Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hemuli - 10.06.08 - klo:21:21

Otsikko: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: hemuli - 10.06.08 - klo:21:21
Mahtaako muilla raatilaisilla olla kokomuksisa moiseta?
Oireet ilmenevät pitemmässässä ajettaessa pitempiä matkoja maantiellä "hana auki".

Kone sammuu yleensä löysättäessä kaasua tai tai alamäessä, jolloin kuorma työntää.
Varsinainen vaaratilanne tulee sitten, kun et huomaakkaan koneessa olevan häiriötä päällä ja nyt kun sitten painat kytkintä, niin kone sammuu.
Tilanne on niin pitkään hallinassa, kun et paina kytkintä ja voimansiirto pyörittää moottoria sekä hydrauliikkaa.
Ongelman ydin onkin siinä kytkimen painalluksessa kun painat kytkintä, niin moottori sammuu.
tästä on luonnolisesti seurauksena hydraulipaineen katoaminen ja suunnanvaihdin jää vapaalle.
tämän jälkeen ei olekkaan mahdollista pyörittää moottoria "mäkistartilla".

Sitten mennäänkin täyttä vauhtia ilman jarruja ja ohjausta matkustajan roolissa ja toivotaan että muut hoksaavat väistää.
On kauhia tunne, kun reilu 20 tonnin yhdistelmä etenee ilman ojausta ja jarruja kohti vaunujaan työntävää äitiä.....

Omassa koneessani ollut n. kymmenen häiriötä ja kaksi kertaa vainajien
tulo ollut enemmän, kuin lähellä.

Kuulema tyyppivika. Kehottavat vain ostamaan 50 egee maksavan lisäainepullon tankillista kohti. Prkl...


Nyt olisikin mielenkiintoista tietää onko muilla ollut usein vastaavia kokemuksia kyseisellä koneella?


Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Ojala - 10.06.08 - klo:21:46
Laita 2-t ööliä 1 dl/150 l soppaa, säädin jumittaa.

ps: Taidat ajaa "työväen petroolin" sopalla ?
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Loordi Fordson - 10.06.08 - klo:21:49
Eihän ole Bosch VP 44, ei tehty pitkään näillä pumpuilla? Tai sitten siirtopumppu jonka paikka ja malli vaihtui tiheään ? Profissa aikoinaan juttua 20-sarjalaisista käytettynä, ensimmäiset yleensä halvempia juuri näitten polttoainelaitteitten takia mm. Englannissa. Tutulla vuoden 2005 6620 SE ja on muuten pelannut mainiosti.....
Vai tuliko jo kaikki 6620 Se:t Denson syöttöpumpuilla ?
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: - 11.06.08 - klo:09:14
Ainakin pienemmät stanadynellä... Eli yllättäen jäljet johtavat tähän loistavaan huippulaatuisia  syöttöpumppuja valmistavaan suuressa sivistysvaltiossa sijaitsevaan tehtaaseen...
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: khd - 11.06.08 - klo:14:13
NH pumppus oli keväällä samoja oireita ei auttanut öjyn lisääminen, säätäjästä oli jousi poikki. Pumppu irti ja huoltohon.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: samppaj76 - 11.06.08 - klo:21:32
kannattaa viedä pumppu diesel huoltoon. tuohan on helkkarin vaarallinen vika. kyllä ne siellä siihen löytää apua, eihän noin käyttäytyvällä koneella voi ajaa kunnolla. kyllä minäkin säätäjä vian kannalla olen kannattaa korjata heti, rikkoo muuten paljon muutakin kun täydestä vauhdista sammuu.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Peura 6320 - 15.06.08 - klo:20:55
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: ss3 - 15.06.08 - klo:21:11
Jos on sähköinen kaasupoljin vika voi olla tietoboksissa Jos mekaaninen niin talvi laatu kesällä voi olla myös syy. Omassa tepsi sen vaihto kesä laatuun:-\
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: RockBull - 15.06.08 - klo:21:17
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?


Olikos niissä tankissa jolu(ehkäpä kuitenkin joku) pumppu? Sökö?
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Peura 6320 - 15.06.08 - klo:21:24
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?


Olikos niissä tankissa jolu pumppu? Sökö?


