Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Zetor - 06.05.12 - klo:10:23
-
Katselin kuormaajatraktoria ja huomasin tuollaisen. Tekeekö mitään jos ruuvaa lisätehoja sinne 170? Kestääkö perä yms, agrotron 150:ssähän järeämmät jo.
Käyttökokemuksia? Kannattaako yrittää tuosta esim etu-takaniittokoneelle veturia?
-
Tämä on ilmeisesti suomalaisille täysin vieras traktori merkki ja malli, kun puhelimellakaan ei saa mitään tietoa.
-
Katselin kuormaajatraktoria ja huomasin tuollaisen. Tekeekö mitään jos ruuvaa lisätehoja sinne 170? Kestääkö perä yms, agrotron 150:ssähän järeämmät jo.
Käyttökokemuksia? Kannattaako yrittää tuosta esim etu-takaniittokoneelle veturia?
Tuolla numerolla on kahta lajia. Vanhemmat 7,2 litran moottorilla ja uudemmat jotain kuuden pintaan.
-
Konehuolto Korri Nivalasta tai Hautala vai mitänenytoli Oulaisista on deutseja huoltanu, ne vois osata sanua jottai.
Itelläni on tuo 110 etukuormainkonneena. Yhesti ulosoton levyt vaihettu...
-
Itelläni on tuo 110 etukuormainkonneena. Yhesti ulosoton levyt vaihettu...
No sittenhän se kestää paremmin, kun laittaa toisen eteen niin tehot per ulosotto puolittuu.
Montako tuntia kesti?
-
Tämä on ilmeisesti suomalaisille täysin vieras traktori merkki ja malli, kun puhelimellakaan ei saa mitään tietoa.
Oiskohan pyhäpäivällä mitään tekemistä asian kanssa :P
Cosminen kaupoi tuossa jo sanoikin suurimman eron, samoin tuolla pienemmällä koneella tehdyt muutenkin keppoisempia, keveämpiä kaikinpuolin vaikka koneen kyljessä olisi isompi numero kuin vanhemmassa 120 mallissa. Eroa löyty monessa käytännön kannalta merkittävässä seikassa, kuten akselivälissä, renkaissa, nostolaitteen nostotehossa jne.
Tuossa uudemmat http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron108.htm
Vanhemmat http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron130.htm
Itellähän vajaa 3000 tuntia takana 140 mallilla, kaverilla samanlainen. Kummassakin se noin 200 kaakkia eikä ongelmia, mulla oli silppurin edessä muutamana kesänä jossa otettiin kaikki irti ongelmitta. Suurin ongelma ilmastoinnin kennon jäätyminen, joutuu välillä sulatella ottamalla ilmastoinnin pois päältä.
Pellolla mieluinen ja vähä ruokainen, tiellä kyllä soppa maistuu vrt. Deere.
-
Tämä on ilmeisesti suomalaisille täysin vieras traktori merkki ja malli, kun puhelimellakaan ei saa mitään tietoa.
Oiskohan pyhäpäivällä mitään tekemistä asian kanssa :P
Cosminen kaupoi tuossa jo sanoikin suurimman eron, samoin tuolla pienemmällä koneella tehdyt muutenkin keppoisempia, keveämpiä kaikinpuolin vaikka koneen kyljessä olisi isompi numero kuin vanhemmassa 120 mallissa. Eroa löyty monessa käytännön kannalta merkittävässä seikassa, kuten akselivälissä, renkaissa, nostolaitteen nostotehossa jne.
Tuossa uudemmat http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron108.htm
Vanhemmat http://www.konedata.net/Traktorit/dfAgrotron130.htm
Itellähän vajaa 3000 tuntia takana 140 mallilla, kaverilla samanlainen. Kummassakin se noin 200 kaakkia eikä ongelmia, mulla oli silppurin edessä muutamana kesänä jossa otettiin kaikki irti ongelmitta. Suurin ongelma ilmastoinnin kennon jäätyminen, joutuu välillä sulatella ottamalla ilmastoinnin pois päältä.
Pellolla mieluinen ja vähä ruokainen, tiellä kyllä soppa maistuu vrt. Deere.
