Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: mikko9b - 13.07.12 - klo:22:08

Otsikko: nl äes potila
Kirjoitti: mikko9b - 13.07.12 - klo:22:08
tollanen potilan kuva tuli vastaan jossa tollanen lata.... toimiiko nostolaiteversiossa ja minkähänvuotisissa kamppeissa tuota on käytetty...

http://www.nettikone.com/potila/sk-450/1066757
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: SKN - 13.07.12 - klo:22:09
tollanen potilan kuva tuli vastaan jossa tollanen lata.... toimiiko nostolaiteversiossa ja minkähänvuotisissa kamppeissa tuota on käytetty...

http://www.nettikone.com/potila/sk-450/1066757
No jos ostoaikeissa ni unohda, oota samalaista museokonetta täältä. Kas myyntipaikka kertoo paaaaljon........
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: junttieinari - 13.07.12 - klo:22:18
tollanen potilan kuva tuli vastaan jossa tollanen lata.... toimiiko nostolaiteversiossa ja minkähänvuotisissa kamppeissa tuota on käytetty...

http://www.nettikone.com/potila/sk-450/1066757
Vois eppäillä, että tuo lata kyllä murustaa, mutta maansiirto-ominaisuudet on rajalliset.  Mulla on Mini-Väderissä sellaiset taitetut laput etulatassa, sillä on ihan hyvä monttuja tasailla.
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: Turkka - 13.07.12 - klo:22:40
Joku Pohojalaanen paukuttanu SKNän kihlattua,vai mistä tuo kauna juontaa juurensa??
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: Snowman - 14.07.12 - klo:08:11
Tuommonen löytyy pihasta vm2003.... Varpajyrät kaikki hitsattu uudelleen kiinni... Ja vetolaittteen pultit vaihdettu useamman kerran... Kone ollut kyllä ihan kestävä ajomääriin ja tiekuljetuksen määriin nähden.... Ja vielä kerran ei näihin kivikoihin voi muun tyyppistä lataa ajatellakkaan.... Hydaraulinen tosin lata saisi olla kuten vääderissä
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: Latz - 14.07.12 - klo:08:49
Meillä on samalla rungolla oleva mutta edessä on lata (perinteinen) ja takana pystypiikit. Kevyt on ollut vedellä viljasyvyyksiin ja sitten kun mennään perunan tai herneen äestyssyvyyteen niin 6850 Vallu hyytyy. Äes on jostain vuosituhannen vaihteesta. Kertaakaan ei ole tarvinnut hitsata.  Vetopään pultit on kovilla, varsinkin työntövarren päässä oleva. Kannattaa vaihtaa ennen katkeamista. Äes sukelsi kerran asfalttiin kun routaheitossa katkesi se pultti. Oli siinä asfaltissakin vähän sanomista. Varapyörä kannattaa olla aina hyllyssä.

Kuten joku totesikin, se ei ole paras vehje maansiirtoon.
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: mike - 14.07.12 - klo:21:16
Kokemuksen rintaäänellä,älä ikinä sekaannu.Täydellinen fiasko!
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: Latz - 15.07.12 - klo:23:06
Kokemuksen rintaäänellä,älä ikinä sekaannu.Täydellinen fiasko!

Hyvin perusteltu ::)
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: bouli - 16.07.12 - klo:08:15
Kokemuksen rintaäänellä,älä ikinä sekaannu.Täydellinen fiasko!

Hyvin perusteltu ::)
Ei Miken tarvi mitään perustella. Katsos luja usko riittää.  ::)
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: mike - 16.07.12 - klo:19:32
Uskoa on.SK potilassa ei ole hydraulista lataa eikä hydraulista syvyydensäätöä ja jos ja kun tulee tarve nostaa äestä kun lata täyttyy niin takimmaiset piikit sukeltavat liian syvälle kun tukipyörät ovat äkeen puolivälissä.Vielä pahempi on äes jossa on palkkimallin lata joka on kiinnityksien kohdalta ahdas.


Äes on siedettävä jos maalaji ei lohkolla vaihtele yhtään ja tasaus on tapahtunut tasausäkeellä.

Mieluimmin kyttäisin esim,Masterin tai Classicin 5-6 metrin käytettyä ja juuri sellaisia joissa sivulohkotkin ovat syvyydensäädöiltään hydrauliset,onhan myös olemassa SPH.
Otsikko: Vs: nl äes potila
Kirjoitti: CARINA2 - 16.07.12 - klo:22:14
Uskoa on.SK potilassa ei ole hydraulista lataa eikä hydraulista syvyydensäätöä ja jos ja kun tulee tarve nostaa äestä kun lata täyttyy niin takimmaiset piikit sukeltavat liian syvälle kun tukipyörät ovat äkeen puolivälissä.Vielä pahempi on äes jossa on palkkimallin lata joka on kiinnityksien kohdalta ahdas.


Äes on siedettävä jos maalaji ei lohkolla vaihtele yhtään ja tasaus on tapahtunut tasausäkeellä.

Mieluimmin kyttäisin esim,Masterin tai Classicin 5-6 metrin käytettyä ja juuri sellaisia joissa sivulohkotkin ovat syvyydensäädöiltään hydrauliset,onhan myös olemassa SPH.

Tuon takia otin jousen pois heti uutena siitä työntövarren korvakon takaa ja pistin jäykäksi sen liikevaran. ::)
Minula on tämän kevvään kone, joten siinä on hytraulinen palakkilata. Tosin jousiripusteisen. Jousia piti lisätä heti uuvvekseltaan, ku ne latat oli niin veltot >:( Lisäpyörät sais olla sielä rungon takalaijjala.