Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: redbull - 25.04.12 - klo:09:36
-
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0
>:( :'( :P
-
Onneks ajelen vanhalla Skeidalla missä on vw 1.9 SDI kone :P..ei mulla oo varaa pitää passatteja ;D
-
Mersuissa samaa vikaa, kaikissa uudemmissa 4 syl. koneissa joissa delphin suuttimet.
Itse suosin tuon takia jakajapumpullisia.
Mersun 1. Sarjan commonrailit paljon kestävämpiä ja suuttimet voi korjata, näitä uudempia pietzo malleja ei(bosch)
-
Mikäs muten on tämän päiän kansan auto ennen se oli kupla volkkari.
Mun mielestä mitä katukuvaa kattoo niin tuon manttelin on perinyt volvo.
-
Volvo v70 2.5tdi, volkkarin moottorilla.
Luotettavin kapine mitä itsellä ikinä ollut
-
Transporter 128Kw-07 4-Motion. Kalleimmat kilometrit ikinä. Tollanen vehje sopii terveisten ajoon...ei työkäyttöön. Just viimeksi oli pakosarja vääntyny kieroon ja pultit poikki lohkossa... Ihanan halpaa! Vuosi sitten tehtiin laatikkoremppa. Ajettu 73000 km. Lisäksi ruostevaurioita korjailtu omaan piikkiin. Sähköissä ei (kop,kop) ole ollut ihme kyllä mitään. :(
-
Mikäs muten on tämän päiän kansan auto ennen se oli kupla volkkari.
Skoda Octavia
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
Aidon japsin omistaja ei tiedä mitään luista. :D
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
Aidon japsin omistaja ei tiedä mitään luista. :D
Joo no autot onkin erikseen ;D
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
höpö höpö
-
Volökkari on kyllä hyvä ajaa, 95:n passattikin. Mutta se rempan määrä, laturia, imuvuotoja, tankki, jakopäänhihnan vaihtoja, vesipumpun vaihtoja, etupään niveliä joka katsastukseen, takapyörän laakerit kerran vuoteen, öljyä kuluu, lukot ei aukea... ei aidolla japsilla ajava tiedä noista mitään, se on totta. Paskat on isäukon, itellä aito japanilainen vm. 98 2 litran veekutosella 8)
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin :o Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
Ei mulla oo koskaan menny volkkarist koiranluita... Kuitenki neljäs volkkari jo menos
Nykyseen ny vaihdettiin säädettävät luut mut ihan eri syistä ku et olis vanhat ollu loppu...
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
Ei mulla oo koskaan menny volkkarist koiranluita... Kuitenki neljäs volkkari jo menos
Nykyseen ny vaihdettiin säädettävät luut mut ihan eri syistä ku et olis vanhat ollu loppu...
Sulla taitaakin olla golffi.. Tuota vaivaa on lähinnä passatissa... Ei mullakaan seatissa ole montaa menny..
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin :o Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...
Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin :o Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...
Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
No ei kyllä ollut.. Ja vaikka meikäläinen olis kuskina ceedissä niin jalallinenkin ihminen pystyy istumaan mun takana... Skodassa ei toivoakaan paitsi jollei ole jalkoja eli sama tilanne kuin tossa mun Leonissa..
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin :o Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...
Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
No ei kyllä ollut.. Ja vaikka meikäläinen olis kuskina ceedissä niin jalallinenkin ihminen pystyy istumaan mun takana... Skodassa ei toivoakaan paitsi jollei ole jalkoja eli sama tilanne kuin tossa mun Leonissa..
No ei tuossa meidän ceed farmarissa 180 jätkä kyllä istu kovin kauan etupenkillä jos takana on kakaran istuin. Että ei tuo nyt mikään tila ihme ole. To meidän kakkos auto on jo tilavampi sopii edessä istumaan vaikka olisi turvakaukalo takana, että kyllä se vaan on crhysleri auto ceediin verrattuna.
-
Päälliköt ajaa Landcruiserilla, tehdään japanissa vielä tänäpäivänäkin. Transporttereilla ym. paskateilla ajavat ei voi käsittää sitä eroa mitä on volsulla ja luotettavalla autolla. (Passat tragedia tässäkin talossa ollut).
-
Volvo v70 2.5tdi, volkkarin moottorilla.