Tämä on uudempi. Ei kuulemma välttämättä käy heittämällä etu vuo ja nostolaitteen asennus, että en tiedä sitten.
Semmonen tarvis ja 160-170 hp kait.
Kattelin varioita 700- sarjaa, mutta niissä kaikissa samat tunnit melkein käytettynä. Hintaan voi siis lisätä tietyn remontin.
Huoltomiehen sai kyllä kiinni sunnuntaina.
-
Katselin kuormaajatraktoria ja huomasin tuollaisen. Tekeekö mitään jos ruuvaa lisätehoja sinne 170? Kestääkö perä yms, agrotron 150:ssähän järeämmät jo.
Käyttökokemuksia? Kannattaako yrittää tuosta esim etu-takaniittokoneelle veturia?
Tuossa naapurikylässä on yhdellä kaverilla 130, eli tätä uudempaa mallia missä 6,1L moottori ja 24 tuumaisilla eturenkailla. Ja siihen on laitettu lisää voimaa n.170hp tienoille ja kyllä se hyvin on kestänyt tunteja muistaakseni jotain n. 5000h
-
Katselin kuormaajatraktoria ja huomasin tuollaisen. Tekeekö mitään jos ruuvaa lisätehoja sinne 170? Kestääkö perä yms, agrotron 150:ssähän järeämmät jo.
Käyttökokemuksia? Kannattaako yrittää tuosta esim etu-takaniittokoneelle veturia?
Tuossa naapurikylässä on yhdellä kaverilla 130, eli tätä uudempaa mallia missä 6,1L moottori ja 24 tuumaisilla eturenkailla. Ja siihen on laitettu lisää voimaa n.170hp tienoille ja kyllä se hyvin on kestänyt tunteja muistaakseni jotain n. 5000h
Oikein mainio peli ;D Ja kestää tuon 170hv oikein hyvin tietenkin riippuen käyttäjästä :P Pieni ruokainen kaikissa hommissa ja ohjelmoituna on vääntöä riittävästi... Ja ketteryys on parempi mitä monessa 4-sylinterisessä traktorissa ;)
-
Eiks joku sankari ollu tollasesta repiny jotain likemmäs 300 ulos lavetin vetoon
Oli tossa naapurikyläs laitettavana ku motti pamahtanu
Oli kuulemma ollu hiukan hätänen peli ;D
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
-
Mulla on tollanen 06 mallinen kone ollut uudesta asti ja oli vakiona oikein nuhapumppujen kuningas, mutta nyt ollu jonku vuoden säädettynä 165 heppaan ja on todella mielekäs peli on notkea ja tehokas.
Käyttö on sekalaista, istutuskoneen vetoa keväällä,kesällä vedetään ruiskua ja syksyllä perunakuormia sekä kynnetään.
Vikoja ollut vähän, mittaristo vaihtoon takuuaikana,ilmastoinnin termostaatti. Ilmastoinnin kennon jäätyminen jonkinlainen ongelma kuumimpaan aikaan sattuu yleensä ruttoruiskutusten aikaan jäätymään useasti päivässä.
Vanteet on heikot korvat repeilee, jos itte olisin nyt ostamas ottaisin kiinteillä vanteilla.
Kuormaajaa ei ole mutta notkea se ainakin olis siihen käyttöön.
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
Ja mä en käsitä miten sun deutsi söi niin helvetisti :D
-
Niinjuu, nuohan ne omassakin olleet pahin ongelma, neljä kertaa taitaa olla nyt takana.
Umpivanteet, kotimaiset sellaiset kun oli aluksi vakiorenkailla kunnes toimittivat kauppaan kuuluvat renkaat+vanteet>:( Ihan paskat, suorat levyt ilman pokkausta kiinni vannekehässä, repeäähän se siitä saumasta kun pääsee elämään. Samoin keskiö, kaks kertaa revennyt keskiöstä kun sekin suoraa levyä.
Kaverilla tehtaalta tulleet umpivanteet, samanlaiset kuin muissakin merkeissä pokkauksella keskiöllä sekä taite kehällä,josta hitsattu kiinni. Vanteen eläminen ei revi hitsauksia tai repeä keskiöltä.
