Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 19.06.12 - klo:19:28
-
Onko minkälainen siipimalli #3?
Vaihdoin 3 siipiset FK fiskarssit Kvernelandin ilmajäähdytettyihin auroihin 80 luvun tienoilta. Toiset sanoo, että pääsee kyntämisen makuun, saa syssymmällä nähdä sitten :o
-
ainaskii auroihin vaihoit, eiks nuot ole yhet vahvimmista merkeistä kun joka töllin nurkalla seisoo ainaskii yhet aurat!
-
Siipi on hyvä mutta nykytraktorien kanssa tulee pari pikku juttua vastaan, ne näkee sitten kun syksyn on kyntänyt.
Niitten kanssa ei kannata ihan kovasti rymytä.
Ensin juutuubiin parit darksmoke -videot, sitten pottupellon damage-puolelle lisää.
-
Siipi on hyvä mutta nykytraktorien kanssa tulee pari pikku juttua vastaan, ne näkee sitten kun syksyn on kyntänyt.
Niitten kanssa ei kannata ihan kovasti rymytä.
Ensin juutuubiin parit darksmoke -videot, sitten pottupellon damage-puolelle lisää.
??? Kerroppas lisää tuosta? Kuulin kyllä, että vastaavat aurat oli vetäisty hieman uuten kulmaan isolla traktorilla vetäen, mutta minun vetokoneet on maltilliset? Leyland 472 ja A85 valtra... :-\
-
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet .
-
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet .
Johtuuko painosta? :o Vaihdoin ne lähinnä kestävyyden takia, jonka olen kuullut olevan huomattavasti parempi kverneissä, mutta liekkö sittenkään?
-
Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet .
Johtuuko painosta? :o Vaihdoin ne lähinnä kestävyyden takia, jonka olen kuullut olevan huomattavasti parempi kverneissä, mutta liekkö sittenkään?
Kwernehän on avarampi ja siipiväli pidempi jolloin kivellä on enemmän tilaa maassa liikahtaa terän kärjessä . Lehtijousen vastus tai pidemmän ojaksen vuoksi voi siiven nousutapa esteeseen osuessa olla erilainen juuri terän kärjessä ,mikä edesauttaa kiven irtoamista maasta ? Veikkaisin että terä "niiaa" eri lailla näissä auroissa
Vikaa voi tietysti olla myös ratin ja penkin välissäkin ? mutta onhan asiaa toki podittava ensin tieteellisestä näkökulmasta. ::) Veikkaisin että syy löytyy näistä seikoista ja kuskin ajotapakin vaikuttaa todennäköisyys % .
-
Routa ne kivet nostelee... :o
-
Kolmonen on seitkytluvun lopun suunnittelua. Traktorit ovat vähän muuttuneet niistä ajoista. Kääntöpää parani paljon seuraavassa versiossa.
Tässä se on vähän siro ja tuppaa lähentelemään traktoria.
Kääntö on tukipyörän kautta, vaatii nostokorkeutta.
Vako on kapeahko ja saattaa leveälle renkaalle käydä ahtaaksi.
Nätit aurat muuten kyntää.
Ja tämä varsin vähäisellä kokemuksella kerrottuna.
-
Käyköhän siihen purkuauroista uudempi kääntöpää?
Eikös A85 ja 472 ole 70 luvun suunnittelua nekin 8) 16.9-34 gummeilla ei liene vako-ongelmaa.