Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: lypsyukko - 13.06.12 - klo:08:13

Otsikko: Welgerin ketjupyörien kiinnitys
Kirjoitti: lypsyukko - 13.06.12 - klo:08:13

Tuli tuossa mietiskeltyä miten noi 235:sen rattaat on kiinni. Erityisesti imettelin miten ne kaksoisrattaat on kiinni. Siinähän näyttäis olevan kuusiokolo pultteja useampi kappale kehässä. Kiilaavatko nämä jotain kartiota? Vielä ei remonttia tartte (luulisin) tehdä, mutta sekin aika tulee joskus :o Glaassin aikana "merkkihuollossa" revittiin väkisin ykspäivä kaksoisratasta kun ei ollut oikein toimintaperiaate hallussa. Nyt ajattelin varustautua ja kysyä jo etukäteen  ;D  kiitos tiedoista ! .... ja kaikki muukin mahdollinen tieto esim laakerinvaihtoihin on tervetullutta! Paljon en ole vielä konetta testannut ... toisaalta joku ennen mua on testannut jo yli 15k:n verran. Sen huomasin että koneen ääni kyllä muuttuu merkittävästi ennen kuin paali on ihan täysi. Toki tätä teki 46:kin , mutta ...  :-\
Otsikko: Vs: Welgerin ketjupyörien kiinnitys
Kirjoitti: junttieinari - 13.06.12 - klo:08:59
Kartioholkki ilmeisesti?

http://tamgears.com/laakerituotteet%20www/Taper-lock%20kiristysholkit.htm (http://tamgears.com/laakerituotteet%20www/Taper-lock%20kiristysholkit.htm)

Vastakkaisilla sivuilla olevat pultit ensin irti. Sitten alat ruuvata pulttia halkiota vastapäätä olevaan reikään, jolloin koko paketin pitäis aueta.
Otsikko: Vs: Welgerin ketjupyörien kiinnitys
Kirjoitti: lypsyukko - 13.06.12 - klo:09:31
Kartioholkki ilmeisesti?

http://tamgears.com/laakerituotteet%20www/Taper-lock%20kiristysholkit.htm (http://tamgears.com/laakerituotteet%20www/Taper-lock%20kiristysholkit.htm)

Vastakkaisilla sivuilla olevat pultit ensin irti. Sitten alat ruuvata pulttia halkiota vastapäätä olevaan reikään, jolloin koko paketin pitäis aueta.


Ok ja kiitos!

Ei näytä ihan linkin mukaiselta, mutta periaate voi todella olla tuo ;D