Tuohon nuhaisuuteen, näitä tulee tehtaalta missä sattuu säädöissä jota voi kyllä ihmetellä? Omassa oli vakiona noin 160 heppaa, kun piti olla 149, joissakin samantehoisissa ollut 120 heppaa. Eipä ihme kun kommentit samasta mallista hiukka ristiriitaisia eri isännillä ;D
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
Ja mä en käsitä miten sun deutsi söi niin helvetisti :D
Mul on ollut kolme Deutzia ja jokainen söi keskimäärin n. 14 litraa tunnissa.
-
Tiedän kyllä mitä haluan jos ostan nelipyttysen. Siinä ei ole Deutzin konetta. En myöskään kuvittele käyttäväni mitään yli 4m niittomurskainta nelipyttysellä.
Niittokoneet on sitten erikseen.
855- valmettikin on yllättävän vetokykynen. 8400 tai vastaava varmaan tekisi ne hommat mitä mulla isomman pitää.
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
Ja mä en käsitä miten sun deutsi söi niin helvetisti :D
Mul on ollut kolme Deutzia ja jokainen söi keskimäärin n. 14 litraa tunnissa.
Oliko laktoositotonta vai hylaa vai mitä? Mansikoita?
-
Ketteriä ovat nämä Deutzit. Meillä kans 140 agrotron 7,2 litrasena ja tapissa 200hv. Huoleton ajaa ja omistaa!
-
Ketteriä ovat nämä Deutzit. Meillä kans 140 agrotron 7,2 litrasena ja tapissa 200hv. Huoleton ajaa ja omistaa!
Vähän kun
http://www.google.fi/search?q=yussupova&hl=fi&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Ud2mT-a9B8XN4QTB64mjCQ&ved=0CFQQsAQ&biw=1680&bih=925
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
Ja mä en käsitä miten sun deutsi söi niin helvetisti :D
Mul on ollut kolme Deutzia ja jokainen söi keskimäärin n. 14 litraa tunnissa.
Oliko laktoositotonta vai hylaa vai mitä? Mansikoita?
Isoäidin sekahilloa. :P
-
Kuulemma jos jontikasta ruuvaa yli viissataa hepoa kulutus pienenee huomattavasti.
Kai se sitten pätee doitziinkin, kerran fendt kulkee deutzia vähemmällä ja korkeaviritteisemmillä koneilla optimikierroksin toki.
Fendtin omistjien ongelmana lienee enemmänkin lisääntynyt kulutus työtuntien kasvun myötä; ei malteta olla tekemättä. Näinkin on käynyt.
Kuulemma, Suomessa on isojakin niittokoneita. Sellasia jokka kulkee itestään.
fiksu ostaa siis setorin ja jättää paskahommat muille, jolla on varaa ostella.
Näin säästyy aikaa ja polttoainetta.
Oleellinen kysymys onkin, paljonko nopeammin kuivuu murskattu heinä verrattuna murskaamattomaan, kun kyseessä on pöyhittävä tawara.
Pystyssä ollessahan heinä harvemmin kuivuu.
-
Tiedän kyllä mitä haluan jos ostan nelipyttysen. Siinä ei ole Deutzin konetta. En myöskään kuvittele käyttäväni mitään yli 4m niittomurskainta nelipyttysellä.
Niittokoneet on sitten erikseen.
855- valmettikin on yllättävän vetokykynen. 8400 tai vastaava varmaan tekisi ne hommat mitä mulla isomman pitää.
Kakspalkki krone kyllä kulkee 6420:llä ihan sopivsti, elokuun puolella tehty timotei-juolasto vauhdin tappaa...kuivassa normi säiliksessä/vihannoissa ei mitään heikkoo...
-
Tiedän kyllä mitä haluan jos ostan nelipyttysen. Siinä ei ole Deutzin konetta. En myöskään kuvittele käyttäväni mitään yli 4m niittomurskainta nelipyttysellä.
Niittokoneet on sitten erikseen.
855- valmettikin on yllättävän vetokykynen. 8400 tai vastaava varmaan tekisi ne hommat mitä mulla isomman pitää.
Kakspalkki krone kyllä kulkee 6420:llä ihan sopivsti, elokuun puolella tehty timotei-juolasto vauhdin tappaa...kuivassa normi säiliksessä/vihannoissa ei mitään heikkoo...