Luotettavin kapine mitä itsellä ikinä ollut
8)
Sellainen kuva mullekin on kyseisestä autosta muodostunut kolmen vuoden aikana mitä on saanut seurata yhden auton kestoa. Lastutettuna siitä on otettu 170 heppaa ja nyt tällä hetkellä mittarissa 540 tonnia. Auto oli lastutettu jo Saksassa ja Suomen maanteitä sillä on vedetty hieman päälle 300 tonnia. Tähän asti suurimpia remontteja on ollut vetarin suojakummin vaihto ja nyt pitäs se moottorin ylempi tukipusla vaihtaa. Auton kovasta käytöstä kertoo se että ajoa on palolaitosten hälytyksiin ja muutakin ripeää liikkumista vaativaa työmatka-ajoa.
Ensimmäisen Saksasta tuodun kyseisen mallin auton sain myytyä niin nopeesti että ehdin vain myyntikuvat ottaa ja mainita että pistän nettiautoon. Mutta on se rankkaa tänne tuotavilla autoilla kun reppanat joutuvat muuttumaan Suomi-autoiksi. :D Konepeitto kiveniskemillä ja tuulilasit säröillä joihin aurinko kivasti häikii.
-
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
ja skoodassa meni pyöränlaakeri alle 40tkm ssa .. ::)koiranluut ja alustan puslat on kulutustavaraa..onneks on halpoja..ja kun ite vaihtelee ;D
-
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
mulla kans piha vag konserni vapaa alue ei mitään asiaa kyseisen konsernin vehkeillä.
-
Vanhemmat jakajapumpulliset tdi:t ylivoimaisesti kestävempiä sen ajan henkilöautojen moottoreita(1993-2004).
1.9 90hv:sta 291hv repäisseenä tuo on kokemukseen perustuva, nykyisessä 2.5:ssa vain 245hv ja ajettu vasta 350tkm
Tuo T5 mallin 2.5 transportteri olisi pitänyt kieltää maahantuojan toimesta, semmonen viritelmä on että ei kyllä muut osaa samanlaista sötöstä tehdä, ratas jakopää jossa öljytilassa vesipumppu yms.
Volvoja taksista jääneinä, ennätys 2.5tdi:llä 980tkm ilman moottorin avaamista, ei mahtaisi japanilaiset kestää samanlaista
Avensis -08 2l d4d 112tkm ja moottori vaihtoon, -11 2l d4d, 80tkm kytkin ja vauhtipyörä, samalla etuapurunko ja kaikki iskarit ja jouset, 100tkm egr jumissa ja halvaantui tielle, etuoven pintapelti halki kanttauksen kohdalta
170tkm ja taas kytkin ja vauhtipyörä
Suorastaan säälin jotka ovat erehtyneet ostamaan nykymallin avensiksen :-\
-
Hyvin pitkälti samaa mieltä edellisen puhujan kanssa. Itselläni ei ole valittamista konsernin tuotteista, mut ne uusimmat (alle 12 v ikäiset) on jääneetkin kokematta. Tosin veljellä oli vähän aikaa ennen ulkomaille muuttoaan 2.0 tdi dsg Skoda jossa ei kyl mitään vikaa kerennyt olemaan. Tuosta 2.5 T5 portterista kertoili huollossa töissä oleva kaverini seuraavanlaisen kokemuksen. Oli asiakas ostanut uuden auton ja päässyt kaupasta 40 kilsan päähän, jolloin menivät öljyt ja vedet sekaisin 8) Sinänsä korjaus ei ole osien puolesta hintava, mutta moottorin puhdistamisessa öljy/pakkasneste seoksesta riittää kuulemma hommaa. Susi mikä susi.
Velipoikiakin ohjeistin valitsemaan uudet autot muusta leiristä, toisella on E60 525 Bmw ja toisella pari kk käytössä ollut 220 C sarjan dieseli. Sinänsä en vastaavien konsernivehkeiden luotettavuutta juuri epäillyt, mutta vertailussa ovat hieman ylihintaisia ja mm. A4 Audi semmoinen perustylsä auto. Ja A6 ei oikein missään ominaisuudessa päässyt lähellekään vastaavanhintaista E60 bemaria. Ulkomailla (UAE) VW/Audi myyjätkin tuntuivat olevan samanlaisia kyrpiä kui täällä kotimaassa ;D
PS. Nykyisin Mersulla ajavalla velipojallakin oli käytössään autonvaihdon yhteydessä Avensis parin viikon ajan. Sillä aikaa kerkesi ensimmäinen käytössä olut toukka puhaltaa moottoriöljynsä ohi männänrenkaiden ja meno loppui öljyn vähyyteen.
