Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 19.06.12 - klo:19:28

Otsikko: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: nuffieldmaster - 19.06.12 - klo:19:28
Onko minkälainen siipimalli #3?

Vaihdoin 3 siipiset FK fiskarssit Kvernelandin ilmajäähdytettyihin auroihin 80 luvun tienoilta. Toiset sanoo, että pääsee kyntämisen makuun, saa syssymmällä nähdä sitten  :o
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: Oksa - 19.06.12 - klo:20:42
ainaskii auroihin vaihoit, eiks nuot ole yhet vahvimmista merkeistä kun joka töllin nurkalla seisoo ainaskii yhet aurat!
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: kujala - 20.06.12 - klo:07:15
Siipi on hyvä mutta nykytraktorien kanssa tulee pari pikku juttua vastaan, ne näkee sitten kun syksyn on kyntänyt.
Niitten kanssa ei kannata ihan kovasti rymytä.
Ensin juutuubiin parit darksmoke -videot, sitten pottupellon damage-puolelle lisää.
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: nuffieldmaster - 20.06.12 - klo:08:51
Siipi on hyvä mutta nykytraktorien kanssa tulee pari pikku juttua vastaan, ne näkee sitten kun syksyn on kyntänyt.
Niitten kanssa ei kannata ihan kovasti rymytä.
Ensin juutuubiin parit darksmoke -videot, sitten pottupellon damage-puolelle lisää.

???  Kerroppas lisää tuosta?  Kuulin kyllä, että vastaavat aurat oli vetäisty hieman uuten kulmaan isolla traktorilla vetäen, mutta minun vetokoneet on maltilliset? Leyland 472 ja A85 valtra...  :-\
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: Kamikatze - 20.06.12 - klo:10:41
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet  .
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: nuffieldmaster - 20.06.12 - klo:10:45
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet  .

Johtuuko painosta?  :o    Vaihdoin ne lähinnä kestävyyden takia, jonka olen kuullut olevan huomattavasti parempi kverneissä, mutta liekkö sittenkään?
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: Kamikatze - 20.06.12 - klo:11:22
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet  .

Johtuuko painosta?  :o    Vaihdoin ne lähinnä kestävyyden takia, jonka olen kuullut olevan huomattavasti parempi kverneissä, mutta liekkö sittenkään?

Kwernehän on avarampi ja siipiväli pidempi jolloin kivellä on enemmän tilaa maassa liikahtaa terän kärjessä . Lehtijousen vastus tai pidemmän ojaksen  vuoksi voi siiven nousutapa esteeseen osuessa olla erilainen juuri terän kärjessä ,mikä  edesauttaa kiven irtoamista maasta  ? Veikkaisin että terä "niiaa" eri lailla näissä auroissa

Vikaa voi tietysti olla myös ratin ja penkin välissäkin ? mutta onhan asiaa toki podittava ensin tieteellisestä näkökulmasta. ::)  Veikkaisin että syy löytyy näistä seikoista ja kuskin ajotapakin  vaikuttaa todennäköisyys % .
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: brotofobia - 20.06.12 - klo:11:29
Routa ne kivet nostelee...  :o
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: kujala - 20.06.12 - klo:23:20
Kolmonen on seitkytluvun lopun suunnittelua. Traktorit ovat vähän muuttuneet niistä ajoista. Kääntöpää parani paljon seuraavassa versiossa.
Tässä se on vähän siro ja tuppaa lähentelemään traktoria.
Kääntö on tukipyörän kautta, vaatii nostokorkeutta.
Vako on kapeahko ja saattaa leveälle renkaalle käydä ahtaaksi.

Nätit aurat muuten kyntää.
Ja tämä varsin vähäisellä kokemuksella kerrottuna.
Otsikko: Vs: Kväärnelandin kolmonen
Kirjoitti: nuffieldmaster - 21.06.12 - klo:07:55
Käyköhän siihen purkuauroista uudempi kääntöpää?

Eikös A85 ja 472 ole 70 luvun suunnittelua nekin  8)  16.9-34 gummeilla ei liene vako-ongelmaa.