Ilmootettu tehontarve 150. Onkos tuossa nyt sitten 110
Täytyypä kysyä mitä maksaa.
-
Tiedän kyllä mitä haluan jos ostan nelipyttysen. Siinä ei ole Deutzin konetta. En myöskään kuvittele käyttäväni mitään yli 4m niittomurskainta nelipyttysellä.
Niittokoneet on sitten erikseen.
855- valmettikin on yllättävän vetokykynen. 8400 tai vastaava varmaan tekisi ne hommat mitä mulla isomman pitää.
Kakspalkki krone kyllä kulkee 6420:llä ihan sopivsti, elokuun puolella tehty timotei-juolasto vauhdin tappaa...kuivassa normi säiliksessä/vihannoissa ei mitään heikkoo...
Ilmootettu tehontarve 150. Onkos tuossa nyt sitten 110
Täytyypä kysyä mitä maksaa.
Maksaa. Vastaavasti eri merkki etu+ menopaluu taka sama leveys c- teloilla on halavempi, mutta toki traktorin vaatimus kasvaa. Hinattava kevyempi vetää, toisaalta painetta yhdelle voimanotolle enemmän.
-
Kuinka paljon olet laskenut hyötyä etu- ja takakoneista tulevaksi? Kannattaako investointi? Meikäläinen pärjää ihan hyvin 3 metrin koneellakin, tosin mul ei ole nurmialaakaan kuin vajaa 60 ha..
-
Kuinka paljon olet laskenut hyötyä etu- ja takakoneista tulevaksi? Kannattaako investointi? Meikäläinen pärjää ihan hyvin 3 metrin koneellakin, tosin mul ei ole nurmialaakaan kuin vajaa 60 ha..
Jos laskee niin, että tuntimäärä puolittuu yhdelle sadolla ja sitä myöten viitsii tehdä toisenkin, vuokramailta, niin kyllä sille katettakin tulee jos on ostajia.
Se on ihan sama, tai siis eri asia, miten leveyden tuplaa.
Se niittää vaan kun se on alhaalla, ja lohkot on mitä on.
-
Se onko koko touhussa ylipäätänsäkään sitten mitään järkeä, on taas aivan eria asia.
Jos haluan tietää, paljonko heinästä pitää veloittaa, että jää plussalle, niin kysyn Vinnamolta.
Perstuntuma sanoo, että käyttämilläni hinnoilla ei kauan jatketa, mutta mullahan on vielä extra tukia.
...oli
-
Kuinka paljon olet laskenut hyötyä etu- ja takakoneista tulevaksi? Kannattaako investointi? Meikäläinen pärjää ihan hyvin 3 metrin koneellakin, tosin mul ei ole nurmialaakaan kuin vajaa 60 ha..
Jos laskee niin, että tuntimäärä puolittuu yhdelle sadolla ja sitä myöten viitsii tehdä toisenkin, vuokramailta, niin kyllä sille katettakin tulee jos on ostajia.
Se on ihan sama, tai siis eri asia, miten leveyden tuplaa.
Se niittää vaan kun se on alhaalla, ja lohkot on mitä on.
Epäilen että 6-metrisellä nostolaiteyhdistelmällä ajonopeus ei kuitenkaan pysy samana kuin 3-metrisellä. Eli väitän että hikiseen liikkuvan tuplalevyisen koneen työsaavutus ei ole kauheen paljoa isompi, kuin herkäsri liikkuvan kapeamman, jolla voi ajaa huomattavasti lujempaa, kun kone jaksaa mennä. Isoilla lohkoilla leveydestä saattaa olla enemmän etua. Tarkoitin lähinnä sitä, että käytän 120 ha niittämiseen vuosittain n. 30-40 tuntia. Saanko ikinä esim. etuvoimanottoa ja nostolaitetta sekä etuniittokonetta maksuun/kuoletettua on hyvinkin kyseenalaista muutamalla säästetyllä tunnilla... Heinän hinta tulisi olla 50c/kg, jos sen hinta noudattaisi yleistä kustannuskehitystä. Valitettavasti esim. kuivaheinän hinta on nimellisarvoltaankin sama, kuin markka-aikana!! Jos nostat hintaa, niin joku myy aina halvemmalla.
