Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JD6630 - 24.06.12 - klo:20:11

Otsikko: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 24.06.12 - klo:20:11
Mikä ***** tuohon mäkkäriin tuli? 10 paalia ilman ongelmia, sen jälkeen ei yhtäkään jossa ei olisi muovit katkennut kaappareiden sieppauksesta. Ensin epäiltiin että kaappareissa vikaa ja toisesta paineakusta öljyä pihalle, tai no, vaahtoa sieltä tuli eikä mitään öljyä. Nyt se kuitenki sieppaa ihan normaalisti mutta muovi vaan katkeaa molemmista rullista.  Rullat vaihdettiin uusiin = ei vaikutusta.

Onko se vaan sillain, että suomalaista (rani) ja rehuntekoa ei sovi sekoittaa keskenään?
Ja missä on rikko-anturi kun sekään ei pelaa?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: hvinnamo - 24.06.12 - klo:20:14
 En tiedä tapauksestasi, mutta itselläni on Ranin kalvot pelanneet jo toistakymmentä vuotta moitteetta.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: realisti - 24.06.12 - klo:20:46
Onko muovivalvonta päällä?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: volvo88 - 24.06.12 - klo:20:47
En tunne mäkkäriä, mutta kronessa oli sama vika kun kaapparissa olevat muoviputket olivat jumittaneet niin että eivät päässeet pyörimään kun kaappari painoi muovia alas.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JarJar - 24.06.12 - klo:20:50
Onko se vaan sillain, että suomalaista (rani) ja rehuntekoa ei sovi sekoittaa keskenään?
Ei voi Rania moittia. Ehkä yksi katko per 100 paalia. Paalurina Claas Uniwrap. Rani on ainakin tähän ehdottomasti parhaiten pelaava muovi.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: Reiskako - 24.06.12 - klo:20:58
Onko muovirullat väärinpäin  ::)
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: Kaupoi - 24.06.12 - klo:20:59
Mulla on nyt Rania taas pitkästä aikaa, eikä ole ollu ongelmia 1.sadolla.

Ensin epäiltiin että kaappareissa vikaa ja toisesta paineakusta öljyä pihalle, tai no, vaahtoa sieltä tuli eikä mitään öljyä.

Paineakku eli semmonen kaasupallo? Jos sieltä tuli vaahtoa, voisko kalvo olla rikki?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: sirkussonni - 24.06.12 - klo:21:06
Taannoin oli ongelmia Agristrech? muovin kanssa, se tosin katkesi käärinnän aikana. Eli se ei soveltunut koneen pariksi. Rania en ole ajanut, Mimalla on menty monet vuodet.  Oletko kokeillut nyt muun merkkistä muovia?? 
Päästitkö muuten sieltä paineakusta kaikki pois? Jääkö muovi vain osittain kaapparille, eli tuleeko se kaappari kokonaan ulos?  Jos tulee, niin ongelma on muualla. Teräviä kulmia jossakin?
Muovinvalvonnan lähetin on siellä muovinkiristinrullien päässä olevassa muovikotelossa, toimii siis akuilla, ja lähettää langattomasti tietoa koneen boksin välillä. Jos sieltä ohjaimelta on muovinvalvonta päällä, eikä hälyä tule, saattaa olla patterit kaput, eli uus toosa. Mutta, mene sinne koneen taakse, ja pyörittele sitä rullaa, koneen perässä olevassa mustassa boksissa koneen oikealla puolen siinä muovirullan pään kohdalla rullien ollessa vaakasuorassa,  pitäis olla ledi joka vilkkuu rullan pyöriessä! 
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 24.06.12 - klo:22:11
Muovivalvonta ei ollut päällä ;D

Ei tuohon kohta enään muuta syytä keksi kuin muovi, kaikki mahdolliset paikat on tutkittu läpi, kaappaus toimii oikein, reitti on oikea, kehä lähtee rauhassa pyörimään etc. Muovi ei vaan tunnu kestävän venytystä mikä aiheutuu kun se on kaapparissa kiinni.
Rani on kyllä aina ennen toiminut moitteetta ja toimii nytkin vanhassa tempossa vaikka sama rulla ollut talven paikallaan taivasalla. Pitänee kokeilla unterlanttia kunhan sellaisen rullan jostain saa, jos sekään ei toimi niin vika ei voi olla muovissakaan.


