Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 6350 - 02.06.12 - klo:07:06
-
Saako yksnolykköseen tehtaalta 50km/h perää?
Niihin pieniin 82/92 ei ainakaan saa, mutta mites tähän pieneen isoon.
-
Ei, ainakaan viimevuonna ei ollu mahdollista. Sen valmistus piti päästömääräysten takia kait loppua kokonaan, mutta ovat saaneet jollakin jipolla koneen rajojen alle ja niitä tehdäänkin vielä.
-
Ei.N111(113) on eka johon saa nk.liikenneperän.
Onko joku jo päässyt koeajamaan esim N123:sta ihan kunnolla,sehän on nyt sitten ureakone ja uudella nokalla,etupäällä ja 10cm pidemmällä akselivälillä.
-
Ei voi sanoa, että kunnolla, mutta kevään koeajo päivällä kokeilin tuota 123 ht5, eikä kyllä äkkinäiselle ollu ollenkaan hassumpi peli, vielä kun siihen lisää sen lisävarusteena saatavan turbiinin niin varmaankin on kiva vekotin varsinkin kuormaaja käyttöön, tuosta koe koneesta se puuttui.
-
Kyllähän tuollainen N101 ihan käypä peli on, tänä keväänä uuden koneen mittariin melkein 200h ajaneena :)
-
Tossa 101:ssä on sama kone kuin 121:ssä. Jälkimmäisessa on vain 141:n vääntöä antava turbo.
-
Tossa 101:ssä on sama kone kuin 121:ssä. Jälkimmäisessa on vain 141:n vääntöä antava turbo.
--niin.lohko ja tilavuus sama.123:ssa on ainakin viskotuuletin ja urea erona 101teen.CR näköjään molemmissa
-
onhan 101'sessäkin visko.
-
Näin uumoilinkin, ettei sitä sais nopeana. Jotenkin arvokkaaltakin vielä tuntuu. Vuonna 2003 sais perus neloshitekin kamppanjasta 39900 sis.alv, ja nyt tarjotaan vastaavaa muovikuorissa 49900 alv.0%.
-
Mutta mukava tuo on, siitä ei pääse mihinkään :P
-
Näin uumoilinkin, ettei sitä sais nopeana. Jotenkin arvokkaaltakin vielä tuntuu. Vuonna 2003 sais perus neloshitekin kamppanjasta 39900 sis.alv, ja nyt tarjotaan vastaavaa muovikuorissa 49900 alv.0%.
Ota huomioon että 6000-sarja esiteltiin ~1991 ja viimmonen hitekki pukkas ulos 2006 (??), N-sarjan hinnassa on Valtran omat mokailut M- ja C-sarjoissa + itse N-sarjan suunnittelutyö.
Mutta hintaero on kyllä suuri.
-
Kyllä täytyy olla samaa mieltä renen, kanssa sitä enemmän tuosta n. stä pitää mitä enemmän sillä ajaa. Turbiinilla se on niin "pehmoinen" käsitellä, että tuon vanhemman haitekin tumppaa mennen tullen, kun tulee vain jarrua poljettua jos pitää hidastaa ;D Ja tuohon puuladon täyttöön ihan uskomaton, casen jälkeen, se kun jäi aina raapimaan kasaa vasten, mutta tuo lähtee nousemaan klapikasaan, jos kuski nukkuu, niin kone tulee katosta ulos 8) eikä tarvi keräillä puita pitkin pihaa, kun ei tee kaninloikkaa suuntaa vaihdettaessa.
-
onhan 101'sessäkin visko.
--jos on niin myyntiheppu sano mulle väärän totuuden....
-
Ainakin mun konees näkyy olevan :)
-
Ainakin mun konees näkyy olevan :)
sama vika. -12 vuoden N101 ilman kusilaaria kun vielä sai :) mutta suunnanvaihto on todella pehmeä myös ilman turbiinia kun edellinen ceissi teki semmose saatanan loikan joka kerta että penkillä oli pysymistä, eli jotai kehitystä tapahtunut ajansaatossa :)
-
Näin uumoilinkin, ettei sitä sais nopeana. Jotenkin arvokkaaltakin vielä tuntuu. Vuonna 2003 sais perus neloshitekin kamppanjasta 39900 sis.alv, ja nyt tarjotaan vastaavaa muovikuorissa 49900 alv.0%.