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
Deutzin moottorin ovat kyllä nuhaisia vakiona, jos ne on asennettu saman merkkisiin traktoreihin! Miksi kilpailijoille myydään parempia moottoreita? ;) Tuosta "pieniruokaisuudesta" voinen olla edelleenkin eri mieltä... :)
Ja mä en käsitä miten sun deutsi söi niin helvetisti :D
Mul on ollut kolme Deutzia ja jokainen söi keskimäärin n. 14 litraa tunnissa.
9-11ltr/h lumitöistä maansiirtohommiin keskimäärin... Kultivoinnissa semmosen 30ltr/h ;D
-
Kuinka paljon olet laskenut hyötyä etu- ja takakoneista tulevaksi? Kannattaako investointi? Meikäläinen pärjää ihan hyvin 3 metrin koneellakin, tosin mul ei ole nurmialaakaan kuin vajaa 60 ha..
Jos laskee niin, että tuntimäärä puolittuu yhdelle sadolla ja sitä myöten viitsii tehdä toisenkin, vuokramailta, niin kyllä sille katettakin tulee jos on ostajia.
Se on ihan sama, tai siis eri asia, miten leveyden tuplaa.
Se niittää vaan kun se on alhaalla, ja lohkot on mitä on.
Epäilen että 6-metrisellä nostolaiteyhdistelmällä ajonopeus ei kuitenkaan pysy samana kuin 3-metrisellä. Eli väitän että hikiseen liikkuvan tuplalevyisen koneen työsaavutus ei ole kauheen paljoa isompi, kuin herkäsri liikkuvan kapeamman, jolla voi ajaa huomattavasti lujempaa, kun kone jaksaa mennä. Isoilla lohkoilla leveydestä saattaa olla enemmän etua. Tarkoitin lähinnä sitä, että käytän 120 ha niittämiseen vuosittain n. 30-40 tuntia. Saanko ikinä esim. etuvoimanottoa ja nostolaitetta sekä etuniittokonetta maksuun/kuoletettua on hyvinkin kyseenalaista muutamalla säästetyllä tunnilla... Heinän hinta tulisi olla 50c/kg, jos sen hinta noudattaisi yleistä kustannuskehitystä. Valitettavasti esim. kuivaheinän hinta on nimellisarvoltaankin sama, kuin markka-aikana!! Jos nostat hintaa, niin joku myy aina halvemmalla.
Kun mennään 20km/h alkaa päistekäännökset tuntua ikäviltä, jolloin tulee kysymykseen portaaton traktori, joka sekin maksaa jonnii verran.
Leveydellä vähemmän käännöksiä -> nopeampaa kaikissa olosuhteissa. Oletin, että varsinainen etu tulee odelmalla, kun sato ei vastaa määrältään kesäistä, mutta ilmeisesti murskaus on jostain syystä syksyllä raskaampaa, että en tiedä sitten.
muistaakseni 10ha lohko, jossa ei yhtään alle 90 asteen nurkkaa on vienyt kolmemetrisellä aina sen 2,5h.
Tässä on nyt vaan lyhyesti se, että nykykalustolla en viitsi kahta satoa edes yrittää, koko alalta n 80ha. Tietysti se on myös työvoimakysymys, mutta esim viime syksynä päiviä riitti just noin 35 hehtaariin ja kuivat heinät jäi vielä osin kuivumatta kuivurissakin, sateiden vuoksi.
80 on siis se mistä suunnilleen kerätään satoa vuosittain, + perustettavat. Perustukset tästä lähin pääosin syksyllä.
Saattaisin ostaa murskaimen rinnalle niittokoneen. Voisi valita olosuhteiden mukaan, kunpi parempi. Leveyttähän saa, eikä tehoja tarvita liiaksi. Olisihan siinä myös varakone ja toinenkin.
-
kuivaheinän hinta on nimellisarvoltaankin sama, kuin markka-aikana!!
Meidän osalta paluu markkaan sujuisi siis kivuttomasti.