Nyt on kuitenki kaikki vähät kaadetut paalattu ja tottapa sieltä huoltomies tulee ihmettelemään jonain päivänä. On se hyvä kone sillon, kun kaikki pelaa ::)
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: sirkussonni - 24.06.12 - klo:22:25
Niin, se oli just unterlandin agristrech mikä ei mulla suastunu toimimaan, eli justiinsa katkes alkuvenytyksessä.... ja siitä tuli muuten muovinvalmistajalta pitkä lista ohjeita, joiden epäiltiin aiheuttavan sen katkeamisen. Ei muilta muovivalmistajilta vaan ole tarvinnut mitään listaa sähköpostiin lähettää, millä jipoilla heidän muovinsa toimisi kussakin koneessa.... Johonkin olisi pitänyt teipata alumiiniteippiä etc.

Katkeaako sulla vain toinen muovi vai molemmat. Onko siis jompi kumpi alkuunlähtöpaikka se pahempi?

Fusion I vai II ?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 24.06.12 - klo:22:51
Jaa, unterland ja trioplast tjsp. on ennen olleet parhaita, rani ainakin melkeen samaa laatua.

Fusion 2, yleensä molemmista pari kertaa taisi oikean puoleinen (takaa katsottuna) selvitä ehjänä. Jännää on se, että vika ilmaantui tosiaan aivan yht'äkkiä samoilla rullilla, eikä paalaimen puolestakaan oikeen vikaa löydy.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 24.06.12 - klo:23:23
Itte ajanu vuosia rania mäkillä ja esimerkiksi viime vuonna 6000 paalin aikana muovi katkes ehkä pari-kolme kertaa, kiinalaisen lavanpuolikkaan aikana sitten kymmeniä kertoja..

Ny juhannuksena tuli semmonen handen mainostama vika, että jättää viidentoista sentin pätkiä pellolle, ku ei vissiin sieppari luovuta kunnolla, täytyy säätää sieppareiden  kannatinlaakereita vähä löysemmälle, jos auttais..
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: vti - 02.07.12 - klo:21:56
Löytykö selvää vikaa? Itellä oli alusa vähä samaa vikaa,LS-linja ei pelannu tarpeeksi nopeasti ja käärinnän lähtökiihdytys oli liian raju.Laiton öljyn kierrolle ja vaiva katos kokonaan.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 02.07.12 - klo:22:04
Juu löytyi. Isä oli laittanu sittenkin liian pienen paluu liittimen joten painetta oli liikaa joka purkautui sitten kaappareiden kautta jotka sitten jossain vaiheessa sekoili eri tavoin. Sen jälkeen on kerran menny muovi poikki.

Ei ole edes se jättänyt niitä landehanden mainostamia muovinpätkiä 8)
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: AgriAllah - 02.07.12 - klo:22:10
Tällä viikolla pitäis kokeilla säilöheinän paalauksessa sidonta kalvoa verkon tilalla. Onko tästä kellään kokemuksia ?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 07.07.12 - klo:20:40
Kuinka paljon baareja uskaltaa laittaa kammioon ilman pelkoa hajoamisista? Nyt on ohjekirjan maksimit, eli 160 baaria, mutta tuntuu että vois ne paalit vielä tiiviimpiäkin olla...

Sidonnan ja äänimerkin välistä aikaa ei ilmeisesti pysty muuttamaan itse, mutta mites huoltomies?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: erik - 07.07.12 - klo:22:29
Kuinka paljon baareja uskaltaa laittaa kammioon ilman pelkoa hajoamisista? Nyt on ohjekirjan maksimit, eli 160 baaria, mutta tuntuu että vois ne paalit vielä tiiviimpiäkin olla...

Sidonnan ja äänimerkin välistä aikaa ei ilmeisesti pysty muuttamaan itse, mutta mites huoltomies?

Mulla on ollu likimain paineruuvi pohjassa, kuivemmassa päästäny vajaan kierroksen löysemmälle
Kyllä sen pystyy muuttamaan mut täytyy tietää se koodi millä pääsee sinne sisälle enkä yhtään muista mihkä sen mahdoin kirjottaa muistiin.
Soita kapaselle ja kysy siltä

Tuli ny omaan eka kymppitonni täyteen ja nyt jo joutuu alkaa kiristämään ketjua  ;D
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 07.07.12 - klo:22:44
Eli 160 ei ole vielä mitään, täytyy sitten koittaa kuinka pitkälle vetokoneessa riittää teho.

