Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: icefarmer - 23.05.12 - klo:02:26

Otsikko: Trukkiturma
Kirjoitti: icefarmer - 23.05.12 - klo:02:26
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/koulupoika-kuoli-rautakaupassa/art-1288471266543.html#comments-anchor

Kovasti on käräjöitävää tässä valitettavassa turmassa.... harjottelijat, trukki yleisellä tiellä, toinen kyydissä, ei valvontaa...
Eihän se kyllä nuorukaista takaisin tuo  :(     Taitaa tulla loppu työelämääntutustumisille, kuka enää tohtii noita piskelijoita ottaa vaivoikseen.

Ottaako palstan väki noita harjoittelijoita, jos joku nyt maatilalle haluaa, urakointia harjoittaville noita tulijoita lienee enemnpi???
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: Poropoliisi Hurskainen - 23.05.12 - klo:04:51
Ainahan näitä sattuu, eihän muuten olis tekijöitä jos ei nuoria otettais töihin. Pian ollaan kuin Amerikassa jossa liian kuuman kahvin tarjoamisesta joutuu miljoonakorvauksiin ja työsopimuksia lukiessa pitää olla lakimies apuna.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: Hervast - 23.05.12 - klo:07:15
Niin ikävää kun se onkin, niin tuommoisia onnettomuuksia ei vaan voi estää. Tuommoista järjetöntä kikkailua ja riskinottoa näkee liikenteessäkin melkein päivittäin. Luolamiesten tasolla ollaan kehityksessä edelleen, valitettavasti.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: rene - 23.05.12 - klo:07:25
Pojat on poikia. Ja joskus tytötkin. Tuskin tuosta voi kovin kummoisia oikeusjuttuja kehitellä :o
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: jylperö - 23.05.12 - klo:07:41
parasta aikaa on pojan kloppi tutustumassa työelämään. innokkaasti ajelee mönkijällä ja traktorilla jyräilee. ei uskalla sarkapellolle laittaa salaojitettua kun ajelee on turvallisempaa.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: matso - 23.05.12 - klo:08:40
on meilläkin ollut työ harjoittelijoita niin navetas kuin pellolla ja ihan puhtaita kaupunkilais poikia kesällä töissä onneksi ei ole mitään isompaa sattunut yhdeltä katkesi aikoinaan solis luu  mutta ne paranee ja toivon mukaan mitäään ei satukkaaan..
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: vms1 - 23.05.12 - klo:08:51
tässä oli yhtenä ongelmana että niitä oli kaksi. Näyttämisenhalu oli kovasti heti päällä. Tollasia jos ottaa niin yksin voi laittaa tekemään melkein mitävaan mutta kahdestaan ovat vaarallisia sekä itselleen että muille jo harjankin kanssa
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: SKN - 23.05.12 - klo:09:06
Lehdet taas herkuttelee lööpeillään surullisella aiheella. Montako ysiluokkalaista on harjurina ja ajaa trukkia ilman valvontaa? Aivan ***** monta. Nyt kun tulee se vahinko ni alkaa yleistäminen ja pään vadille nostaminen. Tää on vähän ku se mopojuttu. Vähän vahinkoja, paljon melua. Vaaditaan lakimuutoksia yms yms. Perkele, vahinkoja sattuu ja sille ei voi mitään. Ysiluokkaliset menee bilsan tunnilla metsään sieniä luuppaamaan. Joku syö kärpässienen ja kuolee. Kenen vika, miksei noudatettu lakia jne jne... Ja taas lööppeillään..... Valitettava tapaus kuitenkin.







Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: Oksa - 23.05.12 - klo:20:38
surkea tapaus kaikesta huolimatta!    mutta ootteko muuten huomanneet kuinka paljon osaa trukki pompottaa kun vähän kovempaa ajelee?       ite olen joskus kironu koko jojoa kun pitäis mutta kun ei voi ja kyllä se tulee aikuisellekii ikävänä yllerinä kun yrittää ajaa!                mutta eiköhän tostakin kehitä joku virkamiäs samanlaisen jutun kuin siitä rekkakuskista jonka alle ajo ne kuus miästä!