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
*** mikko kävi pikkusen optimoimassa deutsia. nyt sillä viittii ajaa kuormankin kanssa...
----------
ootteko kopin jousia mistä hommailleet? alkuperäset on ihan loppu.
mää tilasin saksasta, mutta paketissa olikin ilmajouset... nyt on vaihtoehtona laittaa ne takas saksaan tai kötöstellä tohon koppiin ilmajouset. toimiskohan jos vaan iskee pussit jousien tialalle ja hommaan 12v kompuran tuottamaan ilmaa. painemittari ja poistoventtiili väliin niin saa manuaalisesti säädellä jouset sopiviksi. tarviiko se asennonsäätöventtiilin? eikai?
---------
entä etujouset, missä tuntimäärässä pitää pallit vaihtaa? tuntuu jotenkin jäykältä noi jouset valtraan verrattuna, vai onko ominaisuus?
-
Setorissa on kompura, ja dx6.50 sessä.
-
kyllä kestää. zf 7200 laatikko on vahva.
tänään ajelin tuolla 1160 ttv:llä kuiva pskaa. 35km/h jakso mennä tiellä... jotain tarttis tehrä...
samaa kärryä vedetty 10v valtroilla,8400:lla ajellaan tämmösten mopojen ympärillä kaheksikkoa 8)
Se on aika kesy tehtaan jäljiltä.. Toi 620 deutsi 185hv ja 750nm säädöillä jaksaa aikas hyvin kiskoa tuota 22-24 tonnia painavia kärryjä täyttä vauhtia kun 640 vakiona melkein samoilla tehoilla puutuu täysin kun vaan hiukankin tie rupeaa nousemaan mäkeen :P
*** mikko kävi pikkusen optimoimassa deutsia. nyt sillä viittii ajaa kuormankin kanssa...
----------
ootteko kopin jousia mistä hommailleet? alkuperäset on ihan loppu.
mää tilasin saksasta, mutta paketissa olikin ilmajouset... nyt on vaihtoehtona laittaa ne takas saksaan tai kötöstellä tohon koppiin ilmajouset. toimiskohan jos vaan iskee pussit jousien tialalle ja hommaan 12v kompuran tuottamaan ilmaa. painemittari ja poistoventtiili väliin niin saa manuaalisesti säädellä jouset sopiviksi. tarviiko se asennonsäätöventtiilin? eikai?
---------
entä etujouset, missä tuntimäärässä pitää pallit vaihtaa? tuntuu jotenkin jäykältä noi jouset valtraan verrattuna, vai onko ominaisuus?
Hytinjousia ei oo tarvinnut vielä uusia ja ilmajouset on kyllä aikas mukavat kun toisessa koneessa sellaset on ;) Etujousitus muuttus pehmeämmäksi vasta siirtyessä M-sarjaan eli 2008 nurkilla... Tarttiskin oikeen soittaa Mikolle onnistuuko M640 EGR:n poisto käytöstä ohjelmoinnin yhteydessä :P Saako kysyä minkä verran uskalsit TTV:tä kiusata ;D
-
saksasta tulee mekaaniset jouset, lupasivat ottaa ilmapussit takas.
200hv
-
saksasta tulee mekaaniset jouset, lupasivat ottaa ilmapussit takas.
200hv
No hyvä ettei tartte ruveta virittelee... Ja aikas mukava mieto viritys niin ei pitäis vielä tulla mitään ongelmia tehosta...
-
saksasta tulee mekaaniset jouset, lupasivat ottaa ilmapussit takas.
200hv
No hyvä ettei tartte ruveta virittelee... Ja aikas mukava mieto viritys niin ei pitäis vielä tulla mitään ongelmia tehosta...
***joo, ei tuosta hirveitä viiti ottaa, nytkin lämpömittari aika ylhääläl tieajossakin. ei sillä vois esim. hakettaa tälläkään virityksellä. no 8550 ja 8950 on voimatöitä varten ;-)
311hv asti oli tehtaalla suuttimet testattu tässä kyseisessä moottoris, eli varaa olis aika hyvin.
-
saksasta tulee mekaaniset jouset, lupasivat ottaa ilmapussit takas.
200hv
No hyvä ettei tartte ruveta virittelee... Ja aikas mukava mieto viritys niin ei pitäis vielä tulla mitään ongelmia tehosta...