Ei ole tankissa pumppua..
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Peura 6320 - 15.06.08 - klo:21:26
Jos on sähköinen kaasupoljin vika voi olla tietoboksissa Jos mekaaninen niin talvi laatu kesällä voi olla kas syy. Omassa tepsi sen vaihto :-\
mitä toi kas syy tarkoittaa????????????
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: ss3 - 15.06.08 - klo:21:58
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?


Olikos niissä tankissa jolu pumppu? Sökö?


Ei ole tankissa pumppua..

Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Maalaispoika - 16.06.08 - klo:00:08
Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla

Siellähän se. Mullakin teki reilu vuosi sitten kiusaa niin, ettei putsarien vaihdon jälkeen lähtenyt käyntiin. Siirtopumppua kun vähän kopautti kylkeen, niin taas heräsi eloon. Uudemman mallinen pumppu olisi parempi, kun siinä olisi jo paluu ylimääräiselle polttoaineelle. Tuossa vanhassa sitä ei ole ja siksi se ei olekaan kovin pitkäikäinen. Vieläkin on vaihtamatta, kun uuden hinta on niin suolainen.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: 3050 - 24.10.09 - klo:23:02
elä osta humpuuki litkuja laita 1ltr täyteen tankkin 2t öljyä auttaa suuttimiinyms
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Hervast - 24.10.09 - klo:23:27
Jos se on stanan pumpulla niin ei tarvi ihmetellä toimintahäiriöitä. Pari kertaa jo pistänyt sapettamaan kun on traktorin seisomisen jälkeen hörpännyt ilmaa jostakin syystä ja saa käynnistäessä jauhattaa tovin ennenkuin ilma poistuu putkista.

Kyl on ollut monesti jo ikävä Boschin rivipumppua.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: e0777 - 24.10.09 - klo:23:30
Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla

Siellähän se. Mullakin teki reilu vuosi sitten kiusaa niin, ettei putsarien vaihdon jälkeen lähtenyt käyntiin. Siirtopumppua kun vähän kopautti kylkeen, niin taas heräsi eloon. Uudemman mallinen pumppu olisi parempi, kun siinä olisi jo paluu ylimääräiselle polttoaineelle. Tuossa vanhassa sitä ei ole ja siksi se ei olekaan kovin pitkäikäinen. Vieläkin on vaihtamatta, kun uuden hinta on niin suolainen.
meillä justiinsa käynnistäminen oli aika vaikeaa välillä ja sitten hommattiin se uus pumppu. en muista hintaa mutta kahteen mieheen pällisteltiin homma puolessa tunnissa valmiiksi eli ei vaikea homma ainakaan vaihtaa. nyt on toiminut moitteettomasti.
se oli ennen vaihtoa justiin semmosta että piti vasaralla napauttaa sitä runkoa pumpunkohdalta että se lähti pumppaamaan niin silloin vaan sai käyntiin.
kannattaa vaihtaa (suosittelee henkilö joka ei muista pumpun hintaa)
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: VirtaHepo - 25.10.09 - klo:00:26
JD 6320 SE sammui kesken toukojen, onneksi pihamaalle.

Ruiskupumpun poorit oli mennyt, mutta mutta varsinainen vian aiheuttaja oli
parafiini tukos pumpussa.
Tukoksen kun sai pois, niin kone on taas pelittänyt hyvin.

Tuntuu olevan aika yleinen vika, mitä olen keskustellut.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: SAS - 25.10.09 - klo:10:10
Katsoppa farmaritankkiin niin siellä se vika yleensä on .Muutamassa
vuodessa kertyy piimävelliä ja leijailevaa levää ,sitä kun tankataan niin kyllä on ihme jos saa ajot ajettua.
Otsikko: Dieselin ruiskutuspumppu
Kirjoitti: Movado - 25.10.09 - klo:11:45
Hyvä ketju
On ollu jo monta vinkkiä jotka sopii moneen koneeseen

Ajattelin laittaa satunnaiseen järjestykseen mitä mieleen tuli jatkoa toivotaan

Eri mieltäkin voi olla

1.   2T- öljy ei ole tarkoitettu diiseliin - toimii eri lämpötiloissa eri paikassa
     * lisävoiteluun tarkoitetut aineet on sitä varten kehitetty.

      Koneviestissä oli joku juttu lisäinesta ?