-
Melko pitkälle pääsee sillä että kun ei osta idästa tulevia himmeleitä joita vinosilmien virityksetkin on ja pysyy näistä eurooppalaisista ja euraasialaisista paskoista erillään, niin pääsee jo pitkälle. Varmistaa että konsernin päämaja on tuolla lännessä isomman rapakon takan detroitissa. ;D
-
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
En minäkään sen kummemmin volkkarista perusta, se vain on sattunut tekemään luotettavan moottorimallin. ;) Joka sattuu olemaan istutettu yhtä luotettavaan alustaan. ;)
Mä downshiftasin suosiolla takasin alle 2000-luvun autojen siinä vaiheessa kun edellinen pirssi oli niellyt rahat kaksoismassavauhtipyörän remonttiin ja vesipumpun laakerin kilahtamisen aiheuttamiin moottorin sivuvaurioihin, kiitos commonrailin. Toimivana mutta *****untuneena myin vanhan romun pois. :D
Mulle voi nykyautoista tulla esittelemään sellaisen auton joka on ajettu 700 tonnia ilman että olisi tehty ainoatakaan yli tonnin korjausremonttia. Samaa automössöä nykyautot ovat.
-
No tämähän on aina varma kinaamisen aihe tämä autoista keskustelu. Meitsi Cruiserikuskina ei luonollisesti vaivaudu edes kinaamaan vaan katson teitä säälien alaviistoon ;D Heittäkää voltti niitteen kylpyammeiten ja maanmatostenne kanssa. Pankista lainaa hakemaan köyhät ;D
-
Sekä Wolkkari että Volovo talossa ja tosta ensimmäisestä paljon enemmän harmia.
-01 V70 bensakoneella ajettu 250tkm eikä muuta kun kulutusosia vaihdettu, jarrulevy,paloja jne. Kerran vissin 200tkm kohdalla koiranluut vaihdettu ja kovaa kyytiä huonoilla teillä se on saanut. Ainut huono puoli on kulutus....noh toisaalta isohko auto kuluttaa.....
Toki löytyy monta muita hyviä autoja/merkkejä mutta tämä ainakin mulle paras tähän asti ja tallissa on ollut jonkun verran näitä vehiclejä.....
-
No tämähän on aina varma kinaamisen aihe tämä autoista keskustelu. Meitsi Cruiserikuskina ei luonollisesti vaivaudu edes kinaamaan vaan katson teitä säälien alaviistoon ;D Heittäkää voltti niitteen kylpyammeiten ja maanmatostenne kanssa. Pankista lainaa hakemaan köyhät ;D
peukuttaa
-
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen ;) Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä :-[
Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.
Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D
Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin :o Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...
Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
No ei kyllä ollut.. Ja vaikka meikäläinen olis kuskina ceedissä niin jalallinenkin ihminen pystyy istumaan mun takana... Skodassa ei toivoakaan paitsi jollei ole jalkoja eli sama tilanne kuin tossa mun Leonissa..
No ei tuossa meidän ceed farmarissa 180 jätkä kyllä istu kovin kauan etupenkillä jos takana on kakaran istuin. Että ei tuo nyt mikään tila ihme ole. To meidän kakkos auto on jo tilavampi sopii edessä istumaan vaikka olisi turvakaukalo takana, että kyllä se vaan on crhysleri auto ceediin verrattuna.
No eihän se mikään tila ihme ole mutta Golfia vastaavat VAGineet voittaa tiloissa kumminkin... Opelin vectra ja insignia on oikeasti isoja tiloiltaan mutta ne vasta huonoja tekniikaltaan onkin ;D Hitto kun löytäisi jostain sellaisen auton joka ei hajoa ikinä... Ei vaan taida sellaista löytyä kun kaikki ovat kumminkin ihmisen tekemiä :o
-
kun kaikki ovat kumminkin ihmisen tekemiä :o
Tai robotin....
-
kun kaikki ovat kumminkin ihmisen tekemiä :o
Tai robotin....
Mutta senkin takana on ihminen.. Ja ihminen on kovin erehtyväinen ;D
-
Autoja http://www.youtube.com/watch?v=RM3FstkZ-xE 8)