***joo, ei tuosta hirveitä viiti ottaa, nytkin lämpömittari aika ylhääläl tieajossakin. ei sillä vois esim. hakettaa tälläkään virityksellä. no 8550 ja 8950 on voimatöitä varten ;-)
311hv asti oli tehtaalla suuttimet testattu tässä kyseisessä moottoris, eli varaa olis aika hyvin.
Kuis se nyt noilla tehoilla jo lämpöjä nostelee... M620 ei mittari nouse edes puoleen väliin vihreätä tuolla nykyisellä ohjelmalla vaikka kuinka rasittaisi ja on sentään EGR kone... Ootko syyläriä putsaillut :P
-
saksasta tulee mekaaniset jouset, lupasivat ottaa ilmapussit takas.
200hv
No hyvä ettei tartte ruveta virittelee... Ja aikas mukava mieto viritys niin ei pitäis vielä tulla mitään ongelmia tehosta...
***joo, ei tuosta hirveitä viiti ottaa, nytkin lämpömittari aika ylhääläl tieajossakin. ei sillä vois esim. hakettaa tälläkään virityksellä. no 8550 ja 8950 on voimatöitä varten ;-)
311hv asti oli tehtaalla suuttimet testattu tässä kyseisessä moottoris, eli varaa olis aika hyvin.
Moottori ei oo kyllä kunnossa jos lämmöt nousee, jos syyläri on auki.... Meidän koneessa täyden lämmön saavutettuaan n. reipas 1/4 osa niin viisari on siinä, mittarin näyttämästä asteikosta...
-
teillä ei oo voimaa... eikä mäkiä... 8)
-
Mää koitin ettiä otsikon (Agrotron 130) mukaista viestiä, mutta oli niin paljon soopaa välissä, etten jaksanut lukea.
Ku itsellä on kans kirkastunu tässä kokemuksen karttuessa, että D-F vois olla hyvä härveli. En oo semmoista kyl koskaan ajanu, mut samassa asemassa on monet muut merkit ja mallit. Massikka vois kans olla hyvä vaihtoehto. Casestahan en oo luopumassa, mut toi JD on vähän turha, vaikka sillä ny kylvökonetta vedettiinkin. Tosin ihan joutilas kossien käydä sillä kylillä :)
Oli Valtralla meinaan Agroplus 100 ilmoituksessa MT:ssa.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3303584&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
-
Mää koitin ettiä otsikon (Agrotron 130) mukaista viestiä, mutta oli niin paljon soopaa välissä, etten jaksanut lukea.
Ku itsellä on kans kirkastunu tässä kokemuksen karttuessa, että D-F vois olla hyvä härveli. En oo semmoista kyl koskaan ajanu, mut samassa asemassa on monet muut merkit ja mallit. Massikka vois kans olla hyvä vaihtoehto. Casestahan en oo luopumassa, mut toi JD on vähän turha, vaikka sillä ny kylvökonetta vedettiinkin. Tosin ihan joutilas kossien käydä sillä kylillä :)
Oli Valtralla meinaan Agroplus 100 ilmoituksessa MT:ssa.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3303584&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
Tunteja tukanlähdön verran..... Älä osta.
-
Mää koitin ettiä otsikon (Agrotron 130) mukaista viestiä, mutta oli niin paljon soopaa välissä, etten jaksanut lukea.
Ku itsellä on kans kirkastunu tässä kokemuksen karttuessa, että D-F vois olla hyvä härveli. En oo semmoista kyl koskaan ajanu, mut samassa asemassa on monet muut merkit ja mallit. Massikka vois kans olla hyvä vaihtoehto. Casestahan en oo luopumassa, mut toi JD on vähän turha, vaikka sillä ny kylvökonetta vedettiinkin. Tosin ihan joutilas kossien käydä sillä kylillä :)
Oli Valtralla meinaan Agroplus 100 ilmoituksessa MT:ssa.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3303584&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
Tunteja tukanlähdön verran..... Älä osta.
Juu ja Italian poikien pelejä. ZF 7100-lootalla.
-
Mää koitin ettiä otsikon (Agrotron 130) mukaista viestiä, mutta oli niin paljon soopaa välissä, etten jaksanut lukea.