2.   kesälaadun parfiini sakkautuu pakkasella eikä sula ennenkuin pitkäaikainen lämpö sen sulattaa keväällä - se painuu pohjalle ja tankatessa säiliöstä se poistuu ensimäisenä tukkien paikat ( mitä enempi   poltto-ainetta sitä kauemmin parafiinin sulaminen kestää )
* toinen juttu onkin sitten kun voiteleva parafiini on jotenkin saatu tankattua ja poltettua koneessa on jäljelle jäänyt poltto-aine ilman voitelevaa parafiinia  >> pumppu alkaa oria - tai jopa leikatakiinni.

3   Sähkö: boshc vp44 on satunnaisissa koneissa ollu elektoniikka vaivoja
   Sähköisen kaasupolkimen pontikoita menee autoissa miksei myös traktoreissa.

Jatkakoon joku muu lisää

Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: volvo88 - 25.10.09 - klo:21:48
Kaikki edellä mainittu kertoma voi olla vian aiheuttaja mutta kokemuksesta viisastuneena hakisin kuitenkin vikaa polttoaineen imupuolelta.

Ennen kun revit pumppua irti ja viet huoltoon niin kannattaa tarkastaa perusteellisesti koko imupuoli. Kaikki liitokset auki ja kaikki letkut vaihtoon. Itsellä on ollut vastaavia ongelmia monessakin koneessa ja aina vika on löytynyt imupuolelta. Joskus on likaa banjossa, joskus tiiviste antaa ilmaa, joskus on letkussa vikaa jne.. Mystisin vika oli massikan tankissa jossa jostakin syystä oli 3 x 3 cm AIV-muovin pala, joka aika-ajoin tukki imuaukon.

Ruiskutuspumpun viat ovat kuitenkin todella harvinaisia (ja kalliita) joten kannattaa katsoa imupuoli ensin. Letkujen viat ovat joskus tosi mystisiä. Päälepäin ei näy mitään vikaa, tyhjäkäynnillä toimii ja täysillä kierroksilla mutta ei mitään siltä väliltä. Sitkeyttä vaan.
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: timpan - 18.12.09 - klo:23:22
Mulla on ollut vähän samaa vikaa jd 6320se
maantie ajossa kun ajaa hana auki saattaa kierrokset yhtäkkiä pudota 1700r/min, kun pitää vaan tallan pohjassa niin parin kilometrin päästä vika on yleinsä hävinnyt, jos traktorin jättää käymään tyhjä käyntiä esim. pellolle se saattaa sammua itsestään  käynyt 3 kertaa tai kesken jyräyksen kierrokset 1300r/min traktori sammuu kuin seinään
Käyntiin saa starttaamalla kaasu pohjassa riittävän kauan
aina on käytetty moottoripolttoöljy ei mitään köyhälistön löpöö
vaihdoin kaikki pa-letkut ja pa-suodattimet ei auttanut


mistä kannaattaisi hakea vikaa?


Olikos niissä tankissa jolu pumppu? Sökö?


Ei ole tankissa pumppua..

Onko pumppu runkopalkin ja moottorin välissä ,ruiskutus pumpun alla

siellähän se siirtopumppu on kun sen vaihtaa uuden malliseen pumppuun niin viat häviää niin meillä ainakin se autto kysees oli JD 6320se
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: bertsi - 19.12.09 - klo:09:21
700 valtteri samoja oireita syynä siirtopumpun painepuolen läppävika vihneitä läpän välissä kyseessä mäntätyyppinen siirtopumppu eikä suotimia tankin ja siirtopumpun välillä. Laita ruiskutuspumpun tulopuolen banjoon painemittari kiinni siirtopainetta pitää olla olla ~5bar kun kone käy eikä saa laskea paljoa täyshuudossakaan +- 0,5bar
Otsikko: Vs: JD 6620 SE reistaileva ruiskutuspumppu
Kirjoitti: hl - 19.12.09 - klo:20:58
Laita 2-t ööliä 1 dl/150 l soppaa, säädin jumittaa.

ps: Taidat ajaa "työväen petroolin" sopalla ?
paineensäädin jos jumittaa niin se pitää vaihtaa uuteen, ei siihen mitkään 2-t öljy höpöhöpöhöpöt auta.
commonrail koneissa ei missään nimessä saa käyttää muuta kuin moottoripolttoöljyä.