Ota huomioon että 6000-sarja esiteltiin ~1991 ja viimmonen hitekki pukkas ulos 2006 (??), N-sarjan hinnassa on Valtran omat mokailut M- ja C-sarjoissa + itse N-sarjan suunnittelutyö.
Mutta hintaero on kyllä suuri.
Mutta silti se on se sama hitekki, suunnittelutyö rajoittunu lähinnä konekoppaan+muovikannuun mahan alla. Jos tuohon kamppanja hintaan sais esim. pikku nelos Versun, niin tuntuis vähän järellisemmältä toi hintojen nousu.
No tämäpä oli taas tällästä köyhän vuodatusta.. :D
-
Juu kyllä se paikkansa pitää, että sama konehan se on ja juuri siksi ainakin ite tuon ostinkin kaveriksi tuolle 6550,lle kun siitä on niin hyvät kokemukset, tänäkeväänä kävi ensikerran huoltomies tervehtimässä vian takia mun piikkiin, eli siirtopumppu alkoi vuotaa kesken kylvöjen, kone on nyt ollu vähän yli kymmenevuotta talossa ;D Takuu aikaan siihen vaihdettiin ajo-ohjelma, kun yritti parikertaa lähteä molempiin suuntiin yhtä aikaa. Etukuormain koneeksi tuo n on todella mukava, mutta metsässä tuo vanhempi hakkaa sen 6-0, mutta pihakoneeksi se taloon tulikin ja siihen todella miellyttävä :o
-
Täytyy kyllä kompata tuota "köyhän vuodatusta" :D Valtra on hiukan kalliimpi kuin kilpailiat, mutta mitä itse olen päässyt Versulla ajamaan niin jos vain olisi halvemmalla olisi saanut niin olisin sellaisen ennemmin ottanut, mutta minkäs teet kun on niin hinnoissa että perus hitech + Kunnon varusteet oli maksimi hinnoissa... jos vain olisi ollut mahdollisuus niin versu olisi tullut mutta... mutta... näillä hinnoilla ::)
-
Onhan se, vuos sitten kun kauppaa tein, samoilla varusteilla mx110 oli vähän yli 5t halvempi, mutta kun yritti lähteä varovaisesti eteen tai taa aina ampui loikalla matkaan, niin ei siinä ollut vaihtoehtoa, noita klapi säkkejä kaatuilee muutenkin vaikka ei huvikseen nykisikkään. Jälkeenpäin on kyllä tullu mieleen, että hinnan unohtaa mutta vikaa ei, on tuo n niin miellyttävä 8)
-
niitä kytkeytymisaikoja saaa muutettua, osaa itse osaa huollossa, Suunnanvaihdon nopeuden ainakin uudemmissa itse, pikavaihtteitten nopeus huollossa, kannapi kysellä huollosta !
-
En tiedä miten on nykyään, kun tälle alueelle piirimyyjä vaihtui, mutta vielä viime vuoteen koneella ei oikeastaan merkkihuoltoa ollutkaan, noin parikymmentä kertaa kysyin jotain omasta casestani ja aina sain saman vastauksen "mikähän siinä nyt on, ei ole koskaan kuullutkaan" ja viimeisin oli kaiken huippu, mutta sitä en tässä ala yleisesti setvimään, mutta suurin syy merkin vaihtoon oli juuri puuttuvua huolto ja sinne, kun oli vielä kaiken lisäksi jatkuvasti jotain asiaa. Tuon vallun huoltoa, kun ei paljon ole tarvinnu vaivata, eikä sieltä koskaan ole ihmetelty asiakkaalle, mitä sille pitäis tehdä, jos kuluneitten 25 vuoden aikana on jotain kysyttävää valluista ollu.