Ku itsellä on kans kirkastunu tässä kokemuksen karttuessa, että D-F vois olla hyvä härveli. En oo semmoista kyl koskaan ajanu, mut samassa asemassa on monet muut merkit ja mallit. Massikka vois kans olla hyvä vaihtoehto. Casestahan en oo luopumassa, mut toi JD on vähän turha, vaikka sillä ny kylvökonetta vedettiinkin. Tosin ihan joutilas kossien käydä sillä kylillä :)
Oli Valtralla meinaan Agroplus 100 ilmoituksessa MT:ssa.
http://www.valtra.fi/tradeIn/vk_popup.asp?country=358&id=3303584&com=0&fl=&ba=0&sid=&fromclub=
Agrotron kannattaa hommata, ei mitään agroplussaa.... jos deutzia meinaa hommata, sillä ei ole väliä onko portaaton vai keppilootaanen.
-
Mitä tuollaisesta isolohkoisesta pitäis osata kattella/kuunnella jos lähtee koeajolle? Ei mitään kokemusta näistä, mutta ilmeisesti ihan ok rassi?
-
Mitä tuollaisesta isolohkoisesta pitäis osata kattella/kuunnella jos lähtee koeajolle? Ei mitään kokemusta näistä, mutta ilmeisesti ihan ok rassi?
Voit vinkata mulle, jos koneessa ek. ja vähän tunteja sekä edullinen hinta, niin tuun kokeileen ;D Sitten sun ei välttämättä tartte miettiä sen koneen osalta kannattaako ostaa...
TTV:tä katellut ulkomailta, ja montaa muutakin konetta ja merkkiä. Köyhän on huono ostaa traktoria, kun huonoa ei voi ostaa ja hyvään ei oikeen varaa :-X
-
Mitä tuollaisesta isolohkoisesta pitäis osata kattella/kuunnella jos lähtee koeajolle? Ei mitään kokemusta näistä, mutta ilmeisesti ihan ok rassi?
On ne perustekniikaltaan hyviä, mutta pikku sälää tahtoo olla. Tai aenai meilä on ollu.. Tosin huoltomies vakkuuttellee että ei erityisen palijua silti.
Nyt menny parivuotta nätisti.
-
Ajelut suoritettu. Kaikki siinä kai toimi paitsi etujousis jotakin jännää. Niinku hakkais toppariin. Siinä on se joku korkeussäätönappi, mutta kun koneen päälle ei ymmärtäny sen paremmin myyjä kun ostajakaan niin jäi vähän auki tuo homma. Pitänee huomenis tiedustella paikalliselta huoltomieheltä mikä siinä vois olla... Muuten ihan mukavan tuntuinen yksinkertainen kone!
-
ja täällä on monta kateellista os tuon ostat! ite katellu samanmoista mutta kun ei täällä huoltoa.........
-
Ajelut suoritettu. Kaikki siinä kai toimi paitsi etujousis jotakin jännää. Niinku hakkais toppariin. Siinä on se joku korkeussäätönappi, mutta kun koneen päälle ei ymmärtäny sen paremmin myyjä kun ostajakaan niin jäi vähän auki tuo homma. Pitänee huomenis tiedustella paikalliselta huoltomieheltä mikä siinä vois olla... Muuten ihan mukavan tuntuinen yksinkertainen kone!
Ainakin MK3 malleja seuraavissa "New" malleissa näin:
Etuojousituksen napista painaa hetken aikaa, keula putoaa alas ja jousitus on pois päältä. Napista hetken ja lähtee keula kohoamaan, asettuu oikeaan korkeuteen ja jää toimintaan.
Joihinkin koneisiin on tehty ohituskatkaisija tuolle jousitukselle, niin että jousitus on ylhäällä muttei korjaa asentoa ts. laittaa jousituksen päälle ja toisesta napista pois päältä.
Mullekin tuo ohitusnappi laitettu, esim. kyntäessä saa keulan sopivaan korkoon eikä turhaan päisteessä aurat nostaessa korjaa asentoa. Sama lautasmuokkarin kanssa joka nostolaitteessa, ihan turhaa laskea ja nostaa keulaa päisteessä. Noissa tuon toiminnan huomaa, esim. jontikassa etujousitus toimii paljon huomaamattomammin. Eikä ainakaan huonommin.