       
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: sirkussonni - 24.05.12 - klo:23:51
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: icefarmer - 25.05.12 - klo:01:35
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: JoHaRa - 25.05.12 - klo:14:20
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: bouli - 25.05.12 - klo:14:42
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: JoHaRa - 25.05.12 - klo:15:48
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: rene - 25.05.12 - klo:20:20
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: JoHaRa - 25.05.12 - klo:20:22
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o

Ehkä sama laite. Mä en uskaltanut kokeilla kuin "noppeella kakkosella"  :o
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: rene - 25.05.12 - klo:20:31
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o

Ehkä sama laite. Mä en uskaltanut kokeilla kuin "noppeella kakkosella"  :o
Muistuikin mieleen, apulainen tuli perässä traktorilla ja kehui että aina kun alkoi trukki heittelehtiä niin jäi mustia jälkiä asfalttiin ;D ;D   
  Tässä ei kyllä minusta ollut kun viisi vaihdetta ja suunnanvaihdin jollen nyt sitten vallan väärin muista :(   Kuusreikäänen perkins käy hyvin pienilläkin kierroksilla joten hiljaakin pääsee ja ykkönen todella muutenkin aika pieni.  :)
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: JoHaRa - 25.05.12 - klo:20:34
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o

Ehkä sama laite. Mä en uskaltanut kokeilla kuin "noppeella kakkosella"  :o
Muistuikin mieleen, apulainen tuli perässä traktorilla ja kehui että aina kun alkoi trukki heittelehtiä niin jäi mustia jälkiä asfalttiin ;D ;D   
  Tässä ei kyllä minusta ollut kun viisi vaihdetta ja suunnanvaihdin jollen nyt sitten vallan väärin muista :(   Kuusreikäänen perkins käy hyvin pienilläkin kierroksilla joten hiljaakin pääsee ja ykkönen todella muutenkin aika pieni.  :)

Se millä mä ajelin oli lähinnä "seitennollakakkonen takaperin ja samalla vaihteistolla mutta käännettynä"   :'(
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: Timppa - 25.05.12 - klo:20:40
Heikot sortuu elon tiellä... trukki senkun porskuttaa.

 ;D
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: rene - 26.05.12 - klo:08:09
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o

Ehkä sama laite. Mä en uskaltanut kokeilla kuin "noppeella kakkosella"  :o
Muistuikin mieleen, apulainen tuli perässä traktorilla ja kehui että aina kun alkoi trukki heittelehtiä niin jäi mustia jälkiä asfalttiin ;D ;D   
  Tässä ei kyllä minusta ollut kun viisi vaihdetta ja suunnanvaihdin jollen nyt sitten vallan väärin muista :(   Kuusreikäänen perkins käy hyvin pienilläkin kierroksilla joten hiljaakin pääsee ja ykkönen todella muutenkin aika pieni.  :)

Se millä mä ajelin oli lähinnä "seitennollakakkonen takaperin ja samalla vaihteistolla mutta käännettynä"   :'(
;D ;D  No ei sentään "viisnollakakkonen"
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: maraani - 26.05.12 - klo:08:40
Eräässä (melkein ainoassa) kesätyöpaikassa vajaat 30 vuotta sitten ajelin Vilakoneen valmistamilla trukeilla, toisen valmistenumero oli muuten 2. Alunperin ne oli hankittu tiilisalaojaputkien nosteluun.

Semmoisia kuin olis traktori takaperin, isot pyörät toisessa päässä ja pallorenkaat ohjaavina perässä. Kävi muuten betonilla olkatappien päälle, kun oli vähän vastapainoakin. Nosti aika messevästi, mut vähän kömpelöitähän ne oli. Vaihteet suht normaalit 3+R ja kertoja. Kytkin ja traktorimalliset kääntöjarrut.

Kulki kuutosella sen verran, ettei uskaltanu (siis mää en uskaltanu) yleensä "täysiä" ajaakaan. Ja alkoi todella_helposti "kirjoittamaan" kovassa vauhdissa. Meni talvellakin yllättävän pitkälle lepikkoon, sitten kun sinne suunnan otti. :)
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: JoHaRa - 26.05.12 - klo:09:03
Eräässä (melkein ainoassa) kesätyöpaikassa vajaat 30 vuotta sitten ajelin Vilakoneen valmistamilla trukeilla, toisen valmistenumero oli muuten 2. Alunperin ne oli hankittu tiilisalaojaputkien nosteluun.

Semmoisia kuin olis traktori takaperin, isot pyörät toisessa päässä ja pallorenkaat ohjaavina perässä. Kävi muuten betonilla olkatappien päälle, kun oli vähän vastapainoakin. Nosti aika messevästi, mut vähän kömpelöitähän ne oli. Vaihteet suht normaalit 3+R ja kertoja. Kytkin ja traktorimalliset kääntöjarrut.

