Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: makro - 13.05.12 - klo:14:55
-
Kestääkö muilla potilan äkeessä pyörän laakerit, tuos 5.4 metrisessä, joku 15v vanha, ni saa jatkuvasti vaihtaa niitä. nii ja on rasvattu varmasti huolella ja katottu aina ettei niis ole välyksia, mut silti ne on kulutustavaraa. kestääkö ne muissa merkeissä?
-
Meil on 11 vuotta vanha 5,5m multiva. Yhtään pyörän laakeria ei ole (vielä) menny. Rasvaus tehty kerran päivässä.
-
Naapurilla on joku ihan alkupään Multiva, 5-pulttisilla navoilla.
Niistä pyörän laakereista sanoi että niitä menee ja paljon..
-
Kestääkö muilla potilan äkeessä pyörän laakerit, tuos 5.4 metrisessä, joku 15v vanha, ni saa jatkuvasti vaihtaa niitä. nii ja on rasvattu varmasti huolella ja katottu aina ettei niis ole välyksia, mut silti ne on kulutustavaraa. kestääkö ne muissa merkeissä?
Pari asiaa tulee mieleen, onke telin puslat väljät -> jos teli auraa tai harittaa, kuormittuu pyöränlaakerit
Sitten laakerin kiristys, kartiorullalaakeri tulee helposti liika kireälle, ja sitä se ei siedä, varsinkaan jos tieajoa. Sopiva kiristys: ensin avaimella napaa pyörittäen niin että vähän ahdistaa, sitten löysälle ja sitten sormilla pultista kiertämällä kiinni ja sokka paikalleen
-
5,5 magnumi joku kymmenenvuotta vanha ajettu vuoteen 150-200ha rasvataan pari kertaa kaudessa ei ole laakereita vaihdeltu
-
620 magnum kanssa eikä oo yhtää laakerpeliä mennynnä
-
Potilan äkeessä 4.5 ei ainakaan ole edes napaa vaan peltiputkeen ympätty laakerit ja suojana laakerin oma suoja .Olen niitä kunnostanut ,tehnyt laakerille suojan suuresta rikasta ja heftannut sen putkeenn kiinni, ettei mekaanisesti pääse mikäään hinkkaamaan laakeria .Paalinaru on tehokas laakerin syöjä.
-
Potilan äkeessä 4.5 ei ainakaan ole edes napaa vaan peltiputkeen ympätty laakerit ja suojana laakerin oma suoja .Olen niitä kunnostanut ,tehnyt laakerille suojan suuresta rikasta ja heftannut sen putkeenn kiinni, ettei mekaanisesti pääse mikäään hinkkaamaan laakeria .Paalinaru on tehokas laakerin syöjä.
Kerrankin SAS puhuu totta. :o
-
20 vuoden ajan on vuosittain vedetty 120-200km tumea maantiellä max 50-60kmh, eikä vieläkään mitään sanomista. Kummassakaan, telissä tai laakereissa ei ole nippoja. Renkaita on hajonnut kaksi vai kolme. Äkeenähän tuo ei nykymittapuulla mikään häävi ole, mutta "alustasta" pitää antaa pisteet.
-
Oli 5,4 skh malli ja kyllä siihen melekein joka kevät meni jonkun renkaan laakeri, yleisimmin siitä kuljetustelistä. Ja se ***** telimekanismi vääntyili ja levisi kanssa monesti. Semmosta 80-100 ha keväässä sillä silti sotkettiin menemään.
-
Mistäs noita laakereita helpoiten saa, sattuisko jollain olemaan laakerin mittoja/tyyppiä tiedossa Potila SPH 500:een (5 pulttinen napa)?
-
Oli 5,4 skh malli ja kyllä siihen melekein joka kevät meni jonkun renkaan laakeri, yleisimmin siitä kuljetustelistä. Ja se ***** telimekanismi vääntyili ja levisi kanssa monesti. Semmosta 80-100 ha keväässä sillä silti sotkettiin menemään.
Just oli laakeriliikkees myyjän kans puhetta ja se meinas että sanoo aina isännille että älkää rasvatko niitä potilan laakereita ollenkaan. Ei kuulemma kestä ylirasvausta yhtään...
-
Oli 5,4 skh malli ja kyllä siihen melekein joka kevät meni jonkun renkaan laakeri, yleisimmin siitä kuljetustelistä. Ja se ***** telimekanismi vääntyili ja levisi kanssa monesti. Semmosta 80-100 ha keväässä sillä silti sotkettiin menemään.
Just oli laakeriliikkees myyjän kans puhetta ja se meinas että sanoo aina isännille että älkää rasvatko niitä potilan laakereita ollenkaan. Ei kuulemma kestä ylirasvausta yhtään...
Mulla ainakaan ollu navoissa mitään nippoja, kuppiin tuli kerran keväässä lisättyä. Varpajyrä sitte erikseen.
-
Silleen että otat sen laakerin risan mukaan kun meet hakeen uutta,saat vissisto sopivan.
Tuntuu vielä pyörä siinä just pyörivän, ja tarttis noita peltojakin äestää, niin ei viittis toimivaa purkaa.
Aattelin, että ois saanu niitä laakereita etukäteen valmiiksi.
-
Kartiolaakeri ei mistään liiasta rasvasta hajoo. Mää en edes ymmärrä mikseis kaikissa kuulahinkaimissa ole nippoja rasvausta varten.
-
Kestääkö muilla potilan äkeessä pyörän laakerit, tuos 5.4 metrisessä, joku 15v vanha, ni saa jatkuvasti vaihtaa niitä. nii ja on rasvattu varmasti huolella ja katottu aina ettei niis ole välyksia, mut silti ne on kulutustavaraa. kestääkö ne muissa merkeissä?
Pari asiaa tulee mieleen, onke telin puslat väljät -> jos teli auraa tai harittaa, kuormittuu pyöränlaakerit
Sitten laakerin kiristys, kartiorullalaakeri tulee helposti liika kireälle, ja sitä se ei siedä, varsinkaan jos tieajoa. Sopiva kiristys: ensin avaimella napaa pyörittäen niin että vähän ahdistaa, sitten löysälle ja sitten sormilla pultista kiertämällä kiinni ja sokka paikalleen
Btw millaiset puslat siellä telissä oikein on? Näkyy omassakin potilaassa olevan väljää telin laakeroinnissa.