Oletin että tuota koodia ei kerrota kellekkään, niin eipä ole tullut kysyttyäkään. Tämä kapanen on kyllä hyvin perillä mäkkärin sielunelämästä, osaa neuvoa erittäin hyvin puhelimenkin välityksellä.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: AgriAllah - 08.07.12 - klo:00:21
Tämä kapanen on kyllä hyvin perillä mäkkärin sielunelämästä, osaa neuvoa erittäin hyvin puhelimenkin välityksellä.

Näin on. Asiallista palvelua saatiin jopa juhannus aattona.  :D
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 08.07.12 - klo:11:25
Agriallah: Mäkkärilläkö kokeilitte muovisidontaa? Miten toimi?
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: +250 - 08.07.12 - klo:11:30
Eli 160 ei ole vielä mitään, täytyy sitten koittaa kuinka pitkälle vetokoneessa riittää teho.

Oletin että tuota koodia ei kerrota kellekkään, niin eipä ole tullut kysyttyäkään. Tämä kapanen on kyllä hyvin perillä mäkkärin sielunelämästä, osaa neuvoa erittäin hyvin puhelimenkin välityksellä.
1733 :-\
Mulla alkaa nivelenräikkä laulaa jos metrinki ajaa sen jälkeen kun kone piippaa.Painemittari nousee punaisen puoleenväliin.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: AgriAllah - 08.07.12 - klo:12:16
Agriallah: Mäkkärilläkö kokeilitte muovisidontaa? Miten toimi?

No ei vielä toimi. Vaatii vielä jonkun lisävarusteen vissiin. Agrista ostin jo silotiten valmistamaa sidonta  kelmua jossa on hieman liimaa. Joten ei taida ihan verkkomaisen kevyesti rullata. Tiedä sitten minkälaista kelmua Agronicissä käytetetään, mutta joku lisävaruste näissäkin on
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 08.07.12 - klo:12:24
Mulla alkaa nivelenräikkä laulaa jos metrinki ajaa sen jälkeen kun kone piippaa.Painemittari nousee punaisen puoleenväliin.
No niille seuduille se nousee meilläkin, mutta räikkä ei ole kertaakaan huutanut liiasta rehusta vaikka on isoa apila karhoa ajettu (yli 20paalia/Ha on aika kova sato näillä korkeuksilla). Jontikka tuntuu hyytyvän ennen kuin paalain, ei kestä paalia pudottaa vaihdista kun vedetään oikeasti isoa karhoa.
Paalit on nurkista tiiviitä, mutta keskeltä ei niin kauhean kovia. Olisiko vika liian leveässä karhossa?

En oo tiennytkään että näihin saa muovisidonnan. Kerroppa sitten kokemuksia kun niitä saat :)
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: masahiiri - 08.07.12 - klo:12:33
Eli 160 ei ole vielä mitään, täytyy sitten koittaa kuinka pitkälle vetokoneessa riittää teho.

Oletin että tuota koodia ei kerrota kellekkään, niin eipä ole tullut kysyttyäkään. Tämä kapanen on kyllä hyvin perillä mäkkärin sielunelämästä, osaa neuvoa erittäin hyvin puhelimenkin välityksellä.
1733 :-\
Mulla alkaa nivelenräikkä laulaa jos metrinki ajaa sen jälkeen kun kone piippaa.Painemittari nousee punaisen puoleenväliin.

mulla menee painemittari pohjaan ja sitte kone piippaa. veturista tippuu ulosoton kierrokset  noin 30 kierrosta. tiukempia sais paalit olla. fusion1 ja jd 6920s
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: erik - 08.07.12 - klo:13:24
Mulla alkaa nivelenräikkä laulaa jos metrinki ajaa sen jälkeen kun kone piippaa.Painemittari nousee punaisen puoleenväliin.
No niille seuduille se nousee meilläkin, mutta räikkä ei ole kertaakaan huutanut liiasta rehusta vaikka on isoa apila karhoa ajettu (yli 20paalia/Ha on aika kova sato näillä korkeuksilla). Jontikka tuntuu hyytyvän ennen kuin paalain, ei kestä paalia pudottaa vaihdista kun vedetään oikeasti isoa karhoa.
Paalit on nurkista tiiviitä, mutta keskeltä ei niin kauhean kovia. Olisiko vika liian leveässä karhossa?

