sillai välttämättä tule kiinnittäneeksi huomiota tuohon sukuvikaan jos ittellä on "suuli täynnä massikoita". ::) :P
-
Etuakseleina ollu danaa ja carraroa 6200 sarjassa.
- säätyvätilavuus pumpullisessa pumppujen välinen putki voi rueta valskaamaan ainakin alkupään koneissa-> ilmavaivoja,uusi putki parempi mutta työläs vaihtaa.
Nelipyttyisissä tais kaikissa olla Dana loppuun asti.
Mitenkäs tuo hydrauliputki oirii, ittellä 6280 mäntäpumpulla ja jotain urinaa pitää välillä. Ja oikein kuumana kun lohkon vivusta vetää niin suodattimen varoitusvalo välähtää. Vähän kuin kavitoisi mutta imusuodatin ainakin täysin puhdas. Vm. -01.
-
En kehannu etes koeajolle lähteä. Koppi aivan onneton minun hommiin. Lokasuojat on taaksepäin niin pitkät, ettei vesakkoleikkurin tai niittokoneen teräpalkin eteen voi millään nähdä. Se tulee kun on tuo koppi masserissa taka-akselin etupuolella.
Toisekseen mikä rotta lie tehnyt teeseitse viritelmiä, kun keskikonsoli säretty ja vaihdekeppiä heilutellessa koko sivukonsoli heilui irti. Muutenkin asu melko nuhjuinen.
YÄK...
-
Etsi jostakin hyvin pidetty jd6410 premium, et pety.
-
Etsi jostakin hyvin pidetty jd6410 premium, et pety.
Samaa mieltä ja 6400:kin on kova kones jos löytää vaikka 4000h ajetun ;) Swedish Editioneihin (SE) älä koske...