Kulki kuutosella sen verran, ettei uskaltanu (siis mää en uskaltanu) yleensä "täysiä" ajaakaan. Ja alkoi todella_helposti "kirjoittamaan" kovassa vauhdissa. Meni talvellakin yllättävän pitkälle lepikkoon, sitten kun sinne suunnan otti. :)

Juu... Todellinen Kamikaze-lentäjän harrasteväline  :-\
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: kylmis - 26.05.12 - klo:09:05
Trukkionnettomuuksia on sattunut maailman sivu. Joskus alta kahdeksantoistakesäisenä koulukaveri puhui, että oltiin työkeikalla paperitehtaalla ja hänelle luvattiin opastus työpisteeseen. Joku paperimies sitten tuli ja sanoi, että otetaan trukit, kun niillä pääsee nopeammin. Hän ei ollut aikaisemmin ajanut trukilla juurikaan, eikä ehtinyt sanoa mitään, kun paperijamppa jo lähti liikkeelle. Äkkiä sitten omaan trukkiin ja saikin sen käyntiin. Sitten olikin jo kiire, kun opastaja porhalsi kaukana edessä. Niin kauan meni hyvin, kunnes varastohallissa tuli yksi tiukempi mutka ja trukki lähti käsistä. Osui sitten yhteen pakattuun paperirullaan ja piikkin meni sen verran rullan sisään kuin se nyt voi tuollaiseen tiiviiseen massaan mennä. Kysyttiin, että tuliko paljon sanomista. -No ei, se paperikaveri tuli hetken päästä takaisin katsomaan, että mihin jäin. Totesi vaan, että olisit sanonut, että et oo aikaisemmin ajanu trukilla. No, täytyy nostaa tuo rulla sivuun, ettei se lähde maailmalle. Eikä siitä sitten sen enempää.

Nykyäänhän tästä tulisi hirveä selkkaus. Läheltä piti tilanne ilmoitus, ulkopuolisen henkilön ilman työn opastamista suoritettu ajoneuvon haltuun otto ja luoja tietää mitä paperirumbaa. Näitä juttuja sitten lueskellaan kahvipöydässä työsuojelun vaaratilanteina. Kaikki mahdolliset työnjohtajat ja alihankkijan edustajat käyvät haukuttavana jne.

En tiedä onko maailma mennyt 20 vuodessa eteenpäin. Jotenkin sellainen tietynlainen inhimillisyys on tyystin hävinnyt. Vaatimukset ovat hirmuiset, mutta virheitä ei saisi tehdä. Se on mielestäni mahdoton yhtälö. Mitä enemmän tekee konkreettista hommaa, niin sitä enemmän on potentiaalisia mahdollisuuksia tehdä myös virheitä. Sitten niitä, jotka oikeasti tekevät jotain rangaistaan. En täysin hiffaa systeemin mielekkyyttä.
Otsikko: Vs: Trukkiturma
Kirjoitti: 42 - 26.05.12 - klo:09:49
Olikos se surmansa saanut piikeissä seisoskelemassa?? Vai missä kohtaa kyydissä siten, että voi jäädä eteenpäin liikkuvan trukin alle?? Jos oli piikeissä, niin ei ole pieninkään ihme, että tuolla tavalla on päässyt käymään!
käsittääkseni oli istunut trukin sivulla ja siiten oli kone lähtenyt heittelehtimään, kovaa oli kuulemma menty :(

Vanhat ja nopeat "maantietrukit" ovat todella veemäisiä ajettavia  :o Ohjauksissa klappia tajuttomasti ja heittelehtiminen alkaa mikrosekunneissa.
Toi mun 2,5 tonninen Mitsu kulkee papereitten mukaan vajaa 20km/h.
On kyllä oltava koko ajan hereillä jos pidempään meinaa ajaa suoraa täysillä, jollain vanhan polven puimurillakin ajelee tuohon nähden ihan ilokseen.

Muistaakseni ne vanhat Valmetin trukit kulkivat 30 km/h. Ajelin joskus sellaisella, just sai pysymään tiellä 10 km/h  :o
Valmetin td78 kulkee viittäkymppiä :)  Silti 80km matkaan meni kolme tuntia kun otti aina kauhean loikan kun hiukan keräsi liikaa vauhtia :o :o

Ehkä sama laite. Mä en uskaltanut kokeilla kuin "noppeella kakkosella"  :o
Valmetin trukilla on ajettu kakkosella täälläkin, 2tn trukki kulki 28 kmh – takaperin ajoin ( oli ”tukevampi” niin  ja oikeasti piti puristaa ratista sormet valkoisena – kun nuorempana piti näyttää ettei pelkää ? enää ei uskaltaisi.