En oo tiennytkään että näihin saa muovisidonnan. Kerroppa sitten kokemuksia kun niitä saat :)

Karho ei saa olla liikaa leveä. Sillonkun paali on keskeltä hiukan koholla on karho optimaalinen ja paalit myös tiukkoja keskeltä.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: jps - 08.07.12 - klo:18:47
Eli 160 ei ole vielä mitään, täytyy sitten koittaa kuinka pitkälle vetokoneessa riittää teho.

Oletin että tuota koodia ei kerrota kellekkään, niin eipä ole tullut kysyttyäkään. Tämä kapanen on kyllä hyvin perillä mäkkärin sielunelämästä, osaa neuvoa erittäin hyvin puhelimenkin välityksellä.
1733 :-\
Mulla alkaa nivelenräikkä laulaa jos metrinki ajaa sen jälkeen kun kone piippaa.Painemittari nousee punaisen puoleenväliin.

Nyt lähti vaihtomäkkäreiden hinta kuin kivi alas... ;)

Onkohan mulla Mäkissä jotain vikaa, ekat rehut ja heinät jo tehty Ranilla, enkä ole käynyt vielä yhtään ylimääräistä jaloittelureissua muovirullilla.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 08.07.12 - klo:21:19
Kesti ne loput 16 rullaa täälläkin päin, kertaakaan ei menny poikki.
Ny on silotitee eikä ole sekään mennyt vielä poikki.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: JD6630 - 11.07.12 - klo:21:20
Eka sato on pääosin paketoitu, ainoastaan sellaset pellot jäljellä mihin ei oo yhdistelmällä asiaa. Kertaakaan ei homma keskeytyny paalaimen takia sen jälkeen kun liittimet vaihdettiin.

Sellasen jutun vaan huomasin, että peräportin sylinterit antoi hieman periksi kun paine alkoi nousta :o Onko normaalia, vai onko hydrauliikassa vikaa tms.?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei 650 renkailla pysy pinnalla, niin on parempi jättää menemättä koko pellolle.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: erik - 11.07.12 - klo:21:23
Eka sato on pääosin paketoitu, ainoastaan sellaset pellot jäljellä mihin ei oo yhdistelmällä asiaa. Kertaakaan ei homma keskeytyny paalaimen takia sen jälkeen kun liittimet vaihdettiin.

Sellasen jutun vaan huomasin, että peräportin sylinterit antoi hieman periksi kun paine alkoi nousta :o Onko normaalia, vai onko hydrauliikassa vikaa tms.?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei 650 renkailla pysy pinnalla, niin on parempi jättää menemättä koko pellolle.

Kyllä ne sylinterit hiukan antaa periks ku paali täyttyy.
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: sirkussonni - 11.07.12 - klo:21:42
Eka sato on pääosin paketoitu, ainoastaan sellaset pellot jäljellä mihin ei oo yhdistelmällä asiaa. Kertaakaan ei homma keskeytyny paalaimen takia sen jälkeen kun liittimet vaihdettiin.

Sellasen jutun vaan huomasin, että peräportin sylinterit antoi hieman periksi kun paine alkoi nousta :o Onko normaalia, vai onko hydrauliikassa vikaa tms.?

Täytyy kyllä sanoa, että jos ei 650 renkailla pysy pinnalla, niin on parempi jättää menemättä koko pellolle.

Kyllä ne sylinterit hiukan antaa periks ku paali täyttyy.

Käytännössä letkut joustaa, ja antaa tilaa öljylle!  Toimii muuten ikään kuin paineakkunakin...
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 11.07.12 - klo:22:01
On siellä vielä venttiili, joka päästää öljyä sylinteris toiselle puolelle, jos ajaa paalin ylitiukax, eli portti aukee ja paikat pysyy ehjänä :)

Erik, siellä kammion välissä mustapäinen kahva, jonka sivuun kääntämällä saat kuivaheinä/olki asennon ruuvailematta ;)
Otsikko: Vs: McHale ja rani
Kirjoitti: erik - 11.07.12 - klo:22:08
On siellä vielä venttiili, joka päästää öljyä sylinteris toiselle puolelle, jos ajaa paalin ylitiukax, eli portti aukee ja paikat pysyy ehjänä :)

Erik, siellä kammion välissä mustapäinen kahva, jonka sivuun kääntämällä saat kuivaheinä/olki asennon ruuvailematta ;)

Aina oppii jotain uutta  :)